Registracija auta sa trećom tablicom i atest kuke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dare
    CBC Senator
    • 16.09.2007
    • 219
    • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

    #46
    Zdravo svima.

    Danas sam bio na tehničkom pregledu jer mi ističe registracija auta, a imao sam i prikolicu sa trećom tablicom. Tom prilikom su mi rekli da više ne smem ca B ili C kategorijom da vozim tu prikolicu iako je do sad vožena i kontrolisala je policija ko zna koliko. Masa prikolice je 250 kg, a nosivost 750kg. Tu se zatekao i jedan ozloglašeni lokalni pandur koji me napao da sam na mućku registrovao takvu prikolicu na treću tablicu, i čudio se kako do sad nisam kažnjen jer Lada Niva ne sme da vuče prikolicu tolike mase... Ja znam da sam je kupio u Zastavi i sasvim legalno registrovao sa svi podacima iz papira dobijenih u fabrici. Likovi sa tehničkog nisu hteli da je pregledaju pod izgovorom da ne spada u lake prikolice i još me ubeđuju kako to ni do sad nisu radili i kako kod njih nikada nije bila na tahničkom. Ja sam im ponudio da se kladimo i nisu smeli (znam 100% da je kod njih pregledana, lično sam je vozio) .

    Moje pitanje u svom tom haosu je da li ja smem da vučem sa C i B kategorijom tu prikolicu sada ili ne, i gde to mogu zvanično da pročitam?

    btw. Tehnički je završen na drugom mestu i sve će koštati neverovatnih 7 000 rsd....

    Comment

    • savke
      CBC Senator XXL
      • 14.02.2006
      • 575
      • Novi Sad, Temerin
      • Laguna 2 ph2, Golf 3

      #47
      Pojasni malo masa prikolice je 250 kg, a nosivost 750kg. Znaci li to da je korisna nosivost 750kg, onosno da je ukupna maksimala masa 1t?

      Moja prikolica ima masu 150kg, korisnu nosivost 600Kg, a ukupna maksimalna masa je 750kg, sto je mislim ujedno i maksimum za putnicka vozila po novom.

      Inace za pogon prikoce na novoj saobracajnoj mi pise Benzin 98 oktana. Radnica u SUP-u ili nije mogla ili nije znala da ostavi prazno... Takodje mi je bila napisala da je maksimalna masa 600kg pa bih smeo da vucem samo 450kg korisnog tereta ali sam na vreme video i trazio da mi ispravi.
      Само замисли да је сваки нови дан бољи него јуче а лошији од сутра....!

      Comment

      • Dare
        CBC Senator
        • 16.09.2007
        • 219
        • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

        #48
        da, masa prazne je 250, a nosivost 750. Dakle, tona ukupno. Ima inercionu kočnicu

        Comment

        • Dare
          CBC Senator
          • 16.09.2007
          • 219
          • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

          #49
          u međuvremenu sam našao član 195 stav 7 novog zakona o saobraćaju:

          7) BЕ - Скуп возила чије вучно возило припада категорији В, највећа
          дозвољена маса прикључног возила је већа од 750 kg, а није већа од
          3.500 kg,

          Mislim da to otklanja nedoumicu oko polaganja za šleper

          Comment

          • rajmax63
            CBC Prijatelj
            • 02.04.2005
            • 1415
            • Bačka Palanka
            • AUDI A6 2.0TDI 170KS

            #50
            Dare nećeš polagati za šleper nego E kategoriju u koju spadaju skupovi vozila čija vučna vozila spadaju u kategoriju B,C ili D
            to je bilo od vajkada ali niko to nije gledao
            i pre 30 godina si morao kada vučeš prikolicu sa B kategorijom da imas i E kategoriju samo što su naši panduri glupavi da to primenjuju
            njima je najvažnije bilo da imaš treću tablicu i da je instalacija ispravna .čak nisu ni gledali da li prikolica ima Atest
            blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
            Audi ima crveno T

            Comment

            • Dare
              CBC Senator
              • 16.09.2007
              • 219
              • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

              #51
              koliko ja shvatam zakon, nema polaganja. Svako ko je imao B dobija automatski BE, a tu spada moj skup vozila, bar kad se gleda masa. Ne prelazi ovih 3500kg.

              Comment

              • kuzmar
                Moderator
                • 18.12.2009
                • 783
                • Lazarevac
                • Pezo 207 1.6 HDI

                #52
                Misim da je Dare upravu

                Члан 196.
                Лицима која су до дана ступања на снагу овог закона стекла право на управљање моторним возилима, односно скуповима возила одређене категорије, тракторима, радним машинама, мотокултиваторима, бициклима са мотором и трамвајима, на њихов захтев издаће се возачка дозвола за управљање моторним возилом, односно скупом возила следећих категорија:
                1) А категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија А, А1, А2, F, АМ и М,
                2) В категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија В, В1, ВЕ, F, АМ и М,
                3) С категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија С, С1, В, В1, ВЕ, F, АМ и М,
                4) D категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија D, D1 С, С1, В, В1, ВЕ, F, АМ и М,
                5) потврда о познавању саобраћајних прописа - F, М и АМ,
                6) С, D и Е категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија ВЕ, СЕ, С1Е, DE и D1Е,
                7) С и Е категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија ВЕ, СЕ и С1Е,
                8) В и Е категорије - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија ВЕ,
                9) дозвола за возаче трактора - возачка дозвола за управљање моторним возилима категорија F, М и АМ.
                www.paluba.info

                Comment

                • Dare
                  CBC Senator
                  • 16.09.2007
                  • 219
                  • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

                  #53
                  po ovome ispada da i oni koji su imali prikolice sa obrnutim tablicama sada mogu da ih voze sa BE ako ne prelaze 3,5t , a do sad su morali da imaju E . Npr šlep službe, prikolice za kombi itd...

                  Comment

                  • savke
                    CBC Senator XXL
                    • 14.02.2006
                    • 575
                    • Novi Sad, Temerin
                    • Laguna 2 ph2, Golf 3

                    #54
                    Originally posted by rajmax63 View Post
                    Dare nećeš polagati za šleper nego E kategoriju u koju spadaju skupovi vozila čija vučna vozila spadaju u kategoriju B,C ili D
                    to je bilo od vajkada ali niko to nije gledao
                    i pre 30 godina si morao kada vučeš prikolicu sa B kategorijom da imas i E kategoriju samo što su naši panduri glupavi da to primenjuju
                    njima je najvažnije bilo da imaš treću tablicu i da je instalacija ispravna .čak nisu ni gledali da li prikolica ima Atest
                    Ma kakvi poslednjih 5 godina sam vukao prikolicu koja nije bila atestirana i nije imala ni brojeve, ali trazili su samo da imam trecu tablicu i da je "na oko" tehnicki ispravna (Signalizacija, gume, blatobrani..)

                    Nego sada mi nije jasno, jel to znaci da mozes bilo kojim automobilom da vuces i prikolicu tezu od 750kg, sve dok ukupna masa sa vucnim vozilom ne prelazi 3.5t? Doduse vecina kuka koje uglavnom imamo na vozilima su atestirane do 750kg.
                    Само замисли да је сваки нови дан бољи него јуче а лошији од сутра....!

                    Comment

                    • rajmax63
                      CBC Prijatelj
                      • 02.04.2005
                      • 1415
                      • Bačka Palanka
                      • AUDI A6 2.0TDI 170KS

                      #55
                      Originally posted by savke View Post
                      Nego sada mi nije jasno, jel to znaci da mozes bilo kojim automobilom da vuces i prikolicu tezu od 750kg, sve dok ukupna masa sa vucnim vozilom ne prelazi 3.5t? Doduse vecina kuka koje uglavnom imamo na vozilima su atestirane do 750kg.
                      Vidi ovako Savke,
                      malo brkaš pojmove kuka prikolica
                      ova prva konstatacija je delimićno tačnas mada ne kaže se težina prikolice nego ukupna masa vozila i priključnog vozila ne sme da prelazi 3,5t
                      Ates za kuku podrazumeva kako je kuka ugradjena i da li ima ispravnu instalaciju .svaka kuka na ovome svetu ne sme da ima veće opteerećenje od 75kg na sebi .
                      to što spominješ 750kg to se odnosi na prikolicu
                      sve prikolice do 750kg ne moraju da imaju inercionu kočnicu a preko toga moraju bila ona jedno osovinska ili dvo osovinska
                      nadam se da sam malo pojasnio i neka to i drugi shvate .to je bilo od vajka pa važi i sada
                      blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
                      Audi ima crveno T

                      Comment

                      • savke
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2006
                        • 575
                        • Novi Sad, Temerin
                        • Laguna 2 ph2, Golf 3

                        #56
                        Na svim plocicama kuka koje sam ja video stoji da je maksimalno vertikalno opterecenje na kuku 75kg i to je OK. Ali na svim koje sam video (doduse samo par komada kod kojih sam obratio paznju) stoji i jos jedna cifra za nosivost. Uglavnom je 750kg ali sam video i jednu na kojoj je svega 625kg i bila je euro kuka a ne neka praistorijska. Predpostavljam da su to sve bile namenske kuke za vucu lake autoprikolice. Cak i kada sam kupovao novu kuku za megana bila je samo jedna u ponudi i imala je nosivost 750kg.

                        Sto se tice brkanja pojmova, mislim da nista nisam pobrkao, mada priznajem da sam se mozda malo nezgodno izrazio oko masa i tezina,.... ali mislili smo na isto.
                        Само замисли да је сваки нови дан бољи него јуче а лошији од сутра....!

                        Comment

                        • rajmax63
                          CBC Prijatelj
                          • 02.04.2005
                          • 1415
                          • Bačka Palanka
                          • AUDI A6 2.0TDI 170KS

                          #57
                          Elem da nešto razjasnimo .
                          to što si video ne piše nigde i to je nešto posebno .možda si video da po jednom točku ide to opterećenje ali na kuku ne ide
                          ajde malo razmisli .nije isto vući teret ili ga nositi
                          sva vozila vuku teret a kada bi ga nosila kako ti kažeš onda bi to vozilo koje vuće više glisiralo nego išlo po prednjim točkovima
                          to kada si kupovao kuku ne znam ali to 100% nije pisalo .
                          jedino da mi dokažeš ali i kada bi to bilo a nije onda su ti prodavci bas nenormalni

                          Savke meni je posao da vučem prikolicu i to radim jedno 25godina i veoma dobro poznajem tu temu
                          blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
                          Audi ima crveno T

                          Comment

                          • Dare
                            CBC Senator
                            • 16.09.2007
                            • 219
                            • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

                            #58
                            savke, nije mi jasno kako si uspevao da imas treću tablicu tj na osnovu čega si je dobio ako prikolica nije imala atest?

                            Koliko ja znam, treća tablica se dobijala za određeni broj šasije prikolice i važila samo za nju. Iz tvog pisanja ja shvatam da si samo posedovanjem kuke na vozilu stekao uslov za tablicu i da si mogao tu tablicu da staviš na bilo koju šerpu i vučeš za sobom.

                            Kod mene je situacija bila obrnuta - kuku niko nije gledao, mogao sam i da je nemam, a treću tablicu bih dobio. Gledala se papirologija prikolice.

                            Comment

                            • Chubbs
                              Everybody lies
                              • 29.01.2006
                              • 5807
                              • Novi Sad
                              • Audi A6 1.8T

                              #59
                              da si samo posedovanjem kuke na vozilu stekao uslov za tablicu i da si mogao tu tablicu da staviš na bilo koju šerpu i vučeš za sobom.
                              ovo ja pricam jos od prvog vagona, tako sam ja dobio trecu tablicu i vukao razne prikolice koje su mi trebale. niko nikada nikakav problem nije napravio. trecu tablicu sam dobio tako sto su mi trazili broj kuke, koja je opet bila samogradnja pa sam skinuo plocicu sa kuke nekog pezejca i nakacio na moju. i to je tako funkcionisalo od 97 do nedavno kad su kuka, auto i plocica zavrsili na otpadu.
                              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                Masa vozila, kuka za vuču, nosivost prikolice

                                Nego sada mi nije jasno, jel to znaci da mozes bilo kojim automobilom da vuces i prikolicu tezu od 750kg, sve dok ukupna masa sa vucnim vozilom ne prelazi 3.5t? Doduse vecina kuka koje uglavnom imamo na vozilima su atestirane do 750kg
                                Ukupna masa vucnog sklopa jeste 3500kg, i to vazi za bilo koji auto. Ali, sam automobil ima od strane fabrike deklarisanu maskimalnu masu vucne prikolice a shodno osobinama motora, menjaca, kocnica, kvacila, sistema podmazivanja, sistema hladjenja, nosivosti guma itd.


                                Sve te mase su eksplicitno napisane na svakom vozilu na metalnoj plocici u motorskom prostoru ukljucujuci i maksimalne dopustene mase posebno za prednju i posebno za zadnju osovinu.

                                Ipak, nepisano pravilo je da prikolica bude <85% neto mase automobila. To nije zakonski odredjeno vec empirijski utvrdjeno pravilo za vucu prikolica.

                                Kuka za vucu se ubraja u dozvoljenu nosivost automobila, kao sto se ubraja i sva dodatna oprema naknadno ugradjena u auto, sav prtljag u gepeku, i sav prtljag na krovnom nosacu.

                                To znaci da ako je npr nosivost samog automobila 420kg:

                                40kg sama masa kuke
                                75kg vertikalno opterecenje kuke od strane vucne rude
                                prirucni alat za odrzavanje vozila sa nekim rezervnim delovima, recimo 25kg
                                3 odrasle osobe u kabini, svaka po 75kg se racuna

                                moguce je u gepek staviti kofere ili nesto drugo do 60kg a na krvo ne sme nista da se stavi.

                                Ili ako je na krovu 50kg tereta onda sme u gepek samo 10kg.


                                I shodno tome odgovarajuca racunica za svako pojedini model automobila zavisno od deklarisane dozvoljene nosivosti.

                                Onih gore pobrojanih 40+75+25+225kg se ubraja u ukupni dozvoljenu masu, sto znaci da je za toliko umanjena maksimalna masa dozvoljene prikolice.


                                Vertikalno opterecenje kuke od strane vucne rude prikolice po pravilu ne treba da je manje od 5% mase prikolice, sto znaci ako se vuce prikolica od 1400kg to treba da bude 5x14kg odnosno najmanje 70kg.

                                Vecina automobila ima slabije zadnje vesanje pa je maksimalno opterecenje kuke do 50kg, robusniji automobili imaju obicno dozvoljeno opterecenje kuke 75-90kg.

                                90kg je tipicna vrednost za automobile sa zadnjim pogonom i terence.

                                Sama kuka ima odredjenu i maksimalnu dozvoljenu masu prikolice koju sme da vuce (u stvari auto na kome je ta kuka ugradjena) i to dosta zavisi od nacina na koji je fabrika prdvidela mesta za ucvrscenje same kuke odnosno koliko je na mestu srafova ojacana sasija vozila.


                                Jedan konkretan primer-

                                dozvoljena ukupna masa automobil+ prikolica 3500kg
                                dozvoljena ukupna masa automobila 1980kg, od toga 960kg na prednjoj osovini i 1020kg na zadnjoj osovini
                                dozvoljena nosivost automobila 580kg + 100kg na krovu, ukupno 680kg (prtljag, masa kuke, putnici, itd)


                                kada je automobil natovaren putnicima i prtljagom i dostigne 1980kg maksimalna dopustena prikolica je 1520kg (3500-1980)

                                kada je automobil manje natovaren dozvoljena prikolica je 1900kg uz fabricku kuku.
                                dozvoljeno vertikalno opterecenje je 75kg odnosno 90kg uz pojacane zadnje opruge (fabricko resenje, dodatna oprema iz kataloga).

                                to znaci ako se zakaci za auto prikolica od 1900kg tada maksimalna masa automobila iznosi (za B odnosno BE dozvolu) 1400kg sto znaci prakticno prazan auto cak i bez vozaca (prema saobracajnoj sam automobil ima masu 1390kg).


                                Ako bi se koristio automobil sa dozvoljenim opterecenjem i dozvoljenom prikolicom tada bi ukupan zbir masa bio >3500kg i moralo bi da se dodatno polaze za kategoriju u vozackoj.


                                Uglavnom ako se automobilom vuku srednje po masi prikolice 1200-1500kg nije potrebno nista vise od uobicajene B (po novom BE) vozacke dozvole.
                                I sam automobil moze da izadje na kraj sa prikolicom do 1500kg.

                                Za prikolice vece mase tipa 1700-1900kg vec treba i dobar vucni auto, i jako dobra euro kuka i jako dobra montaza te iste kuke uz adekvatno zadnje vesanje (po tvrdoci).

                                Male lagane prikolice do 750kg moze da vuce skoroo svaki auto osim onih najmanjih gradskih.

                                Ima jos jedno zakonsko pravilo, ako prikolica nema kocioni sistem (bilo naletni bilo pneumatski bilo hidrulicni ili elektro) onda maksimalna masa prikolice iznosi 50% mase praznog vozila.


                                Dakle, ako auto ima 1260kg mase dozvoljena prikolica bez kocnica je <630kg.

                                Prema zakonu prikolice se dele na lake, mase do 750kg bruto i za njih je nekada vazila treca tablica koja je bila trajna.
                                Prikolice vece mase su bile registrovane na godisnjoj bazi sa svim taksama kao i teretna vozila i imale su svoju zasebnu tablicu (zaseban broj razlicit od auta).


                                Jos jedna sitnica iz iskustva, kilogrami imaju razlicite efekte na razilicitim autima, pri razlicitim godisnjim dobima i pri razlicitim nadmorskim visinama.

                                Neki automobili daleko vise osecaju opterecenje prikolice u odnosu na neke druge, pre svega u osecaju stabilnosti tokom voznje.

                                Jako je vazan i raspored mase u samoj prikolici.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X