Originally posted by sw.brick
Član 50. - PRVENSTVO PROLAZA
Na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom vozač je dužan da propusti vozilo koje nailazi s njegove desne strane.
Vozač vozila koji na raskrsnici skreće ulevo dužan je da propusti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smera, na raskrsnici zadržava pravac svog kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.
Izuzetno od odredaba st. 1. i 2. ovog člana, vozilo koje se kreće po šinama ima prvenstvo prolaza na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom, bez obzira na to sa koje mu strane ono nailazi, osim ako postavljenim saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.
Vozač koji ulazi vozilom na put koji je saobraćajnim znakom označen kao put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.
Vozač je dužan da propusti sva vozila koja se kreću putem na koji ulazi i kad taj put nije saobraćajnim znakom označen kao put sa prvenstvom prolaza ako vozilom ulazi sa zemljanog puta na put sa kolovoznim zastorom ili ako na put ulazi sa površine na kojoj se ne vrši saobraćaj.
Dakle, tramvaj i u Srbiji ima pravo prvenstva prolaza.
Saobracaj u kruznom toku se ne regulise drugacije nego bilo koja druga raskrsnica - znaci znakom, ili ako takav ne postoji primenjuje se pravilo prvenstva prolaza vozila koja su vec unutar raskrsnice, znaci prednost uvek imaju vozila koja su vec u kruznom toku.
Kruzni tok se svugde u svetu tretira kao i svaka druga raskrsnica, odnosno prednost imaju vozila koja se vec nalaze u kruznom toku, i ne postoje posebna pravila koja regulisu tok saobracaja u kruznom toku, tretira se kao i bilo koja druga raskrsnica. Jedina zemlja u kojoj postoje izuzeci po tom pitanju je Francuska i to samo u par slucajeva odnosno kruznih tokova u Parizu. Jedan od njih je oko Trijumfalne Kapije gde prednost imaju vozila koja se ukljucuju u kruzni tok, ako je iko bio tamo zna i zasto je to tako, jer se niko NIKAD ne bi ukljucio u taj tok da prednost imaju vozila koja su vec ukljucena.
Prema tome i kod nas se tretira kao raskrsnica bez posebnih pravila - prednost imaju vozila koja su u kruznom toku osim ako znakom nije drugacije regulisano. Vozila u kruznom toku nemaju znak jer ne postoji mesto gde bi vidljivo mogao da stoji, i sa pravom podrazumevaju da se nalaze unutar raskrsnice i vozila koja se u takvu raskrsnicu tek ukljucuju automatski nemaju pravilo prvenstva prolaza i moraju da cekaju. Sve i da ne postoji znak na ukljucenju u kruzni tok, nije ni potreban, vozilo se ukljucuje u raskrsnicu i mora da propusti vozila koja se vec u njoj nalaze, kao sto bi to bio slucaj i na raskrsnici 2 puta sa istim pravom prvenstva prolaza, prosta stvar.
Comment