Kružni tok: HOWTO

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #46
    Originally posted by sw.brick
    tramvaj u Srbiji nema pravo prvenstva prolaza na javnom putu, osim u posebno obeleznoj tramvajskoj bastici i to kada nastane ukrstanje putanje vozila sa tramvajem tj vozilo preseca tramvajsku basticu.
    Vazeci ZOOBS, isto je i u nacrtu novog:

    Član 50. - PRVENSTVO PROLAZA

    Na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom vozač je dužan da propusti vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

    Vozač vozila koji na raskrsnici skreće ulevo dužan je da propusti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smera, na raskrsnici zadržava pravac svog kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.

    Izuzetno od odredaba st. 1. i 2. ovog člana, vozilo koje se kreće po šinama ima prvenstvo prolaza na raskrsnici ili u susretu sa drugim vozilom, bez obzira na to sa koje mu strane ono nailazi, osim ako postavljenim saobraćajnim znakom nije drukčije određeno.

    Vozač koji ulazi vozilom na put koji je saobraćajnim znakom označen kao put sa prvenstvom prolaza dužan je da propusti sva vozila koja se kreću tim putem.
    Vozač je dužan da propusti sva vozila koja se kreću putem na koji ulazi i kad taj put nije saobraćajnim znakom označen kao put sa prvenstvom prolaza ako vozilom ulazi sa zemljanog puta na put sa kolovoznim zastorom ili ako na put ulazi sa površine na kojoj se ne vrši saobraćaj.


    Dakle, tramvaj i u Srbiji ima pravo prvenstva prolaza.

    Saobracaj u kruznom toku se ne regulise drugacije nego bilo koja druga raskrsnica - znaci znakom, ili ako takav ne postoji primenjuje se pravilo prvenstva prolaza vozila koja su vec unutar raskrsnice, znaci prednost uvek imaju vozila koja su vec u kruznom toku.

    Kruzni tok se svugde u svetu tretira kao i svaka druga raskrsnica, odnosno prednost imaju vozila koja se vec nalaze u kruznom toku, i ne postoje posebna pravila koja regulisu tok saobracaja u kruznom toku, tretira se kao i bilo koja druga raskrsnica. Jedina zemlja u kojoj postoje izuzeci po tom pitanju je Francuska i to samo u par slucajeva odnosno kruznih tokova u Parizu. Jedan od njih je oko Trijumfalne Kapije gde prednost imaju vozila koja se ukljucuju u kruzni tok, ako je iko bio tamo zna i zasto je to tako, jer se niko NIKAD ne bi ukljucio u taj tok da prednost imaju vozila koja su vec ukljucena.

    Prema tome i kod nas se tretira kao raskrsnica bez posebnih pravila - prednost imaju vozila koja su u kruznom toku osim ako znakom nije drugacije regulisano. Vozila u kruznom toku nemaju znak jer ne postoji mesto gde bi vidljivo mogao da stoji, i sa pravom podrazumevaju da se nalaze unutar raskrsnice i vozila koja se u takvu raskrsnicu tek ukljucuju automatski nemaju pravilo prvenstva prolaza i moraju da cekaju. Sve i da ne postoji znak na ukljucenju u kruzni tok, nije ni potreban, vozilo se ukljucuje u raskrsnicu i mora da propusti vozila koja se vec u njoj nalaze, kao sto bi to bio slucaj i na raskrsnici 2 puta sa istim pravom prvenstva prolaza, prosta stvar.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #47
      Ne znam kako je u Srbiji ali propisi po kojima sam polagao u Banjoj Luci (preuzeti iz SFRJ) su identicni kao u Poljskoj. Ulazeci u kruzni tok IMAS PARAVO PRVENSTVA osim ako znak ne pokazuje drugacije. ALI u 99% slucajeva taj znak postoji i prednost imaju vozila u kruznom toku.

      BTW Unutar kruznog toka prednost takodje imaju vozila koja se iskljucuju. Znaci - mozes da se iskljucujes iz lijeve trake a vozilo u denoj mora da te propusti. Tako je makar u Poljskoj Aha, zmigavac se daje samo na izlazu iz KT, dok se ranije ne ukljucuje.
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • nidza
        CBC Senator XXL
        • 16.04.2008
        • 496
        • nbgd

        #48
        206, grešiš, tj. sam sebe si bacio u kontradikciju. Ako je kružni tok kao svaka druga raskrsnica (što je potpuno tačno), znači da za nju važe sva pravila kao i na svakoj drugoj raskrsnici, tj. u nedostatku saobraćajnih znakova važi pravilo desne strane, odnosno prednost imaju svi koji se uključuju u kružni tok.

        Praksa je da na ulazu u kružni tok, upravo iz tog razloga, stoji trougao ili stop znak, na svim ulaznim ulicama, ali ne mora tako da bude uvek. Jedan od ulaza na Autokomandu ima prednost u odnosu na vozila već u raskrsnici, dok ostali ulazi imaju znak, koja vozilima u raskrsnici daju prednost.
        Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #49
          Pa tesko da je kontradikcija. Istina je da u raskrsnicama sa jednakim pravom prvenstva vazi pravilo desne strane, ALI i u takvim situacijama prednost ima auto koji je vec unutar raskrsnice - dakle da se kruzni tok i sporedne ulice vode kao jednako pravo prvenstva, prednost imaju oni koji su vec unutar raskrsnice, dakle koji vec voze ukrug
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • r1cer
            CBC Senator XXL
            • 22.01.2006
            • 363
            • Beograd

            #50
            Opet kontradikcija...

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #51


              Sta sam sad rekao?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • r1cer
                CBC Senator XXL
                • 22.01.2006
                • 363
                • Beograd

                #52
                Originally posted by 206
                Istina je da u raskrsnicama sa jednakim pravom prvenstva vazi pravilo desne strane
                dakle da se kruzni tok i sporedne ulice vode kao jednako pravo prvenstva, prednost imaju oni koji su vec unutar raskrsnice, dakle koji vec voze ukrug
                Ako nema trougao u kružnom toku onaj ko ulazi u svakom slučaju mora imati prednost nad onime ko mu dolazi sa leve strane makar on ušao u krug. Ako svi na ulazu imaju trougao moraju propustiti ovog sa leve strane koji je ušao u krug(znači njemu se završio taj znak trougla kad je ušao u krug) jer on u odnosu na ovog sa desne strane ima prednost.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #53
                  Pa nece biti. Ako postoji znak za pravo prvenstva, postuje se znak. Ako ne postoji, to je onda raskrsnica jednakog prava prvenstva gde vazi pravilo desne strane POD USLOVOM da nijedno auto VEC nije uslo u raskrsnicu - dakle, STOJE dva auta PRE ukljucenja u raskrsnicu, prednost ima onaj sa desne strane.

                  Ali, ako je auto koji dolazi sa leva VEC usao u raskrsnicu (odnosno vozi se kruznim tokom), a auto njemu sa desna tek ceka da se ukljuci u kruzni tok - auto u kruznom toku ima prednost.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #54
                    Ne mogu da verujem da se o ovome vodi polemika na evo 3 stranice.

                    Ljudi, prichate o znakovima na ulasku u kruzhni tok a onda polemishete da li se u tom sluchaju primenjuje ili ne primenjuje pravilo desne strane?!

                    Pravilo desne strane se primenjuje kad raskrsnica nije regulisana saobracajnim znacima, osnovno pravilo. A ako znakova vec ima, a imaju ih svi na ukljuchenju u Slaviju i ako se ne varam ima ga i na centralnom "ostrvu" (znak za kruzhni tok saobracaja), onda o desnom pravilu nema govora.

                    Nemam bash vishedecenijsko vozachko iskustvo, ali sam vozio po svim drzhavama bivshe SFRJ, Bugarskoj, Turskoj, Austriji, Nemachkoj... I svuda se saobracaj u kruzhnom toku regulishe kako sam opisao, a neki od njih recimo po Nemachkoj su bili dva ili tri puta veceg obima saobracaja od Slavije, samo shto je tamo prolazak kroz kruzhni daleko manja opasnost jer SVI poshtuju pravila, i SVI koji se ukljuchuju na kruzhni stanu kad vide onda obrnuti trougao pre ukljuchenja shto na Slaviji nije sluchaj (nazhalost)...
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • r1cer
                      CBC Senator XXL
                      • 22.01.2006
                      • 363
                      • Beograd

                      #55
                      Uzmimo u obzir da je kružni tok kao svaka druga raskrnica pa se može posmatrati kao kockasti tok. Na slici je primer kružnog toka bez ijednog znaka.



                      Po tebi bi vozilo C trebalo da propusti vozilo B. Ja sam ubeđen da ne bi trebalo.


                      primer 2.(slučaj kao na slaviji)



                      Vozilo B se kreće ulicom sa prvenstvom prolaza znači vozilo C mora da ga propusti. Vozilo A mora takođe sačekati ako mu neko dolazi sa leve strane jer ima trougao.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #56
                        Originally posted by r1cer
                        Uzmimo u obzir da je kružni tok kao svaka druga raskrnica pa se može posmatrati kao kockasti tok. Na slici je primer kružnog toka bez ijednog znaka.



                        Po tebi bi vozilo C trebalo da propusti vozilo B. Ja sam ubeđen da ne bi trebalo.
                        Ne po meni, nego po Zakonu, i nema sta da budem ubedjen ili ne, znam da je tako

                        ZOOBS:

                        Возач је дужан да пропусти возило које се креће путем на који се укључује и када тај пут није саобраћајним знаком означен као пут са првенством пролаза, ако се возилом укључује са пута са несавременим коловозним застором (земља или макадам), савременим коловозним застором (асфалт, бетон, коцка) на пут са савременим коловозним застором (асфалт, бетон, коцка) или ако се на пут укључује са површине која није пут.

                        Pa dalje kaze:

                        На раскрсници са кружним током, саобраћај се регулише саобраћајнoм сигнализацијом, односно на други начин у складу са овим законом.

                        Drugim recima, ili postujes znak ili se primenjuju pravila drugde navedena u Zakonu, odnosno prehodno navedeni clan. I kraj price, vozila koja su vec u kruznom toku imaju prednost nad onima koja se ukljucuju, cak i kad znak ne postoji.

                        Sto se tice ukljucenja u kruzni tok ako na ukljucenjima postoji obrnuti trougao, i tu je situacija jasna, opet imaju prednost vozila koja su u kruznom toku.

                        Case closed, lock.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        Working...
                        X