Sigurnost putnika i dece u automobilu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Sigurnost putnika i dece u automobilu

    http://publikationswebbutik.vv.se/uploa ... en_bks.pdf

    Sigurnost u autu
    – ovako štitite sebe i svoje dijete
    Information på bosniska, kroatiska och serbiska
    Za vašu vlastitu sigurnost
    U ovoj brošuri možete na i obavijesti
    kako da povećate sigurnost unutra u
    autu. Dobiti ćete savjete o tome kako da
    vaše dijete putuje na najsigurniji način,
    i kako možete smanjiti opasnost da vi
    bude ozljeđeni.
    Sigurnost u slučaju sudara
    Kako se neki automobil ponaša u slučaju
    sudara daje nam dobru predodžbu o tome
    koliko je auto siguran. Zbog toga se
    koriste različite metode kako bi se saznalo
    kakva je sigurnost u nekom autu u
    slučaju sudara, kako be se potom o tome
    moglo obavijestiti kupce. Obavijest kupcima
    o sigurnosti u autu u slučaju sudara
    u Švedskoj se prije svega dobiva iz dva
    izvora – Euro NCAP i Folksam-a.
    Trzajna ozljeda vrata je
    najuobičajenija ozljeda
    Svake godine 20 000 Šveđana zadobije
    trzajnu ozljedu vrata (whiplash).
    Daleko najuobičajeniji razlog trzajne
    ozljede vrata je udarac u auto odostraga.
    Do ozljeda može doći i pri frontalnim
    sudarima, pojedinačnim prometnim
    nesrećama i ponekad čak izvan okoline
    u kojoj se odvija promet. Najbolji način
    da se zaštitite od ozbiljnih trzajnih ozljeda
    vrata je da odaberete auto koji daje
    efikasnu zaštitu. Zračni jastuk, naslon za
    glavu i položaj sjedala su važni momenti
    zaštite od trzajnih ozljeda vrata.
    Osigurajte teret
    U slučaju sudara ili snažnog kočenja vitlaju
    svi neučvršćeni predmeti silovitom
    snagom. Ljude na mjestu drži sigurnosni
    pojas, a teret je najsigurniji u prtljažniku.
    Teret stavite što je moguće niže, ili u
    prtljažnik ili iza rešetaka. Upotrijebite
    sigurnosnu rešetku ili omče za povezivanje
    tereta. Nikada nemojte dozvoliti
    da teški predmeti leže neučvršćeni
    u autu, upotrijebite remene kako bi osigurali
    teret koji se eventualno nalazi na
    stražnjem sjedalu.
    Mislite na to da zaštite vrat
    • Ispravite naslon sjedala
    • Postavite naslon za glavu tako da cijela
    glava dobije potporu. Najbolje
    je ako naslon za glavu dosiže visinu
    vašeg čela.
    • Sjedite blizu naslona sjedala i naslona
    za glavu.
    • Držite pristojan razmak u odnosu na
    auto ispred vas.
    • Ako u retrovizoru uspijete vidjeti da
    će vas auto iza vas udariti, pritisnite
    glavu uz naslon za glavu i ne okrećite
    je.

    Doživjeti frontalni sudar pri brzini
    od 90 kilometara na sat je kao pasti
    s desetog kata
    Prebrzo voziti može biti isto tako opasno
    kao i pasti niz liticu ili sa višekatnice.
    No, mi dok vozimo ne doživljavamo
    brzinu kao opasnu. Mi uviđamo da je
    opasno pasti sa visine, no ne koliko je
    opasno ako doživimo sudar pri brzini od
    90 kilometara na sat.
    Ozljede ovise o brzini
    Brzina u trenutku sudara je sasvim
    odlučujuća koliko teško ćete biti
    ozljeđeni u prometnoj nesreći. Velika
    brzina također doprinosi tome da se
    nesreće uopće događaju.
    Veća brzina, duži zaustavni put
    vozila
    Kada povećavate brzinu, zaustavni put
    auta također postaje puno duži. Zaustavni
    put se dijeli na put reagiranja i put
    kočenja. Put reagiranja je put, koji stignete
    voziti tokom jedne sekunde koliko
    je potrebno da reagirate. Put kočenja je
    put, koji auto prelazi od trena kada pritisnete
    kočnicu sve dok auto ne stane.
    Pojas je najvažniji sigurnosni
    detalj
    U Švedskoj je zakonom propisano da se
    mora koristiti sigurnosni pojas u autu.
    Sigurnosni pojas je apsolutno najvažniji
    sigurnosni detalj u autu – i na prednjem
    i na stražnjem sjedalu. Kada bi svi koristiIi
    sigurnosni pojas u švedskom bi
    se prometu sačuvalo otprilike 80 života
    svake godine. Upotrebom sigornosnog
    pojasa upola se smanjuje opasnost da
    netko umre ili bude ozbiljno ozljeđen u
    sudaru.
    Ozbiljne se ozljede mogu dogoditi
    već pri niskim brzinama
    Bez pojasa bi u najboljem slučaju prošli
    neozljeđeni kada bi do sudara došlo pri
    7 kilometara na sat, uz pretpostavku da
    ste spremni na sudar i da ste dovoljno
    snažni kako bi se mogli čvrsto držati.
    Ako nemate sigurnosni pojas, već pri brzini
    manjoj od 50 kilometara na sat, udariti
    ćete snažno o volan, prednje staklo
    ili druge dijelova auta.
    Putnici su teški u slučaju sudara
    Putnici na stražnjem sjedalu također moraju
    na sebi imati sigurnosni pojas. Tko
    na sebi nema pojas biva u slučaju sudara
    bačen unaprijed velikom snagom, koja
    može ubiti onoga koji sjedi naprijed.
    Zračni jastuci su dio sigurnosnog
    sistema auta
    Zračni jastuci i sigurnosni pojas su zajedno
    dobar sistem zaštite u autu Kako bi
    zračni jastuk mogao imati odgovarajući
    sigurnosni efekt morate uvijek koristiti
    sigurnosni pojas. Najveća opasnost pri
    frontalnom sudaru je da glava ili grudi
    udare u opremu auta, na primjer, volan,
    ploču s instrumentima, prednje staklo
    ili prednje bočne stupove karoserije
    auta. Korištenjem sigurnosnog pojasa se
    značajno smanjuje rizik da dođe do ozljeda.
    Sa zračnim jastukom ta se opasnost
    dodatno smanjuje.
    Bočni zračni jastuci nisu opasni
    U mnogim autima postoje čak i zračni
    jastuci na unutrašnjim stranama auta.
    Opasnost, da dijete koje na ispravan
    način sjedi u autosjedalici za bebe ili
    prema natrag okrenutom dječjem autosjedalu,
    bude ozljeđeno bočnim zračnim
    jastukom je mala.
    Isključite zračni jastuk na
    putničkom mjestu
    Zračni jastuk na suvozačevom mjestu
    otežava mogućnost korištenja prednjeg
    putničkog sjedala za dječja autosjedala,
    koja su okrenuta suprotno od smjera
    vožnje. Kako bi izbjeli opasnost morate
    isključiti zračni jastuk na suvozačevom
    mjestu, ili paziti da djeca i niske osobe
    uvijek sjede na stražnjem sjedalu.
    Proizvođači automobila imaju različite
    tehničke sisteme koji mogu isključiti
    zračni jastuk na putničkom mjestu.
    Neka vam ovlaštena automehaničarska
    radionica za tu marku auta isključi
    zračni jastuk, ako nemate auto u kojem
    ga možete sami isključiti s ključem. U
    nekim automobilima se zračni jastuci ne
    mogu isključiti.
    Znak upozorenja
    Automobili koji imaju zračni jastuk
    na putničkom mjestu trebaju
    imati znak upozorenja,
    koji jasno upozorava na
    montiranje i korištenje
    dječjeg autosjedala na
    putničkom mjestu. Ako
    nema oznake, one se mogu
    dobiti od ovlaštenih prodavača
    automobila ili kod najbliže Švedske stanice
    za tehnički pregled vozila.

    Djeci je potrebno više zaštite nego
    odraslima
    Naglo kočenje, sudar pri vožnji od 40
    kilometara na sat. Nije potrebno puno
    kako bi se dijete ozljedilo u vožnji autom.
    Svake godine djeca pogibaju i bivaju
    ozljeđena zbog toga što sigurnosni
    pojas ili drugi oblik zaštite za djecu nije
    upotrebljen na ispravan način.
    Malom tijelu je potrebna dodatna
    zaštita
    Glava djeteta je velika i teška u odnosu
    na tijelo i vrat je krhak. Kada se auto
    sudari, glava djeteta se baca naprijed i
    natrag sa silovitom snagom. Kako bi
    dijete moglo izdržati takvo opterećenje
    potrebna je posebna zaštita u autu.
    Liječnici i znanstvenici preporučuju da
    djeca koriste dječju sjedalicu (booster)ili
    jastuk zajedno sa sigurnosnim pojasom
    sve dok ne navšre 10-12 godina. Prema
    zakonu sva djeca manja od 135 centimetara
    trebaju koristiti posebnu zaštitnu
    opremu, to jest, autosjedalicu za bebe,
    dječje autosjedalo, dječji booster ili
    jastuk koji se koriste zajedno sa sigurnosnim
    pojasom.
    Najbolji položaj je sjediti suprotno
    od smjera vožnje
    Do otprilike četvrte godine starosti dijete
    se najsigurnije vozi ako sjedi licem
    okrenuto suprotno od smjera vožnje. Autosjedalo
    okrenuto suprotno od smjera
    vožnje prihvaća silovite snage i štiti djetetovu
    osjetljivu glavu i vrat. Mala djeca
    koja se voze u dječjim autosjedalima
    postavljenim u smjeru vožnje, pet puta
    se više izlažu opasnosti da poginu ili
    budu teško ozljeđena, u usporedbi s djecom
    koja sjede u dječjim autosjedalima
    okrenutim suprotno od smjera vožnje.
    Zbog toga ne trebate prerano okrenuti
    autosjedalo vašeg djeteta. Preporučuje
    se da djeca sijede suprotno od smjera
    vožnje što je duže moguće, a normalno
    dok otprilike ne navrše četiri godine.
    Zračni jastuci su dio sigurnosnog
    sistema u autu
    Zračni jastuci i sigurnosni pojas zajedno
    čine dobar sistem zaštite u autu. No,
    uključen zračni jastuk na suvozačevom
    mjestu može predstavljati životnu opasnost
    za dijete. Bočni zračni jastuci,
    međutim ne predstavljaju nikakvu opasnost
    za djecu, koja sijede u dječjim autosjedalima.
    Isključite zračni jastuk na
    putničkom mjestu
    Dječje autosjedalo, postavljeno suprotno
    od smjera vožnje, na putničkom mjestu
    s uključenim zračnim jastukom, predstavlja
    po život opasnu kombinaciju. Sila
    koja izbacuje jastuk u slučaju sudara je
    ogromna i može biti katastrofalna. Zbog
    toga se autosjedalica za bebe, dječje autosjedalo,
    dječji booster ili jastuk koji se
    koriste zajedno sa sigurnosnim pojasom
    nikada ne koriste na putničkom mjestu na
    kojem je uključen zračni jastuk. Ako nemate
    auto u kojem možete sami ključem
    isključiti zračni jastuk, učinite to u za
    vaš auto ovlaštenoj automehaničarskoj
    radionici. U nekim automobilima se
    ne može isključiti zračni jastuk. Dijete
    može sigurno sjediti na putničkom
    mjestu, s uključenim zračnim jastukom,
    tek kada je 140 centimetara visoko.
    Odaberite odobrene proizvode i
    isprobajte ih
    Obratite se dućanima u kojima možete
    dobiti obavijesti od obučenog osoblja i
    pomoć da isprobate sjedalo s djetetom
    u autu. Sjedalo mora biti odobreno za
    težinu djeteta. Mislite na to da postoje
    dječja autsjedala namjenjena za postavljanje
    u smjeru suprotnom od smjera
    vožnje, koja nisu odobrena za upotrebu
    na stražnjem sjedalu. Provjerite da li su
    autosjedalica za bebe, dječje autosjedalo,
    dječji booster ili jastuk koji se koriste
    zajedno sa sigurnosnim pojasom odobreni
    od EU i označeni znakom E prema
    uputstvima EZ ili prema
    44-03 pravilniku ECE, ili
    prema kasnijoj verziji. To
    znači da broj odobrenja
    treba početi brojevima
    03 ili 04. Poslije 9. maja
    2008. se ne smiju koristiti samo ona
    dječja autosjedala koja su označena s T.
    (Neki dječji stolci namjenjeni za postavljanje
    u smjeru suprotnom od smjera
    vožnje imaju dvostruke oznake, to jest
    i E i T.).
    Što kaže zakon?
    U Švedskoj imamo pravila koja kažu da
    svi koji se voze u autu moraju koristiti
    sigurnosni pojas. Osim toga, djeca niža
    od 135 centimetara mora upotrebljavati
    posebnu zaštitnu opremu, autosjedalicu
    za bebe, dječje autosjedalo, dječji booster
    ili jastuk koji se koriste zajedno sa
    sigurnosnim pojasom.
    Djeca mlađa od tri godine se ne smiju voziti
    u vozilu, u kojem nemaju mogućnost
    korištenja posebne zaštitne opreme za
    djecu, osim ako se voze kraće rastojanje
    u taksiju. Ako ćete se zajedno s djetetom
    voziti kraće rastojanje u taksiju, u kojem
    nema posebne zaštitne opreme, dijete
    mora sjediti na stražnjem sjedalu i koristiti
    sigurnosni pojas.
    Svi koji su stariji od tri godine i voze se
    u autobusu, trebaju koristiti sigurnosni
    pojas koji se nalazi u autobusu ili drugu
    zaštitnu opremu, tamo gdje je ima. Zavod
    za ceste preporučuje da sva djeca
    koriste sigurnosni pojas, čak i ona djeca,
    koja su mlađa od tri godine.
    Od 1. jula 2006. u automobilu se ne smije
    voziti više putnika od broja za koji je
    auto registriran. Putnici u autu se trebaju
    voziti na mjestu koje je predviđeno za
    putnike.
    Mislite na
    • Oprema treba odgovarati i djetetu i
    autu.
    • Isprobajte uvijek prije nego što kupite.
    • Pažljivo pratite uputstva.
    • Prije nego što pokrenete auto prekontrolirajte
    da li dijete sjedi na siguran
    način s ispravno namještenim sigurnosnim
    pojasom.
    • Djeca nikada ne smiju sjediti na
    putničkom mjestu na kojem je
    uključen zračni jastuk.
    • Kada naručujete taksi recite da želite
    da ima dječje autosjedalo, dječji booster
    ili jastuk koji se koriste zajedno sa
    sigurnosnim pojasom.
    • Vi kao odrasla osoba snosite odgovornost
    da djete u autu koristi sigurnosni
    pojas i ostalu zaštitu, kao
    što je dječje autosjedalo, dječji booster
    ili jastuk koji se koriste zajedno sa
    sigurnosnim pojasom.
    10
    11
    Autosjedalica za bebe
    Od novorođenčadi do otprilike 9 mjeseci
    Autosjedalica za bebe je sigurna i udobna.
    S vremenom ćete je, kako beba raste,
    trebati zamijeniti za veći model.
    Brižljivo odaberite
    Autosjedalica za bebe treba biti dovoljno
    velika. Dijete u njoj treba ležati stabilno
    i udobno, sa zaštitom za cijelu glavu.
    Obratite pažnju na to da ležaljke za bebe
    i zaštitne mreže za uloške u dječjim
    kolicima ne daju potpunu zaštitu. Ako
    ipak odaberete takvo rješenje, dijete
    treba postaviti tako da mu glava leži
    prema sredini auta. Autosjedalica za
    bebe, ležaljka za bebe i zaštitna mreža
    za uloške u dječjim kolicima trebaju biti
    odobreni od EU i označeni simbolom E;
    više o tome pročitajte na stranici 8 pod
    rubrikom ”Odaberite odobreno i isprobajte”.
    Prednje ili stražnje sjedalo
    Autosjedalica za bebe se postavljaja
    suprotno od smjera vožnje na prednje
    ili stražnje sjedalo. Ako je samo jedna
    odrasla osoba u autu, tada je najčešće
    najsigurnije imati malo dijete pokraj
    sebe na prednjem sjedalu. Zračni jastuk
    na suvozačevom mjestu tada treba
    isključen. Ako su u autu dvije odrasle
    osobe, tada je najsigurnije ako se beba i
    jedan odrasli voze na stražnjem sjedalu.
    Sigurnosni pojas drži autosjedalicu
    za bebe na mjestu
    Autosjedalica za bebe treba biti čvrsto
    stajati. Nemojte je previše naginjati.
    Dijete na mjestu drži pojas koji je dio
    autosjedalice, a sama autosjedalica za
    bebe je učvršćena sigurnosnim pojasom.
    Razmak između ploče s instrumentima i
    prednjeg sjedala treba biti što je moguće
    veći. Dio sigurnosnog pojasa koji pokriva
    bedro u većini slučajeva se povlači
    preko autosjedalice za bebe i djeteta,
    dok se dijagonalni dio pojasa povlači iza
    autosjedalice. Obratite pažnju na to da
    postoji mnogo modela, pa pažljivo slijedite
    uputstva.
    Pažljivo prekontrolirajte
    • Dijete treba koristiti sigurnosni pojas
    koji pripada autosjedalici za bebe.
    • Sigurnosni pojas u autu koji
    pričvršćuje autosjedalicu za bebe
    treba biti zategnut.
    • Autosjedalica za bebe je premala
    kada djetetova glava strši iznad ruba.
    • Dijete nikada ne smije sjediti na
    putničkom mjestu na kojem je
    uključen zračni jastuk. Neka ovlaštena
    radionica za vaš auto isključi zračni
    jastuk, ako nemate auto u kojem ga
    možete isključiti sami s ključem.
    12
    Dječje autosjedalo okrenuto suprotno
    od smjera vožnje
    Od otprilike 7 mjeseci do 4 godine
    Kada dijete može samo stabilno sjediti,
    vrijeme je da autosjedalicu za bebe zamijenite
    dječjim autosjedalom okrenutim
    suprotno od smjera vožnje. Ono se
    montira suprotno od smjera vožnje na
    prednjem ili stražnjem sjedalu. Prekontrolirajte
    da je autosjedalo odobreno
    za montiranje na prednje ili stražnje
    putničko sjedalo. Dijete na mjestu drži
    pojas, koji pripada dječjem autosjedalu.
    Mislite na to da je opasnost da se djeca
    ozljede prilikom sudara veća, ako sjede
    u dječjem autosjedalu, koje je okrenuto
    u smjeru vožnje.
    Slijedite uputstva za montiranje
    Autosjedalo okrenuto suprotno od smjera
    vožnje se montira s posebnom opremom
    za učvršćivanje. Sigurnosni pojas
    pomaže držati autosjedalo na mjestu.
    Na prednjem putničkom sjedalu se autosjedalo
    najčešće naslanja na ploču s
    instrumentima (nikada prednje staklo).
    Na dječjim autosjedalima koja se koriste
    na stražnjem putničkom sjedalu je
    uobičajeno da autosjedalo ima potporne
    noge, koje stoje na podu automobila.
    Obratite pažnju na to da postoji mnogo
    modela i pažljivo slijedite uputstva.
    Nemojte prerano okrenuti dijete
    Djeca trebaju što je duže moguće sjediti
    u autu u smjeru suprotnom od vožnje.
    Dijete je preraslo autosjedalo kada njegova
    glava više nema dovoljno podrške,
    ili kada je postalo preteško u odnosu na
    propisanu težinu. Tada ćete trebati autosjedalo
    zamijeniti za veći model koji
    se također koristi za sjedenje u smjeru
    suprotnom od vožnje. Dječjim autosjedalima
    koja su odobrena za sjedenje u
    smjeru vožnje, obično se skidaju pojasevi
    i oprema za učvršćivanje. Sigurniji
    odabir umjesto toga su dječji booster
    (sjedalica) ili jastuk koji se koriste zajedno
    za sigurnosnim pojasom, koji usmjeravaju
    sigurnosni pojas preko djetetovih
    bokova i bedara.
    Pažljivo prekontrolirajte
    • Dječje autosjedalo treba biti odobreno
    od EU i označeno simbolom
    E, pročitajte više u rubrici ”Izaberite
    odobrene proizvode i isprobajte” na
    stranici 8.
    • Dječje autosjedalo se najčešće
    montira s posebnom opremom za
    učvršćivanje. Opteretite autosjedalo i
    zategnite traku tako da ono bude stabilno
    namješteno.
    • Dijete treba korisiti onaj pojas koji
    pripada dječjem autosjedalu. Zategnite
    pojas. Pobrinite se da dio remena
    koji prelazi preko bokova ne dospije
    previsoko. On treba prelaziti preko
    djetetovih bedara, a ne preko trbuha.
    • Dijete nikada ne smije sjediti na
    putničkom mjestu na kojem je
    uključen zračni jastuk. Neka ovlaštena
    radionica za vaš auto isključi zračni
    jastuk, ako nemate auto u kojem ga
    možete isključiti sami s ključem.
    • Ako niste sigurni da li autosjedalo
    ima odobrenje za upotrebu na prednjem
    ili stražnjem putničkom sjedalu,
    obratite se ovlaštenom prodavaču.
    13
    14
    15
    Dječji booster (sjedalica)/jastuk
    koji se koriste zajedno sa sigurnosnim
    pojasom
    Od otprilike 4 godine do 10-12 godina
    Liječnici i znanstvenici preporučuju da
    djeca koriste dječji booster (sjedalicu)
    ili jastuk koji se koriste zajedno sa sigurnosnim
    pojasom sve do navršenih
    10-12 godina. Sve dok dječji kostur nije
    sasvim razvijen, djecu je potrebno posjesti
    povišeno kako bi sigrunosni pojas
    mogao štititi tijelo. Prema zakonu sva
    djeca, koja su niža od 135 centimetara,
    moraju koristiti posebnu zaštitnu opremu,
    to jest autosjedalicu za bebe, dječje
    autosjedalo, dječji booster ili jastuk koji
    se koriste zajedno sa sigurnosnim pojasom.
    Pazite da pojas stoji ispravno
    Pomognite djetetu da ispravno zategne
    pojas – blizu vrata, preko prsnog koša
    i dolje preko bedara – ne preko trbuha.
    Što bliže tijelu to je zaštita za dijete bolja.
    Pokušajte otkopčati debelu vanjsku
    odjeću i povući dio pojasa koji prelazi
    preko kukova ispod odjeće.
    Dječji booster ili jastuk
    Razlika između dječjeg boostera i jastuka
    je prije svega u visokoj potpori za
    leđa. Ako dijete sjedi na mjestu koje
    nema oslonac za glavu najbolji je dječji
    booster. Booster također pomaže da sigurnosni
    pojas stoji na mjestu kada dijete
    spava.
    Isključite zračni jastuk
    Dijete koje sjedi u dječjem autosjedalu
    okrenutom u smjeru vožnje ili dječjem
    boosteru ili jastuku koji se koriste zajedno
    sa sigurnosnim pojasom, izlaže
    se opasnosti da bude ozljeđeno ako se
    vozi na mjestu koje ima uključen zračni
    jastuk. Dijete sa sigurnošću može sjediti
    na putničkom mjestu, koje ima uključen
    zračni jastuk, tek kada je visoko 140
    centimetara.
    Pažljivo prekontrolirajte
    • Sigurnosni pojas treba držati i dijete i
    sjedalo ili jastuk na mjestu. Zategnite
    pojas.
    • Nikada nemojte dozvoliti da dijete
    ima pojas ispod ruke.
    • Pojas treba biti položen blizu vrata.
    • Pobrinite se da dio pojasa koji kod
    odraslih prelazi preko kukova ne
    dospije previsoko. On se treba protezati
    preko djetetovih bedara, a ne
    preko trbuha.
    • Neka ovlaštena radionica za vaš auto
    isključi zračni jastuk, ako nemate
    auto u kojem ga možete isključiti
    sami s ključem.
    • Dječji booster ili jastuk koji se koriste
    zajedno sa sigurnosnim pojasom trebaju
    biti odobreni od EU i označeni
    simbolom E, pročitajte više u rubrici
    ”Izaberite odobrene proizvode i isprobajte”
    na stranici 8.
    16
    Pitanja i odgovori o djeci u autu
    Da li dijete treba sjediti na prednjem
    ili stražnjem putničkom sjedalu?
    Stražnje sjedalo je u pravilu najsigurnije
    – ako se samo misli na opasnost od sudara.
    No, to ne vrijedi za djecu, koja sjede
    u dječjim stolcima okrenutim u smjeru
    suprotnom od smjera vožnje. Pod pretpostavkom
    da je zračni jastuk na mjestu
    suvozača isključen, nema nikakve razlike
    u smislu sigurnosti u slučaju sudara
    između prednjeg i stražnjeg sjedala.
    Osim toga treba naravno odmjeriti
    potrebu malog djeta za nadzorom. Ako
    ste jedina odrasla osoba u autu, može
    biti bolje da imate dijete na prednjem
    sjedalu.
    Koje mjesto u automobilu je najsigurnije?
    Najsigurnije je srednje mjesto na
    stražnjem sjedalu, uz pretpostavku da
    tamo postoji oslonac za glavu i sigurnosni
    pojas s tri točke kontakta. Ovdje
    sjedite najdalje od mjesta koja su eventulano
    opasna u sudaru.
    Gdje se kupuju dječja autosjedala?
    U prodavaonicama gdje se prodaje sigurnosna
    oprema za djecu i u prodavaonicama
    automobila. Zatražite da možete
    razgovarati sa stručno obrazovanim osobljem.
    Koje autosjedalo je najbolje?
    Isprobajte autosjedalo s djetetom u autu.
    Sjedalo mora biti odobreno za djetetovu
    težinu, ne smije biti niti preveliko, niti
    premalo. Dobro je ako kupite robusno
    sjedalo sa snažnim stranama, koje štiti u
    slučaju sudara sa strane.
    Kako znati da je dječje autosjedalo
    odobrene?
    Dječje autosjedalo ili jastuk koji se koristi
    zajedno sa sigurnosnim pojasom
    trebaju biti odobreni od EU i označeni
    simbolom E prema direktivi EZ ili ECE
    pravilnika 44-03, ili kasnije verzije. To
    znači da broj odobrenja treba početi s
    brojevima 03 ili 04. Dječja autosjedala
    označena samo sasimbolm T se ne smiju
    koristiti nakon 9. maja 2008. (Neka
    dječja autosjedala, koja se postavljaju
    suprotno od smjera vožnje imaju dvostruku
    oznaku, to jest i E i T).
    Kako znati da li je sjedalo ispravno
    montirano?
    Različiti modeli se montiraju na različite
    načine. Kupite sjedalo tamo gdje možete dobiti
    obavijest i pomoć od stručno obrazovanog
    osoblja. Pažljivo slijedite upute.
    Kada je dijete preraslo sjedalo?
    Dijete je preraslo autosjedalicu za bebe
    ili dječji autosjedalo kada njegova glava
    više nema dovoljno oslonca. Dijete mora
    udobno sjediti, imati zaštitu za glavu i
    mjesta za noge. Sjedalica mora biti odobrena
    za djetetovu težinu.
    17
    Kada se dijete može početi voziti
    okrenuto u smjeru vožnje?
    Neka se dijete što je moguće duže (najradije
    do 4. godine) vozi tako da sjedi
    suprotno od smjera vožnje. Djetetova
    glava je velika i teška u odnosu na tijelo,
    a vrat je krhak. Kada se auto sudari
    djetetova se glava baca prema naprijed
    i natrag sa silovitom snagom. Voziti se
    tako, da se sjedi u smjeru suprotnom
    od smjera vožnje, daje bolju zaštitu u
    slučaju sudara.
    Gdje se mogu naći sjedala za djecu
    s funkcionalnim smetnjama?
    Dio djece s funkcionalnim smetnjama ne
    može koristiti standardne proizvode, koji
    se mogu kupiti u prodavaonicama. To se
    prije svega odnosi na djecu s funkcionalnim
    smetnjama kretanja različitih vrsta.
    Centrala za pomoćna sredstva /Hjälpmedelscentralen/
    zajedno s habilitacijom
    vam mogu dati savjet i praktičnu pomoć
    u vezi posebnog prilagođavanja dječjih
    autosjedala ili druge opreme za sjedenje
    u autu. Knjiga ”Putujte – o sigurnosti u
    prometu za djecu s funkcionalnim smetnjama”
    /”Åka säkert – om trafiksäkerhet
    för barn med funktionshinder”/ se
    može naručiti na Zdravstvenom univerzitetu
    /Hälsouniversitetet/ u Linköpingu,
    u Državnom istraživačkom institutu
    za puteve i prijevoz /Statens väg- och
    transportforskningsinstitut/ (VTI), ili
    Državnom savezu djece i omladine sa
    smetnjama kretanja /Riksförbundet för
    rörelsehindrade barn och ungdomar/
    (RBU).
    Rabljeno, na što treba misliti?
    Sjedalo mora biti neoštećeno. Skinite
    presvlaku i prekontrolirajte da su okvir
    i potporni dijelovi čitavi. Sva dodatna
    oprema i uputstva za montiranje moraju
    biti priloženi. Uvjerite se da je dječja autosjedalo
    odobreno od EU i ima simbol
    E s odobrenim brojem koji započinje
    brojevima 03 ili 04.
    Trudni ste – na što treba misliti?
    Koristite sigurnosni pojas, to je najsigurnije
    i za majku i za dijete u trbuhu.
    Pojas se povlači preko prsnog koša i ispod
    trbuha, dolje prema bedrima. Ako je
    moguće izbjegavajte voziti auto pri kraju
    trudnoće. Volan i zračni jastuk mogu
    ozlijediti dijete ako dođe do nesreće.
    Postoje posebni sigurnosni pojasevi za
    trudnice, no oni ne povećavaju sigurnost,
    nego samo doprinose komforu.
    Kada dijete smije sjediti na
    mjestu na kojem je uključen
    zračni jastuk?
    Tek kada je dijete visoko 140 centimetara,
    ono može sjediti na mjestu na kojem
    je uključen zračni jastuk.
    Dali je bočni zračni jastuk opasan
    za dijete?
    Opasnost da, dijete koje na ispravan
    način sjedi u autosjedalici za bebe ili
    dječjem autosjedalu okrenutom suprotno
    od smjera vožnje, bude ozljeđeno
    pobočnim zračnim jastukom je mala.
    18
    Da li postoje neka rješenja u
    slučaju nužde?
    Da li se može osigurati dvoje djece jednim
    sigurnosnim pojasom? Da li beba
    može sjediti u krilu? Ne, nema nikakvih
    sigurnih rješenja u slučaju nužde. Svako
    dijete treba imati svoje mjesto, svoj pojas
    i svoju zaštitnu opremu. Dijete nikada ne
    smije u autu sjediti odraslima u krilu.
    Što učiniti ako dijete ne želi sjediti
    privezano pojasom?
    Zaustavite auto i napravite pauzu…
    Koliko se osoba smije voziti u
    autu?
    Od 1. jula 2006. u autu se ne smije voziti
    više putnika od onog broja za koji
    je auto registriran. Putnici u autu trebaju
    koristiti ona mjesta koja su predviđena
    za putnike.
    19
    20
    Vägverket
    781 87 Borlänge
    www.vv.se. vagverket@vv.se.
    Telefon: 0771-119 119. Texttelefon: 0243-750 90. Fax: 0243-758 25.
    VÄGVERKET. BEST.NR. 88942. MARS 2007. PRODUKTION: ATELJÉN, VÄGVERKET. FOTO: ULF PALM AB OCH ATELJÉN. ILLUSTRATIONER: MARIA ERIKSSON. TRYCK: LFV, NORRKÖPING.
    Sigurnost u autu – ovako štitite
    sebe i svoje dijete
    Isprobajte prije kupnje!
    Oprema treba odgovarati djetetu i autu.
    Montirajte ispravno!
    Saznajte kako se dječje autosjedalo montira i koristi. Slijedite pažljivo uputstva.
    Nemojte prerano okrenuti dijete!
    Neka vaše dijete što je moguće duže u vožnji sjedi suprotno od smjera vožnje,
    najradije sve dok ne napuni 4 godine.
    Pažljivo prekontrolirajte!
    Prije nego što pokrenete auto dijete treba sjediti sigurno i s ispravno
    namještenim sigurnosnim pojasom.
    Isključite zračni jastuk!
    Prekontrolirajte da li je zračni jastuk na putničkom mjestu isključen, ako će
    dijete sjediti na prednjem sjedalu.
    Brošura je besplatna i može se naručiti u Državnom zavodu za ceste /
    Vägverket / na broj telefona 0771-119 119.
    Želite li dodatne obavijesti? Slobodno nam se obratite.
    Vägverket: www.vv.se
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • veljko
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2006
    • 476
    • Backi Jarak, NS
    • Volvo V50 DRIVe

    #2
    Bolje biti sretan nego pametan

    Comment

    • uglavnom.bezopasni
      - 42 -
      • 03.02.2005
      • 2235
      • Novi Sad

      #3
      Gledam kako druga deca luduju po automobilu, pentraju se svuda, lete pri svakom ko?enju... moja dvojcica se za sada vozi ovako, a kad malo poraste mislim da ?e i dalje tako.
      Kako vozite svoju decu?

      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
      11.04. 0:12 #2
      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #4
        Moje bebiste se vozi iskljucivo i samo na zadnjem sedistu u korpi/sedistu za "male bebe", onoj naopako okrenutoj. I uvezana je kaisevima na korpi.
        80% ljudi me bledo gledalo kad sam to kupio.
        Isplatilo se na prvom jacem kocenju kad se (nevezana) gospodja na zadnjem sedistu istumbala a bebiste ostalo mirno i zavezano na svom mestu.
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          moje zvercice su dobri saputnici, mala zvercica se vozi za majkom pozadi u sedistu za bebe a velika napred sa tatom naravno vezana pojasom posto ispred njega nema airbeg. inace ima razne dece kao na primer, to nikad necu da zaboravim, vozim se sa tecom , idemo za CG a sestrice, male devojcice se voze pozadi sa tetkom. covek mi prica uz put kako ce izmedju prednjih i zadnjih sedista da ugradi resetku ko kavez posto se ove dve ponekad toliko pomame da su par puta umao izginuli na putu i u tom trenutku jedna od njih od pozadi zatvara teci oci tukama u fazonu:" pogodi ko je.." znaci zgrano sam se a on ce:" vidis o cemu ti pricam..."
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            #6

            ja sa mojim momcima nemam problema...mada je ponekad nezgodno ,ako putujem kasnije a njima se spava...onda moram da ih skinem sa decijih sedista,jer vole da legnu na sediste,nema sanse da spavaju sedeci...ali u tim satima voznje sam najoprezniji,mada je muka ako me zaustave plavci...inace u austriju ni nemozes da udjes ako imas decu pozadi ili napred a nemas decije sediste za svako dete koje sedi na njemu
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • HotDog
              CBC Senator XXL
              • 06.05.2005
              • 965
              • BSG 75 (011)

              #7
              svaki dan se ?udim roditeljima koja decu od 2-3-4 godine voze u "ready to launch" položaju (dete stoji na zadnjem sedištu i drži se za prednja, na sredini)

              Comment

              • uglavnom.bezopasni
                - 42 -
                • 03.02.2005
                • 2235
                • Novi Sad

                #8
                Gledam u gradu kako se klinac popne na onu zadnju dasku i svak put kad ?ale priko?i samo nestane-odleti negde dole, mislim kad bi malo ja?e zako?io da bio odleteo kroz šoferku...

                Za malo da me pokupi neka teta koja je gledala dete na zadnjem sedištu, promašila je onog ispred mene i u poslednjem trenutku cimnula volan, ja sam jakoooooo ko?io ina?e...
                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                11.04. 0:12 #2
                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                Comment

                • icatenej
                  CBC Član
                  • 07.11.2006
                  • 26
                  • Beograd

                  #9
                  Moje dete se od pocetka vozi u odgovarajucoj stolici za decu - uvek i bez izuzetaka, cak i ako samo pomeram auto 50 metara dalje... Dok je bio beba vozio se u onoj lezaljci sto se montira tako da dete gleda suprotno od pravca kretanja a sad, kad moze da sedi, vozi se u stolici odgovarajuce velicine propisno vezan... U njoj i spava bez ikakavih problema, jednostavno je navikao. Sad ima nepune dve godine i u cugu moze da izdrzi oko 4 sata bez vecih problema, posle toga vec mora da se pravi odmor. Nije mi nikad palo na pamet da ga pustim da luduje po zadnjem sedistu. Imao sam prilike da u automobilu prijatelja dozivim lansiranje njegovog deteta sa zadnjeg sedista pri naglom kocenju. Srecom je proslo bez vecih posledica, ali mi ne pada na pamet da isto dozivim i sa svojim...
                  Opel Astra H 1.7CDTI
                  Dacia Logan 1.4

                  Comment

                  • HotDog
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 965
                    • BSG 75 (011)

                    #10
                    znaš šta meni kažu prijatelji kad im napomenem to?
                    "nema šanse da ga/je smirim, nema šanse da bi on sedeo u tome".. alo bre, ako ga navikneš od malih nogu nema tu ho?eš ne?eš..

                    Comment

                    • icatenej
                      CBC Član
                      • 07.11.2006
                      • 26
                      • Beograd

                      #11
                      Ni meni ti izgovori ne piju vodu... Moj klinac i ne zna da bi moglo drugacije. Jednostavno, od prvih dana je tako naviknut pa mu je sedanje u "njegovu" stolicu znak za putovanje... Sad se vec sam pentra... Koliko mi se puta u prethodnih mesec-dva desilo da npr, perem auto a on dodje, popne se u svoju stolicu i kaze "brm, brm". Znaci, za dete je to postalo refleksna radnja: sedne u stolicu - auto ide brm brm
                      Opel Astra H 1.7CDTI
                      Dacia Logan 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re:

                        Originally posted by zverko
                        a velika napred sa tatom naravno vezana pojasom posto ispred njega nema airbeg. "
                        Kod mene se dete od 2 godine vozilo pored mene, u smeru vožnje, u svom sedištu sa uključenim! airbegom, sve i da sam mogao da ga isključim ne bih to uradio. Problem je nastao kad je otvorila vrata u toku vožnje! Od tada sedi pozadi, naravno sa uključenim! airbegom. A meni neće biti jasni oni koji svako uputstvo doslovno primenjuju.

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Re: Sigurnost putnika i dece u automobilu

                          Meni sa druge strane nikad nece biti jasni oni koji ni trenutka ne potrose razmisljajuci da su ta uputstva napisana i donesena takva kakva jesu radi sigurnosti NJIHOVE dece, a ne zato sto fabrike nisu imale pametnija posla da ga pisu - i da UVEK imaju razlog da ih ne postuju, misleci da oni definitivno znaju bolje, ili makar to bilo samo da ides kontra onome sto je neko, ocigledno pametniji, dao kao preporuku.

                          Decije telo do odredjenog uzrasta jednostavno nije dovoljno robusno da izdrzi udarac a da je vezano pojasem u sedistu - zato se do odredjenog doba koristi "obrnuta" stolica za decu jer bi lakse podneli udarac u njoj nego da su vezani pojasem preko mekanog stomaka i da im glava trzne napred od udarca, sto bi im garantovano polomilo vrat, Boze sacuvaj...Stavljanje ovakve stolice na prednje sediste sa airbagom opet predstavlja opasnost jer airbag je nista drugo do vreca sa eksplozivom koja itekako moze da udari - a udarac kakav moze da napravi usmeren u sediste koje maltene dodiruje airbag (uglavnom zato se i ne koristi, zbog blizine airbagu), imao bi strasne posledice po dete unutra, opet iz gore navedenih razloga.

                          Kad dete i ocvrsne dovoljno da moze da se veze pojasevima i da ne rizikuje po zivot opasne povrede vrata (u slucaju udarca) sedenjem u pravcu voznje, ne vidim zasto bi ga izlagali dodatnoj opasnosti stavljanjem na prednje sediste? Tad vise nije u pitanju airbag, nego prosta cinjenica da su putnici na prednjem sedistima uvek vise ugrozeni i izlozeni opasnosti nego oni na zadnjim. Statisticki najbezbednije mesto u kolima je iza suvozaca - a te statistike se ne vode zbog medenih kolaca nego da bi ljudi kojima je bezbednost dece bitnija nego njihova "logika" - mogli da se rukovode njima. Zasto je lakse, kad vec nije bezbednije, drzati dvogodisnje dete u sedistu napred umesto pozadi, ja ne razumem...

                          Bez ljutnje, ali meni kao roditelju ovakve stvari jednostavno ne idu u glavu i ne pada mi na pamet da neku moju logiku suprotstavljam multimilionskim sumama i hiljadama sati vremena provedenim na istrazivanja, koje proizvodjaci automobila trose na bezbednost vozila, pogotovo u slucaju kad ne posedujem sve cinjenice da donesem validan sud. Mnogo mi je lakse da jednostavno poslusam ono sto mi neko strucniji od mene savetuje umesto da iz nekog hira stavljam dete napred - njemu je isto, napred ili pozadi, zasto onda ne nazad kad je isto toliko jednostavno kao i staviti ga napred...
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigurnost putnika i dece u automobilu

                            Originally posted by 206
                            - i da UVEK imaju razlog da ih ne postuju, misleci da oni definitivno znaju bolje
                            Kao prvo, malo oko ovog UVEK, svoju decu od rođenja (njihovog) vozim u za to predviđenim sedištima.

                            Originally posted by 206
                            Kad dete i ocvrsne dovoljno da moze da se veze pojasevima i da ne rizikuje po zivot opasne povrede vrata (u slucaju udarca) sedenjem u pravcu voznje
                            A čemu služi airbag nego da spreči povrede vrata?

                            Originally posted by 206
                            Zasto je lakse, kad vec nije bezbednije, drzati dvogodisnje dete u sedistu napred umesto pozadi, ja ne razumem...
                            Mislim da je to i autor teksta napisao, bolje nego da se okrećem i komuniciram sa detetom iz raznoraznih razloga.
                            A i prija mi dok je pored mene.

                            Originally posted by 206
                            Bez ljutnje, ali meni kao roditelju ovakve stvari jednostavno ne idu u glavu i ne pada mi na pamet da neku moju logiku suprotstavljam multimilionskim sumama i hiljadama sati vremena provedenim na istrazivanja, koje proizvodjaci automobila trose na bezbednost vozila, pogotovo u slucaju kad ne posedujem sve cinjenice da donesem validan sud. Mnogo mi je lakse da jednostavno poslusam ono sto mi neko strucniji od mene savetuje umesto da iz nekog hira stavljam dete napred - njemu je isto, napred ili pozadi, zasto onda ne nazad kad je isto toliko jednostavno kao i staviti ga napred...
                            Misliš da je autor teksta stručniji od tebe? Proizvođač!! sedišta je predvideo da se jaje ili školjka ne stavljaju tamo gde ima airbag, samo ****** može da ga stavi, pored onolikih oznaka na vozilu i na sedištu, i pored zdrave pameti.
                            Na sedištima za stariji uzrast piše, na nalepnici koja se teško skida, gde se sedište stavlja, i na mom stoji i suvozačko sedište i čini mi se da ne piše obaveza isključivanja airbega.

                            A onako usput autor je preporučio i da se deca do 4! godine voze okrenuta unazad, ako si uspeo i tu preporuku da ostvariš...

                            O stručnosti autora, i ćorava koka nabode po neko zrno:
                            Originally posted by BOOST
                            http://publikationswebbutik.vv.se/uploa ... en_bks.pdf

                            Sigurnost u autu
                            Zračni jastuk na suvozačevom mjestu
                            otežava mogućnost korištenja prednjeg
                            putničkog sjedala za dječja autosjedala,
                            koja su okrenuta suprotno od smjera
                            vožnje.
                            Originally posted by BOOST
                            Najbolji položaj je sjediti suprotno
                            od smjera vožnje
                            Do otprilike četvrte godine starosti dijete
                            se najsigurnije vozi ako sjedi licem
                            okrenuto suprotno od smjera vožnje.
                            Ajd izvedi ti ovo, ili mi nađi sedište za tako nešto

                            Originally posted by BOOST
                            zajedno sa sigurnosnim pojasom odobreni
                            od EU i označeni znakom E prema
                            uputstvima EZ ili prema
                            44-03 pravilniku ECE, ili
                            prema kasnijoj verziji.
                            A kako je ove oznake napisao nisam siguran da nije novinar.

                            Originally posted by BOOST
                            Dječje autosjedalo okrenuto suprotno
                            od smjera vožnje
                            Od otprilike 7 mjeseci do 4 godine
                            Kada dijete može samo stabilno sjediti,
                            vrijeme je da autosjedalicu za bebe zamijenite
                            dječjim autosjedalom okrenutim
                            suprotno od smjera vožnje.

                            Originally posted by BOOST
                            Dijete je preraslo autosjedalo kada njegova
                            glava više nema dovoljno podrške,
                            ili kada je postalo preteško u odnosu na
                            propisanu težinu.
                            Tada ćete trebati autosjedalo
                            zamijeniti za veći model koji
                            se također koristi za sjedenje u smjeru
                            suprotnom od vožnje.
                            Originally posted by BOOST
                            Kada se dijete može početi voziti
                            okrenuto u smjeru vožnje?
                            Verovatno kad dete prođe onu probnu vozačku dozvolu, sa 21+ godina, a obzirom da će tada imati malu decu, bilo bi zgodno da svi sede naopačke, i gledaju unazad kada će ih neko udariti otpozadi, obzirom da i taj sedi okrenut "suprotno smeru vožnje" i čita uputstva, a ne misli, šta će mu to kad je neko potrošio milione.

                            Comment

                            • vujke
                              Admin
                              • 29.09.2004
                              • 1673
                              • Mladenovac
                              • Daewoo Lanos 1.5SX

                              #15
                              Re: Sigurnost putnika i dece u automobilu

                              Procitaj sve ispocetka, udahni duboko pa napisi ponovo ako uopste ima sta da se jos napise.
                              while(!asleep()) {sheep++;}

                              Comment

                              Working...
                              X