Originally posted by Radan
View Post
Naša (ne)kultura u saobraćaju
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kako ćeš ga kazniti ako se kreće dozvoljenom brzinom u srednjoj traci?Pričamo o autobahnovima a ne o našem putu gde je ograničenje 120.Ja sam se nekad sličnim poslom bavio i ne pada mi na pamet da vozim za nekim "tamićem" 60 na sat od Beograda do Batočine samo zbog nekog ko misli da je leva traka napravljena samo za njega.I nije poenta priče preticanje kamionom ili šleperom nego bahatost ljudi koji (uglavnom sluzbenim vozilima) ne izlaze iz leve trake,što je također zabranjeno i pritom voze brzinom 70-80 većom od dozvoljene po ovom našem makadamu zvanom auto-put.Također postoji nešto što se zove nebezbedno rastojanje i isto tako je kažnjivo.Bolje jednom dvaput nego nijednom triput
Comment
-
-
Originally posted by zverko View Postrazumem ja tebe potpuno. i ja sam tako razmisljao pre 20god vozeci ford fiestu. no, sva sreca prave automobile koji mogu vise od 140 pa nisam ostao na tom nivou.Bolje jednom dvaput nego nijednom triput
Comment
-
-
Originally posted by Radan View PostKako ćeš ga kazniti ako se kreće dozvoljenom brzinom u srednjoj traci?Pričamo o autobahnovima a ne o našem putu gde je ograničenje 120.Ja sam se nekad sličnim poslom bavio i ne pada mi na pamet da vozim za nekim "tamićem" 60 na sat od Beograda do Batočine samo zbog nekog ko misli da je leva traka napravljena samo za njega.I nije poenta priče preticanje kamionom ili šleperom nego bahatost ljudi koji (uglavnom sluzbenim vozilima) ne izlaze iz leve trake,što je također zabranjeno i pritom voze brzinom 70-80 većom od dozvoljene po ovom našem makadamu zvanom auto-put.Također postoji nešto što se zove nebezbedno rastojanje i isto tako je kažnjivo.
Mi pričamo o našim "autobanovima i kamionima koji idu 80 na sat pa se obilaze pola sata. Na pravom autobanu tamo negde, jasno je definisano kojom minimalnom brzinom se vozi u kojoj traci i tu nema dileme ili rasprave. Sporaći idu desno i nema teorije da udju u srednju traku, ostali idu srednjom trakom ali brže od sporaća a u levu traku ulaze iključivo kad obilaze i to ako mogu da obidju a ne da obilaze pola dana.
Obzirom da je tamo uobičajeno da neko doleće brzinom od 200+ kilometara na sat levom trakom, veom se brzo nauči da ne obilaziš ako nemaš snage da ga obidješ tako da onaj iza tebe ne mora da koči. Taj što koči nije kriv za nebezbedno rastojanje ali ti jesi jer si ga naterao na to.
Sve u svemu naziv teme je kultura a to je uoravo to što mi nemamo na autoputevima a na običnim još manje.
Uvek se nadje neko ko kaže ja vozim po propisu i ko te ****, žao mi je poneka što u takvim situacijama nema tenk koji ide tom brzinom pa da ga malo načepim.
Podrazumeva se da stalno zveram u retrovizor i uvek se sklanjam bržem.
Comment
-
-
ne radi se tu o vremenu. ako je tebi kultura da smaras na autoputu i isterujes neku pradvu kroz pravila ponasanja, ja se tebi iskreno izvinjavam sto sam ti blicao. I tebi i onom ispred tebe sto je upravo poceo lagano da preticedeutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
Originally posted by zverko View Postnikad ali nikad mi se nije desilo da ometam nekog u njegovoj voznji, da mu kvarim ritam ma koliko brzo ili sporo vozio. pratim saobracaj, pozadi gledam isto koliko i napred ali zna se ako se vozi sporo, gde kako i zasto se tako vozi.
Od tad uvek pazim bas ko sto kaze Zverko da ne remetim druge. Na auto putu u levoj traci ako vidim da mi se neko pribliizava ili je krenuo za mnom u levu i prisao mi u nadi da ce i mene preteeci, ako necu da se vratim u desnu stisnucu auto koliko moze dok se ne vratim u srednju traku. A ako vidim da je brzi i da mi i dalje stoji u braniku bezim odmah u srednju pa makar kocio sa 150 na 80. Desilo mi se tako par puta da bukvalno krenemo zajedno u levu traku ili me sustigne dok preticem, a ne bih da se vracam u srednju pa ga poteram punim gasom preko 180 samo da tom iza pokusam da ne smetam ako sam vec u levoj traci...
Comment
-
-
Ljudi pa vi ceo zakon izvrnuste naglavacke! Sad neko ko krsi zakon prekoracenjem brzine amblenduje nekom
ko sve radi po pravilu saobracaja. Nasim autoputem mogu da se krecu sva vozila koja mogu da idu brze od 50.
Zbog toga i samo zbog toga je brzina ogranicena na 120. A na svim ukljucenjima na 100 km/h.
U slucaju nesrece ako vozilo naleti sa 200 na neki kamion vozac kamiona ce angazovati vestaka i dokazace da
uopste nije mogao ni da vidi to vozilo kad je zapoceo radnju preticanja.
Strasno je kad kamion ili vozilo vidi da ce nekoga da ugrozi ako krene u preticanje a to stvarno uradi ali verujte
da je to stvar mentaliteta jednog naroda. Ko god je bio u turskoj video je ivicnjake od pola metra visine.
Kazu da su jedino tako mogli da sprece da se ne parkiraju po trotoaru. Gde smo mi u svemu tome pa
negde izmedju. U nemackoj ce saobracajac da te kazni cim vidi da si napravio prekrsaj a kod nas ce da te
kazni samo ako nije ispunio bonus za taj mesec jer isti prekrsaj i on pravi. Redovnom kontrolom saobracaja
a ponajvise strogom kontrolom brzine za par meseci ovakve rasprave bi bile bezpredmetne.
Mi smo kopirali nemacki zakon o saobracaju, njihovi strucnjaci su dolazili i stvarno se trudili da nam objasne
kako da ga primenjujemo. Dosli oni posle godinu dana da vide postignute rezultate novih zakona!
Nasi hvale zakon kazu da mnogo bolje puni budzet od naseg starog zakona. Ovi su shvatili nasu neozbiljnost
i nezaintresovanost za smanjenje broja poginulih, pokupili se i otisli.
Comment
-
-
"Mi smo kopirali nemacki zakon o saobracaju, njihovi strucnjaci su dolazili i stvarno se trudili da nam objasne
kako da ga primenjujemo. Dosli oni posle godinu dana da vide postignute rezultate novih zakona!
Nasi hvale zakon kazu da mnogo bolje puni budzet od naseg starog zakona. Ovi su shvatili nasu neozbiljnost
i nezaintresovanost za smanjenje broja poginulih, pokupili se i otisli."
Jedno je što postupak može da iritira a drugo je da li je po pravilima (propisima, zakonu). Ako može da se vozi 50 km/h (trebalo bi doduše da je 60 ali nisam siguran) onda može i da se pretiče sa 85. Uz 120 uvek se može bezbedno smanjiti brzina (tako je i zamišljeno). Otprilike je sa 120 na 85 kao sa 85 do zaustavljanja (nešto manje, zbog otpora vazduha) ali to je nekih 50-tak metara (minimum, recimo 100 do 200 bez kočnice u patos). Slično i autobusu sa 100 na 85 ne treba više od 20-tak m (teorijski, otprilike kao sa 50 do zaustavljanja) odnosno 50-tak bez naglog kočenja.
Naravno da je sa 140 ili 160 problem da se smanji na 85.Last edited by expendable; 25.08.2015, 08:20.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Zverko moraćeš sa mnom jednu turu od jedno 7-8 hiljada km u komadu pa da vidim utiske, jesi li možda mislio da ću da "klimam" za nekim kamionom 80 na sat ako imam uslove za veću brzinu. Postoje i auto putevi gde je zabranjeno preticanje kamionima po stotinu kilometara recimo a taj što me stiže sa 200km/h otpozadi pa meni blica da se gospodi sa "crveno plavim" svetlima mrdnem ustranu ne bi li što pre odjurili boli me uvo za njih. Prvo kad sam krenuo u preticanje nigde ga nije bilo a drugo ima bre i ugradjene kočnice pa neka ih konzumiraRed Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
Comment
-
-
Najbolje zabraniti šleperima i kamionima da koriste levu (PRETICAJNU) traku?!Zamislite situaciju od BG do Niša,nema preticanja kamionima,onaj napred vozi 65-70 (jer nemože ili ne sme brže).Kakav bi to krkljanac bio u srednjoj traci a i u preticajnoj također.Neko ko je pravio zakon o saobraćaju i propisivao pravila nije imao u glavi samo da stisne 200km/h i da piči levom trakom,nego je vodio računa o svim učesnicima u saobraćaju.Koliko puta me sasekao šleper na autoputu,ali nije kriv šleper nego nesavestan vozač.I nema nikakve razlike između njega i lika sa autom od 3000 kubika i 250 konja koji mi se zalepi u branik i ablenduje kao da mu je tata ostavio autoput u amanet a ja pri tom obilazim dva-tri kamiona i krećem se 140-150 km/h.Bolje jednom dvaput nego nijednom triput
Comment
-
-
e ljudi nemoj sada da pravite papazjaniju trebalo bi i na svaki stop da se zaustavi auto pa to niko ne radi u realnom svetu pogledas i picis a i ti siera mislim da vozis neku alfu privatno nemoj ********sHeavy horses ! Move the land under me ...
Comment
-
-
pa da, klasika.. ti radose mora da si napredan, 100% si iz one price "ja sam za to da zakon jednako vazi za sve samo za mene ne". ali ne verujem koje si ti zakljucke izvuko iz cele ove price. ko si bre ti da odredjujes koliki je moj limit u levoj traci? znaci tvoje krsenje propisa sa 150 je ok a mojih 200 ti smeta... vidi kurca... mislio sam da imam predrasude o tebi pa sam se trudio da budem uctiv ali ne, ti si druze plitak do bola. zbog takvih dusebriznika kao sto si ti smo dogurali ovde gde jesmo. ti druze od drveta ne vidis sumu. mogu samo jedno da ti kazem, mooolim te, skloni se kad je neko brzi od tebe nemoj da se kurcis jer ces da naletis na rutav nos pa ces da zazalis sto si ikad seo za volan. cuj tata mu ostavio.. sta li je tebi tata ostavio u amanet da mi je znati kad ovako razmisljas...?!? i sa kojom ti pamecu teras tu kofu 150 po auto putu, oces da ubijes i sebe i jos nekog pored sebe. mogu da se kladim da su ti sad na kolima zimske gume. ako ne napred a ono pozadi 99% i ti pricas o pravilima i sigurnosti. strasno... vozis kadeta 150 i pretices 3 kamiona na 185/60-14, u najboljem slucaju inace je 13 za ove ispod 1.6.Last edited by zverko; 26.08.2015, 00:21.deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
Comment