Sneg i ZOBS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AlNik
    CBC Veteran
    • 18.07.2008
    • 144
    • Beograd

    #16
    Re: Sneg i ZOBS?

    Meni jedna stvar nije jasna.. Po ZOBSu mora covek da ima letnje gume+lance, ili zimske gume.. A sta je sa nama koji imamo letnje glume + ESP (elektronska kontrola stabilnosti)?

    Npr. 100 puta mi se desilo da idem uzbrdo po snegu, i ispred mene neki npr. golf proslajfuje, blokira mi put uzbrdo.. Kad se on skloni, ja krenem (znaci zaustavi me na najvecoj uzbrdici) i uz par ukljucivanja ESPa ja sam vec na vrhu. Ko god je izmislio ESP, treba mu dati Nobelovu nagradu

    Dakle, po meni, ko ima esp, abs i letnje gume, lanci mu ne trebaju.

    Comment

    • skyline
      CBC Senator XXL
      • 31.07.2007
      • 3149
      • Cacak

      #17
      Re: Sneg i ZOBS?

      NISTA od tih elektronskih drangulija ne moze da ti pomogne ako nemas prijanjanje tocka
      on ce da sece isporuku snage do mere dokle hvataju gume, ali ako gume ne hvataju....

      isto ti je sa abs-om
      primena jeste na deakceleraciji, ali po zakonima fizike je ista stvar u pitanju
      nista tebi sa abs-om nije kraci zaustavni put po ovom vremenu nego onima koji nemaju abs ali znaju kako da koce, cak ces i duze kociti
      Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

      Comment

      • AlNik
        CBC Veteran
        • 18.07.2008
        • 144
        • Beograd

        #18
        Re: Sneg i ZOBS?

        Originally posted by skyline
        NISTA od tih elektronskih drangulija ne moze da ti pomogne ako nemas prijanjanje tocka
        on ce da sece isporuku snage do mere dokle hvataju gume, ali ako gume ne hvataju....
        Pogledaj ovaj video od 4:55 do 6:05, pa mi to ponovo reci:


        Dakle, covek ga tera uzbrdo na cistom ledu. Bez ESPa ne ide nimalo gore, sa ESPom tera uzbrdo bez ikakvih problema. Licno sam ovaj efekat osetio vise puta. Od leda gore ne moze, a evo, covek tera po ledu.

        Dakle, smatram da letnja guma (u ok stanju) + ESP ima vece sanse da istera uzbrdicu pod snegom od zimske gume bez ESPa.

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          #19
          Re: Sneg i ZOBS?

          da ti nisi mozda mislio na TCS(Traction Control System)?
          uvek sa pre za dobru zimsku gumu,nego za letnju +esp,tcs.provereno milion puta.imam na autu TCS i znam kako se auto ponasa zimi sa zimskom gumom i tcs-om i kako se ponasa sa letnjom gumom i tcs-om...sto se tiche leda,po ledu nema dobrih guma i vozacha(osim guma sa ekserima )vec samo polako voziti.
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • SchoneNK
            CBC Senator XXL
            • 17.04.2006
            • 564
            • Beograd
            • Honda Accord CL7

            #20
            Re: Sneg i ZOBS?

            Originally posted by 206
            Nemam iluzija da ce neko da se nadje pogodjen ovim ili da reaguje po ovom pitanju, samo sam zeleo da podelim to razmisljanje sa vama, jedno pitanje i konstataciju - CEMU uopste sluzi ovakav ZOBS, osim otimanju para, jer poboljsanju bezbednosti, sam za sebe, ocigledno NECE doprineti.
            Koliko vidim, polako se gubi poenta teme. Ja sam hteo da ukazem svojim postom, kako ne treba izvlaciti opste zakljucke na osnovu licnog iskustva. Mislim da se na kraju sve svede da frekventne deonice budu najbolje ociscene ili one koje su u nadleznosti bolje organizovane sluzbe.

            Desilo mi se juce da od Sremske Mitrovice ka Rumi idem auto putem 120 kmh, dok u drugom smeru automobili mile. Zaista je bilo tesko juce sve ocistiti s obzirom na intenzitet padavina. Ne branim komunalne sluzbe, odnosno drzavu, ali su mi ove teme uvek nezgodne. Zasto? Pa vadi se nesto iz konteksta. Ovaj i ovakav zakon meni i dalje (barem po nacrtu pravilnika) dozvoljava da vozim letnje gume ako imam lance u gepeku i da ugrozavam druge ucesnike u saobracaju.

            Drugo, vaznije, imam sticajem okolnosti priliku da boravim u jednom javnom preduzecu gde se zimske i sluzbe za hitne intervencije medjusobno glodju zbog visine plata. A zasto su se sada setile? Pa zato sto sada za taj novac nesto moraju da rade. Problem krece od pojedinca. Gledam po raznim komentarima koliko smo kao drustvo sebicni. Spremni smo da pljujemo druge, a niko nije ni lopatu snega ispred svog ulaza bacio. Zato sto se za vecinu nas "nase" zavrsava sa zatvaranjem vrata automobila ili stana, u nekim slucajevima i kuce. Ta "drzava" je uvek nasa slika i prilika. Od nas samih nikada necemo pobeci.

            Mozda i pretpostavka da je ogroman broj vozila cistaca juce, a verovatno i danas bio zaglavljen u glavnom gradu, koji je postao vise od pola Srbije.
            www.nacionalnaklasa.com - Vesti iz automoto oblasti, noviteti, aktuelnosti iz domaceg i stranog automoto sporta.

            Comment

            • makim
              CBC Član
              • 08.02.2009
              • 52
              • beograd

              #21
              Re: Sneg i ZOBS?

              Pay atention , or pay a price! Po novom , policajci ce pisati prijave protiv nesavesnih putara! Bi u dnevniku rts-a reklama pa vi vidite s cime se salite kad je u pitanju drzava.

              srdacan pozdrav makim

              Comment

              • LordRaceR
                CBC Veteran
                • 01.04.2008
                • 124
                • Beograd

                #22
                Re: Sneg i ZOBS?

                Originally posted by Bojan1212
                Originally posted by skyline
                Stoga bojim se da ce ljudi zaista manje poceti da koriste automobile, a samim tim manje nezgoda. Nakon toga oni ce se verovatno hvaliti efikasnoscu svog zakona ko da su ne znam sta uradili.
                ja bih to i uradio, kada bi ljudi bar malo bili slozni. eto lepo, mesec dana u beogradu svi ostave svoja kola na parkingu i na autobus. da se za tih mesec dana ne proda ni litar goriva, gigantskih 0 dinara od akciza, nema ni jedne jedine kazne, murija ni dinar tako od korupcije, kolaps sa GSP-om i tako dalje, pa da vidimo sta ce dalje biti. steta sto za takvu akciju nema sanse, jer smo stoka i zato mogu da rade sta hoce.
                "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #23
                  Re: Sneg i ZOBS?

                  tema je sneg i zobs, zamolio bih vas da se drzite teme. sve ostalo ce se brisati bez obrazlozenja i upozorenja.

                  Hvala na razumevanju.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • Mirror
                    CBC Senator
                    • 29.01.2009
                    • 206
                    • Novi Sad

                    #24
                    Re: Sneg i ZOBS?

                    Kod mene su danas cistili ulice bagerom sa dodatkom za grtanje snega. Evo bas upravo ciste opet. U pitanju je JKP "Put".
                    "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" G. Carlin

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #25
                      Re: Sneg i ZOBS?

                      U utorak sam krenuo iz Kosovske Mitrovice za Beograd u 4 ujutru. Auto mi je u tehnicki apsolutno ispravnom stanju, ima sve 4 zimske, ali bas zimske (ne M+S) gume. Ja imam oko decenije vozackog isksustva, dakle znam sta je sneg i ranije sam vozio po snegu i to auta bez ABS-a, elektronske kontole stabilnosti i ostalih elektronskih gedzeta...

                      I citajuci ovo sto je 206 napisao u uvodu "vracam film" od utorka i vidim da nisam samo ja stekao utisak kakav sam stekao, iako eto nisam hteo da otvaram temu ali kad je covek preneo iskustvo u potpunosti se poistovecujem sa njim. Dakle jednom recju katastrofa...

                      Razumem ja da je sve dezurne sluzbe, putare pa i policiju ponovo "iznenadio" prvi sneg, kao i svake godine Razumem ja da nije lako izboriti se sa snegom koji krene da pada pa nikad da stane, razumem i cinjenicu da nismo bas u vrhu liste zemalja po osposobljenosti i pre svega tehnickoj opremljenosti sluzbi koje rade na odrzavanju puteva, razumem ja sve to... Ali za onoliku i onakvu katastrofu na Ibarskoj magistrali koja je usput uslovno receno "kičma" putne infrastrukture centralne i juzne Srbije, za to stvarno nema opravdanja. Znaci sneg je padao sve vreme, a ja sam prvi kamion koji je cistio put i bacao so/rizlu sreo tek negde oko Cacka U medjuvremenu sam vec naisao na par automobila koji su sleteli s puta, jedan okrenut na bok u jarku, par automobila koji su overili bankinu... Nigde nikoga da im pomogne, policije ni od korova, a inace stalno putujem tom Ibarskom i znam da non-stop štekaju po njoj cak i u to gluvo doba noci. Medjutim, zahladilo pa se drugovi sklonili na sigurno Najsmesnija scena mi je bila negde iza Kraljeva, covek sleteo sa puta, udario u neki tanji stub (koji drzi neku reklamu/bilbord) i nagnuo se jedno 30-ak stepeni, ali vidim da iz auspuha izlazi dim i dalje. Kad vidim unutra lik sedi i prica na mobilnom, verovatno zove slep, ali bar sedi covek i greje se u autu Znaci ljudi su bili prepusteni sami sebi. Negde na potezu Rudnik - Ljig je bio zastoj od oko 45 minuta, sudar dva kamiona, jedan je proklizao iz krivine prikolicom i "overio" kabinu slepera koji je ulazio u krivinu iz suprotnog smera. Sva sreca pa je bilo "kamion vs. kamion", da je naisao neki putnicki auto posledice bi bile daleko ozbiljnije i potencijalno daleko opasnije. Policiji je trebalo oko 20 minuta da dodje na lice mesta, mehanizaciji da "raskrci" put jos toliko. Put je ocigledno bio ciscen, ali otprilike "u jednom prolazu", tako da se nov sloj snega koji je napadao dobro utabao i stvorio odlicnu osnovu za proklizavanje. Pretekao sam usput dosta automobila koji su ocigledno vozili sa letnjim gumama, ali ni ja sa sve 4 zimske nisam mogao mnogo brze jer je lampica za kontrolu stabilnosti palila na svaki, ali svaki kontakt sa pedalom gasa, kocenje se pretvaralo u ubrzavanje u smislu proklizavanja (proveravao na pravcu da istestiram stanje na putu), a ulazak u svaku krivinu je morao da bude sa maksimalno 50 km/h. U jednu (negde oko Ušća) sam usao malo brze i bilo je fishtailinga po putu jedno par desetina metara... Od Ljiga je situacija bila malo bolja ali uglavnom zbog toga sto je frekvencija saobracaja bila veca pa se sneg topio na putu i moglo je da se vozi po kolotrazima, ali opet putare nisam sreo sve do ispred samog Beograda, a "drugove" nisam sreo nigde sto je verovatno prvi put u poslednjih godinu dana da odem do Beograda a da ih usput ne zateknem bar jednom na putu. Bice da su toliko poverenje stekli u novi ZOBS da veruju da ce se sam sprovoditi, bez njihove prisutnosti u saobracaju

                      U povratku slicna situacija, samo ruku na srce malo bolji putevi naravno zbog malo vece temperature i zbog saobracaja a manje zbog efekata rada nadleznih sluzbi. Samo oko vecih gradova sam primetio so/rizlu na putu, a kamione koji su zapravo sklanjali sneg sa puta kao sto rekoh sam sreo samo dva puta u odlasku, jedan negde oko Čačka a drugi pred samim Beogradom, a u povratku NIJEDNOM! I taman stignem kuci onako sav istraumiran i iznerviran jer sam vozio dva puta po 7 sati da prevezem "celih" 320 km u jednom pravcu , sto je otprilike bilo na granici bezbednosti obzirom na uslove i stanje na putevima, onda na TV-u zakacim neke vesti kad tamo neki "nadlezan" lik prica kako su ekipe za odrzavanje puteva cele noci bile na terenu, kako se radi "punom parom", kako su putevi prohodni... Pomislih da nisam promasio program pa proverim, kad ono stvarno "nacionalni javni servis" Pa ako je najvazniji ili drugi po vaznosti put u celoj drzavi, a jedini koji uopste spaja centralnu sa juznom Srbijom, bio u ONAKVOM stanju, sa onakvim prisustvom tehnickih sluzbi na terenu, bez ijedne patrole policije usput sve od KM do BG, i ako sam zapravo jedini kamion koji je uklanjao sneg sa puta sreo JEDNOM na celoj toj Ibarksoj magistrali (onaj drugi kamion je vec radio na siroj teriotoriji Beograda), onda mogu tek da zamislim kakva je situacija na nekim putevima manje vaznosti i frekvecnije saobracaja, na nekim regionalnim putevima i tako dalje Bruka i sramota.

                      I znate sta je najgore od svega? U povratku sam na prelazu Rudnica kod Raške bio oko 18 časova. Znaci vec pao mrak, temperatura opet par stepeni ispod nule, sneg jedva da provejava mestimicno. Odatle do Kosovske Mitrovice ima nekih 50-ak kilometara. Na tom potezu naravno ne rade zvanicno sluzbe JKP Putevi Srbije, vec lokalne sluzbe za odrzavanje puteva (konkretno gradova Leposavic, Zvecan i Kosovksa Mitrovica). Medjutim, i pored cinjenice da je celu prethodnu noc i ceo dan padao sneg, na putu nije bilo niti snega niti poledice, ni u najavi. Sloj snega po krovovima kuca pored puta i po parkiranim automobilima je bio po mojoj slobodnoj proceni oko 25 cm. Medjutim sam put kao u Švajcarskoj... Jedino je asfalt bio vlazan i to je sve. Znaci i pored cinjenice da je frekvencija saobracaja na toj deonici daleko od one na Ibarskoj magistrali u uzoj Srbiji, put je bio APSOLUTNO bezbedan i vozio sam na toj deonici povremeno i 80-100 km/h bez ikakvih problema (dok sam vozeci Ibarskom o 70 km/h mogao samo da sanjam). Usput sam sreo DVA kamiona da rasciscavaju put i istovremeno bacaju rizlu, dakle vise nego na celoj Ibarskoj sve do Beograda

                      Ali dobro, bitno je da sam se pre puta za Beograd opremio fluoroscentnim prslukom. Jer konacno je zaveden red u saobracaju u drzavi Srbiji...
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • AlNik
                        CBC Veteran
                        • 18.07.2008
                        • 144
                        • Beograd

                        #26
                        Re: Sneg i ZOBS?

                        Originally posted by X9
                        da ti nisi mozda mislio na TCS(Traction Control System)?
                        uvek sa pre za dobru zimsku gumu,nego za letnju +esp,tcs.provereno milion puta.imam na autu TCS i znam kako se auto ponasa zimi sa zimskom gumom i tcs-om i kako se ponasa sa letnjom gumom i tcs-om...sto se tiche leda,po ledu nema dobrih guma i vozacha(osim guma sa ekserima )vec samo polako voziti.
                        TCS je deo ESPa.

                        Comment

                        • low rider
                          CBC Senator XXL
                          • 03.04.2006
                          • 613
                          • Beograd

                          #27
                          Re: Sneg i ZOBS?

                          ^ne obavezno.

                          Da ne ponavljam napisana iskustva, koja nisu od ove godine, vec se ponavljajuju unazad koliko vec...
                          Mada ja primecujem razliku, u smislu da se grad i putanje GSP linija ciste bolje nego sto se to nekada radilo, kada je sneg znacio da zaboravite na javni prevoz u strmije delove grada.
                          Magistrale, uvek ista prica...

                          Ja sam na vece prvog velikog snega izasao poslom, ali i u zelji da opitujem ponasanje automobila koga nikad nisam vozio u takvim uslovima. Na stranu sto sam skapirao koliko su superiorne uske gume po snegu, bilo je intresantno pratiti putare.
                          Autoput od B.Potoka ka Bg, prakticno ne moze da se ocisti klasicnom mehanizacijom. Noc, magla, gust sneg, ispred mene grtalica , a varnice lete na sve strane kao u nekom filmu, prelaze po desetak metara pre nego sto se ugase. Vozac grtalicom struze asfalt, ali opet kolotrazi ostaju puni poluzamrznute bljuzgavice, talasasti asfalt je samo talasasto ocicen i na samo 10m iza kamiona nemate osecaj da je uradio posao.

                          Obilaznica, kulturno ociscena, ali izgleda neispravnim kamionom, jer na svakih par kilometara, je izasuo pescanu dinu soli, na koju ako naletite u dozvoljenoj brzini, crno se pise.

                          Putna infrastruktura nam je ocajna, a zemlja sa busnim dzepovima...

                          ZOBS ? Pa kao sto svi znamo ZOBS ne krpi rupe i ne asfaltira puteve. Da li ce zaista delovati represivno protiv neodgovornih putara, da li ce prikupljeni novac od kazni biti usmeren ka povecanju bezbedosti, ce da vidimo.

                          p.s. da se na kratko vratim na TCS, dolazim rano ujutru u naselje put neociscen, parking zatrpan. Malo teze ali se ipak uparkiravam u nanos snega. Iza mene ide komsija koji vozi istu dimenziju guma 205/55 16, bolje gume od mene, a ne moze da dodje do parkinga, ima TCS+ESP i vece opterecenje na motornoj osovini, dok je kod mene samo TCS. Ralzlika u algoritmima ovih sistema ili sta, tek nelogicno.

                          Comment

                          • kuntalo
                            CBC Senator XXL
                            • 02.03.2007
                            • 342
                            • Predgradje

                            #28
                            Re: Sneg i ZOBS?

                            Moram još i ovo:

                            Originally posted by 206
                            Nemam iluzija da ce neko da se nadje pogodjen ovim ili da reaguje po ovom pitanju, samo sam zeleo da podelim to razmisljanje sa vama, jedno pitanje i konstataciju - CEMU uopste sluzi ovakav ZOBS, osim otimanju para, jer poboljsanju bezbednosti, sam za sebe, ocigledno NECE doprineti.
                            Drago mi je da polako prihvataš ovo na taj način. Imali smo skoro raspravu oko šestomestečnog tehničkog, gde sam tvrdio ovo boldovano, sa čim se nisi slagao. Sada vidiš da, kada štap ima samo jednu stranu, tj. kad nema šargarepe, šta je ovom cirkusu od države u stvari bitno. Eto i naslov vesti prenete u temi o ZOBS-u:

                            Dragan Jovanović iz Ministarstva za infrastrukturu kaže za Press da država planira da od saobraćajnih kazni za godinu dana uzme oko 80 miliona evra

                            Planirana pljačka. Spremili nas. Ne ide iznebuha, nisu ni oni baš toliko blesavi...
                            Save the Panda!

                            Comment

                            • low rider
                              CBC Senator XXL
                              • 03.04.2006
                              • 613
                              • Beograd

                              #29
                              Re: Sneg i ZOBS?

                              Ima boljih nacina za pljacku...
                              A i tih 80 miliona ne deluju kao neverovatna cifra. Sigurno imaju statistike koliko godisnje prihoduju od kazni po starom zobsu, pa su izveli racunicu.
                              Moja oflje racunica, ako u Srbiji ima ~2 miliona vozaca, i svaki vozac godisnje plati jednu i to najmanju kaznu od 3000-4000 dinara, eto te na 80 miliona evra godisnje.
                              Sad zamisli da se stvarno placaju sve kazne, a ne "pojas", da uvedu brdo automatskih kamera...

                              "jer poboljsanju bezbednosti, sam za sebe, ocigledno NECE doprineti" slazem se, jer svaki zakon je mrtvo slovo na papiru dok se ne primeni efikasno, dok se ne integrise sa ostalim zakonima i realnom situacijom, a odgovornost primene je na izvrsnim vlastima i organima, pa da vidimo...

                              Comment

                              • kuntalo
                                CBC Senator XXL
                                • 02.03.2007
                                • 342
                                • Predgradje

                                #30
                                Re: Sneg i ZOBS?

                                Pa evo, vidimo. Održava se infrastruktura, vozači se upozoravaju na opasnosti, ne piju dok voze (legendarnih 1.99 promila), ne gaze ljude po pešačkim prelazima...
                                Save the Panda!

                                Comment

                                Working...
                                X