Vec sam glasao ali da potvrdim, uvek pojas! Da ga nisam vezao kad mi se desilo ono sranje ko zna sta bi bilo...
Vezujete li pojas?
Collapse
X
-
Uvek, ali uvek se vezem. Nelagodno se osecam cak i kada nevezan uparkiravam auto u garazu.
Kao klinac u osnovnoj imao sam prilike da spicim glavom o volan autica na sudaranje u luna parku (vidim da je i o njima bilo pomena). Od tad mi je ostala uspomena na licu do kraja zivota.
Jedina situacija kad mi pojas zasmeta je kad, recimo, hocu nesto da dosegnem (recimo pretinac za rukavice ispred suvozaca, ili sl), ili kad podesavam sic dok sam vezan.
Nevidjeno me smeta kad neko nece da mi se veze u autu. O zadnjem sicu da ne pricamo, svi se zgrazavaju zato sto trazim da se vezu.
A sto se kazni tice, pa... Mislim da bi ih trebalo ukinuti, uz tu naznaku, da ako vas neko povredi (ili ubije) u sudaru zato sto niste bili vezani, sva krivica od povredjivanja treba biti svaljena na onog ko se nije vezao. Pa da vidite kako ce se svi vezivati, i lakse voziti...
Comment
-
-
Iskreno i nemam naviku da se vezujem, ima nekoliko razloga, izmedju kojih bi jedan naveo.
-jednom prilikom sam imao udes do duse bio sam na suvozacevom sedistu kad je drugar okinuo kadeta u kombi pun robe i...... bio je vezan slomio kljucnu kost, onesvestio se i kad su stigli vatrogasci nesto se iskomplikovalo da nisu odmah uspeli da iseku kajs. Srecom se zavrsilo sve kako treba.
Tako da od tada ima one dve solucije da je bio vezan ili da nije bio vezan.
Mozda bi izleteo kroz sajbnu,a mozda i nebi polomio klucnu kost itd...
Tako da sto se mene tice retko kad se vezujem i zakljucavam kola u voznji.
Mozda je greska, ali je tako za sad i ne menjam odluku
Comment
-
-
Na otvorenom uvek vezujem. Po gradu, retko kad. Računao sam na jastuke. Međutim, pre neki dan sam imao dosta "dobar" udes, a jastuci se nisu aktivirali. Izgleda da ni jastuci ne funkcionišu ako pojas nije vezan.Po mom mišljenju, ako je tako, onda to nije dobro, pa bih molio za mišljenje nekog stručnijeg.
Comment
-
-
A ti tek sad cujes za to? Mozda da ipak prelistas uputstvo od auta.
Airbag je dodatak tom pojasu, nije nikakva zasebna zastita.
Pola "strucnjaka" s ove teme razmislja isto kao i ti, tako da ti nece mnogo pomoci. Dace ti isti savet kakav si dao samom sebi.
Jos u tim knjizicama ne samo sto pise kako se koristi pojas, vec je sve i nacrtano. A ako i nemate to u papiru, pun je internet skeniranih verzija. Treba celih 5 minuta da bi se informisalo...
Comment
-
-
Originally posted by panto...Izgleda da ni jastuci ne funkcionišu ako pojas nije vezan.Po mom mišljenju, ako je tako, onda to nije dobro...
Kako ne bi bilo nanosenja povreda zbog njegovog otvaranja, telo vozaca uvek mora biti u unapred poznatom polozaju...bas u onom polozaju u kom ce korisni efekat vazdusnog jastuka biti najveci... Cela prica oko otvaranja vazdusnog jastuka se zasniva na ''poznatom'' polozaju vozaca u kriticnoj situaciji...
A, taj poznati polozaj tela vozaca se postize vezivanjem pojasa...
Samo u toj situaciji, svi testovi, svi proracuni oko otvaranja vazdusnog jastuka i njegovog korisnog dejstva, mogu da se realizuju u praksi...
U protivnom, sam vazdusni jastuk moze da izazove povrede, pa se zato oni ne otvaraju ako pojas nije vezan....jer se ne zna polozaj tela vozaca u kriticnoj situaciji...
Oko veze pojasa i vazdusnih jastuka...pogledaj i sta znaci ona skracenica ''SRS''...
Comment
-
-
Izgleda da ni jastuci ne funkcionišu ako pojas nije vezan.Po mom mišljenju, ako je tako, onda to nije dobro, pa bih molio za mišljenje nekog stručnijeg
jatuk jedino radi nakon aktivacije pojasa, i niti na drugi nacin ne moze da se stavi u funkciju.
jastuk nema nikakvu ulogu u zadrzavanju tela (mase) vozaca, nije nikada niti napravljen za tako nesto.
jastuk se u originalu zove dodatni sistem zadrske, SRS.
ako si imao sudar, zasto nisi imao vezan pojas ?
to je osnova, uslov za sve aktivne sisteme zastite putnika u vozilu a sto jasno pise u uputstvu za upotrebu vozila.
dakle, auto treba koristiti prema propisanom uputstvu bez mnogo filozofije (laickih razmisljanja) i tako je najbezbednije po vozac i putnike koliko je moguce.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Nisam imao uputstvo. Sad nabavljeno, pa ću malo pogledati slike. Nisam o tim elementima sigurnosti oupšte razmišljao ozbiljno, što je priznajem, moja neoprostiva greška. Tim pre što sam 40god. za volanom, svega i svačega se nagledao po putu...ali, znate već ono: "maleri se događaju tamo nekom drugom". Uglavnom od sada: kontakt, pojasevi pa tek onda startovanje motora. Hvala svima na savetima.
Comment
-
Comment