Nov automobil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #76
    Nije stvar u krajnjoj brzini ... stvar je u medju-ubrzanjima ...
    Uostalom, volim turbo, makar i na dizlu ...
    Nisam rekao da je 1.6D brzi od 1.6 benz nego da se bolje ponasa, ok ?!
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • Vocko
      CBC Senator XXL
      • 25.04.2005
      • 4556
      • nBGd

      #77
      Molim te obrazlozi "bolje se ponasa"

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #78
        Laksi za voznju na medjugradskim putevima, manje menjanja brzina, veca autonomija, mnooogo manja potrosnja u gradskim spicevima, neosetljivost na upaljenu klimu, opterecenost automobila i sl., zatim ... mnogo bolja medjuubrzanja ... sto meni prija, mogu da preticem u 4-oj brzini opusteno ...

        Nije stvar u dieselu, stvar je u turbini ...
        Obrtni moment je ma maximumu u velikom opsegu broja obrtaja... to je prava stvar...
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • Bane R
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2006
          • 1769
          • Beograd

          #79
          Druže, ne bi da ti trujem temu, ali jedino od svega što si rekao, jeste tačno da manje troši. Sve ostalo je ili urbana legenda ili neznanje.

          Originally posted by prolupator
          Nije stvar u dieselu, stvar je u turbini ...
          Obrtni moment je ma maximumu u velikom opsegu broja obrtaja... to je prava stvar...
          A ovo je u najmanju ruku glupost. Pa dizeli imaju raspon momenta u 2000rpm plafon... dobri benzinci raspon i po 5000rpm.

          Comment

          • Vocko
            CBC Senator XXL
            • 25.04.2005
            • 4556
            • nBGd

            #80
            Pa ja cesce menjam brzine na dizelu nego na benzincu, da bih ostao u tih 2-2.5k rpm (mada ako vozis do 50-60, ubacis u 3. i kroz ceo grad), a pitaj gille-ta koliko mu je bilo opusteno kada sam krenuo da obilazim 4-om sa upaljenom klimom u dizelu... Meni nije, pa sam prebacio u trecu...

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #81
              Ma ljudi stipse, neće se otvore malo više za gorivo da voze pravi auto i pravi motor, pa onda veruju u koješta što čuju o dizelima.

              Još ni jednom nisam čuo u Srbiji da je neko spomenuo koliko su dizeli manje udobni nego benzinci. Primera radi, novi Civic 2.2 je što se udobnosti i ponašanja tiče užas u odnosu na 1.8 benzinac. Najsportskiji BMW 130 sa M packom je udobniji nego 120d. Pa gde je tu bolje ležanje, bolje kočenje, bolje upravljanje, manja potrošnja guma, trapova. Sve su to činjenice koje ljudi bace pod tepih, zarad prodate priče o momentu (a pri tome ne znaju ni šta je moment, ni šta su prenosni odnosi brzina, ni zašto je moment uvek vezan za ks), umesto pošteno da priznaju da bi da uštete na čorbi.

              Comment

              • -Miki-
                Moderator
                • 09.11.2005
                • 708
                • Valjevo
                • Honda Accord coupe cg4

                #82
                @Prolupator
                @Baner
                @Vocko
                Moram malo da se umesam jer zaista je bez veze generalizovati ubrzanje,potrosnju,vreme obilazenja i sl. jer svi ste u pravu a ujedno i niste posto je SVAKI ALI BUKVALNO SVAKI AUTO PRICA ZA SEBE DIZEL ILI BENZINAC jer mnogo faktora utice na sve to -npr dobro pogodjeni odnosi brzina menjaca , snaga i generacija motora itd a sto se tice obrtnog momenta sa novijim CR dizelima to se drasticno promenilo jer su turbine sa promenljivim korakom lopatica tako da je i obrtni moment u mnogo vecem rasponu nego sto je to bilo nekad na dizelima tj 2-2.5 kk obrtaja .
                Jos jedna zabluda vezana za klimu, jedini presudan faktor je SNAGA MOTORA ne bitno da li je dizel ili benzinac !Ako auto ima 150ks naravno da neces primetiti klimu a ako ima 60-90ks hoces jos kako,ali naravno to sve povlaci druge faktrore -potrosnja registracija itd ali jbg sve ima svoje ne moze i jare i pare

                Sto se tice izbora automobila tu ne mogu dati realan sud jer vidim da se razmisljas o koreancima a o njima nisam upucen jer iskreno nikad me nisu zanimali ali bih svakako pre uzeo dobar polovan par godina star japanac ili francuz (samo ne lagunu II promasen auto skroz) nego novog koreanca a pogotovo ako ne daju garanciju na trapove koja glupost pa nece sigurno crci motor i menjac ili istruliti skoljka za par godina !


                Pozz
                Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #83
                  Turbina je keva ... tubro dieseli se voze u rasponu 1.5-3.5K rpm i to je sve. U tom rasponu imaju max obrtnog momenta i pruzaju to sto pruzaju.
                  U rasturenom Zenomobilu to je znacilo 60-140km/h u 5-oj brzini. Sigurno neces preticati sleper u 5-oj na 1500rpm.

                  Udobnost: Ne vidim poantu price kad govorimo o econo klasi. Tu nema ni vrhunskih preformansi ni neceg slicnog... Tu je kupovina samo stvar dobro ukalkulisanog kompromisa. Bitno je samo da je kabina dovoljno udobna da se prijatno smestim, da je ergonomija zadovoljavajuca i da ima dovoljno mesta za ostale potrebe. Taj se auto kupuje mozgom, a ne srcem.

                  @Baner: Naravno da se zeli ustedeti na corbi, sta je tu lose?
                  Neka sam i stipsa, meni moj dinar znaci i gledam da ga pametno iskoristim...
                  "Pravi auto, pravi motor" ... svasta ...
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #84
                    Originally posted by prolupator
                    Turbina je keva ...
                    Vaistinu keva!

                    Ovde imamo staru 'cirkularnu raspravu' oko izbora motora (koja je, uz rasprave o nemackim/nenemackim automobilima, americkim/neamerickim automobilima, Daciji Logan, ugradnji plina i ostalom, nepresusni motiv za tupljenje tastatura) - pa da malo i ja istupim tastaturu...

                    Ne vidim razlog zbog cega neko ne bi kupio nov turbodizelas, kad vec kupuje nov auto. Cena goriva i razlika u potrosnji nisu vise kljucni argumenti (jer je eurodizel bezobrazno poskupeo), ali je lagodnost voznje neprikosnovena. Kao stedljiva varijanta tu je benzinac + plin, a kao luksuzna varijanta tu je sportska verzija istog modela, sa jakim benzinskim motorom. Kad pricamo o tome "sta se bolje vozi", cesto (uvek!) poredimo babe i zabe... Tvrdim da se Punto JTD bolje vozi nego Punto 1,2 16v (oba od oko 80ks), ne tvrdim da se Punto JTD bolje vozi nego Punto HGT!

                    Po ceni novog automobila, fabrike nude benzince kao jeftinije, dizele kao skuplje, pa onda neku sportsku verziju kao najskuplju. Zbog toga je tesko porediti po ceni isti model automobila sa razlicitim motorima (jos ako fabrike nude razlicite pakete opreme kao standard...) Koji proizvodjaci nude i turbodizele i turbobenzince u istom modelu? (BMW, Mercedes, Smart, Fiat, Saab, Volvo, Subaru...) Sta nude? Volvo, Saab i Smart nude turbopunjene benzinske i dizel motore u istoj klasi automobila (mozda i Subaru, sa Foresterom diesel). Ostalima se turbobenzinac i turbodizel verzija razlikuju "ko Bog i sesirdzija" - uporediti Grande Punto Abarth i Grande Punto MultiJet... Razlika je kako u ceni, tako i u svemu ostalom (trap, kocnice, enterijer...)

                    Ako coveku treba "trkalica", onda nek kupi benzinski motor (sto veci i jaci, to bolje). Bice mu zabavno da ga voza uzbrdo, nizbrdo kada je sam u kolima, ili kada je sa nekim drustvom koje voli brzu voznju. Sto se preticanja slepera tice, to ce moci bezbedno da radi samo u uslovima u kojima se sleper pretice sa bilo kojim motorom: na preglednoj deonici, kada niko ne ide u susret i nema dece i sitne stoke kraj puta. Ako mu treba jaci motor da se "vadi iz makazica", bolje mu je da ne ulazi u "makazice". Za svakodnevnu, zdravorazumsku i promisljenu voznju mu jak motor nece mnogo znaciti.

                    Ako covek hoce maksimalno da ustedi, onda neka kupi neki skroman benzinac, pa neka ugradi plin. Moze i da ne kupuje nov auto, nego nekoliko godina star, od prvog vlasnika (samim tim izbegava i probleme oko ugradnje plina u garantnom roku). Izgubice malo prostora u gepeku, a ustedece mnogo novca na gorivu. Ako njegov posao zahteva da tim kolima prelazi velike razdaljine, ovo je prava stvar. Naravno, uvek moze da nabavi auto sa dobrom dodatnom opremom, pa da mu bude lepo i udobno dok prelazi te velike kilometraze. Sto se preticanja slepera tice, bezbedno ce to raditi kada uslovi puta to dozvoljavaju.

                    Ako covek kupuje nov auto, da mu sluzi za svakodnevnu voznju po gradu, a i za duze relacije, onda neka kupi turbodizel. Auto trosi malo (manje od benzinca iste snage), motor je "u teoriji" (brzina klipa itd) pouzdaniji i trajniji od benzinca. Ako "teorija" zakaze, tu je garantni rok da to nadomesti. Cak, ako mu je primarna namena gradska voznja, a proizvodjac nudi dobar automatski menjac (redak slucaj za manje automobile, ali gotovo standard za limuzine), onda neka ga kupi sa automatikom. Ako kupi turbodizel, bice u svakom pogledu zadovoljan svojim automobilom - nije kupio "jurilicu", kupio je "srednju varijantu", ali auto se lepo vozi u svakoj varijanti: pun/prazan, leti/zimi, grad/otvoren put... Troskovi registracije su takodje "srednja varijanta". Pad vrednosti automobila po godini upotrebe je mnogo manji nego kod "jurilica", otprilike u rangu prosecnih benzinaca. Za preticanje slepera, zna se: pravac, isprekidana linija, bez zbunja i stoke pored puta...

                    P.S. Jesi li razmisljao o Chevrolet Lanceti diesel? Cini mi se da je prilicno dobro univerzalno vozilo, za OK odnos cena/kvalitet (nije Mercedes, al' nije ni skupo).
                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #85
                      Chevrolet je izbacen iz opcije na osnovu preporuka dobrih poznavaoca materije... Od GM-a u kombinaciji ostaju Corsa D i Suzuki Swift u 1.3 CDTi verziji.
                      Ostaje da se ode do Hyundaija da vidimo i njih ...

                      Kad vec kupujem nov auto onda bih nesto aktuelno. Lacetti, Fiesta, Getz su modeli na debelom zalasku karijere... i mislim da bi morali mnogo jeftiniji od sadasnje cene da bi bili konkurentni.

                      Swift nije nov, ali je mnogo lep.
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • little
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 912
                        • BGD
                        • Lancia Ypsilon 1.2 8V

                        #86
                        odustajes i od SX4?
                        "zensko si brate"

                        Some people are wise and some.. Otherwise..

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          #87
                          Preveliko mi je to ... ne volim kvazi-suv varijante... a i mislim da 1.5 benz u onoj karoseriji nema sta da trazi osim za svrckanje po gradu.
                          Ali, kad budem isao do Suzukija, pogledacu i njega svakako ... mozda se i predomislim ?!
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #88
                            A jesi li razmishljao o Grande Puntu?

                            Ova gore varijanta je 1,3 16V Multijet, sa 75 KS, i klima nije standardna oprema ali jeste opciona. Ovaj koshta malo preko 14 soma, tako da mislim da sa klimom opet dolazish "na svoje", uklapa se u budzet.

                            Jacha verzija 1,3 16V Multijet od 90 KS jeste naravno bolji izbor ali ona koshta 14630 evra, tako da bi sa opcionom klimom "probila" budzet od 15 soma za par stotina evra

                            Jedna stvar je medjutim ovde jako interesantna, a to je da motor u obe verzije ima praktichno isti obrtni moment, tj. 190 Nm @ 1750 rpm kod prve, naspram 200 Nm @ 1750 rpm kod druge. I premda razlike u ubrzanju do 100 km/h postoje (13,6 vs. 11,9 sec), kao i u maksimalnoj brzini (165 km/h vs. 175 ks), pitanje je koliko su tebi bitne te razlike. Obzirom na praktichno isti obrtni moment (razlika od 5 % u praksi teshko da je primetna) mislim da se u srednjem rezhimu rada motori ponashaju praktchno isto, slichno "potezhu" u medjuubrzanjima, a razlike se ispoljavaju tek kad se doobro "nagazi", npr. u "sprintu" iz mirovanja odnosno pri loodovanju po autoputu. Ako ti te stvari (a tako sam razumeo ove tvoje, narochito poslednje postove) nisu toliko bitne, onda bi i on trebalo da uleti u uzhi izbor.

                            Itekako jedan od modela koji se u tom cenovnom rangu kupuju mozgom, kako ti ono napisa ranije. Za istu lovu dobijash manje opreme nego kod i30 recimo, ali cesh imati donekle i manji pad vrednosti, shto ce ti itekako znachiti pri naknadnoj prodaji... I, ruku na srce, dizajn Grande Punta je daleko moderniji i lepshi od bilo kog juzhno-korejanca
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #89
                              Jesam...

                              U cenovniku pise da GP 1.3 75KS (isti taj motor je i u Corsi) s A/C klimom kosta 15150EUR, a u spec. ponudi je s automatskom klimom i sl. za 15400EUR.

                              Generalno, to je isti auto kao i Corsa D, imaju identicnu platformu.

                              Corsu sa slicnom opremom (za GP nisam video ABS u listi, u Corsi ga ima) dobijam za 15000 EUR. Corsa mi je lepsa (licno), a imam i dobro znanje i podlogu za servisiranje u garantnom i vangarantnom roku, a mislim da i bolje drzi cenu...
                              Razlike su sitne i u estetici (GP ima kozuricu na volanu, rucici menjaca... , Corsa neke hromirane delice...)

                              A i postoje indikacije o nekakvom popustu za Corsu C. Videcu tokom narednih par dana... Ako ubijem cenu za par stotina evra ... eto nove Corse
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #90
                                Turbina je keva
                                i kod dizela i kod benzinca.

                                ima svoje prednosti i mane.
                                prednosti više dolaze do izražaja u vožnji a mane su u vezi sa novčanikom pre svega.
                                na motorima malih kubikaža turbina izrazito povećava njihovu upotrebljivost u vožnji.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X