Medjutim, mislim da si u postu bio stvarno "prekritichan
mislis, ok tvoje misljenje iz tvog ugla gledanja.
pokusacu da obrazlozim poreklo "prekriticnosti".
ja ne delim tvoj optimizam da u 21. veku sa ovim nivoom proizvodnih mogucnosti, i sa CENOM po kojoj se prodaje uopste sme da postoji tema i rubrika kvar u voznji.
umesto automobil, stavi prevozno sredstvo avion ili brod i bice ti verujem jasnije da sam bio preblag.
kupis novi frizider, i on radi 24 sata, 365 dana godisnje, otvaras ga i zatvaras desetine puta dnevno.
i ocekujes da u toku 2 godine NOV frizider 4 puta ti licno nosis negde na neki servis ? neki kvar sto se nesto otkacilo, ili nije dobro usrafljeno, ili nesto otpalo....
ja ne ocekujem.
kupis kompjuter, i ocekujes da se u 2 godine dogode 4 posete servisu ?
ja ne.
itd.
nije u pitanju BMW, ovaj tekst u auto bildu kao i mnogi drugi ukazuju na pojavu, na tendenciju fusarenja.
remen NE SME da spadne ma ko sedeo iz volana, da li je novinar ili beli medved. to je prosto apsolutno neprihvatljivo.
zna se i razlog- BMW konstrukciona greska.
isti problem ima i Aston Martin, samo nije u pitanju remen klime vec remen volana (servo) sto je jos gore.
i desava se svaki put kada se volan okrene u "anjslag".
itd, itd.
kao i pojava korozije, koja je prisutna na tom konkretnom BMWu posle samo 24 meseca.
hej, za 24 meseca postoji jasna vidljiva korozija (doduse nije rasirena) !!!!
obrazlozenje da je "jak metal jos po debljini pa nije strasno" je mozda mogao pre 40 godina da neko ponudi, danas smatram za los vic ili neko zezanje koje smatra da smo mi citaoci i korisnici (raznih) danasnjih modela vozila iz obdanista.
nov auto podrazumeva da se nece posecivati servisi. inace u cemu je poenta novog auta, i stari auto posecuje povremeno servis zar ne
i nije ovde poenta u BMWu, vec generalno jasno vidljiv fuseraj.
tako mozes da procitas i komentar novinara tipa "zamislite da je CAK i ispod haube lim lakiran".
pa nego sta je, da nece valjda da bude goli lim ???
mislim, ipak se radi o ovoj godini, o 100+ godina razvoja auto biznisa, o modernih i lako dostupnim tehnologijama.
zamisli da se uselis u novu kucu i onda -spadne crep- (aka kais) tek tako sam od sebe.
ili ne mozes da otvoris prozor (aka podizac prozora).
itd, itd.
prosto neprihvatljive stvari za NOVU i SKUPU stvar koja je prosla kontorlu kvaliteta i kojom su se bavili profesionalci.
da je amater sklepao auto (ala BMW/ bilo koji) koji cak zatreba servis i profesionalnu pomoc pa ajde jos nekako.
ti automobili na testovima novinara se uglavnom koriste u sasvim blagim uslovima, retko kada potpuno optereceni, retko kada sidju van asfalta, retko kada stave nesto na krvo da prevezu, retko kada zakace nesto na kuku, retko kada ikada ti auti stignu u podrucje punog radnog opterecenja.
to sto se malo potrkaju novinari par puta, to sto se voze satima uzastopce, i sto se smenjuju razni za volanom ne bi smelo da predstavlja problem za jedan iole solidan NOVI auto ma koje marke.
da ne pricamo o pojmu premium, to prosto ni u snovima ne sme da se dogodi za samo 100.000km i samo 24 meseca sto se desilo na testu.
izlizana plastika na volanu od upotrebe dugmica.
svi mi znamo da kada gledas polovni auto onda po pojavi/ stanju takvih detalja procenjujes starost i moguci nacin upotrebe vozila.
ovaj BMW X3 na testu je izgledao kao da ima 30-40 godina starosti po stepenu pohabanosti.
prica iz BMWa da se koriste razne kreme za ruke , pa je to razlog nagrizanja plastike su meni, iskreno smejurija.
jednostavno, radi ustede stavljena losa i tanka plastika koja se pohabala. (tanak sloj).
nije tu stvar krema, neznanja, nemanja tehnologije obrade materijala, ja tvrdim da je prevashodno razlog novac tj stednja.
i nije BMW uopste bitan, da ponovim takva praksa je vecinska.
i premium klasa je naceta, a to se meni licno ne dopada pa stoga smatram da imam pravo na kritiku na jednom javnom forumu.
i za kraj, cisto da ne pomislis da je ista vise osim sto je slucajno BMW natrcao na penal- XC 90 proizvodjen jedino u Svedskoj (dakle nisu neuki radnici, kontrola kvaliteta bez iskustva, ili inzenjeri pocetnici) ima takvu izradu/ konstrukciju da je verovatnoca nastanka teske havarije i totalne neupotebljivosti vozila za osnovnu namenu (prevoz) nivoa 99.98%.
verovao ili ne, Ford-Volvo je u stanju da napravi kompjuter sa nezasticenim zicama i to jos postavi na mesto ugradnje na takav nacin da se voda sa 100% sigurnosti sliva unutar tog (glavnog) kompjutera.
i to se zna, to zna i Ford kao vlasnik brenda, to je ocit fuseraj radi sitne ustede u materijalu.
i znas kako se resava. ajd probaj da pogodis, ima 2 puta ???
dok je u garanciji Ford na tvoj zahtev popravlja, odnosno ako je bas kriticno menja.
kada izadje iz 24 meseca garancije (koliko bese BMW bio testiran ) Ford naplacuje generalni remont sistema upravljanja motorom.
pojedinacne popravke nema.
pogledaj cenu novog iz radnje Volvo XC90. i to je kao normalno, to je kao neki premium, to je uopste kao NOVI proizvod.
po meni to je prosto podvala kupcu, obican fuseraj.
to nije mesecima i godinama izmenjeno, servisi su prepuni zamenjenih kompjutera.
a usteda pri izradi vozila je.... cak citavih oko 3 eura koliko kosta 20cm duzi kabl i drugaciji uvodnik kabla odnosno konektora.
sta mene briga kao korisnika da li je Ford ili Volvo omanuo, prosto za mene (ponavljam za mene) je mogucnost da za 24 meseca auto kupljen kao nov ima vise od 0 kvarova.
evenutalno neko cudo, neka visa sila koju nije bilo moguce predvideti kao sasvim slucajan defekt u materijalu pa da prodje 1 poseta servisu.
auti danas jesu puno komplikovaniji po strukturi opreme, jesu kvalitetniji generalno ali sve je cesci slucaj onoga sto pedantni Nemci prosto zovu - slamperaj.
nekada se slamperaj mogao povezati uz imena i CENE vozila tipa Zastava , Zaporozec, Skoda, Fiat, Citroen....nikoga ne izdvajam posebno ali se uz cenu Mercedesa, BMWa, Audija, Kadilaka, Majbaha...te kategorije CENE tacno znalo sta se nikako ne sme dogadjati.
sve vise sam sklon uverenju da bi slican rezultat bio i kada bi se kupila kopija X3 sklepana negde u Kini, sa slicnih 4 ili mozda 5 potrebnih poseta servisu.
to za kinesko vozilo ocekujem, ipak je tek pocetak tog biznisa tamo, ali za BMW nisam ni sanjao da se moglo dogoditi.
mozda sam ja preveliko zakeralo, koristim desetine raznih vrsta roba i gotovo ne pamtim kada je nesto doslo do faze kvara, neupotebljivosti za datu namenu i poerbu servisiranja u roku od samo 24 meseca.
bukvalno ne znam da mi se ista pokvarilo tek tako od normalne upotrebe.
zasto bi od auta ocekivao nesto drugacije, nadasve losije.
ako moze mobilni telefon da radi 11 godina i da se nikada ne pokvari, osim 1 jedine zamene baterije a to jeste vrlo zahtevna roba za izradu, ne vidim zasto bi auto trebao da me navikava na drasticno losije.
zamisli sta sve moze da krene po zlu pri proizvodnji tekuce vode za pice, i dok ne dodje do slavine, pri proizvodnji el. struje do uticnice u stanu, u realnom vremenu je i proizvodnja i potrosnja.
pa je i otkaz, prekid proizvodnje nesto sto je veoma retko, gotovo fenomen koji se upise u knjige, ono da se podseti da je i to moguce kao izuzetna pojava.
i jedan auto za poredjenje, proizvodnja lagano bez rizika i uticaja od strane potrosaca. visetruka mogucnost kontrole pre, tokom i nakon samog proizvodnog ciklusa.
mozda nije adekvatno poredjenje, samo ukazujem da odavno auto nije svemirski brod za putovanje u nepoznato, vec obicna u milionima komada tehnicka stvar koja se stancuje vec decenijama na gotovo istim osnovama.
ako do sada nije unapredjena pouzdanost, kada ce ???
Ovaj auto je tokom vrlo ozbiljnog i napornog test-perioda morao 4 puta na vanredan servis, od toga dva puta zbog gluposti (labavi remen i nedotegnut senzor). Pitanje je koliko bi puta to morao neki drugi SUV iz te klase. Opet kazhem, daj grupi automobilskih novinara novi "sluzhbeni" auto bilo kog brenda, bilo kog modela, koji ce njih ko zna koliko sa ko zna kakvim sve vozachkim afinitetima i stilovima "na smenu" da akaju dve godine preko 100000 km, u ko zna kakvim uslovima, pa da vidim koji ce to da "izdrzhi" da ne ode ni na jednu vanrednu posetu servisu. Takvih danas nema. Nazhalost
ti si se nasao povredjenim sto sam se drznuo da pomenem BMW, to mogu da razumem samo masis poentu.
nije moj komentar samo i jedino, i zbog BMWa, vec generalno zapazanje koje se kao virsu siri auto industrijom.
uopste ne zelim da poredim BMW sa 4 servisa sa nekih losijim koji ima % servisa za taj vremenski period.
hocu da poredim sa onim koji ima 0 servisa, kome sve radi kako je predvidjeno.
i to samo 24 meseca, mnogo trazim u doba razvijene industrijske proizvodnje, a ne vise doba manufakture ?
to da li ima ili nema manje kvarljivih, ne menja sustinu koju potenciram- automobili se stancuju maltene sezonski sa pricama (novinara) i divljenjem dizajnu a sve vise ti isti automobili postaju lepe poluupoterbljive naprave koje eto bez nekog razloga svakog trenutka mogu da otkazu poslusnost a bez ikakvih spoljnih faktora posebnih opterecenja, rizika, vise sile...
pomenuo si i Totoju. da nazalost i Tojota danas nije vise kao ona Tojota od pre 10 godina ili koju godinu vise, ali je i dalje kupovinom Tojote medju najmanjim statistickim verovatnocama da ce ti se dogoditi kvar sam od sebe u toku recimo tih 24 meseca na novom autu.
ako Tojota ne ispravi trend pogorsanja kvaliteta, i za njih ce postati prica o pouzdanosti nastaloj iz kvaliteta kao deo neke proslosti.
nikoga ne branim, nikoga ne napadam, samo saopstavam licni utisak da su automobili postali nesto mnogo kvarljiva roba a sa sve vecom cenom.
gluposti ili ne, 4 puta je auto bio nepotpuno ispravan i servis je bio potreban. po meni, previse, svakih (prosecno) 6 meseci NOV auto pa u servisu.
btw, sa 99% tvoga posta mogu da se uslovno slozim, samo izbaci BMW i napisi bilo koje ime po zelji, jedino uslovno neslaganje.
ja sam pisao apsolutno generalno, ni za ni protiv marke vozila.
Brick, prijatelju i kolego po duzhini postova nisam se veruj mi nashao ni malo uvredjenim nit' "prozvanim" zbog beemveja, pa sad verovao ti ili ne...
Samo sam, prochitavshi tvoj post i obzirom na to da sam tog dana ranije chitao taj test u autobildu, ostao u rebusu jer mi se chinilo da si stvarno "malo" iskrivio rezultate i zakljuchke. Toliko da sam morao da uzmem magazin ponovo u ruke i prochitam sve ponovo, jer mi se u trenutku uchinilo da sam mozhda JA video neke stvari koje tamo ne pishu... Elem, bio sam i preopshiran u ranijem postu sa obrazlozhenjima, citatima, navodima... tako da necu vishe o tom testu... Neka svako za sebe zakljuchi jesi li ili nisi bio prekritichan i insinuirao na malo drugachiji zakljuchak od novinara autobilda.
Ali hocu da kazhem (ponovim) ovo: X3 je de facto jedan od loshijih modela koje je BMW "izbacio" u protekloj dekadi, i ovo nije nikakvo opravdanje "a propo" ovog testa, vec opshti zakljuchak zasnovan na podacima o pouzdanosti, uchestalosti intervencija u prve tri godine vlasnishtva od strane ADAC-a na teritoriji D, kao i zakljuchcima brojnih testiranja, pa i ovog, gde nisu nimalo bili "nezhni" u oceni. Drago mi je shto je to doshlo od jednog autobilda, iako se njima ne treba verovati bash na svemu, ali uopshte ne sumnjam da su bili objektivni jer rekoh, taj model, narochito pre facelifta, je imao pouzdanost ispod nivoa BMW-a, i to su rekli i napisali i mnogi pre njih. Ako koza lazhe, rog ne lazhe
I pored toga, mislim da se mozhemo slozhiti da uopshte nije isto, kao shto si poentirao, ako se auto koristi od strane jednog ili dva vlasnika (recimo u porodici kao privatna svojina, placena lichnim sredstvima) i ako se koristi kao de facto sluzhbeni auto, u redakciji auto-magazina, od strane nekolicine novinara, sa razlichitim vozachkim navikama i ainitetima, i bez one "psiholoshke" blokade da se prema tom autu ophode kao prema lichnoj svojini, jer to i nije. NIKO se ne ponasha isto prema lichnoj i javnoj/drushtvenoj svojini, NIKO ne vozi na isti nachin svoj lichni i "tamo neki" sluzhbeni auto, pa ni u Nemachkoj. Pa, i sami su novinari u zakljuchku testa napisali da su zavrshili sa "torturom" X3-ojke, dovoljno jasno Dakle, te dve situacije nikako ne mogu nakon nekog perioda ostaviti iste rezultate i posledice upotrebe na nekom novom autu, narochito ne ovim danashnjim koji su, opshte poznato, daleko ispod nivoa onih od pre 15 i vishe godina. Nevezano za brend i model.
Pod ovakvim uslovima u kakvim je vozhen, ovaj model je imao toliko vanrednih intervencija i kvarova koliko je imao za tih 103000 km, od chega je u dve situacije bio u pitanju propust shto se kvaliteta izrade tiche, dok se u dve situacije radilo o greshkama u montazhi (spali remen i nezashrafljeni senzor). Pa sad, da li je u takvim okolnostima to mnogo ili nije, neka opet svako zakljuchi za sebe. Ja sam celu prichu zapocheo samo i jedino iz razloga shto se nakon tvog stava mogao steci drastichno drugachiji, nepovoljniji zakljuchak, zato i napisah da si mozhda bio prekritichan u prenoshenju informacija i zakljuchaka tog testa.
Elem, jedno jeste sigurno i tu nema mesta nikakvim dilemama. Danashnji automobili su takvi kakvi su, nezhniji, podlozhniji kvarovima, manje pouzdani, loshije montirani i traljavije sklapani od onih iz bliske nam proshlosti. Mohda se uchestaliji nivo kvarova mozhe pripisati vecoj kompleksnosti tih automobila, ali veliki deo krivice ide na ono shto sam ranije rekao - stalnu zhurbu da se napravi nov model, izbaci nova generacija, napravi konkurentksi model u nekom, novom segmentu, otme deo kolacha gde god je to moguce... I u takvom "ritmu" je mnogo lakshe pogreshiti, i ovima u BMW-u i onima u Toyoti. Globalan fenomen, negde vishe a negde manje izrazhen ali uvek i kod svih. Sa tim nemam dilema, i u tom pogledu mi ne pada na pamet da zbog nekih propusta tipa lak ili nezashrafljen senzor branim BMW jer kao shto i napisah ranije - zbog takvih stvari i ne zasluzhuju nikakve "drvene advokate" Da ne citiram opet Aristotela...
Dakle, nije moje "pisanije" u onom postu imalo nikakve veze niti je bilo podstaknutom zheljom da "branim" BMW. Ono shto sam napisao je imalo samo i jedino veze sa tvojim zakljuchcima izvedenim iz navedenog testa u navedenom auto-magazinu i nachinom na koji si preneo informacije iz istog. Opet, svako neka prolista test i prochita tvoj raniji komentar pa neka donese sopstveni zakljuchak da li sam ili nisam bio u pravu shto sam smatrao potrebnim da prenesem informacije i zakljuchke onako kako sam smatrao da treba, identichno i bez "dorada".
U svakom sluchaju ovde prestaje moje komentarisanje u ovoj temi, tim pre shto me od odlaska na odmor deli josh samo nekoliko chasova...
samo da dodam, nije moj komentar, na jedan auto (ovaj BMW primerak), na jedan Autobild tekst, na jedan test tokom 2 godine upotrebe vec vise generalno zapazanje trenda, stanja kvarova koji se ponavljaju nekada i godinama, i generalno sto bi rekli jednom recju- slamperaj.
ako se daju ispravne novcanice za novi auto koje se ne kvare, valjda je logicno i ocekivati da to bude uzvraceno na isti nacin. skoro apsolutnim odsustvom bilo kakvog kvara.
ne vidim u cemu bi automobil bio povlascen kao roba i tolerisalo se postojanje kvarova, kada za druge robe se sa pravom ne ocekuje da kao nova roba zahteva posete serviserima u toku tako kratkog vremena, takoreci garantnog roka.
jednostavno mislim da danasnja produkcija proizvodi previse nekvalitetan proizvod- automobil.
zasto, razloge si naveo i sa kojima se slazem.
Comment