Grande punto 1.4,i30 1.4,pro cee'd 1.4,corsa 1.2,ibiza 1.4??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Miloš-
    CBC Senator
    • 16.12.2007
    • 269
    • Beograd, Karaburma
    • yugo tempo 1.1

    #91
    Znam da ima zachkoljica ima u vidu nepriznavanja garancije na pojedine delove tipa veshanje.

    A shto se tiche nerazmishljanja naravno da bi ono bilo manje nego kod polovnjaka. Redovan servis kad treba dok traje garancija i mirna Bachka.

    Ti si izgradio josh jednog crx-a zbog tog nerazmishljanja.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #92
      kad toliko gledas na troskove, ne ides na more vec na Savu ili Dunav voda je voda, zar ne....(Nemoj ovo shvatiti kao uvredu nego jednostavno da se ne mogu tako stvari gledati jer gde je onda tu uzivanje u zivotu).
      Ok je tvoja racunica da je skuplje voziti novi auto, ali ovo sto ti pricas smesno, tj. pitam se sto je bilo potrebno, a sa takvom logikom i ne treba ti auto jer je svaki auto trosak
      racunica koju je @baner kao temu postavio je odgovarajuca za nase ljude i nase podrucje -mogucnosti- tj prihoda.

      novi automobili, i onda menjanje na 3-5 godina da bi se uvek vozilo u prakticno novom, su toliko velika investicija da zahtevaju veoma visoke prihode, natprosecno velike prihode pa su stoga rezervisani za mali broj vrlo razvijenih zemalja a u tim zemljama za vrlo mali broj veoma bogatih gradjana pojedinaca.

      na zapadu jako malo ljudi je u stanju da od svojih prihod kupi svoj novi automobil, tek prosecno 10tak % populacije.

      pri tome, podrazumeva se da kupi auto od VISKA para koje preostanu nakon podmirenja potreba normalnog komfora zivota, ishrane itd.

      na zapadu ogromna vecina iznajmljuje nove automobile kroz forme lizinga, ili pozajmljuje tudji novac (jer nema svoj) kroz forme kredita, pri cemu uvek jos dodatno placa sa jos vise para tu svoju zelju da imaju nesto za sta nemaju odgovarajuce prihode.

      i, onda se vratimo u Srbiju gde je sve to isto, samo su kolicine novca prihoda i cena automobila u jos vecoj disproporciji.

      (ovde su manje zarade a skuplji automobili nego na zapadu, pre svega zbog alavosti drzave ali to ne menja stvar u ceni novoga)

      i sta se desava, nekako se sakrpi pocetni novac za ulazak u kolo, i "kupi" nov auto za koji se nema adekvatan prihod.

      trosak tog auta je veci od zarade i nastaje problem, pocinje da se zbog ideje novog auta stedi na hrani, odeci, na odmoru,na kulturnim i ostalim potrebama...jednom recju umanjuje se zivotni standard dok na parkingu stoji veci deo vremena taj neki novi auto.

      dok tako lepo stoji i ne vozi se (pare se daju vlasniku novca/auta svakog meseca za to gledanje na parkingu) auto jer nema VISKA para od redovnih prihoda za odlazak na izlete, za gorivo, za rucak u restoranu, za kupovinu neke sitnice, za neki hobi, itd...istovremeno pakriranom autu drasticno brzo opada cena.

      najbrze opada cena novom automobilu tj najmladjem u prvim mesecima i prvim godinama. svakome, bez obzira na imidz, kategoriju, pocetnu cenu, model...


      i sta se ima kao rezultat-

      novi auto za koji se nema inace dovoljno prihoda pa se pozajmio novac na kome se svakoga dana enormno gubi vrednost/ novac, i pratece ogranicenje i smanjenje zivotnog standarda u svakom pogledu.

      uzivanja u zivotu prakticno nema, u nekom je drugom planu, a primarno nastaje briga o vracanju tudjeg pozajmljenog novca i to svakog meseca i to na duzi niz godina.

      alternativa u obliku kupovine auta u skladu sa prihodima i od svog novca cime se ne opterecuje dodatno budzet a time niti ugrozava postojeci zivotni standard zahteva prilagodjavanje.

      da li je to polovni auto koji jeste definitivno manji trosak ili novi auto nizeg cenovnog razreda tj proizvodjaca koji nije zapadni/japanski/ korejski vec indijski, ruski, turski, iranski, brazilski, itd (tj sa tih trzista modeli) a koji se uklapa u te nedovoljne da ne kazem male prihode.

      veoma lako, najlakse je pozajmiti tudji novac za nesto.
      problem obicno nastaje kada ga treba vratiti pa uz to jos i priblizno +30% za kamatu.

      a u startu se novac i pozajmio jer ga nije bilo iz mogucih prihoda...koga nema niti sada kada treba da se vrati.

      pa se onda opet pozajmi neki drugi novac da se vrati onaj prvi novac sa laznom nadom da je to moguce i tako...kroz neko vreme na kraju se dodje do licnog bankrota i gubitka imovine kojom se garantuju ti krediti.

      bankari su surovi i nece oprastati kredite, nema vise komunizma i besplatnih papirica (novca) koje pojede inflacija a kredit se oprosti...

      da ne pricamo da danas gotovo nikome nije garantovan niti posao a niti zarada u tom poslu na recimo 5 godina koliko je kreditni period.

      i taman kada se isplati kredit/ lizing auto je vec postao polovan, izgubio je 50% pocetne vrednosti, placeno je 30% kamate i od ulozenog novca preostalo je tek jedva 20% vrednosti na kraju.

      a tih 20% je taman tu negde za novi ciklus kredit/lizing...

      ima se novi auto, ali se nema zivotni standard i uskracena licna zadovoljstva.
      ko je tu na dobitku, vlasnik novog auta parkiranog kako lepo izgleda ili banka- drzava koji su uzeli svoj kolac.


      novi automobili pogotovu zapadni su za bogate kojima su prihodi takvi da su vec resili sva pitanja nekretnina, godisnjih i inih odmora, zdravstvenih fondova i osiguranja zivota, ulozili u hartije od vrednosti ili akcije firmi...

      ili najprostije receno koji imaju svakog meseca visak para za koje nemaju svrhu potrosnje i jednostavno je cist visak koji se ne trosi na zivot nego ulaze u stednju ili nesto.

      tada i moze da se uzme kredit/ lizing i bez opterecenja ima uvek novi auto koji se menja na godinu -dve dana..

      u nasim uslovima ideja novog auta kao primarni zivotni cilj pri uslovima neresenih ostalih zivotnih pitanja i opste standarda zivota deluje u najvecem broju slucajeva kao srljanje u propast i nedostatak osecaja za realnost.

      nismo mi izuzetak, u mnogim zemljama propaganda je toliko jaka da uspe da navuce ljude da "kupe" tj pozajme robu za koju nemaju novac a onda ih nasankaju do te mere da vecina ljudi sebe dovede do nivoa prezivljavanja i prebrojavanja novca svakog meseca za ratu kredita/ lizinga.

      sasvim je druga stvar kada je auto alatka za posao, osnovno sredstvo rada a tada je lizing uglavnom najefikasnije sredstvo pa ga firme i tako masovno primenjuju.


      mali OT, banke obozavaju da propagandom nude "povoljnosti" u obliku revolving kredita (kartice pre svega) i tu po pravilu isticu da se vraca mesecno samo 5 (pet) % glavnice.

      medjutim matematika (i praksa) kaze da je to cista podmukla laz jer se prakticno od mesecne rate najvecim delom pokriva trosak kamate a glavnica tek nacne.... tako da prosecan rok otplate jednog takvog revolving kredita je 42 (da, toliko) godine.

      prakticno banka dozivotno muze klijenta, pri cemu je taj klijent zaveden u kreditnom birou da je kreditno opterecen, sto kada pozeli jos neki kredit automatski povecava i kamatu na taj novi kredit, pa time vecu ratu i duzi rok otplate,..... i duznicko ropstvo je zagarantovano.

      svaki auto je trosak, novi auto je koristan jedino ako je njegov mesecni trosak manji od mesecnog viska para koje se inace nemaju u sta potrositi.

      naravno, to je pojednostavljena matematika koja ne uzima u obzir emocije, i osecanja kojima upravlja marketing propaganda.

      a auto je druga najveca investicija u zivotu, posle krova nad glavom.


      kod nas se moze videti da je neko podstanar ili zivi u "stali" ali zato ima neki relativno skupoceni ili cak novi auto.
      iz prakse, znam ljude koji su familijarni i zive u 23m2 sto ce reci veoma nekomforno za 4 osobe ali su zato "kupili" novi auto na kredit (u pitanju je Logan ali to ne menja poentu) i dali poslednji dinar stedjevine kao pocetni ulog.

      sada posle nekoliko godina imaju polovan Logan sa 1/3 vrednosti iako je auto retko vozen, a i dalje su u 23 nekomforna kvadrata....

      a ljudi koji tako razmisljaju kod nas nisu bas usamljeni pojedinci, sto pokazuje i statistika da se i najjeftinija kategorija auta uzima na kredit/ lizinig kod nas.

      polovni auto jeste uvek rizik, ali je trosak kupovine jednokratan.
      o kupovini polovnog auta na kredit ne bih trosio reci, tek to je nerazumno ulaganje novca.


      neka se niko ne uvredi, ali novi auto bez adekvatnih vecih prihoda za taj nivo potrosnje je jedan od najglupljih nacina da se ometa razvoj zivotnog standarda.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Flavio
        CBC Senator XXL
        • 13.06.2006
        • 1926
        • 012 Centar
        • KaraWagon 1.4T.Spark

        #93
        Lepo si to srocio brick,uglavnom je to tako,manje/vise.Dodao bih da ta cela prica,u srpskim uslovima,nevazi samo za novi vec i za veliku vecinu polovnih auta.Recimo,svaki koji trzisno vredi 2.5-3k € pa navise,moze se ukalkulisati u ovakve racunice-sobzirom na srpski standard.

        LM,da ne offujemo coveku vise temu ...
        Nisam nesto bas u toku oko ponude novih a vidim da nije bilo konkretnog predloga za npr. Fiat Linea ?
        Ili,vidjam po dnevnoj shtampi da je Seat Cordoba na nekoj akciji zadnjih mesec dana,za nepunih 12k € ...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #94
          Nisam i necu da naklapam o poredjenju ovih modela jer je o svima vishe puta pisano i slichne teme su prezhvakane mnogo puta na forumu, jedan search i odgovora ima na lopatu...

          Samo hocu neshta da napishem, shto mislim da je preskocheno ili izostavljeno, a shto mozhe da bude itekako od vazhnosti ako chovek uzima nov auto, narochito poshto vidim da mu je garancija itekako bitna stavka.

          Vidim vishe ima glasova za C'eed u poredjenju sa i30, mada niko ne daje obrazlozhenja ali whatever. Ima u temi o prolupatorovoj kupovini nadugachko poredjenje dva modela pa se lepo mozhe videti koje su razlike medju njima, iako su male, mogu itekako da budu presudne, zavisno vec shta ko voli i shta ko ochekuje od auta.

          Medjutim, jedna razlika medju njima je itekako velika i ozbiljna, i to je upravo i napisao prolupator u onoj temi, a mislim i da je to velikim delom igralo presudnu ulogu u njegovom donoshenju odluke. Naime, prolupator je tamo napisao da Kia ne daje garanciju za veshanje, dok Hyundai daje punu garanciju za i30, "sa sve" garancijom na veshanje. Po meni ovo je itekako bitna razlika izmedju ova dva modela, jer svi dobro znamo po kakvim kaldrmama i oranicama imamo s vremena na vreme priliku da vozimo, svi znamo kakve su nam ulice, koliko je visokih ivichnjaka, pregiba, "nezhnih" tramvajskih shina, loshih sastava asfalta, kratera... Vrlo je simptomatichno shto Kia ne daje tu garanciju, jer su kvarovi na veshanju u grupi najuchestalijih i najfrekventnijih u podruchjima sa ovakvom putnom infrastrukturom kao shto je nasha.

          Dakle, nemke, savetujem ti da "prolistash" prolupatorovu temu i zbog ovog detalja ali i zbog slichnosti u pogledu nedoumica oko izbora koje je svojevremeno imao. Ovo sa veshanjem je itekako bitno, ako vec uzimash nov auto nije uopshte fer da oni u bilo kom pogledu limitiraju garanciju na isti bez obzira na to o kojem se trzhishtu i sa kakvom putnom mrezhom radi. U tom pogledu Kia je podbacila, i ako se praktichno radi o 90 % istom automobilu (C'eed i i30) sa uglavnom kozmetichkim razlikama, onda ta "delimichna" garancija Kia-e u poredjenju sa Hyundai-om govori o njihovom potcenjivachkom stavu prema ovdashnjim kupcima. Ako je u pitanju u osnovi isti auto (a jeste), zashto onda ne postupe kao Hyundai sa i30? Po meni, ovo je kvarna poslovna politika Kia-e i bilo bi itekako bitno pri donoshenju konachne odluke, da ne kazhem da bi bilo diskvalifikatorski po Kiu...

          Dakle, obrati pazhnju na taj detalj, period garancije na ove automobile jeste dug, ali shta ti vredi 7 godina garancije ako garancije zapravo nemash?

          Jako trulo od Kia-e...

          I josh jedna bitna razlika, i time zavrshavam: C'eed se proizvodi u Evropi, Slovachka ako se e varam. I ma koliko to naravno znachilo da je kvalitet izrade i proces proizvodnje na visokom, Evropskom nivou i da zadovoljava ne znam koje standarde kvaliteta... meni bar "na prvu loptu" daleko vishe poverenja uliva "pedigre" i30-ice koja se uvozi direktno iz Hyundai-jeve fabrike u Juzhnoj Koreji. A mislim da nema potrebe troshiti rechi na to ko je njih uchio kako se prave kvalitetni automobili...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • nemkebg
            CBC Senator XXL
            • 25.05.2008
            • 337
            • Beograd, Novi Sad

            #95
            nasao temu procitao celu i jedine razlike izmedju njih su samo ta krnava garancija i 5ora vrata kod hyundai-a. oprema skoro identicna, poneka stilska razlika....
            Toyota je mozak
            Aston Martin je lice
            Kadilak je stomak
            Alfa Romeo je srce i dusa...

            Comment

            • ToNcA
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2006
              • 868
              • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
              • Mazda 6 2.0d

              #96
              Postoji i Cee'd sa 5 vrata kao i Sporty Wagon ali to je sve stvar izbora...
              A sto se tice protivnika kupovine novog automobila - nemam ja nista protiv toga sto ljudi kupuju polovnjake ali mi je interesantno da neko tvrdi kako je to "izuzetno glupo".

              I jos jedna razlika izmedju Kia-e i Hyundai-ja - Cee'd je bolje prosao na Euro NCAP posto vidim da to svima postade odjednom najbitnije a do pre par godina su vozili auto koji nije postizao ni pola zvezdice i nisu o tome razmisljali...

              Ne kazem da nije bitno ali nije najbitnije jer na zalost u nekim situacijama ni 25 zvezdica ne pomaze a kamo li 5 .

              Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #97
                Svodi se izbor na i30 i cee'd.

                Ja bih izabrao i30 bez razmisljanja!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • nemkebg
                  CBC Senator XXL
                  • 25.05.2008
                  • 337
                  • Beograd, Novi Sad

                  #98
                  Vid ovo moze i preko moba, poz i ns-a! Da da ceed ima maximalan broj zvezdica, al ko sto neko rece kako kad sve dele. Ima ceed i sa 5 vrata, a i karavan, al su oni vec preko gornje cene. Videcemo da li ce se svesti na h i k ili ce Alfa ipak prevagnuti.
                  Toyota je mozak
                  Aston Martin je lice
                  Kadilak je stomak
                  Alfa Romeo je srce i dusa...

                  Comment

                  • bojanTI
                    CBC Senator XXL
                    • 04.01.2006
                    • 870
                    • Pancevo

                    #99
                    Vec vidim kako ce ovo zavrsiti...
                    In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

                    Comment

                    • nemkebg
                      CBC Senator XXL
                      • 25.05.2008
                      • 337
                      • Beograd, Novi Sad

                      Ajd kad vec znas, reci i meni hehe. mada mogu da pretpostavim sta ces reci. Novi fica zar ne? Hehe
                      Toyota je mozak
                      Aston Martin je lice
                      Kadilak je stomak
                      Alfa Romeo je srce i dusa...

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        i30 ima zvezdicu manje zbog zastite pesaka, a to te bas i ne zanima.
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          Originally posted by nemkebg
                          nasao temu procitao celu i jedine razlike izmedju njih su samo ta krnava garancija i 5ora vrata kod hyundai-a. oprema skoro identicna, poneka stilska razlika....
                          Pa kao shto je vishe puta vec recheno, stvar je upravo u tim "stilskim razlikama", nishta revolucionarno ali nijanse koje ipak mogu da donesu prevagu.

                          Mada, tamo se pricha vodila o modelima i30 i C'eed a ne Proceed, tako da ne bude zabune...

                          Razlike u opremi su male, da ne kazhem neznatne, ali postoje. Tamo su linkovi ka spiskovima opreme sa oficijelnih site-ova dva brenda u Srbiji, pa uporedi...

                          U uporednim testovima koje sam imao prilike da pogledam na tv-u ili o kojima se mozhe prochitati na netu zakljuchci automobilskih novinara se podudaraju i u tome da je C'eed malo mekshe trimovan i za nijansu udobniji za duzhu vozhnju "u cugu", dok je i30 sa druge strane tvrdje trimovan, malo bolje lezhi i zbog toga lakshe podnosi brzhe prolaske kroz krivine. Mislim da su namerno "podelili" takve setup-e za ova dva modela, koja su mozhda ciljali na dve grupacije - stariju (porodichnu) i mladje, zhustrije vozache, kako bi zadovoljili sve ukuse. U klasi u kojoj se prodaje ubedljivo najvishe automobila u Evropi, morash misliti na sve ako zhelish dobru prodaju i uspeh. Zato treba paziti na te detalje i nijanse, jer je ovo maltene isti auto, ista osnova, na kraju prevagu odnose neki lichni afiniteti ili bolji osecaj za volanom, a to je vec individualna stvar...

                          Ja ti u svakom sluchaju savetujem da provozash oba modela, nakon toga bicesh daleko blizhe odgovoru na sopstveno pitanje.
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • Andrej55
                            CBC Veteran
                            • 28.07.2008
                            • 104
                            • Beograd

                            pretpostavljam da si pogresio,posto sam bar ja iz tekstova shvatio da ceed ima bolje lezanje,tj tvrdje je trimovan i naklonjen mladjim vozacima,dok je i30 suprotno od toga

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              Ne, nisam pogreshio, tj. nisam pogreshno preneo, i30 su uglavnom okarakerisali kao tvrdje trimovan i za nijansu neudobniji od ova dva. Mogu da prolistam po netu pa da iskopam te uporedne testove. A ako se ne varam isti zakljuchak su izjavili i u SAT-u jednom prilikom, nije bilo direktnog poredjenja (u jednoj/istoj emisiji) ali su vozili oba vozila neko vreme na testu i onda su kao rezime izneli konachne zakljuchke i iskustve sa oba.

                              Nazhalost, ne mogu lichno da tvrdim nishta jer i30 nisam imao prilike da provozam, C'eed jesam i to u verziji SW. Zato ne mogu da tvrdim nishta, ali znam da nisam pogreshno interpretirao ono shto sam prochitao i video na internetu i tv-u. Samo znam da sam nakon probe C'eed-a SW ostao sa "mlakim" utiscima i nimalo impresioniran, a jedan od razloga je upravo bio (za moj ukus) previshe mek trim i veliko naginanje karoserije chak i u umerenim krivinama, a radilo se o relativno malim brzinama. Tako da, nadam se da je i30 malo tvrdje trimovan, jer ako je OVO bolja varijanta od njega, onda mislim da su otishli predaleko u nameri da "imitiraju" komfort.

                              U svakom sluchaju najbolje je, ponavljam, da chovek provoza oba i vidi shta ce njemu lichno bolje i vishe da "lezhi"...
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • nemkebg
                                CBC Senator XXL
                                • 25.05.2008
                                • 337
                                • Beograd, Novi Sad

                                Prvo da se donese odluka sta ce se traziti pa je onda lako ako treba zakazati test voznje pa iz prve ruke uporediti oba modela, i ko sto overspeed rece videti sta bolje lezi na nozi.
                                Toyota je mozak
                                Aston Martin je lice
                                Kadilak je stomak
                                Alfa Romeo je srce i dusa...

                                Comment

                                Working...
                                X