CITROEN XM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @lix
    CBC Senator XXL
    • 17.12.2004
    • 875
    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

    CITROEN XM

    CITROEN XM

    Par reci malo o ovom lepotanu.
    Naime, sledeci put vrlo uspesnih modela velikih autmobila, Citroen je 1989 godine predstavio na sajmu u Zenevi, model XM koji se spremao da zameni tada vec vremesni Citroen CX.



    To svakako nije bio lak zadatak i projektanti su imali 8 godina dug razvojni put kojim su isli dok nisu napravili model koji ce biti dostojan naslednik Citroena CX.








    ali kako se sada vidi desetogodisnji prozivodni ciklus (1990-2000) i svega 329 388 prozivedenig primeraka ne govori puno o uspesnosti ovog modela.


    Tu je naravno i cuveno hidropneumatsko ogibljenje sa 6 "bombi"



    Prvi XM je napravljen 1989. Isprva, sa tri benzinska motora: dva od 2000 ccm koja su isporucivala 115 i 130 KS i jednim velikim od 3000ccm sa V6 rasporedom. Uz klasicnu hidropneumatiku Citroen po prvi put uvodi senzore i sistem naziva inteligentnim koji omogucava da se u krivini automobil ne naginje. Naredne 1990 godine XM dobija svoj prvi 2.1 turbo dizel motor kao i benzinski sa turbinom. od 1993 ABS se nudi kao standardna oprema a naredne godine (1994) dozivljava laganu reviziju (kocni sistem). Sledeca generacija XM-a nudi beznacajne dizajnerske promene i AIRBAG kao standardnu opremu. Novi dizel motor od 2500 ccm sa turbom je takodje uveden u ponudu kao i turbo benzinac od 150KS. Od 1995 godine se XM prakticno vise ne usavrsava. Njegova osnovna mana kao automobila je bila u relativno losim elektrisnim kontaktima koji su cesto korodirali i izazivali da vecina elektronskih sistema u automobilu ne funkcionise. Paralelno sa XM proizvodi se i poboljsana verzija u vidu modela Xantia.

    Tesko je opisati XM. Nekima ce izgledati kao jako konzervativno vozilo drugima pak, kao radikalno sveze ili lagano uvrnuto, ali je sigurno da nikoga nece ostaviti ravnodusnim. To je na kraju krajeva slucaj sa vecinom Citroenovih modela. Citroen ili volite ili mrzite treceg nema. (Ovo svakako ne vazi za smaracke modele koje je Citroen konstruisao pod nogom Pezoa 90-ih godina. Kada su kasnijom analizom utvrdili da je prodaja jako opala, pustili su Citroen da radi sam pa se vec rezultati vide, u bliku nove generacije C1, C2, C3, C4, C5 itd...
    Što više za što manje
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    #2
    Xantia je naslednik modela BX. Nije poboljsana verzija XM-a. Sam model XM se deli na Seriju 1 i seriju 2. Osim minimalnih izmena u enterijeru glavna razlika je u elektronici odnosno konektorima. Naime problem serije 1 (do 1994 godine) je u losim spojevima mase. Zbog tog problema elektronika se cesto ponasa nepredvidivo i ukazuje da postoji ozbiljan problem koji se resava ciscenjem kontakata. Nerazumljvio je kako je citroen na spojevima koji su pod uticajem spoljnih promena (temperatura, vlaga...) koristio otvorene kontakte podlozne koroziji. U seriji 2 ispravili su gresku s kontaktima ali izgubljeni ugled modela XM nikako nisu mogli da povrate.
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • @lix
      CBC Senator XXL
      • 17.12.2004
      • 875
      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

      #3
      Znaci momci, smirglu u ruke i vozimo XM
      Što više za što manje

      Comment

      • @lix
        CBC Senator XXL
        • 17.12.2004
        • 875
        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

        #4
        Originally posted by djukic
        Xantia je naslednik modela BX. Nije poboljsana verzija XM-a.
        Ja se ne bih slozio da su Xantia i BX automobili iste klase. Mozda je BX prestao da se prozivodi a XANTIA pocela u istom momentu ali mislim da XANTIA nije zamena (naslednik) modela BX
        Što više za što manje

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          @Gordi sta kazes na ovo gore?
          Što više za što manje

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #6
            Citroen BX Proizvodio se od 1982 godine pa sve do 1994. Deli se takodje kao i XM na seriju 1 i seriju 2. Serija 2 je znacajno bolja od jedinice pre svega po limariji koja je prakticno neunistiva. Manje korekcije su spolja u obliku lajsni, vecih zmigavaca napred... Velika korekcija je i u unutrasnjosti i to pre svega na kontrolnoj tabli gde su umesto citroenovih satelita ubaceni klasicne poluge zmigavaca i klasicni obrtometar i brzinometar. Po meni najbolji model BX je 1.7TZD koji sam imao. Proizveden je 1992. godine motor turbo dizel 1762 kubika sa intekulerom. U to vreme s pocetkom 90tih citroen je proizvodio AX, ZX, BX, XM. AX je zamenjen saxo-m (Pug 106), a BX je zamenjen modelom Xantia. Najgori po meni (najnezanimljiviji) auto od svih u ovoj gami bio je citgroen ZX koji je kasnije zamenjen modelom Xara. Xantia je zamenjena modelom C5 koji nije kako mnogi misle zamena za XM. Trenutno je aktuelan C6 koji je po svemu namenjen popunjavanju vrha game citroenovih modela. Inace najatraktivniji model citroena u sredinom 90tih bio je Xantia Activa ali to je vec druga prica... Slicno Fordu s modelom Escort, jedno krace vreme mogli su se kupiti i Xantia i BX, kao i AX i Saxo. Trenutno vozim Citroen XM 2.0i serije 1, i AX 1.4TGD. Prilicno sam ovladao njihovim standardnim boljkama pa mozda mogu nekom od clanova i da pomognem
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              Valjaće, tvoja pomoć pogotovu za XM-a
              Što više za što manje

              Comment

              • @lix
                CBC Senator XXL
                • 17.12.2004
                • 875
                • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                #8
                Jeli @djukic kako si zadovoljan sa XM-om? Potrošnja, performanse, oprema... jedan mali osvrt profesionalca
                Inace najatraktivniji model citroena u sredinom 90tih bio je Xantia Activa ali to je vec druga prica
                Šta mu znači to Activa?
                Što više za što manje

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  #9
                  Znaci da pored hiroaktivnog ogibljenja ima i dodatnu opremu koja joj omogucava da gotovo nema naginjanja u krivinama. Ovo ti je uprosceno objasnjenje i glavna karakteristika Active. Tu je naravno i sva ostala oprema klima, struja svuda..... Ovo za naginjanje najbolje mozes da vidis i osetis tek kada je provozas...
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    XM kao auto je fenomenalan. Enterijer je napravljen od kvalitetnih materijala za to doba. Oprema je u mom slucaju kompletna: pomeranje na struju sedista, retrovizora, prozora i siberdaha, klima, ABS, Info displej (vrata, stanje motora, menjaca....), trip kompjuter, komande radia na volanu. Automobil je ogroman spolja i unutra. Kada izlazis sa zadnjih sedista kolenima nemozes da zakacis prednja sedista!!! XM se jako dobro vozi i ponasa na putu, postoje dva moda ogibljenja standard i sport izbor moda se vrsi prekidacem pored rucice menjaca. Sport rezim je jako tvrdji i kruci od standarda, time je smanjeno i naginjanje u krivinama ali na ustrb udobnosti pa ga samim tim i retko koristim. Pored toga poseduje i brojne senzore koji registruju nagle pogrete volana, pritisak na kocnicu, visinu vozila od tla... Svi oni saopstavaju racunaru ogibljenja kako da koriguje vesanje odnosno tvrdocu ogibljenja. Potrosnja 2.0i vec matorog motora je od 12ldo 13l. benzina a oko 15l plina po gradu (guzva, centar). Na otvorenom se krece oko 8l a plina oko 10 do 11l.
                    Sad malo o losim stranama: prakticno jedina losa strana automobila je instalacija. Naime ako imate problem s XM-om netrazite ga u skupim popravkama racunara, ABS-a, Ubrizgavanja goriva... Jednostavno pregledas konektore oko dela koji ti pravi problem i u 99% slucajeva isti ces ciscenjem da i razresis. Ja sam presekao agoniju losih masa tako sto sam odvojio 2 dana i bukvalno sve mase u autu zasrafio za karoseriju. Od tog trenutka nemam nikakvih problema.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • @lix
                      CBC Senator XXL
                      • 17.12.2004
                      • 875
                      • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                      #11
                      Koliko se krece cena kod nas za auto kao tvoj?
                      Što više za što manje

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        XM 2.0i 2500 EUR-a do 3000 EUR-a. Tesko se prodaju kao i svi ostali hidro citroeni. Jednostavno treba da naidje covek koji voli citroene...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Zasto? Je 'l ima problema sa hidro vesanjem?
                          Da ne znate neki link gde je malo detaljnije objasnjeno to vesanje?


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • @lix
                            CBC Senator XXL
                            • 17.12.2004
                            • 875
                            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                            #14
                            Po meni potpuno neopravdano, HP vesanje ljude plasi. Korisnicima cini kao veliki bauk tako da potpuno konvencionalni automobil koji ima samo malo inventivnije vesanje deluje kao svemirski brod. Ja Citroene volim UPRAVO zbog tog vesanja (mada mu i ostale tehnike ne nedostaje). Ispravno (da ne kazem domacinski) odrzavanje hidropneumatskog sistema doprinosi da Citroen bude vozilo koje dugo svom vlasniku pruza siguran i nadasve udoban prevoz.
                            Gordi je postovao gore odlican tekst koji govori kako se kupuje XM (isto vazi i za bilo koji drugi Citroen sa HP vesanjem)

                            Samo jos jedno pitanje za @djukica:
                            koliko dugo (posto iskljucis motor) moze XM da ostane u podignutom polozaju?
                            Što više za što manje

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              #15
                              Pazi ovako: Radnu (voznu) visinu ako je sve ispravno XM zadrzava relativno kratko do 30min. On prakticno odmah pocinje da gubi visinu. Ukoliko se ostavi u polozaju za promenu gume (najvisi) onda zadrzava visinu prilicno dugo ako je sve ispravno. Zadrzavanje visine duze ili krace neindikuje neki poseban kvar. Jedino estetski ruzno izgleda kada vidis auto sa spustenim zadnjim krajem. Noviji XM-ovi i Xantie imaju anti sink ventil koji po gasenju sprecava spustanje automobila cisto iz estetskih razloga odnosno nema nikakvu drugu funkciju. Po paljenju motora XM se podize u roku od 5 do 10 sec.
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X