CITROEN XM
Par reci malo o ovom lepotanu.
Naime, sledeci put vrlo uspesnih modela velikih autmobila, Citroen je 1989 godine predstavio na sajmu u Zenevi, model XM koji se spremao da zameni tada vec vremesni Citroen CX.

To svakako nije bio lak zadatak i projektanti su imali 8 godina dug razvojni put kojim su isli dok nisu napravili model koji ce biti dostojan naslednik Citroena CX.






ali kako se sada vidi desetogodisnji prozivodni ciklus (1990-2000) i svega 329 388 prozivedenig primeraka ne govori puno o uspesnosti ovog modela.
Tu je naravno i cuveno hidropneumatsko ogibljenje sa 6 "bombi"

Prvi XM je napravljen 1989. Isprva, sa tri benzinska motora: dva od 2000 ccm koja su isporucivala 115 i 130 KS i jednim velikim od 3000ccm sa V6 rasporedom. Uz klasicnu hidropneumatiku Citroen po prvi put uvodi senzore i sistem naziva inteligentnim koji omogucava da se u krivini automobil ne naginje. Naredne 1990 godine XM dobija svoj prvi 2.1 turbo dizel motor kao i benzinski sa turbinom. od 1993 ABS se nudi kao standardna oprema a naredne godine (1994) dozivljava laganu reviziju (kocni sistem). Sledeca generacija XM-a nudi beznacajne dizajnerske promene i AIRBAG kao standardnu opremu. Novi dizel motor od 2500 ccm sa turbom je takodje uveden u ponudu kao i turbo benzinac od 150KS. Od 1995 godine se XM prakticno vise ne usavrsava. Njegova osnovna mana kao automobila je bila u relativno losim elektrisnim kontaktima koji su cesto korodirali i izazivali da vecina elektronskih sistema u automobilu ne funkcionise. Paralelno sa XM proizvodi se i poboljsana verzija u vidu modela Xantia.
Tesko je opisati XM. Nekima ce izgledati kao jako konzervativno vozilo drugima pak, kao radikalno sveze ili lagano uvrnuto, ali je sigurno da nikoga nece ostaviti ravnodusnim. To je na kraju krajeva slucaj sa vecinom Citroenovih modela. Citroen ili volite ili mrzite treceg nema. (Ovo svakako ne vazi za smaracke modele koje je Citroen konstruisao pod nogom Pezoa 90-ih godina. Kada su kasnijom analizom utvrdili da je prodaja jako opala, pustili su Citroen da radi sam pa se vec rezultati vide, u bliku nove generacije C1, C2, C3, C4, C5 itd...
Par reci malo o ovom lepotanu.
Naime, sledeci put vrlo uspesnih modela velikih autmobila, Citroen je 1989 godine predstavio na sajmu u Zenevi, model XM koji se spremao da zameni tada vec vremesni Citroen CX.

To svakako nije bio lak zadatak i projektanti su imali 8 godina dug razvojni put kojim su isli dok nisu napravili model koji ce biti dostojan naslednik Citroena CX.






ali kako se sada vidi desetogodisnji prozivodni ciklus (1990-2000) i svega 329 388 prozivedenig primeraka ne govori puno o uspesnosti ovog modela.
Tu je naravno i cuveno hidropneumatsko ogibljenje sa 6 "bombi"

Prvi XM je napravljen 1989. Isprva, sa tri benzinska motora: dva od 2000 ccm koja su isporucivala 115 i 130 KS i jednim velikim od 3000ccm sa V6 rasporedom. Uz klasicnu hidropneumatiku Citroen po prvi put uvodi senzore i sistem naziva inteligentnim koji omogucava da se u krivini automobil ne naginje. Naredne 1990 godine XM dobija svoj prvi 2.1 turbo dizel motor kao i benzinski sa turbinom. od 1993 ABS se nudi kao standardna oprema a naredne godine (1994) dozivljava laganu reviziju (kocni sistem). Sledeca generacija XM-a nudi beznacajne dizajnerske promene i AIRBAG kao standardnu opremu. Novi dizel motor od 2500 ccm sa turbom je takodje uveden u ponudu kao i turbo benzinac od 150KS. Od 1995 godine se XM prakticno vise ne usavrsava. Njegova osnovna mana kao automobila je bila u relativno losim elektrisnim kontaktima koji su cesto korodirali i izazivali da vecina elektronskih sistema u automobilu ne funkcionise. Paralelno sa XM proizvodi se i poboljsana verzija u vidu modela Xantia.
Tesko je opisati XM. Nekima ce izgledati kao jako konzervativno vozilo drugima pak, kao radikalno sveze ili lagano uvrnuto, ali je sigurno da nikoga nece ostaviti ravnodusnim. To je na kraju krajeva slucaj sa vecinom Citroenovih modela. Citroen ili volite ili mrzite treceg nema. (Ovo svakako ne vazi za smaracke modele koje je Citroen konstruisao pod nogom Pezoa 90-ih godina. Kada su kasnijom analizom utvrdili da je prodaja jako opala, pustili su Citroen da radi sam pa se vec rezultati vide, u bliku nove generacije C1, C2, C3, C4, C5 itd...
Comment