Kao sto rekoh, da baba ima mu**...ali nema.
Kraj Chryslera ?
Collapse
X
-
Originally posted by 206Kao sto rekoh, da baba ima mu**...ali nema.
sad su izabrali dobrog predsednika, koji ima daleko vece simpatije u svetu nego onaj majmun a i koji je, kao jednu od prvih stvari koje je uradio, posle izbora, odlucio da se pozabavi auto industrijom a njom se bavio i vise puta tokom kampanje...
http://www.leftlanenews.com/president-e ... ustry.html
ako je industrija pod Busom dosla u krizu, pod Obamom ima ogromnu sansu, dobra pomoc i savetovanje vlade + dobri proizvodi ( a vecina je vec takva ) = uspeh na trzistu i to ne samo za muscle cars ( koji su realno samo margina po prodaji ) nego za sve modele svih brendova...
US auto industrija nece propasti nikada jer su preveliki da bi se tako nesto dopustilo. U zadnjih 10tak godina, svi iz big 3 su ugasili po jedan brend, GM Oldsmobile, Chrysler Plymouth a Ford se sprema da ugasi Mercury i to je to... gasenja vise nece biti a automobili koje Detroit sad pravi su realno nikad bolji i nikad jeftiniji, sa tendencijom da tako i ostanu
Comment
-
-
Originally posted by HEMI 426ne bi ulazio u geo-politicke razloge zasto amerika ratuje, to sad nije tema ali je to bitna stvar za Chrysler zbog potrebe za J8 terencima... medjutim, Crysler ima ok platformu za full size rwd automobile i ima kompakt platformu za Calibera i PT Cruiser koja bi mogla biti aktuelnija. mislim da je put da se izvuku iz krize u manjim modelima, novom PT Cruiseru, cak i u nekom modelu ispod njega, novom Sebringu i Avangeru, nisu losi automobili ali su zaista ruzni, u par crossovera na njihovoj bazi... ali, iako je nacin izlaska iz krize vezan za jeftinija vozila, celoj grupaciji treba i jedan "hello car" nesto specijalno, luxuzno ili supersportsko, ne da se razbije od prodaje nego da okrene paznju kupaca i javnosti. to je do sad bio Viper ali mislim da je postao vec standardan iako je fantastican auto. znaci, dodjes u salon da vidis to cudo a odes u PT Cruiseru ili necem slicnom...
Problem Chryslera je sto ignorisu ono sto je najbitnije.
Evo u protekle 2 godine oni trose pare na razvoj Challengera, na SRT-10 Challenger koji sigurno nikad nece uci u serijsku proizvodnju, na novi motor u Viperu, na hybrid verziju Duranga koji je jednom nogom u grobu, razvoj potpuno novog Rama ... U sustini, bacali su pare na vozila koja sigurno se ne prodaju u velikim brojevima i koji sigurno ne donose profit.
Sa druge strane, Avenger i Sebring su kao sto rekoh najgori novi auti na trzistu, ali Chrysler potpuno ignorise njihovo unapredjenje. Nije ni Caliber mnogo bolji. Imaju jedan jedini crossover (Journey) koji je zasnovan na katastrofalnim Avenger/Sebring, a crossoveri su veoma popularno trziste. PT Cruiser im je vec 9 godina nepromenjen i prodaja je naravno pala i to mnogo, sad ih i kopija Chevy HHR bez problema prestize po prodaji.
Sta reci ... kao da zele da propadnu ... ne znam stvarno kako drugacije objasniti takve poteze. Tamo gde trebaju da trose pare oni ignorisu to trziste.
Uzmimo Ford na primer i zasto ja imam nadu da ce Ford za 1-2 godine opet praviti dobar profit. F-150 je njihovo najprodavanije vozilo vec duzi period, ali Ford je potrosio minimalan novac na razvoj 2009. modela. Jer ta klasa vozila polako pada i nema potrebe ulagati ogroman novac. Ili Explorer, najprodavaniji SUV srednje klase vec skoro 20 godina, ali isto Ford trosi minimalne pare na njega, cisto da ostane u zivotu.
A pare se trose na globalni Focus koji treba stici u Ameriku, kao i dolazak Fieste, Ka i Rangera u Ameriku, kao i na razvoj Taurusa koji bi bio slican Mondeu.
Comment
-
-
Originally posted by Pro_Touring_MoparZaista nema potreba ubacivati moderna elektronska sranj*a da bi se automobil nazvao uspesnim.
Comment
-
-
Po tvojoj logici, i Ford T bi trebao da vazi danas za kvalitetan auto, jer gadgeti i sve ono sto tehnoloski napredak autoindustrije donosi - nisu bitni, potrebni ili danas neophodni da osiguraju opstanak auta na trzistu?
Ne mora da ima najmodernije cyber tripove, ali u velikoj meri mora da prati tehnoloske inovacije na polju razvoja tehnologije motora. prenosa snage, pasivne i aktivne sigurnosti, itd. Ljudi su navikli i OCEKUJU moderne "tripove" i gadgete, jer nam drustvo postaje takvo da takve stvari ocekuje bez da se to posebno napominje. Pre 15 godina klima u autu je bila luksuz, ABS retkost, mobilni telefon i MP3 maltene nepoznat i preskup za general public - danas nema sanse da prodate automobil bez klime, ABS-a i jos 10 razlicitih automatskih kontrola snage i prenosa snage, MP3 uticnice, itd...
Ono sto je nekad vazilo za kvalitetan auto danas se tako ne moze nazvati zbog konstantnog dizanja repera. Kolicina gadgeta ni u kom slucaju ne garantuje kvalitet, ali njihov nedostatak direktno utice na kvalitet, koji se (s pravom ili ne) u velikoj meri danas poistovecuje sa lakocom upotrebe, onim sto auto omogucava pored prevoza, itd.
Drugim recima, moze Cadillac da napravi auto isklesan od granita i po svim kriterijumima naunistiv - ne opremi li ga, recimo, tehnoloski modernim motorima i gadgetima, nista mu ne vredi, BMW i Mercedes ce opet biti BOLJI i kvalitetniji auto od njega. Zato nikad i nisu uspeli da ga uvale u Premium klasu. Isto tako, dzaba svi gadgeti sveta ako u enterijeru koristite recikliranu low quality plastiku...to moze da prolazi u US, ali US nije ostatak sveta. Cik sad nek' US auto industrija proda nekom van US svoje "premium proizvode" ili proizvode kakve oni smatraju za kvalitetne, hoce sipak... Quailty ili perceived quality, ko razume razliku - krajnje nebitno, rezultat isti.
Comment
-
-
Zavisi kako gledas situaciju, ali ono sto je popularno u jednom delu sveta ne znaci da je popularno u drugom delu sveta.
Recimo, ja vidim da u Evropi jos uvek ima auta gde je klima opciona oprema sto u Americi nikad nebi proslo. A vidim da u Evropi se mnogo obraca paznja na kvalitet interiora sto u Americi zaista nije bitno.
Kazes da Cadillac nebi mogao proci u Evropi. Tacno, jako tesko je forsirati svoj stil u stranim zemljama i to je uspelo za rukom jako malo kompanija (BMW, Mercedes i super-cars). Ali zasto raditi to kad mozes za svako trziste imati posebne modele? Kao sto GM ima, kao sto Toyota ima i kao sto Ford ima. I to su upravo 3 od 4 najuspesnije auto kompanije na svetu. Jer kao sto sam rekao da pocetku ovog komentara, ono sto je popularno u jednom delu sveta ne znaci da ce biti popularno i u drugom delu sveta. Jer mislim da zaista nebi imalo smisla da GM jednako brine o kvalitetu interiora i za Opel u Evropi i za Saturn u Americi.
Comment
-
-
Originally posted by 206Quailty ili perceived quality, ko razume razliku - krajnje nebitno, rezultat isti.Upravo je to razlog zbog cega su Passati iz '80-tih mogli bez problema da navuku 500-600.000 km, a ovi danas se raspadnu na 200.000... Vazno je da auto ima elektricno pomeranje sedista i ogromnu garanciju na koroziju (koja je, btw. nerealna i besmislena
) Na kraju krajeva, vise se nikom ne isplati da pravi automobile koji ce trajati duze od 10 god. zar ne?...
Pasivnu i aktivnu bezbednost ne ubrajam u "gadgete" i podrzavam njihovo razvijanje i napore da putnici budu sto zasticeniji.
Na kraju krajeva, pomenuo si "razmazenost" danasnjih kupaca vise klase i njihovu naviku da ih u automobilu ocekuje GPS sistem, americka mahagonija, rotirajuca el. sedista, LCD u naslonima za glave, itd, sto im BMW i Mercedes tako usredno obezbedjuju, a kako je krenula finansijska situacija u svetu, pitam se da li ce sve ovo potrajati?... Mozda u bliskoj buducnosti budemo srecni i ako sednemo u neki kineski elektricni autic...Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Comment
-
-
opet vas molim da ne idete u beskonacne diskusije...
i opet se vracam prici o ekonomiji...
Kongres je zatrazio 700 milijardi $ za program oporavka auto industrije!!!!!
http://www.leftlanenews.com/us-congress ... ilout.html
To je zahtev verovatno upucen pod pritiskom Obame a ako se zna da je pre samo nekoliko dana GM trazio 10 milijardi da kupi Chrysler i odbijen je, onda je cifra od 700 milijardi jos jezivija. Koliko sam shvatio, plan oporavka podrzumeva ulaganje i deljenje nepovratnih sredstava i jedan deo kroz zajmove. Iskreno se nadam i po svemu sudeci da ce ovaj novac i biti odobren, sto znaci da je US auto industrija spasena a svi proizvodjaci ce imati dovoljno kesha da saniraju greske iz proslosti ( kao Chrysler na primer ) ali i da razviju komplentno nove game i tehnologije ( kao Chevrolet sa Volt hibridom ). Na radost svih koji vole amerikance, to znaci da se americki automobilski pejzaz nece bitno menjati ali ce se obogacivati pa ce tako neke od prepoznatljivih klasa biti spasene. A opet na nasu radost ( i tugu ricera i eurotrasha ), taj novac ce da promovise nove tehnologije i da unapredi celu gamu, na primer GMa, sto ce za rezultat imati jos bolja vozila do sad.
Tih 700 milijardi je verovatno najvece vadjenje iz govana u istoriji auto industrije i preko je potrebno. Posledice ce biti dalekosezne jer ce sa tim boostom, US industrija imati proizvode ispred konkurencije sto opet za rezultat ima i povecana ulaganja drugih kompanija da bi ostali konkurentni. Medjutim, druge kompanije najverovatnije nemaju takva ledja niti takva sredstva jer i njih lupa ista recesija, sto amerikace opet stavlja u privilegovanu poziciju i daje im odlican start... Ovo je odlicna vest i to odlicna vest koja ce da odzvanja deset godina od danas...
Comment
-
-
Licno Chrysleru nebi dao ni cente jer njima i da das pomoc oni ce opet biti u govnima za par godina. Chrysler je kompanija koja jos zivi u 1960im godinama i posluju kao da je 1968, a ne 2008.
Ako trebaju propasti nek propadnu, a ne ovako dobijaju pomoc od governmenta koji kasnije "bacaju" na razvoj vozila za koja se unapred zna da su propast. Ja sam se nadao da ce ih Francuzi kupiti cisto zbog Ghosna, jer on bi bio u stanju da ih spasi. A ovako ...
Ni Rick Wagoner nije mnogo bolji.
Comment
-
-
Originally posted by HEMI 426opet vas molim da ne idete u beskonacne diskusije...
i opet se vracam prici o ekonomiji...
Kongres je zatrazio 700 milijardi $ za program oporavka auto industrije!!!!!
http://www.leftlanenews.com/us-congress ... ilout.html
To je zahtev verovatno upucen pod pritiskom Obame a ako se zna da je pre samo nekoliko dana GM trazio 10 milijardi da kupi Chrysler i odbijen je, onda je cifra od 700 milijardi jos jezivija. Koliko sam shvatio, plan oporavka podrzumeva ulaganje i deljenje nepovratnih sredstava i jedan deo kroz zajmove. Iskreno se nadam i po svemu sudeci da ce ovaj novac i biti odobren, sto znaci da je US auto industrija spasena a svi proizvodjaci ce imati dovoljno kesha da saniraju greske iz proslosti ( kao Chrysler na primer ) ali i da razviju komplentno nove game i tehnologije ( kao Chevrolet sa Volt hibridom ). Na radost svih koji vole amerikance, to znaci da se americki automobilski pejzaz nece bitno menjati ali ce se obogacivati pa ce tako neke od prepoznatljivih klasa biti spasene. A opet na nasu radost ( i tugu ricera i eurotrasha ), taj novac ce da promovise nove tehnologije i da unapredi celu gamu, na primer GMa, sto ce za rezultat imati jos bolja vozila do sad.
Tih 700 milijardi je verovatno najvece vadjenje iz govana u istoriji auto industrije i preko je potrebno. Posledice ce biti dalekosezne jer ce sa tim boostom, US industrija imati proizvode ispred konkurencije sto opet za rezultat ima i povecana ulaganja drugih kompanija da bi ostali konkurentni. Medjutim, druge kompanije najverovatnije nemaju takva ledja niti takva sredstva jer i njih lupa ista recesija, sto amerikace opet stavlja u privilegovanu poziciju i daje im odlican start... Ovo je odlicna vest i to odlicna vest koja ce da odzvanja deset godina od danas...Sasvim dovoljno novca da se ulozi u nove tehnologije, a pritom i da se zadrze neki biseri poput Challenger-a i Viper-a, a mozda, ako da Bog, da im se pridruzi jos koji za nas muscle entuzijaste.
Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Comment
-
-
to su super vesti...taj novac skoro garantuje da se ce svi americki sportski automobili, muscle ili ne, opstati jos generacijama i nastaviti da se usavrsavaju... svi znamo da su ZR1, CTS-V, Viper... najbolji automobili u klasi ali zamisli za par godina kad im dodje zamena, opusteno i bez finansijskog pritiska konstruisana, kakva ce tek onda da se napravi razlika izmedju us modela i konkurencije?
@ Horsepower
Recimo da ce Chrysler iskoristiti svoj deo od 700 milijardi da sredi segment nizu i srednju klasu i da modernizuje rwd i full size platforme, GM ce da dosta spuca u crossovere i hibride ( to ogromno ulaganje ih moze izbaciti na celo cele hibrid price ) a sta ce Ford da uradi sa svojim parama... ? Manje vise ima sve pokriveno...?
Comment
-
-
Originally posted by HEMI 426@ Horsepower
Recimo da ce Chrysler iskoristiti svoj deo od 700 milijardi da sredi segment nizu i srednju klasu i da modernizuje rwd i full size platforme, GM ce da dosta spuca u crossovere i hibride ( to ogromno ulaganje ih moze izbaciti na celo cele hibrid price ) a sta ce Ford da uradi sa svojim parama... ? Manje vise ima sve pokriveno...?
GM je u velikoj zabuni ako misle da ce $40,000 Volt i $35,000 crossoveri da ih spasu. Mada sledece godine u ovo doba stize Cruze (kao i globalni Focus i Fiesta, mozda i Ka), on bi trebao biti dobar auto.
Comment
-
Comment