Znaci stize euro program?
Kraj Chryslera ?
Collapse
X
-
Kad bi to štancovanje novca bilo tako uspešno, onda bi Srbija 1993 godine postala najjača nacija na svetu.
USA je i onako štancovala pare bez pokrića u 20. veku. Na čemu će tek sad da se nađe pokriće?
Više novca > manja vrednost istog
Više novca > više pozajmnica
više pozajmnica > više kamata
više kamata > više bankrostva.
Kako će to građanstvo sa obezvređenim novcem i bankrotiranim stanovništvom da uzdigne jednu kompaniju koja to ne zaslužuje?
Svaki novac koji nema pokriće (a to je masa ovog novca kojima se usa i eu vlade hvale ovih dana) je na makroekonomskom planu bezvredan papir. On se ne može jesti. Ne može se staviti u rezervoar. I dobar je samo za bankare i privilegovane.
Comment
-
-
Bez radikalnog restruktuiranja mastodontskih US autokompanija u SVAKOM pogledju, od korporativne kulture, socijalnih i penzionih i ne znam ni ja jos kakvih sistema, LINIJE PROIZVODA uskladjenije sa zdravim razumom - to ce biti najvece bacanje para u istoriji.
A bez radikalne promene misljenja i odnosa americkog kupca prema onome sta automobil u stvari predstavlja, opet dzaba. Ako se opet budu pravili dinosaurusi od truckova, i slicne nebuloze - opet ce se doci u situaciju, pre ili kasnije, da nagli skok cena nafte, koji opet dolazi pre ili kasnije i ne verujem da se iko zavarava oko suprotnog - da kompletna US autoindustrija posrne jer ne pravi ENERGETSKI EFIKASNE automobile, i u smislu potrosnje, i u smislu broja prevezenih ljudi po automobilu. Da je to tako ispravan i dobar koncept, sto su svi nagrnuli toliko da beze od njega i okrecu se evropskim i japanskim automobilima u vreme ovolikog poskupljenja nafte? Ne moze ceo normalan svet da vozi automobilom recimo, od 1300kg, 150KS koji trose 7-8l i da imaju prosecno 1 auto po porodici, za razliku od US gde je auto u proseku tezi za 300kg, a trosi 50% vise, i prosecno vozi mnogo manje ljudi...karikiram malo, ali kapirate valjda poentu. Mislim, mogu ameri da voze i prave sta hoce, pod izgovorom da je to american way ili da to americki kupci traze - ali je to dugorocno neodrzivo, i kraj. Sve do jednom...
Comment
-
-
Upravo tako. Moze vlada da upumpa 10 puta toliko novca, ali ce biti samo za puko prezivljavanja. Koncept Americke auto industrije je izuzetno los i rezultati to pokazuju, stvari moraju da se promene iz korena.
Hemi druze, mislim da si u velikoj zabludi, i ne shvatas bas koliko veliki problem ima auto industrija u US. Od 2004 do danas, samo GM je sagoreo $73 milijarde kesa. Ilustracije radi, budzet Srbije za 2008 je oko 12 milijardi dolara. Inace, 2004-2007 je bio jedan od najboljih perioda za svetsku ekonomiju, i ako ne samo da ne pravis pare, vec ih gubis velikom brzinom u takvom boom-u, onda nesto mirise kako ne treba.
Recenice tipa "too big to fail" su smesne, pogotovo u vreme kad su najveca osiguravajuca kuca na svetu (AIG), 3., 4. i 5. najveca investiciona banka (Merrill Lynch, Lehman Brothers, Bear Stearns), jedna od top 5 najvecih banaka (Wachovia) pale ili bile nacionalizovane / prodate uz finansiranje drzave, tj. poreskih obveznika.
Video vesti od petka? GM rekao da nece preziveti do sredine sledece godine....
Detroit-based GM said on Nov. 7 it will be ``significantly short'' of its cash needs by mid-2009. GM said it used $6.9 billion in cash last quarter, and Ford used $7.7 billion, though the Dearborn, Michigan-based automaker said it has ``sufficient liquidity.''
Originally posted by HEMI 426to su super vesti...taj novac skoro garantuje da se ce svi americki sportski automobili, muscle ili ne, opstati jos generacijama i nastaviti da se usavrsavaju... svi znamo da su ZR1, CTS-V, Viper... najbolji automobili u klasi ali zamisli za par godina kad im dodje zamena, opusteno i bez finansijskog pritiska konstruisana, kakva ce tek onda da se napravi razlika izmedju us modela i konkurencije?Ti si bas optimista...? Znas sta znaci nacionalizacija / bankrot?
Comment
-
-
Pored ovog a sto Brabus rece, cini se da niko nije procitao vest ciji je link je HEMI 426 postavio (http://www.leftlanenews.com/us-congress ... ilout.html)
Niko normalan ne bi dao 700mlrd USD auto industiji. U vesti samo pise da su Pelosi i jos neki kongresmeni trazili od Poulsena da nekako ubaci auto industriju u taj cuveni bailout plan, a ne da im da svih 700mlrd.
Obama je obecao pomoc, ali ako ta pomoc bude u skladu sa nekim drugim ciljevima koje je Obama proklamovao tokom kampanje, mislim da se menadzmentu velike trojke sprema veliko iznenadjenje. Videcemo sta ce se desavati. A inace dati bilo kom od velike trojke pare na lepe oci da se okrpe i nastave po starom je cisto bacanje para jer ih ta i takva pomoc nece spasiti od propasti.
I kako i Brabus pomenu i AIG su 'spasili' ali evo vec se prica da se sprema jos jedan paket pomoci toj osiguravajucoj kuci jer uprkos prvom paketu AIG se nalazi na rubu propasti.*** ********************** ***
*** gf AL QK \=-Q XES1 ***
Comment
-
-
Originally posted by HEMI 426to su super vesti...taj novac skoro garantuje da se ce svi americki sportski automobili, muscle ili ne, opstati jos generacijama i nastaviti da se usavrsavaju... svi znamo da su ZR1, CTS-V, Viper... najbolji automobili u klasi ali zamisli za par godina kad im dodje zamena, opusteno i bez finansijskog pritiska konstruisana, kakva ce tek onda da se napravi razlika izmedju us modela i konkurencije?
Nijedan od US proizvodjaca ne moze da se pohvali ovim, jer nemaju proizvod koji je, uslovno receno, neosteljiv na potrese ovakve prirode kao sto je to u poslednje vreme slucaj, i nijedan ne moze da se pohvali unutrasnjom organizacijom koja, po defaultu, nije orijentisana pre svega ka zastiti radnika i krvarenju casha iz svih pora, umesto na ostvarivanje profita.
Porsche zaradjuje OGROMNE pare na svakom automobilu. Jedan VW pravi profit na svakom automobilu koji napravi. Ostali takodje...i svi sebi mogu da dopuste high performance tehnoloske vezbe jer ce i dalje ostati profitabilni jer ce procentualno manje da osete ekonomske potrese jer kupcu mogu da ponude auto koji malo kosta ali malo i trosi, sto se u poslednje vreme pokazalo kao JAKO bitan faktor.
Automobili koji su, u sustini energetski efikasniji od amerikanaca (a sve se, na kraju krajeva na to svodi) ce uvek biti manje osetljivi na nagle oscilacije svetske ekonomije. Cak i Ameri uvidjaju ovakvu logiku, jer uprkos tome sto obozavaju truckove, muscle cars i slicne mastodonte, sta su uradili kad ih je malo pritisla cena goriva? Poceli da kupuju Priuse, prodaju truckove, razmisljaju o dizelima, sta ja znam...keyword vise nije torque, mogucnost da se povuce 5000kg prikolice, 100 kvadrata parking mesta koje je potrebno da bi se parkirao omiljeni automobil - nego KOLIKO TROSI, bato?
I tu je kljuc cele price i kvaka koja kolje US autoindustriju.
E sad, ako oni ovu injekciju dozive kao "uf, dobro je, iscupasmo se ovaj put, hajde sad da koristimo taj kes da bez brige sada i dalje nastavimo da razvijamo one nase tehnoloski zastarele i energetski neefikasne mastodonte, jer to kupac zeli...". I opet ce se naci u istoj corbi za koju godinu, kad nafta opet poskupi, a hoce - ali sta ako NE PADNE nazad ovoliko koliko jeste? Onda ce opet da izbacuju "hibridna vozila" od po 3 tone, i slicno...too little too late. Kupac hoce ono sto voli, dok moze sebi da priusti luksuz da takve stvari i kupuje, ali kad ekonomija pritisne, kome ce se okrenuti? evropljanima i Japancima, koji nude i dalje prihvatljive performanse uz mnogo manje troskove. Nece vise davati 20.000$ za truck od 3 tone koji trosi 30l, nego za kakav Passat koji ide bolje, a trosi MNOGO manje...onda ce da razmisljaju logikom kao i ostatak sveta, ekonomija je neumoljiva...
Comment
-
-
Originally posted by 206
E sad, ako oni ovu injekciju dozive kao "uf, dobro je, iscupasmo se ovaj put, hajde sad da koristimo taj kes da bez brige sada i dalje nastavimo da razvijamo one nase tehnoloski zastarele i energetski neefikasne mastodonte, jer to kupac zeli...". I opet ce se naci u istoj corbi za koju godinu, kad nafta opet poskupi, a hoce - ali sta ako NE PADNE nazad ovoliko koliko jeste? Onda ce opet da izbacuju "hibridna vozila" od po 3 tone, i slicno...too little too late. Kupac hoce ono sto voli, dok moze sebi da priusti luksuz da takve stvari i kupuje, ali kad ekonomija pritisne, kome ce se okrenuti? evropljanima i Japancima, koji nude i dalje prihvatljive performanse uz mnogo manje troskove. Nece vise davati 20.000$ za truck od 3 tone koji trosi 30l, nego za kakav Passat koji ide bolje, a trosi MNOGO manje...onda ce da razmisljaju logikom kao i ostatak sveta, ekonomija je neumoljiva...
e bas to nisam napisao a hteo sam!
slazem se, ako uzmu pare i nastave da se zezaju, za 10 godina ce ih tako strefiti da ne postoji novac koji ce ih onda izvuci. medjutim, mislim da je Detroit naucio lekciju, ako ne u potpunosti, onda je bar upravo uci, BRABUS je lepo rekao koliko je GM potrosio para i verujem da posle ovog eventualnog izvlacenja, niko vise nece imati zivaca i racunice da ih ponovo vadi iz govana...
Detroit je u proteklih 20 godina jako mnogo ucinio da americki auto priblizi globalnim standardima. Ostao je veran nekim klasama kao sto su pick upovi ili SUVovi ali ti segmenti su i odgovorili na najbolji moguci nacin ogromnom prodajom. Medju privima su amerikaci ( kao nekad mini vanove ) provalili i crossovere tako da i tu imaju adute. Medjutim, GM vec godinama Opele prodaje kao Saturn, razvija male cetvorocilindarske motore, Chevrolet Cobalt je najbolji primer, Ford pored globalnog Focusa ubacuje i Fiestu i Ka, planira Taurusa kao Mondeo a Chryslerov bestseler PT Cruiser je bio americki samo po dizajnu a po tenici i zapremini je bio skroz "normalan", dok je Sebring bio vise euro nego us model. Tako da se americki automobili polako smiruju. Taj trend ce da se i nastavi, sto zbog krize i recesije sto zbog konkurencije. Recimo, Ford ima hibrid program a Chevrolet ga upravo predstavlja a ocekuje se da bude napredniji nego postojeci hibridi na trzistu, dok recimo, ni jedan jedini evropski proizvodjac nema nista slicno u ponudi. Ipak, pick upovi i muscle cars, nece nestati jer su oni americka stvarnost, pogotovo ako samo jedan od nekoliko modela na trzistu ubije 700 000 komada godisnje. O prednostima, manama i kvalitetima, ne bi sad pricao ali realno je da ce za ta vozila oduvek postojati trziste ako ne u evropi, gde ce uvek biti manja ili veca egzotika, onda sigurno u americi. Ono sto ce biti zrtva ove evolucije industrije je institucija velikog americkog rwd sedana tipa Crown Victorie. Postojace u obliku luxuznog Cadillaca ili Lincolna ali sumnjam da ih biti u ponudi ostalih proizvodjaca a nekad su cinili gro prodaje i produkcije.
Ja sam optimista, us automobili nisu i sigurno nece biti kao nekada, postace daleko "obicniji" po dimenzijama, zapreminama, utisku ali ce postojati par modela koji su i dalje autenticno americki. Iskreno, vise bi voleo da se americka industrija ugasi nego da se utopi u globalne standarde ali ako moze da se napravi neki kompromis ( a moze ) onda je to dobar razvoj situacije...
Comment
-
-
Originally posted by 206Bez radikalnog restruktuiranja mastodontskih US autokompanija u SVAKOM pogledju, od korporativne kulture, socijalnih i penzionih i ne znam ni ja jos kakvih sistema, LINIJE PROIZVODA uskladjenije sa zdravim razumom - to ce biti najvece bacanje para u istoriji.
A bez radikalne promene misljenja i odnosa americkog kupca prema onome sta automobil u stvari predstavlja, opet dzaba. Ako se opet budu pravili dinosaurusi od truckova, i slicne nebuloze - opet ce se doci u situaciju, pre ili kasnije, da nagli skok cena nafte, koji opet dolazi pre ili kasnije i ne verujem da se iko zavarava oko suprotnog - da kompletna US autoindustrija posrne jer ne pravi ENERGETSKI EFIKASNE automobile, i u smislu potrosnje, i u smislu broja prevezenih ljudi po automobilu. Da je to tako ispravan i dobar koncept, sto su svi nagrnuli toliko da beze od njega i okrecu se evropskim i japanskim automobilima u vreme ovolikog poskupljenja nafte? Ne moze ceo normalan svet da vozi automobilom recimo, od 1300kg, 150KS koji trose 7-8l i da imaju prosecno 1 auto po porodici, za razliku od US gde je auto u proseku tezi za 300kg, a trosi 50% vise, i prosecno vozi mnogo manje ljudi...karikiram malo, ali kapirate valjda poentu. Mislim, mogu ameri da voze i prave sta hoce, pod izgovorom da je to american way ili da to americki kupci traze - ali je to dugorocno neodrzivo, i kraj. Sve do jednom...
Comment
-
-
Ono sto je problem nije prodaja jer Big 3 i dalje dominiraju po prodaji.
Problemi su drugi, uglavnom u losem poslovanju, ali ne i u vozilima generalno.
Ja ovu sliku postavljam vec neko vreme, da se vidi razlika u platama. I Big 3 ne mogu nista povodom toga, barem ne jos neko vreme. Jer ako pokusaju ista Unija ce u strajk i onda kompanija gubi jos vece pare.
Lose poslovanje sa proizvodnjom je jos jedan razlog. Kad je recimo novi Dodge Ram sa Hemi izasao tamo negde 2002 ili 2003 godine prodaja je zaista skocila. Medjutim, narednih godina prodaja je pocela da pada, ali Chrysler je i dalje nastavio proizvodnju istim tempom. Chrysler radi proizvodnju na osnovu svojih brojeva za koje veruju da ce prodavati, ne na osnovu realnih brojeva u real world. Evo ja svaki dan prolazim pored Dodge dilera. Imaju gomilu parkiranih Ramova koje niko ne kupuje. Blizi se kraj godine, stize novi model, imaju oni natpise da nude 40% popusta, ali dzabe - i dalje niko ne kupuje.
Comment
-
Comment