Jeste, to je razlog, a pri tome ne pruzaju nista vise od "ovih drugih" motora, tj. ne pruzaju vise od onog sto se ocekuje od americkog sportskog automobila. Mozda najbolji primer je Corvette ZR-1 ("King of the Hill") s kraja 80`ih koji je imao ultra moderni dohc V8 motor sa 32 ventila i 405ks, koji je napravljen u saradnji s Lotusom. Taj LT5 motor je imao za to vreme izuzetna tehnicka resenja, a jedno od njih je zatvaranje dva ventila po cilindru i 16 injektora po potrebi (voznja po gradu, npr) sto je stedelo gorivo...auto je tako sa "pola ventila i injektora" imao oko 250ks!...nesto cime se BMW M5 danas hvali! Medjutim, taj motor je pocetkom 90`ih napusten jer je bio preskup, a sam Chevrolet je pametnom evolucijom LS2 motora dosao do iste snage nekoliko godina kasnije. Pri tome ocuvali su feeling voznje klasicnog americkog sportskog automobila uz izvanredne perfomanse. OHV motor ima jednu veliku prednost koja narocito kod Corvetta dolazi do izrazaja - centralna bregasta u bloku je idealno resenje za tezinski balans motora jer daje nisko teziste.
quad cam V8

King of the Hill
quad cam V8

King of the Hill

Comment