U rezervoar od 45 litara stalo preko 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheWickerMan
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2007
    • 791
    • DE
    • AR Giulietta TCT

    Originally posted by marinac
    206, ajde molim te reci mi koja marka i tip automata za tocenje moze u tom servisnom modu da tako radi, tj. da okrece brojeve, a da nista ne toci. Posto ja radim servis za Tokheim, Dresser Wayne, Nouvo pignone, Scheidt & Bacmann i Kalvacha automate za gorivo, i ni jedan od tih to ne moze.
    Na Wayne Dresseru i Nuovo pignone-u ne moze sigurno...Ono sto okrene impuls-davac se prenosi na displej brojila....


    ne znam koji bi gazda pumpe blagoslovio takve igrarije i ogroman rizik da zaglavi u zatvoru, ugasi mu se biznis i izgubi licencu za rad ?
    Veruj mi,mnoooogo nijih to radi...
    Zato sto mu se isplati da inspektora koji vrsi bazdarenje i blombiranje sa jednom ljubicastom (500e) lepo pocasti,da malo okrene glavu od 5-6% oscilacije od tacne mere aparata..

    Comment

    • V-Tec
      CBC Senator XXL
      • 30.06.2006
      • 1615
      • Beograd
      • '89 Civic d16a6

      Originally posted by driverGT
      kako ta fabija trosi 10-11 litara...Puno je to....Ipak je to 1.2 motor..
      Sta ti je tu cudno?To je motor od svega 55ks koji vuce karoseriju od jedne tone i mora stalno da se gazi da bih isao "normalno".
      Zato toliko i potrosi.A da ne spominjem jos i "Beogradski" stil voznje, stani-kreni-non-stop.
      shuto-expressway.com

      Comment

      • driverGT
        CBC Veteran
        • 29.09.2004
        • 154
        • Zemun

        Ma nije bio beogradski vec autoput beograd-nis sa brzinom od recimo 140 na sat...konstantno...

        Comment

        • Vocko
          CBC Senator XXL
          • 25.04.2005
          • 4556
          • nBGd

          Vozi 100-110, pa ces da vidis kako ce da potrosnja da ti padne
          Moras shvatiti da vozis auto male kubikaze i male snage, tako da je za njega to maltretiranje.
          Meni pri 130-140kmh BG-ZG trosi oko 8-8.5l u zavisnosti da li koristim klimu ili ne, ali 1.8@115ks
          Dizelka 2.0@100ks pri 100-110kmh trosi oko 5.5l, dok pri 150-160 trosi ok 7l.
          Obe MazGe.

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            ja sam cuo da golf 2 dizel na auto putu ne trosi nista.. a po gradu tek malo potrosi, mozda 3-4 litre..

            Comment

            • shone190
              CBC Senator XXL
              • 10.12.2004
              • 1877
              • Beograd
              • Dodge Charger 8.1l

              Evo ja sinoc otisao da sipam pun rezervoar od 40 litara u Ford Escort, skala je tek dosla do rezerve, a ja uspeo da sipam citavih 42 litra Pistolj je stao na 39,7 litara, a onda sam dosuo jos malo preko 2 litra do cepa posto sam merio potrosnju. Po preracunavanju je ispalo da je na predjenih 500km od kojih je oko 100km predjeno na auto putu, Escort trosio 11l u proseku sto je mora se reci mnogo za auto od 800 i nesto kg i 1300ccm. Naravno odmah sam pitao na pumpi kako stade ovoliko litara i odmah je krenula prica, koji je auto u pitanju, jel Fabija?
              Reko' nije fabija, znam za vase malverzacije sa njima i sa prelivnim posudama od 15 i kusur litara, Ford Escort je u pitanju. E kaze ovaj, da i na Ford Escortu je ista situacija, stane preko 10 litara u posudu Ja im na to odgovorim, nemam vremena sada da idem kuci po kanister da vidite koliko stane u tu "prelivnu posudu", ali sledeci put donosim dva kanistera, sto cu stvarno i da uradim, pa da vidimo koliko tacno kradete.
              Inace u pitanju je OMV pumpa na Partizanskom putu, a sledeci put 100% donosim 2 kanistera od po 20 litara i sipam, pa da vidimo kako ce se onda provesti kada inspekcija dodje.

              Sinoc me mrzelo da se jebajem sa inspekcijama posto je bilo skoro 23h, a ja sav mokar iz teretane, ali sledeci put im ne gine provera aparata.

              Eto toliko...

              Comment

              • Alien108
                CBC Veteran
                • 03.06.2008
                • 129
                • Beograd

                @driverGT

                Možda je potrošnja koju navosiš za Fabiju i realna. Radi se se o malom motoru, ako ne grešim trocilindarskom, koji na 140 radi pod skoro punim opterećenjem, tj. daleko od optimalnog a time i ekonomičnog. Fabia sama po sebi ne može biti u aerodinamičnom smislu idealna kao kratak automobil i hečbek, a to na autoputu igra presudnu ulogu.
                Na običnim otvorenim putevima njena potrošnji bi morala biti prilično manja jer bi tri cilindra trebalo da imaju i bolju elastičnost.
                U svakom slučaju veliki automobil solidno motorizovan na autoputu može biti pri većim brzinama ekonomičniji od ovakvih i sličnih.
                Primer iz BMW kuće 520i u gradu troši nešto manje od 525i, a na autoputu je obrunoto.
                Kada sam kupio 635 bio sam spreman da njegov motor od 3.5 l zamenim sa 2.0. Ali sam brzo shvatio da bi to bi bila velika greška jer bi na autoputu trošio više a u gradu zbog težine slično (performanse i ne pominjem).
                Jednom sam preticao Avensis D4D koji je išao po mom brzinomeru tačno 200. Posle na naplatnoj se ispostavilo da je firmeća i vozi je jedan poznanik iz NS.
                Nisam ga nikad pitao koliko troši, ali ovo što navodiš je u granicama. Pitanje je koliki udeo se odnosi na autoput a koliko na magistralne i ostale deonice.
                Moje iskustvo:
                BMW 635CSi, motor M30 3.5l, 218KS, dif 3.07, V brzina manuelni,
                Put do Crnogorskog primorja i nazad: 7.7 lit. (brosečna brzina: sve počistio ispred!)
                Grad: 13-14.5 lit.
                Autoput Bg-NS: 11-14 lit., zavisno od uslova koliko dugo može da se vozi 200 i više.
                Pri konstantnim brzinama potrošnja je otprilike sledeća +/- 1 lit., zavisno od vetra, goriva, guma, itd...
                150 km/h: 10 lit,
                200 km/h: 17 lit, u V pri 4100 o/min.

                Buka i njen karakter razlikuju se od modela do modela. Neki su po objektivnim merenjima bučniji, a u subjektivnom smislu prijatniji. To je prilično teško opisati rečima, ali pri većim brzinama svakako počinje dominacija vetra a kod nekih i podvozja pa čak i motora i transmisije. Što je motor veće zapremine i jačine trebalo bi da je neprimetniji. Mislim da Avensis ne spada u rang A6, ali generalno svi veći automobili imaju i adekvatno bolju zvučnu izolaciju. Audi također, naročito A8 u kome je mir sve do ograničenja od 250.
                Možda na tom Avensisu postoji neka nekorektnost koja predstavlja dodatni izvor buke, ipak je to ozbiljan automobil predviđen za mnogo jače agregate i brzine pa je za očekivati i pristojnu zvučnu izolaciju.

                Comment

                • laki5
                  CBC Član
                  • 06.02.2006
                  • 51
                  • Kragujevac
                  • citroen xsara

                  Iako sam celu temu procitao i alje mi nije jasno da li je u fabiju stvarno stalo 60 i peko nekoliko litara ili nije, sto je bilo osnovna dilema. Po onome sto je receno izgleda da je tu bilo oko 55 litara, sto je opet vise od deklarisanih 42 ali manje od placenih.
                  Elem, zelim da ispricam svoje iskustvo. Vreme desavanja sredina juna, nedelja (pokusao sam da zovem inspekciju, ali se niko nije javljao). Videcete u nastavku da je verovatno ona bila neophodna. Mesto desavanja benzinska puma IGA PETROL Koricani na izlazu iz Kragujevca prema Kraljevu.
                  Vozim Floridu 1.3 na gas, imam toroidnu bocu od 33l. Tada sam dosao na pumpu vozeci se na plin i po mojim, grubim, proracunima u rezervoaru je bilo oko 3l plina. Uredjaj pre pocetka punjenja je bio na nuli, radnik je prikacio crevo i protok se zaustavio kada je uredjaj pokazivao 37l.
                  Naravno da nisam hteo da platim toliko litara, objasnivsi prodavcu da je nemoguce da u bocu od 33l stane 37l, on se prvo protivio i nakon kraceg ubedjivanja pristao sam da platim 33l (sto je i bio moj prvobitni predlog). Napisao mi je fiskalni racun na 33l, to je bilo lako jer nema centralni automat nego obicnu kasu. Navodno zapisao broj tablica, kao to ce da da gazdi, i ja sam otisao.
                  Taj plin jos uvek nisam potrosio obzirom da u prethodnom periodu nisam nesto puno vozio kola, tako da neznam kolika ce biti potrosnja (javicu kad saznam).
                  E sad postoji nekoliko varijanti sta se dogodilo tada, ja cu ih izneti a neko moze da porokomentarije:
                  1. ukrali su, pokusali su da ukradu
                  2. plin je mesavina butana i propana, u zavisnosti od njihovog pojedinacnog udela kao i temperature zavisi zapremeni smese. Kombinaciom pomenutih parametara njenja se zapremina smese. Napominjem da u trenutku sipanja spoljna temperatura je bila oko 20 stepeni, znaci prosecna.
                  3. ventil na aparatu nije isravan (ne zaustavlja se na propisan pritisak), ali i sigurnosni ventil na mjoj boci nije ispravan. (koliko znam jeste, ipak...)
                  4...
                  dodacu jos da i ranije mi se desavalo da sipam preko 33l ali nikad vise od 34l, sto sam pripisivao temperaturnim promenama, tako da sam to placao bez problema, ali u ovom slucaju...
                  I na kraju kakvo je vase misljenje o svemu ovome- pokusali su da me zajebu ili ne?!.

                  Comment

                  • Zeljko
                    CBC Veteran
                    • 22.05.2006
                    • 115
                    • Kać
                    • Fiat Bravo

                    Ko ceka,...

                    Originally posted by shone190
                    Zato samo cekam da me neki od tih "jadnika" pokrade pa da mu kicmu ispresavijam!
                    Sumnjam da ce pokusati da kradu kada ti doneses kanistere, bice srecni da ti pokazu kako aparat savrseno meri. Ako imaju nacina da kradu sigurno imaju nacin i da budu tacni. Ako si siguran da su te pokrali i ako zelis da zoves inspekciju trebao si to da uradis to vece.

                    Comment

                    • Zeljko
                      CBC Veteran
                      • 22.05.2006
                      • 115
                      • Kać
                      • Fiat Bravo

                      @laki5
                      Ako je boca 33l i ako je ventil ispravan treba da stane - 26.4l, tj. 80% zapremine.

                      Comment

                      • shone190
                        CBC Senator XXL
                        • 10.12.2004
                        • 1877
                        • Beograd
                        • Dodge Charger 8.1l

                        Necu da im pokazem kanistere pa da sipam, vec cu krisom da stavim kanister sa druge strane auta kako se ne bi videlo sa pumpe gde i u sta sipam, a sto se tice sinocnjeg cimanja, nisam hteo da gubim par sati posto sam bio gola voda posle kardio treninga i sacekala bi me upala pluca da sam isterivao pravdu do kraja

                        Pozzz

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Mislio sam na slucaj da se na stari sistem za tocenje doda elektronika koju ce da napravi neko po narudzbi gazde pumpe (ponavljam sve je hipoteticki).
                          Za konkretan primer mislio sam na sledeci princip: kada se pritisne poluga na crevu gorivo ne ide par sekundi (vremensko kasnjenje) jer je elektronski sprecen protok-kao u slucaju kada prethodni kupac jos nije platio racun, za to vreme brojcanik se vrti jer umesto signala sa senzora protoka posalje mu se signal sa oscilatora (dovoljno je da je frekvencija priblizna samo da se cifre na meracu ne vrte upadljivo sporo ili brzo). Ovaj slucaj moze da koristi ne radnik vec firma.
                          ok, meni je jasnije na šta misliš.
                          ali, stari sistem je čisto mehanički. nema tu nikakvih senzora protoka, signala i slično.

                          trebalo bi automat opremiti senzorima, pa sve to podržati konstrukcijom nekog zasebnog unikatnog elektronskog sistema sa sve programom, pa da neko to dizajnira proizvede i ugradi pa zatim i kalibirše pa to pregleda inspektorat i "zažmuri" itd.


                          šta znam, meni je to nešto prekomplikovano za organizovati a da to potraje kao neka tajna i pri tome država tj poreska uprava sve to ne primeti.

                          ogradjujem se da je meni toliki obim manipulacija malo verovatan scenario.

                          pre uvodjenja PDV i fiskalnih kasa mogu da se složim da je bilo prilično lako moguće manipulisati bilo kakvim računima ali danas sam pomalo skeptik.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Zeljko
                            CBC Veteran
                            • 22.05.2006
                            • 115
                            • Kać
                            • Fiat Bravo

                            Modernizacija aparata se i inace radi, ne samo u ovoj oblasti, vec svuda u industriji. Elektronika je jako jeftina u odnosu na ono sto pruza-pretvara stari u novi uredjaj. Ostatak sistema je mnogo skup pa ne menjaju svi uredjaj kompletno.

                            OK necu dalje sa teorijom, `ajd sad direktno da skratimo pricu.
                            Brick da li vise verujes da LPG promeni zapreminu od 26.4l do 37l+prethodno stanje~40l pri prelasku iz rezervoara pumpe do rezervoara na autu-toro boca na Floridi kod laki5 na 20 Celzijusa. Sada neka bude da postoji odstupnica tipa mozda je boca ipak veca (mozda ti ni to nije dosta, mozda i ta LPG boca ima prelivnu posudu ili u spoljnjem punjenju-cevi ostane 10+ litara ), ali koooliko veca boca treba da bude-ako mu je ispravan ventil-50l, ako je neispravan ventil onda min 40l. da li to moze da stane u mesto za tocak od Floride 13". Kada si toliki legalista, da li je taj proizvodjac boca moze da prodaje boce razlicite zapremine od one na koju su deklarisane, valjda i to neko kontolise (papir od boce traze na atestu). Problem je sto on nije jedini kome se to desilo, procitao sam jos par slicnih prica ovde na forumu, a slusao sam i price iz prve ruke bas za LPG gde sigurno nema prelivnih posuda.
                            Dakle sa jedne strane imamo tehnicku mogucnost za prevaru+svedocenje gomile potrosaca o pomenutim radnjama, a sa druge strane inspekciju i savesne vlasnike pumpi. Negde postoji greska-izbaci najslabiju kariku
                            Da li si siguran da si azurirao polje za lokaciju u profilu , da se nisi preselio u Skandinaviju.

                            Comment

                            • Vocko
                              CBC Senator XXL
                              • 25.04.2005
                              • 4556
                              • nBGd

                              @sone - pa sta ti mislis koliko eskort trosi ?
                              Doduse moj je 1.4 i tezi je od tvog, a to mu je potrosnja...

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                Dakle sa jedne strane imamo tehnicku mogucnost za prevaru+svedocenje gomile potrosaca o pomenutim radnjama, a sa druge strane inspekciju i savesne vlasnike pumpi. Negde postoji greska-izbaci najslabiju kariku
                                @zeljko, jedino što vidim je da ima treća strana.
                                ti si nešto pobrkao lončiće, sipaš benzin u LPG rezervoar, a za LPG pumpe sanjaš kako da tehnički manipulišeš, i na kraju sve ti se pomuti

                                jedino što imamo je tvoji set nagadjanja šta bi bilo moguće kada ti u snu dodju ideje, tu je i karika koju je popustila

                                dakle, ako imaš činjenicu da neko krade, i još bolje znaš kako lepo objasni i objavi i sve ok.

                                tu tvoju tehničku mogućnost si video, čuo, napravio, ti si svedok nečemu ?

                                inspekcija je realnost i kada god sumnjaš ili čak štaviše znaš da baš tebe kradu ti iskoristi svoja saznanja i eto baš ti ćeš dokazati prevaru i postati heroj naše male zajednice.

                                mogu da razumem tvoj gnev za nešto, ali očekujem i nešto činjenica koje će da potkrepe ono što pretpostavljaš/ nagadjaš.

                                možda jeste tako, možda nije.
                                veća je verovatnoća da nije tako kako si ti osmislio.
                                profesionalac ti je već napomenuo nešto oko tvoje teorije zavere.

                                meni dovoljan taj post.

                                PS. ti automati točenja benzina u Fabiu su isti kao i u Skandinaviji, Nemačkoj ili bilo gde
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X