novi zakon o saobracaju

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #31
    Nazhalost, tako je... Rekoh, mnogo ce vode proteci Savom i Dunavom dok to proradi, ali se mora pocheti sa tim. I put oko sveta pochinje prvim korakom

    Generalno, to shto ti opisujesh, to sadashnje ponashanje saobracajne policije je nasledje iz bliske nam (im) proshlosti, neke ukorenjene navike koje su razvijene i formirane zato shto je bilo bitnije naplatiti neki harach ili odraditi tezgu ali TOGA radi, a ne kao prevencija, ne kao vid borbe za poboljshanje bezbednosti. Rade dakle po inerciji, tako su naucheni i shto se njih tiche nishta oni ne bi tu dirali...

    Dodushe, "podloga" i da ne kazhem opravdanje za sve to im je upravo u - Zakonu, totalno zastarelom i iz danashnje perspektive smeshnnom jer je van svih aktuelnih deshavanja i inovacija koje su se desile u automoblskom svetu i automobilima uosphte u poslednjih 20-ak i kusur godina. I zato kazhem da je dobro da ga usvoje, samo da se jednom pomere sa mrtve tachke i preskoche vishe taj "kamen spoticanja". Koliko god ce to biti loshe po sve nas u smislu pooshtrenja kazni i sl. isto tako ce i oni izgubiti "alibi" i nece vishe ni tako chesto ni tako mnogo moci da se "kriju" u senci tog praistorijskog zakona.
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • JAPANX
      CBC Senator XXL
      • 10.08.2006
      • 2159
      • Beograd

      #32
      izvinjavam se na off-u

      koliko ono bese kosta u srbiji ako neko nedajboze pogine ili ostane teski invalid, znam da se pricalo o tome ali ne mogu da nadjem...

      npr koliko to utice na posao, porodicu, okolinu, zdravstveno itd... trebaju mi cifre ako neko zna bio bih zahvalan

      Comment

      • DraxNS
        CBC Senator XXL
        • 24.10.2006
        • 520
        • Bačka Palanka
        • Peugeot 307 SW

        #33
        @overspeed

        da li je vozac kriv i za lose saobracajnice?
        da li je vozac kriv za losu ili ne postojecu saobracajnu signalizaciju?
        da li je vozac kriv za lose ili nikakvo obelezavanje saobracajnica?

        po trenutnom predlogu MUP-a odgovor na ova pitanja je DA
        takodje kao sto kaze 206 je nepovredivost zapisnika... mislim... sta reci o tome...


        elem, sve je (kao sto je vec primeceno) prebaceno na ucesnike u saobracaju... i funkcionise samo u tom pravcu... a sa druge strane OSL nema nikakvih limita, cak ne postoji nacin da se ospori ista OSLicima... zakon iznad zakona????

        Slazem se da je postojeci zakon vise nego prevazidjen... ali da li je bas svaki pomak obavezno na bolje???

        Slazem se i ja da se drakonski kaznjavaju prekrsioci... ali SVI!! A ne da se desava (kao sto sam na svoje oci video) da patrola zaustavlja dzip... koji je ladno prosao pored njih... i da OSL samo slegne ramenima...
        Takodje opet po primeru za sleper, rotaciju, itd...
        Odnosno, da "gospoda" rade svoj posao, a to je obezbedjivanje postovanja saobracajnih propisa (ovde govorimo samo o saobracajcima), a ne da im je jedini posao da naplacuju kazne....

        Ovaj (njihov) predlog bi samo utvrdio (cementirao) postojece stanje i dao im jos veca ovlascenja... sto NE MOZE biti dobro. Ako policija ima svu vlast... ko kontrolise policiju??? Ministar(stvo)??


        P.S. Verovali ili ne... zelim da docekam i dozivim dan kada cemi biti DRAGO da vidim OSL na ulici ili na putu.. ma bilo gde.... a ne kao sada da mi se zivot smuci kad ih vidim, bez obzira da li imao posla sa njima ili ne.... mislim brat mi je OSL ... pa ga jedva "progutam" kad je uniformisan....

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #34
          Ja se slazem da ce taj Zakon, odnosno predlog istog, kakav god da bude, doprineti vecoj bezbednosti na putevima. Ali ce u ovom obliku otvoriti put za takve mahinacije i muljanja da je to neverovatno. Ima jako postenih policajaca koji savesno obavljaju posao, ali ima i one druge djubradi koje bi ti crno ispod nokta uzeli samo da mogu, a uz ovakav Zakon i moci ce, i ne postoji nista sto bi moglo da ih spreci. I nemoj da mi neko pomene neku internu kontrolu i njima da se zalim ako imam problem, ospem se kad cujem takve predloge, mislim da bi u takvom procesu onaj Kafkin jadnim pre dokazao da nista nije kriv...

          Evo vam primer. Prosle nedelje vozim putem izmedju Sapca i Loznice, deonicom koju sam prosao najmanje 2.000 puta, i nije preterivan je ako kazem da poznajem ne put i svaku krivinu i liniju na njemu, vec i kako je rasporedjeno kamenje pored istog. Preticem sporije auto, za divno cudo brzinom koja nije iznad ogranicenja (), na deonici puta gde na izlazu iz krivine pocinje isprekidana linija za moju traku u duzini od oko 100m, nastavlja se na isprekidanu za obe trake u duzini od 100-150m, gde pocinje puna linija. Pocinjem i zavrsavam preticanje na isprekidanoj liniji, posle 200m zaustavlja me patrola.

          - dobar dan, pretekli ste gde ne smete

          - kako gde ne smem, tu je isprekidana linija?
          - ne, ta isprekidana linija je tu zbog ukljucenja sporednog puta na glavni, a ne da se pretice (!!!!!?????) - NIKAKVOG sporednog puta tu nema, a vrlo dobro znam razliku izmedju takve isprekidane i PRAVE isprekidane u duzini od preko 200m.
          - nije tacno, to je isprekidana linija za preticanje
          - sve i da jeste, imate znak za zabranjeno preticanje na toj deonici, vi ste duzni pratiti znak a ne liniju na putu (!!!???) - znaka NEMA niti moze da ga ima jer je tu isprekidana linija, a sve i da je znak tu, kako mozete imati znak za zabranu preticanja i isprekidanu liniju u isto vreme? Otkad sam ja duzan da u voznji pravim selekciju i biram izmedju 2 vrste signalizacije potpuno suprotnog znacenja???
          - nije tacno, tamo je isprekidana linija, i nema znaka
          - ja odavde vidim i znam da ima
          - pa vidite pogresno, hajde da se vratimo i vidimo?
          - nema potrebe, vidi se odavde...kazna je 2000 dinara (za preticanje na deonici gde je znakom zabranjeno, 2000 dinara???), hocete da platite?
          - necu
          - nista, onda prijava pa kod sudije - ovde je valjda trebalo da se uplasim, popustim pa da ponudim "kompromis"...
          - slobodno vi pisite, samo cemo pre toga da se vratimo nazad, da slikamo celu deonicu, a vas i kolegu cu da navedem u zapisniku da ste izjavili da tamo postoji znak i da nema isprekidane linije

          Naravno, vraca dokumenta, hvala i dovidjenja. Valjda su racunali na to da nisam ni obracao paznju da li ima isprekidane ili nema, da li je znak tu ili ne, nego da krenem sa mozda je i bio, pa eto nisam gledao, i tu je onda kraj price...Poenta je sledeca - on ce lepo po novom Zakonu moci da mi lupi prijavu u kojoj ce u zapisniku da navede ono sto se NIJE desilo i sto NE ODGOVARA cinjenicnom stanju, pa ja posle moram da se drndam i dokazujem da to nije tacno, umesto da on dokazuje da jeste. Pa gde to ima???

          500m posle te patrole pored puta u zbunju civilno auto sa montiranim lidarom koji peca i salje na patrolu koju sam prosao ili na drugu patrolu koja je stajala nekih 1km dalje.

          Kako takva hajducka zaseda doprinosi bezbednosti saobracaja time sto ce vozaci smanjiti brzinu kad vec budu upecani za prekoracenje, meni nije jasno...
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #35
            S obzirom da sam u "skorije" vreme imao dva zesca prepiranja a Policijom, sadasnja situacija je sledeca: Ukoliko je OSL popunilo sve rubrike zapisnika - krivi ste i to je to. U Zapsniku moze da napise i da ste vanzemaljac i da vozite NLO i da vam na Marsu nisu na vreme pregledali pritisak rezervnom tocku, kog mozda ni nemate ... naplatice vam kaznu po svakom (provizoljnom) prekrsaju tek toliko da se ispuni kvota, ako nista drugo.

            Meni je stigao zahtev za dopunu postupka (tj. suocenje s policajcem) samo zato sto nigde dileja nije napisala da mi je dala zapisnik (jer i nije) a ne zato sto su moji navodi na Resenje po Zapisniku uzeti u obzir, ma koliko ti navodi bili istiniti, razumni, logicni ili sta god...

            Imajte na umu da su i trenutni zakom i stanje saobracajnica (signalizacije pogotovo) jos iz doba kad su svi vozili fikuse (Z750) i kad je automobila bilo 30X manje nego sad.

            @nesaoct, draxns: Skroz-naskroz se slazem ...
            @DraxNS: I meni je muka kad ti vidim burazera
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • Dragon
              CBC Senator XXL
              • 15.11.2006
              • 963
              • Beograd

              #36
              Kada vidim sta se sve radi po nasim putevima, ponekad prosto pozelim da se sto pre donese stroziji Zakon. Medjutim, meni strasno smrdi da ce to da se pretvori u Zakon o dopunjavanju drzavnog budzeta...

              Ja sam za to da nam najpre omoguce da mozemo normalno da se ponasamo u saobracaju, pa nek onda drasticno kaznjavaju. U nekim zemljama vidjao sam ogranicenja 90 i 100 na magistralnim putevima, koji nisu mnogo bolji od nasih.
              Ima toliko mnogo nelogicnosti da smo cesto prosto prinudjeni da krsimo propise, jer su od pre Hrista, kada je nacionalno vozilo bila Zastava 750.

              Svaki put kada sam platio kaznu bio sam teoretski kriv, ali nikada nisam ugrozio saobracaj.

              Neso, kamo srece da se jednog dana desi ovo sto si napisao za patrolno vozilo, ali ne verujem da cu to da dozivim.
              Ako predlagac misli da ce samo drakonskim povecanjem kazni smanjiti broj poginulih na srpskim putevima, mislim da se vara.
              Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #37
                @ DraxNS:

                Naravno da ne mislim da je vozach kriv za loshe saobracajnice.
                Naravno da ne mislim da je vozach kriv za nepostojecu saobracajnu signalizaciju.
                Naravno da ne mislim da je vozach kriv za loshe ili nikakvo obelezhavanje saobracajnica.

                Ali nije u tome poenta.

                Da podsetim, prichamo ovde o "Zakonu o bezbednosti u saobracaju", i mislim da i samo ime dovoljno asocira i aludira na to koja je svrha i primarna funkcija tog zakona - bezbednost.

                Ja opet kazhem, ako se sa pochetkom primene istog nivo divljanja i bahatog ponashanja na putevima smanji, a ne vidim razloga da nece bar jednim delom, time ce biti sachuvani i ljudski zhivoti. Da se vishe konachno pomerimo sa te neslavne prve pozicije po broju saobracajki sa smrtnim ishodom na kojoj smo "zakucani" godinama. Svake godine na nashim putevima strada blizu hiljadu osoba, od chega oko 200 dece. Dok oni zhvacu o ovom Zakonu evo tri godine, poginulo je u medjuvremenu oko 3000 ljudi odnosno oko 600-ro dece. Naravno da nijedan zakon o saobracaju ne bi mogao da sprechi bash sve te pogibije, ali sve i da smanji stopu za 10 % onda to znachi da se njegovim neusvajanjem do sad nije spasilo 300 osoba, odnosno 60-oro dece. I tih 10 % uzimam kao minimum, u realnosti bi trebalo da bude vishestruko, pa ti rachunaj koliko je to nevinih klinja Ne znam kako tebi ovo zvuchi, ali meni zvuchi kao ogromna tragedija koja se nije sprechila, a mogla je.

                O tome ja pricham. Ljudski zhivot je neprocenjiv, a greshke koje se na ovdashnjim putevima prave u saobracaju prave se dobrim delom zbog losheg sadashnjeg zakona. Dodaj tome i ovo o chemu ti prichash kao i stanje voznog parka u Srbiji i sve to zajedno vrlo chesto odvede do najtezhih posledica. Kad se to desi, nema vishe sudija za prekrshaje, nema vishe zapisnik, nema vishe uvidjaj...

                Dakle, Zakon je jedna od stvari, naravno ne i jedina, koja ima dobrog udela i da budem cinichan - "doprinosa" takvim porazhavajucim rezultatima i crnim hronikama. Zato smo i tu gde smo. Novi Zakon ce poboljshati stvari donekle, bolja infrastruktura dodatno, vishi standard tj. bolji automobili josh vishe, promena svesti svih nas pa i nadlezhnih organa takodje... Ali za sve to treba vremena, i zato opet kazhem da ce puno vode proteci dok sve to "legne" i dok se pravi efekat ne postigne na duzhe staze. Trajace sve to, ali se odnekud mora pocheti.

                Shto se mene tiche, novi Zakon o saobracaju je itekako dobro mesto za pochetak. Kakav god bio - bice bolji od sadashnjeg. Alternativa je da sad chekamo dok se u zemlji Srbiji ne poprave svi saobracajni znaci, dok se ne obelezhe sve trake i prelazi, dok svi ne budu u mogucnosti da kupe auto sa ABS-om, elektronskom kontrolom stabilnosti i sa po 6 airbagova. Do tad mozhe proci 5 ili 10 godina. Mozhda 20... Koliko ce do tad josh izginuti ljudi, i koliko bi u medjuvremeno moglo biti spasheno a nije jer je zakon josh na chekanju? Meni je malo degutantno da rachunam, ali svako vec pretpostavlja...

                Novi zakon ce mnoge (ne i sve, ne i uvek) sputati shto zbog novchanih shto zbog drugih sredstava prinude, oduzimanja dozvole i sl. To znachi da ce DEFINITIVNO to smanjiti broj bahatih letacha samoubica po putevima, nece ih naravno ukloniti sve ali kao shto rekoh i 10 % je dovoljno, jer ce zbog toga mnogi i krivi ali i nevini prezhiveti... To je po meni sushtina ovog novog Zakona, ili bar treba da bude. Sve je drugo manje vazhno, potezanja po sudovima i cimanja sa sudijama, zapisnici i uvidjaji, saslushanja i pretresi, sve to zvuchi smeshno i nebitno u poredjenju sa izgubljenim ljudskim zhivotima. I kad to kazhem tu mislim i na mnoge nevine i ni krive ni duzhne koji stradaju zbog bahatosti drugih. A svako od nas mozhe da se zadesi u pogeshno vreme na pogreshnom mestu...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • DraxNS
                  CBC Senator XXL
                  • 24.10.2006
                  • 520
                  • Bačka Palanka
                  • Peugeot 307 SW

                  #38
                  bojim se da gresis.....

                  novim zakonom tj. ovakvim kakvim se predlaze bi se samo uvela apsolutna moc policije....

                  kazne.. pa makar bile i 1000 puta vece NECE spreciti (ne)ljude da divljaju kolima...odnosno dok kazna ne bude oduzimanje vozila i dozvole... a verujem da ce najuporniji cak i tad raditi sta hoce....

                  mi i sad imamo dovoljno kaznenih odredbi, samo kad bi se primenjivale UVEK, SVUDA i ZA SVAKOG!!

                  Onog momenta kad to tako bude, mozemo da se nadamo da ce opasti broj saobracajki itd... A da bi tako bilo, saobracaj treba zakonski drugacije regulisati a ne davanjem MUP-u apsolutnih ovlascenja.... jer jednom kad ih das... da vidim toga ko ce kasnije da ih oduzme? pa da nam opet demonstriraju u "radnom odelu" ....

                  Ili da budem mozda najjasniji.. opet se stvari resavaju od kraja umesto od pocetka... ovaj (i ovakav) predlog mora biti krajnji rezultat ostalih predradnji (zakonskih akata), a ne osnova.

                  Da ne bude zabune, promena i to korenitih treba pa treba... ali ako se vec (konacno) jednom i krece u njih... pa hajde da to bude normalno i smisleno... a ne ovako... interesna grupa MUP nam predlaze kako oni misle da oni treba da rade.... hajte molim vas....

                  I ono sto uvek kazem, ako nisam pametan da sam napravim nesto... znam da prepisem... a dobrih i adekvatnih izvora za prepisivanje ima koliko god hoces...

                  Comment

                  • Dragon
                    CBC Senator XXL
                    • 15.11.2006
                    • 963
                    • Beograd

                    #39
                    Ako je taj Zakon pocertak sistemskog resavanja problema, neka se donese sto pre.

                    Ali, kad smo kod prepisivanja:


                    Za katastrofalno stanje u bezbednosti saobraćaja nema krivaca. Odgovornost je kolektivna, a kolektiv ne postoji. Možda bi Skupština mogla da usvoji nešto korisno, za razliku od prethodnih, ali ona se bavi važnijim stvarima. Tako to traje i traje, a pitanje je da li će se stanje promenuti. Za živote građana Srbije uskoro će se, bar donekle, postarati i Ujedinjene nacije koje će pokušati da podrži grupica naših stručnjaka -volontera, u akciji planiranoj za april a posvećenoj bezbednosti saobraćaja. Kad mi ne marimo za naše živote, neko valjda mora.

                    - Suočavanje sa strašnom istinom neizbežno je, jer je na srpskim drumovima od 1990. do 2006. godine bilo preko 19. 000 poginulih. To je dovoljan razlog da se ova tragedija podigne na nivo nacionalnog problema - izjavio je nedavno jedan od organizatora međunarodnog simpozijuma o prevenciji saobraćajnih nezgoda u Novom Sadu prof. dr Milan Inić. - Radi se o više žrtava nego u mnogim ratovima. Nekoga u zdravstvu trebalo bi da pogodi činjenica da je za poslednjih 15 godina bilo 252.184 pacijenata povređenih u drumskim nezgodama. Naravno, na ovaj podatak bi trebalo da obrati pažnju i ministarstvo finansija. Niko nema tačan podatak koliko je poreske obveznike ove zemlje koštalo lečenje povređenih u saobraćajnim nezgodama i koliko košta izostanak radnika, odnosno kolika su bila socijalna davanja za pomoć osobama koji su postale trajni invalidi posle saobraćajnih nesreća. Ali, sigurno se radi o stotinama miliona evra. Taj trošak ni bogate države ne mogu sebi dozvoliti, a kamoli naša.

                    Milijardama evra meri se materijalna šteta u 665.013 saobraćajnih nezgoda u Srbiji tokom poslednjih 15 godina. Očigledno, ozbiljna nacionalna strategija je jedini spas da se sačuvamo krvave kuge srpskih puteva, pogotovo što je realno očekivati da će se broj vozača i vozila povećavati. Sada jedno vozilo, statistički gledano, dolazi na 4,5 stanovnika. U Hrvatskoj je taj odnos jedan prema tri, a u Sloveniji 2,2 na jedno vozilo. Ako nas iznenadi bolja materijalna situacija logično je da će se povećati i broj pređenih kilometara. Više učesnika u saobraćaju - veća i mogućnost saobraćajki. Ova država i narod u njoj mogu se opredeliti da krenu primerom Nemačke (gde se prošle godine svakih devet sekundi prodao po jedan novi automobil) koja je u dve decenije nekoliko puta uvećala broj vozila uz istovremeno prepolovljavanje broja poginulih, ili pak primerom Turske u kojoj se s povećavanjem broja vozila povećao i broj nastradalih. Učesnici pomenutog simpozijuma smatraju da se do poboljšanja sistema bezbednosti saobraćaja može doći i bez ulaganja, kroz poboljšanje, pre svega, sistemskih rešenja.

                    Docent na Departmanu za saobraćaj na novosadskom Fakultetu tehničkih nauka, a koji se bavi predmetom bezbednosti saobraćaja, Dragan Jovanović, kaže da što pre treba eliminisati deklarativni stav o bezbednosti saobraćaja i da treba doneti strateška dokumenta koja će omogućiti sistemski rad.
                    - U nacionalnoj strategiji moraju biti sadržani ciljevi, odgovorne institucije, mere i način njihovog praćenja i vrednovanja. Na novou UN donete su preporuke u kojim je jasno istaknut stav da je bezbednost saobraćaja pre svega nadležnost država, a tek onda međunarodna. A kod nas se često brkaju uzroci saobraćajnih nezgoda s bezbednošću saobraćaja - upozorio je Jovanović. - Uzroci kao što su neprilagođena brzina, nepažnja, korišćenje alkohola nisu ista stvar kao što je bezbednost saobraćaja. Reč je o faktorima koji uzrokuju nezgode, ali treba uzdići svest odgovornih i ljudi o bezbednosti saobraćaja, jer se to radi u državama na koje treba da se ugledamo. Pre pet godina je predsednički kandudat u Francuskoj Žak Širak, u okviru svoje kampanje istakao da mu je jedan od najvažnijih zadataka povećanje bezbednosti u saobraćaju. To je ta svest kojoj treba da težimo. Ovim problemima treba da se bave predsednik države, premijer, ministarstva, gradonačelnici, privreda, sudstvo i policija. Kad bi 145 opština u Srbiji imalo lokalnu strategiju o bezbednosti saobraćaja, puno bi se postiglo.


                    U NOVOM SADU OPASNI I PETAK I TRINAESTI
                    Policija tvrdi: nema noćnih kamikaza

                    Na području novosadske Policijske uprave (12 opština) prošle godine zabeleženo je 8.429 saobraćajnih nesreća u kojima je poginula 101 osoba. Jezikom statistike u Novom Sadu lane je bilo oko 17 saobraćajki dnevno, prosečno za 24 sata povrede se dve osobe, a svaki 13. dan pogine osoba. Oko 5.000 pijanih vozača zatečeno je za upravljačom. Ukupno je otkriveno 115.584 prekršaja što znači 13 na sat.

                    Na magistralnom putu M 22 (međunarodni E -75) Subotica - Beograd, na delu koji pokriva novosadska saobraćajna policija, od 74. kilometra kod restorana “Rodić” do 171. kilometra kod petlje za Nove Banovce prošle godine poginulo je 19 ljudi, a povređeno 93. Na ovoj saobraćajnici minule godine bilo je 259 saobraćajnih nezgoda.

                    - U Novom Sadu najčešći uzroci saobraćajnih nesreća su neprilagođena brzina, vožnja pod uticajem alkohola i nepropisno menjanje traka, uključivanje i isključivanje iz saobraćaja kao i polukružno okretanje - izjavio je za “Dnevnik” komandir saobraćajne policijske stanice “Zapad” Željko Čavić. - Najkritičniji je petak i to od 15 do 21 sat. Mladi i neiskusni vozači često predstavljaju posebnu opasnost pogotovo što puno njih vozi pod uticajem alkohola. Mi smo nedavno počeli da veoma dosledno primenjujemo Zakon kad je reč o alkoholu, tako da ako naši saobraćajci procene da će pripiti vozač poželeti posle alkotesta da ponovo sedne za volan, odmah ih sprovode u policijski pritvor na trežnjenje.

                    Neke novine plasiraju priče da se u gradu održavaju noćne trke “kamikaza” u kojima ginu naši sugrađani. Naše patrole u vozilima s civilnim tablicama i radarima svaku noć dežuraju po bulevarima i na mestima gde bi moglo biti opasnih trka (Mišeluk), ali za sada nismo uočili da se razvijaju takve brzine kao što je to pogrešno predstavljeno u javnosti posle nedavnog tragičnog sudara na Detelinari, kazao je Čavić.

                    Jasno je da su problemi alkohol i brzina, ali mora se odgovarajuće raditi na prevenciji i represiji. Sve treba raditi sistemski i pratiti efekte, jer sama statistika može da zavara. Naravno da je u nekim devedesetim godinama bilo manje saobraćajnih nesreća, kad ljudi nisu imali para za benzin, dok bi sama statistika mogla da ukaže i da je tadašnji broj saobraćajnih nesreća nečija zasluga. Nesreća je što niko ne vidi interes u bezbednosti saobraćaja pa se ljudi time i ne bave, mada bez nacionalne i lokalnih strategija u ovoj oblasti neće biti pomaka - kaže naš sagovornik i ekskluzivno za “Dnevnik” najavljuje da će grupa stručnjaka entuzijasta - volontera prvi put u Srbiji uraditi lokalnu mapu saobraćajnih rizika i objaviti je kao prvi štampani prilog te vrste.

                    - Za sada mogu samo reći da se u Vojvodini područje novosadske policijske uprave nalazi u zoni vrlo visokog rizika, policijske uprave Pančeva i Kikinde takođe, dok su Subotica, Sombor, Zrenjanin i Sremska Mitrovica kotirani kao srednje rizična područja - rekao je Dragan Jovanović i dodao da će kompletniji podaci biti objavljeni između 23. i 29. aprila ove godine, u nedelji bezbednosti na putevima koju su odredile Ujedinjene nacije.

                    - Primera radi moram da naglasim da je Australija od 2001. godine do 2012. godine uložila ili planira da uloži 12,5 milijardi dolara u saobraćajnu infrastrukturu, upravo u okviru strategije za bezbednost saobraćaja. Tako je tamo samo za “crne tačke” u pretprošloj i prošloj godini uloženo 130 miliona dolara. Oni su prepoznali problem. Ne možemo očekivati promene ako nešto ne počnemo sistemski da radimo. U bezbednosti saobraćaja mora se stručno raditi, u nju se mora ulagati i samo tako se može postići boljitak. Javnost bi trebala da bude svesna velikog problema. Kod nas su daleko manje značajne stvari veoma često u medijima i baš zbog takvog stanja svesti u društvu plaćamo krvlju i novcem - zaključio je Jovanović.
                    U Vojvodini polovina nesreća na novosadskom području

                    U sedam vojvođanskih policijskih uprava prošle godine bilo je 17.756 saobraćajnih nesreća, od kojih se skoro polovina dogodila na području Južnobačkog okruga i na području novosadske Policijske uprave. U Vojvodini je minule godine poginulo u saobraćajnim nesrećama 296 osoba, od čega trećina unutar teritorije novosadske Policijske uprave, koja pokriva gotovo četvrtinu Vojvodine.

                    Glavni policijski inspektor, načelnik odeljenja saobraćajne policije u subotičkoj Policijskoj upravi Milan Petrov saopštio je za “Dnevnik” da je na tom području relativno povoljno stanje bezbednosti saobraćaja s obzirom na povećanu gustinu i frekvenciju. Prošle godine evidentiran je manji broj nezgoda s poginulim licima, ali je u porastu ukupan broj saobraćajnih nezgoda. Prošle godine poginulo je 25 osoba, povređeno 495, a materijalna šteta procenjuje se na 69.000.000 dinara.

                    Na području zrenjaninske policijske uprave lane je bio skoro isti broj nesreća kao i prethodne godine (1.256). Poginulo je 26 osoba, a povređeno 559. Materijalna šteta je procenjena na oko 40 milona dinara.

                    Prošle godine je na području pančevačke policijske uprave bio skoro isti broj kao i godinu danije (1.748). Povređeno je 885 lica dok je poginulo 54. Matrijalna šteta procenjuje se na preko 80 miliona dinara.

                    Na području policijske uprave u Kikindi prošle godine poginulo je 30 osoba, dve više nego prethodne godine. Jedna osoba dnevno se povredi. Materijalna šteta se procenjuje na oko 40.000.000 dinara. Poginula su dva pešaka. U Kikindi ljudi najčešeće stradaju u saobraćajnim nesrećama petkom od 16 do 20 časova.

                    Na teritoriji koju pokriva Policijska uprava u Somboru lane je poginulo kao i prethodne godine 24 osobe. Povređeno je 500 lica. Šteta se procenjuje na oko 40 miliona dinara.


                    Gledamo li na stvar statistički, u saobraćajnim nesrećama u Srbiji bez Kosmeta ljudi su u zabrinjavajućem broju ginuli još od 1981. godine (1.741 poginulih) i 1990. godine (1.790) pa sve do prethodnih pet godina kada je taj tragični broj kod nas sveden na oko 900 žrtava godišnje, da bi 2005. godine iznosio 841 poginulih.

                    Lane je u Srbiji bez Kosmeta bilo 63.913 saobraćajnih nezgoda, što je više nego prethodne godine. Povećan je broj nezgoda s nastradalim osobama, jer poginulo je 900 osoba, a povređeno 18.435. Od tih 900 žrtava najviše je bilo vozača (47 odsto) i pešaka (25 odsto). Od ukupnog broja nastradale dece do 14 godina oko polovine su bili pešaci, kao putnici su nastradali u 35 odsto nesreća itd. Tri četvrtine saobraćajnih nezgoda s učešćem dece do 14 godina izazvali su pešaci.

                    Najčešći uzroci nezgoda bili su neprilagođena brzina, nepropisno skretanje i okretanje kao i neustupanje prava prvenstva prolaza. Godišnje se u Srbiji otkrije i kazni milion i po saobraćajnih prekršaja. Od tog broja oko 350.000 su kazne zbog nevezivanja sigurnosnih pojaseva, a oko 65. 000 vozača je sankcionisano zbog vožnje pod uticajem alkohola.
                    Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                    Comment

                    • TAZZ
                      Banovan
                      • 30.05.2005
                      • 1409
                      • NBGD,SERBIA

                      #40
                      Originally posted by 206
                      - sve i da jeste, imate znak za zabranjeno preticanje na toj deonici, vi ste duzni pratiti znak a ne liniju na putu (!!!???) - znaka NEMA niti moze da ga ima jer je tu isprekidana linija, a sve i da je znak tu, kako mozete imati znak za zabranu preticanja i isprekidanu liniju u isto vreme? Otkad sam ja duzan da u voznji pravim selekciju i biram izmedju 2 vrste signalizacije potpuno suprotnog znacenja???
                      Znak je stariji od Horizontalne sinhronizacije saobracaja...



                      Vazeci ZOBS

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #41
                        Da, ali kao prvo, znaka nije bilo, i kao drugo, NE SME da se desi da na istoj deonici postoje 2 znaka suprotnog znacenja. Pored toga sto dovodis vozace u zabludu, direktno utices na manju bezbednost saobracaja time sto vozac mora da bira cemu da veruje umesto da vozi...signalizacija ne sme da stvara takvu zabludu.

                        Privremeni znak za ogranicenje brzine ili zabranu preticanja, postavljen zbog radova, na primer, ima jacu tezinu od horizontalne signalizacije, ali on ne sme da bude trajnog karaktera.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #42
                          Originally posted by DraxNS
                          bojim se da gresis.....
                          Mozhda greshim, ili samo mozhda previshe "ruzhichasto" gledam na taj Zakon odnosno njegovo donoshenje i implementaciju... Meni su samo na umu onolika deca, iako trenutno nisam otac pishem iz takve perspektive jer sutra deca svih nas mogu biti nechija meta. Nadam se da si prochitao ovaj porazhavajuc Dragonov tekst, nikakav komentar ne treba...

                          Originally posted by DraxNS
                          kazne.. pa makar bile i 1000 puta vece NECE spreciti (ne)ljude da divljaju kolima...
                          Mislish? Ne verujem da si u pravu. Uvek ce naravno biti izuzetaka, uvek ce biti onih kojima kesh-kazne nisu problem, ali za njih postoje drastichnije mere. Mozhda se izvuku jednom, dva, ili pet puta, ali ce jednom naderati. A vremenom ce derati sve cheshce, kako se sistemski bude menjala situacija i pomenuta svest organa. I tako ce konachno ostati bez dozvole, pa ako neko takav i posle svega sedne za volan i opichi 200 km/h nekom magistralom, onda ce u "Padinjak" da sadi krompir... Ne deshava se nishta preko noci, ali to je proces koji je ireverzibilan. A sa mesta gde se sada nalazimo po tom pitanju, nije ni potrebno puno muke i rada pa da se napravi itekako vidljiv napredak.

                          Originally posted by DraxNS
                          mi i sad imamo dovoljno kaznenih odredbi, samo kad bi se primenjivale UVEK, SVUDA i ZA SVAKOG!!
                          U ovome se ochigledno razilazimo u stavovima, jer ja ne gledam na bezbednost u saobracaju samo iz perspektive (ne)postojanja kazni i kaznenih odredbi i njihovog (ne)primenjivanja. Ne mislim da je opravdano svoditi ceo ovaj novi Zakon samo na nivo placanja i neplacanja kazni, odnosno ovlashcenja policije za pisanje istih. Shto samim zakonom, shto zbog drugih stvari koje ce ga ispratiti, reshice se ili ce bar pocheti da se reshavaju, mnoge stvari koje indirektno imaju udela u svemu tome. Na primer, ochekuje se (bilo na tv-u skoro o tome...) da ce se ili zakonom ili nekim uredbama koje ce ga ispratiti desetkovati broj lokacija na kojima se obavljaju tehnichki pregledi. Po meni je i to jedan ogroman problem, jer mnogi automobili decenijama prolaze tehnichki po nekim livadama i shupama iako su tehnichki jedino zreli za kompletno renoviranje ili za presu. Takvi automobili na putu su isto toliko opasni koliko i bahati vozachi za volanom novih i dobrih automobila, o chemu dovoljno govori i evidencija AMS-a, svaki drugi auto tehnichki neispravan, svaki treci sa neispravnim kochnicama... Tempirane bombe po putevima koje nam svakog dana jure u susret i sa kojima se svakodnevno mimoilazimo, a koje se voze zato shto im sadashnji zakon odnosno trenutno neuredjeni pravni okviri to dozvoljavaju. I naravno da je onda to podstrek za korupciju i za registraciju po principu "20 jura u saobracajnu".

                          Dakle, i o ovakvim stvarima treba voditi rachuna i mora se napraviti shira slika cele stvari. Opet, nece se kao rukom sve rehishiti jednim potezom, ali se mora pocheti jednom sa tim. A usvajanje novog Zakona je mesto odakle se pochinje, to je, ili se nadam da ce biti, pochetak sistemskog uredjivanja cele situacije. Kad se jednom donese, lako je uvoditi amandmane ili menjati stvari koje ne valjaju, nijedan zakon nije ukllesan u kamen i nepodlozhan revizijama i unapredjenjima. Nije tragedija imati nesavrshene zakone koji se moraju menjati ili revidirati. Tragedija je imati Zakon koji je zapravo izvor mnogih tragedija.
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #43
                            Zakon nikada nije uzrok tragedija.
                            MUP treba zajedno sa ministarstvom saobracaja da daje predloge za ZOBS.
                            Takodje trebaju da se STRIKTNO odrede METODE koje saobracajna policija koristi. Nikakve improvizacije ne trebaju ostaviti kao mogucnost.
                            Policija ne treba ili ne sme imati kontakt sa keshom. Moraju da postoje neoborivi dokazi a ne da se nadglasavaju svedocima na sudu policija i okrivljeni gde se policiji uvek vise veruje.
                            Policija u takvim drzavama lovi skoro uvek u mutnom i pokusava da hvata na brzaka sto iz bezobrazluka sto iz gluposti ili neznanja.
                            Nazalost jedno se nikada nece i ne moze iskoreniti a to je da se okrivljeni nagodi sa policijskom patrolom. Povecanjem zaprecenih kazni ce ulov policajaca na terenu biti samo veci za njihov dzep.
                            Ako bi se recimo patroli naredilo da samo stoji na vidljivom kriticnom mestu i ne kaznjava uopste to bi vec imalo korisni ucinak.
                            Vozaci i ljudi uopste jednostavno MORAJU da osete prisustvo policije iz vise razloga.
                            Jos jedan veoma bitan faktor je sto su ljudi navikli da budu nedisciplinovani jer valjda racunaju da je to demokratija ili sta vec.
                            Niko u medjuvremenu ne shvata ili razmislja o tome da mozda ugrozava drugoga. E, to smo vec MI i tu nam pomoci nema.

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #44
                              To sa zakonom kao uzrokom tragedija...

                              Pisao sam u kontekstu onog iznad, nesredjene situacije ne samo u saobracaju nego i svim propratnim delatnostima. Ovaj sadashnji zakon ostavlja mnoga pitanja otvorena, ne uredjuje mnoge aspekte ne samo javne bezbednosti nego i ne definishe jasno sluzhbene procedure, i ne obradjuje nishta shto se od njegovog nastanka tamo negde pre 20+ godina u medjuvremenu desilo po pitanju tehnichko-tehnoloshkog napretka u auto-industriji i automobilima uopshte. Ovde se radi o zakonu koji (treba da) definishe jednu vrlo ozbiljnu oblast gde se bukvalno radi o zhivotu i smrti ljudi, i on (treba da) je osnova sistemskog i sistematskog uredjenja te oblasti. Rezultati njegove (ne)uspeshnosti se na kraju, nazhalost, izmedju ostalog sumiraju i obzirom na broj nastradalih, a koliko je ovaj sadashnji zakon uspeshan dovoljno govori chinjenica da smo po tim crnim hronikama "prvi" u Evropi.

                              Naravno, zakon nije sve i nije sve u zakonu, ali je jedna i to najvazhnija karika u tom lancu, i predstavlja osnovu odakle se sistem dalje nadgradjuje. Sa zakonom na papiru sve treba da krene, a ne da se sve zavrshi sa donoshenjem zakona. To je isto kao kad biste vec stigli na zheljenu destinaciju a onda tek kupite navigaciju koja ce vam pomoci da dodjete tamo

                              Josh jedna stvar, pomenuh i ono u vezi tehnichkih pregleda... Da je taj zakon kakav treba da bude, on bi tachno i precizno definisao uslove pod kojima neko mozhe da bude licenciran za obavljanje tehnichkog pregleda, i tu ne mislim samo na edukovanost kadrova i njihov "CV", vec pre svega na same ojekte u kojima se tehnichki pregledi mogu obavljati, tehnichku opremu u njima za obavljanje delatnosti itd itd... Po zemlji Srbiji medjutim, obavljanje tehnichkog pregleda mozhe da radi ko hoce, uz minimalan napor koji treba da ulozhi i minimalne uslove koje mora da ispuni. Svako selo i zaselak ima neki objekat za tehnichki pregled, i onda celo selo naravno tu zavrshava pregled bez ikakvih problema, a vrlo chesto i tako shto se auto uopshte i ne doveze na pregled, nego samo stignu papiri sa ponekom novchanicom jura "zaboravljenom" unutra... =]

                              Za ovo ne treba kriviti ni vlasnike tih objekata, ni radnike u njima za korumpiranost, ni ljude za nudjenje mita koji za 20 evra registruju auto a da ga i ne dovezu na pregled. Oni su samo posledica problema, losh zakon je njegov uzrok. Zbog toga shto zakon nije u nekoliko chlanova i na par stranica obradio ovu oblast kako treba, kao posledica se razvila cela jedna "mini" grana sive ekonomije, gde cveta kriminal, korupcija, mito a shto je najgore rezultat svega je to shto svakodnevno gledamo u crnim hronikama po tv-u i chitamo u novinama.

                              Sa tako "liberalnim" stavom po ovom inache vrlo ozbiljnom pitanju, i ne treba da se chudimo shto je svaki drugi auto ovde tehnichki neispravan, svakom trecem ne rade kochnice a svakom chetvrtom sistem za upravljenje, shto je zvanichna evidencija AMS-a. Takvi automobili su tempirane bombe po ulicama, i samo je pitanje kad i gde ce neshta poci po zlu. I onda sledeceg jutra osvane naslov u novinama: "...automobil je iz neobjashnjenih razloga preshao u suprotnu traku..." ili neshta slichno.

                              Ovaj sadashnji zakon daje precutnu dozvolu da danas maltene svako mozhe da obavlja tehnichki pregled, u svakoj prepravljenoj bivshoj radionici ili magacinu robe neke propale firme. Time je po meni itekako uzrok mnogih tragedija, jer ne radi ono shto treba da radi i to ga naravno chini vrlo ozbiljnim "krivcem" u celoj prichi. U pravu mislim da chak postoji i kategorija takvih "krivaca", jer se neko mozhe proglasiti krivim ne samo zato shto je uradio neshta loshe, nego i zato shto je trebao i mogao a nije uradio nishta da se sprechi da se neshta loshe desi.

                              Mozhda nesha naidje pa to lepo objasni...
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                Sa tako "liberalnim" stavom po ovom inache vrlo ozbiljnom pitanju, i ne treba da se chudimo shto je svaki drugi auto ovde tehnichki neispravan, svakom trecem ne rade kochnice a svakom chetvrtom sistem za upravljenje, shto je zvanichna evidencija AMS-a
                                sto je jedna proizvoljna intepretacija, u sustini potpuno pogresan zakljucak.
                                AMS uopste ne vodi nikakvu evidenciju o tehnickoj ispravnosti SVIH registrovanih vozila pa tako nikada AMS nije izdao nikakvo saopstenje niti bilo kakve brojke po tom pitanju.

                                ono na sta ti referiras pomenute brojke je nesto sasvim drugo.

                                povremeno AMS ima akcije dobrovoljnog pregleda i samokontrole vozila van obaveznog tehnickog pregleda, kao kampanje.

                                e tu se pojavljuju po pravilu upravo ona vozila, tj njihovi vlasnici, koja znaju ili sumnjaju u neispravnost vozila i dolaze da se uvere pre/ posle inace redovne popravke o stanju vozila samo zasto sto je to besplatno.

                                u tim akcijama se pojavi i pregleda jako malo vozila od ukupnog broja, mozda jedva 10tak % od registrovanih.

                                e tu onda dolaze brojke koje iznosis, svaki drugi od tih 10% je neispravan.

                                to znaci, 50% od 10% ili ukupno 0.50x0.10 sto daje 0.05 ili 5 (pet) % od ukupnog broja vozila.
                                odnosno 3% kocnice, 2.5% sistem upravljanja.

                                dakle, to je veoma mali broj vozila od ukupnog broja pa ne bi uopste trebalo izvlaciti zakljucke na generalnom nivou za sva vozila, a kamoli interpolacijom proglasiti da je 50% od svih vozila u Srbiji neispravno.

                                kada 30% vozila ne bi imalo ispravne kocnice pri ovom obimu saobracaja, dnevno bi ginulo 1.000 ljudi, i bilo desetine hiljada nesreca (malo karikirano ali jasna je poenta).

                                bez kocnica bi tekli potoci krvi po ulicama pogotovu po gradovima gde se vozi " na branik".

                                AMS je privatna firma koja je samoproglasena za neki faktor uticaja, u sustini u Srbiji ne postoji auto klub vlasnika/ vozaca ili neka slicna organizacija gde bi bezbednosti bila kategorija interesovanja.

                                AMS ima interes profita a bezbedenosti posvecuju paznje kao i devetoj rupi svirale. glavno je da se naplati slepovanje vozila nakon nesrece...

                                btw, i po sadasnjim zakonima je jasno definisano sta i kako rade tehnicki pregledi, i ko je za sta odgovoran.
                                problem je sto sadasnje zakone niko zivi ne zarezuje, ukljucivo i policiju.

                                niti jedan zakon na papiru koji se u praksi ne primenjuje nece poboljsati stanje u realnosti, a osnova poboljsanja je stvaranje svesti o svrsi primene zakona, o ceni zivota, o vaznosti troska bezbednosti po celo drustvo, o vaznosti same ideje da se prevencijom maskimalno umanji saobracajni rizik.

                                kazna je poslednja mera, koja se sprovodi NAKON nesrece, a mnogo je efijaksnije spreciti nesrecu nego leciti.

                                a sprecavanje pocinje univerzalnom primenom zakona, ma kakav da je, i na svima i na svakome mestu.

                                to ukljucuje i pesake, koji se po danasnjem zakonu po pravilu prakticno nikada ne kaznjavaju.

                                kada je jedan pesak kaznjen sto je pretrcavao kolovoz, pogotovu na otvorenom putu.
                                ili prelazak na crveno.

                                dogadja se, ali toliko retko da je rizik kaznjavanja po pesaka prakticno cista fikcija.

                                kada nesto nije kaznjivo, to posredno znaci da je dozvoljeno...
                                i to je stav primene u praksi onog teksta na papiru koji je za sada poprlicno mrtav.

                                bez te sustinske promene u pristupu niti najbolji tekst na papiru nece imati nikakvog niti pozitivnog niti negativnog dejstvna na sadasnje stanje na ulicama.
                                edukacija policije, vozaca, pesaka, sudstva, medijskog izvestavanja moze da ima vece prakticne posledice na saobracaj nego gomila odlicnih a mrtvih paragrafa zakona koji ce biti prakticno fiktivan.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X