Kvalitet goriva u Srbiji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srlanda
    CBC Član
    • 13.11.2007
    • 35
    • Beograd

    #61
    Iz licnog iskustva,uverio sam se (sto se tice benzina) da je najbolja pumpa Zmaj,sto sam vec naveo ranije ili u nekoj drugoj temi. Od kada sam kupio auto,a proslo je skoro 4 godine da ga imam,samo sam sipao na ELP pumpi zato sto mi je bilo najprakticnije (oni ti sipaju,usput mi je,itd...). Odprilike pre oko godinu i po dana je auto poceo da mi se gusi kada je bas hladan (znaci zimi). I tada sam,naravno,poceo da se cimam i raspitujem oko toga gde sipati. Sa najvise strana sam cuo da je Zmaj najbolji zbog najveceg prometa i najstrozije kontrole (zbog stranaca). Od tada do dana danasnjeg sipam iskljucivo na Zmaju.

    Skoro mi se desilo da sam bio na tolikoj rezervi da sam morao da sipam na ELP-u cisto za 1000 din. jel ne bih stigao do Zmaja,a i nisam imao vise para. Sledeceg jutra,nakon sipanja na ELP-u,krenuo sam od kuce ne presavsi ni 100 m,upalila mi se zuta lampica za motor i auto mi se ugasio! Sto se prvi put dogodilo od kada ga imam! Tako da ja pljujem taj ELP najstrasnije! Inace auto je kupljen nov,presao oko 90000 km i najredovnije servisiran. Naravno cim se to desilo,bio je odvezen u servis i njihovo objasnjenje je bilo prljav benzin.
    Daj mi majko pare za neonke ispod kola i felne od 15 cola!!!

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      #62
      Slažem se sa Srlandom.

      Kada sam letos bio na redovnom servisu u Auto Trendu u Zemunu, bilo je tamo parkirano nekoliko automobila za koje je trebalo utvrditi da li je riknuo ECU ili se samo radi o sakupljanju prljavštine u rezervoaru. Kada ona dostigne neki nivo, dobija se signal na komandnoj tabli kao da ECU ima neki problem i tada je najbolje što pre oprati rezervoar.

      Nedavno smo prali rezervoar na sinovljevom Yugu - šta se u njemu sakupilo je stvarno za neverovati, to mora sopstvenim očima da se vidi.
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #63
        Originally posted by DejanV
        ...još jedna od jeftinih reformi koje nas svakim danom, u svakom pogledu, sve više i više približavaju Evropi će biti porast cene dizel goriva. Letos je u Grčkoj litar dizela bio skuplji od litre benzina. Očekujem da će to i naši reformatori uskoro uraditi.
        Kad bi malo znao koliko je skupo napraviti moderno dizel gorivo za najzahtevnije motore, i koliko je proces njegovog dobijanja u rafineriji skuplji nego kad je u pitanju npr. BMB, drugačije bi pričao...

        Nema tu nikakvih ''reformatora'', ili ''evropske mode da dizel bude skuplji'', ili šta već drugo...već je mnogo teže i skuplje za svaku sledeću euro normu dobijati u rafineriji sve kvalitetniji i čistiji dizel...Zato mu i cena ide gore...

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #64
          @neshaoct
          Potpuno si u pravu, ja stvarno pojma nemam koliko je komplikovano napraviti savremeno dizel gorivo.

          Ali znam da je do pre 2-3 godine dizel gorivo bilo osetno jeftinije od benzina, pa kada se narod primio i krenuo da kupuje automobile sa dizel motorima, države su brzo uvidele da imaju budžetski manjak zbog opadanja prodaje benzina, pa su podigle akcize.

          Ništa ovi ovde nisu novo izmislili, oni samo slepo kopiraju već viđeno.

          Zato mi ni ne trab da znam kako se pravi dizel gorivo, dovoljna mi je ova moja diploma ekonomskog fakulteta da shvatim šta se radi.
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • Car
            CBC Senator XXL
            • 07.07.2005
            • 900
            • Beograd

            #65
            Bez da ikoga uvredim, ali vecina vas koji se javljate na ovoj temi nema nikakve konkretne podatke o kvalitetu goriva vec pricate napamet, i to citam vec par godina otkako sam se registrovao ovde. Danas i najugledniji brendovi imaju problema s kvalitetom, tako da cesti kvarovi sistema ubrizgavanja i ostalog uopste nisu retka stvar, ni kod nas, a ni van ove nase drzave. E sad, ako je vama lakse da hvalite proizvodjace automobila kao da imate interese i udeo u prodaji, onda u redu...

            Ja isto tako nemam konkretne podatke, ali bar ne lupetam kako mi auto bolje vuce ili manje dimi jer sam nasuo 15 litara na omv-u, mol-u ili gde vec.

            Kad crkavaju trapovi onda su krivi putevi, kad crkne nesto od ubrizgavanja krivo je gorivo, sta je sledece, crna magija?

            Comment

            • subicd
              CBC Senator XXL
              • 20.06.2008
              • 463
              • Novi Sad

              #66
              ED se za vasu informaciju uvozi i sasvim solidnog je kvaliteta. NIS preradjuje neku neznatnu kolicinu u odnosu na celokupno trziste. Ostala goriva stizu iz NISa, tako da je u principu to to.

              Kazu ljudi koji voze benzince da sa oseti kad bezolovni sipaju u nekim zemljama u okruzenju i da manje ''stiking'' iz auspuha, manje trosi, bolje ide.

              Za ED nisam cuo slicne komentare u poslednjih godinu dana, a ni uverio se, jer auto ide isto, isto trosi, isto radi a sa ''nasim''-uvoznim ED nemam problema niti nuspojava na autu. Naravno nije ni ED na svim pumpama isti, ali je na proverenim pumpama vrlo dobrog kvaliteta . [/b]

              Comment

              • JaMaL
                CBC Senator XXL
                • 14.04.2007
                • 448
                • JaMaL

                #67
                Pazi definitivno je da je gorivo kod nas veoma sareno...

                i definitivno je da svako ko poznaje svoj auto moze to da oseti veoma lako...

                jos oni sa injection sistemima kako tako, treba uvo i osecaj koji nemaju svi... ali karburatori... pff.. to provalis odmah...pogotovu ako ih sam cistis i stelujes... tu nema lazi kako auto ide i zvuci...

                da imamo katastrofalan benzin i dizel to svi znamo... i sam covek iz nisa je u jutarnjem programu rekao da oni imaju 20+ godina staru tehnologiju i je kvalitet naseg benzina daleko ispod bilo kog modernog standarda... ali da drzava ne zeli da ulaze u nis i bolja postrojenja i da ce tako biti sve do njegove prodaje... i otvaranja trzista za druge preradjivace...

                a sam kvalitet, tj cistoca benzina zavisi i od pumpe na kojoj se sipa jer talog u rezervoaru, nivo, cistoca... sve to utice i na ono sto ti ulazi u rezervoar...

                tako da konkretni podaci o kvalitetu goriva ti nista ne znace jer bi bili veoma sareni od pumpe do pumpe i od isporuke do isporuke...

                generalno je da je benzin los i da zahteva 2 do 3 puta vishe paznje na sistem ubrizgavanja nego sto je to fabrika odredila...

                mislim prosto je otvorite motor i shvaticete sta vozite... neko ko je ikada dovezao nekog stranca iz nemacke i otvorio njegov motor i motor auto koji je vozen u srbiji... lako je primetiti razliku u 10 godina naseg goriva...

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #68
                  Originally posted by Car
                  Bez da ikoga uvredim, ali vecina vas koji se javljate na ovoj temi nema nikakve konkretne podatke o kvalitetu goriva vec pricate napamet, i to citam vec par godina otkako sam se registrovao ovde. ...
                  Ako sipaš gorivo na pumpi A, pa ti "klikću ventili" odnosno dobiješ detonacije, a onda za par dana sipaš na pumpi B i to se ne događa, kako bi to nazvao? Nagađanjem? Pretpostavkom?

                  ... Danas i najugledniji brendovi imaju problema s kvalitetom, tako da cesti kvarovi sistema ubrizgavanja i ostalog uopste nisu retka stvar, ni kod nas, a ni van ove nase drzave. E sad, ako je vama lakse da hvalite proizvodjace automobila kao da imate interese i udeo u prodaji, onda u redu...
                  Majke ti, koji su to "najugledniji brendovi" koji imaju problema sa ubrizgavanjem? Baš me zanima! Oni su taj zanat pekli 20+ godina i jako dobro ga ispekli, statistike kažu da su kvarovi na elektronici zastupljeni sa manje od 1% u ukupnom broju kvarova sistema, a sve ostalo ide na loše održavanje. Na primer, malo ko kod nas uopšte i zna, a kamo li razmišlja, o tome da se brizgaljke jednom godišnje lepo stave u ultrazvučnu kadicu i temeljno operu - baš kao i karburatori.

                  Da li se oseti? Pa onaj koji ne oseti razliku ne treba ni da vozi, veruj mi, tolika je.

                  Ja isto tako nemam konkretne podatke, ali bar ne lupetam kako mi auto bolje vuce ili manje dimi jer sam nasuo 15 litara na omv-u, mol-u ili gde vec.
                  Pa probaj jednom, iznenadićeš se.

                  Kad crkavaju trapovi onda su krivi putevi, kad crkne nesto od ubrizgavanja krivo je gorivo, sta je sledece, crna magija?
                  Hoćeš da kažeš da loš kvalitet drumova nema veze sa bitno skraćenim životnim vekom vešanja SVIH vozila ovde u odnosu na recimo Nemačku ili Francusku?
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #69
                    Originally posted by DejanV

                    Ako sipaš gorivo na pumpi A, pa ti "klikću ventili" odnosno dobiješ detonacije, a onda za par dana sipaš na pumpi B i to se ne događa, kako bi to nazvao? Nagađanjem? Pretpostavkom?
                    To bih nazvao pokvarenim autom. Nisam strucan da ti kazem sta je problem, ali u servisu ce ti pomoci. Dakle, pravac servis.


                    Majke ti, koji su to "najugledniji brendovi" koji imaju problema sa ubrizgavanjem? Baš me zanima! Oni su taj zanat pekli 20+ godina i jako dobro ga ispekli, statistike kažu da su kvarovi na elektronici zastupljeni sa manje od 1% u ukupnom broju kvarova sistema, a sve ostalo ide na loše održavanje. Na primer, malo ko kod nas uopšte i zna, a kamo li razmišlja, o tome da se brizgaljke jednom godišnje lepo stave u ultrazvučnu kadicu i temeljno operu - baš kao i karburatori.


                    Da li se oseti? Pa onaj koji ne oseti razliku ne treba ni da vozi, veruj mi, tolika je.
                    A automobil se kvare samo u Srbiji? Cudno da sam onda video iste probleme s npr. renault dci motorima i na stranim forumima, i na nasim forumima. I to bas s diznama, pumpom niskog, pumpom visokog pritiska itd. Puka slucajnost.


                    Pa probaj jednom, iznenadićeš se.
                    Probao x puta, zato sam to i napisao. Evo, danas sam natankao pun rezervoar na molu i napravio 100+ kilometara. Pre toga je bio isto pun ali je gorivo natoceno na omv-u. Verovao ti meni ili ne, ali sve je potpuno isto, i dalje je to samo renault dci, nije poleteo ili tako nesto.

                    Hoćeš da kažeš da loš kvalitet drumova nema veze sa bitno skraćenim životnim vekom vešanja SVIH vozila ovde u odnosu na recimo Nemačku ili Francusku?
                    Da, bas to kazem. Ali, budem li opet pisao o aluminijumskim delovima trapa banovace me.

                    Comment

                    • coco
                      CBC Senator XXL
                      • 24.10.2004
                      • 476
                      • i`am from the land that is placed nowhere

                      #70
                      @car
                      u everyday automobilima, auto industrija racuna na trzista koja imaju losija goriva. zato se ugradjuju sistemi hidropodizaca ventila, knock senzor i slicne stvari. pravo mjerilo kvalitete goriva bi trebao gledati na radu motocikla koji se vrte na pun Q obrtaja te nemaju hidropodizace, knock senzore. ili uzeti namjenski race auto tipa lotus elise.

                      @206
                      mozda bi bilo pametno pojasniti razliku izmedju every day auta i visokoturaznih motora (sto i zasto jedan ima a drugi nema). bas bih volio vidjeti sto se dogadja hidropodizacu na 11 000 rpm

                      @svi
                      omv je drasticno pogorsao kvalitetu goriva u hr. bezolovni 100 je katastrofican. omv je na dvije benzinske imao euro diesel (ispitano preko laboratorija) pun sumpora.
                      izgleda da u zadnje vrijeme kupuju svugdje i svakave kvalitete te prodaju na omv-u.
                      "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

                      Comment

                      • TETAK
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 3034
                        • Čačak, Srbija

                        #71
                        Dok sam imao Oktaviju A-5 sipao sam jedno vreme ED isključivo na OMV pumpi pošto mi je poznanik tamo direktor,a tvrdio je da je kvalitet goriva(i aditiva u njemu) kod njih naj. Elem u jednom momentu upali se meni ikonica za izduvne gasove, ja u servis i tamo mi očitaju problem sa gorivom.Ja se požalim poznaniku(nisam mu tražio pare nazad) i kažem mu ono što su u servisu utvrdili, a on ni pet ni šest, da on garantuje da u gorivo nije ništa naknadno sipano i da oni nisu ništa muvali sa gorivom, ali da on ne zna odakle je to gorivo, jer ono što dobije iz distributivnog centra to i prodaje i da u poslednje vreme osim mene i nekog lika sa skoro novim BMW 530D, nije imao reklamacija.Od tada nikad više ne idem na OMV.......... u stvari idem, ali da popijem odličan zeleni čaj sa ukusom breskve i malo prelistam auto časopise!
                        Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #72
                          @Car
                          E, pa pošto nisi stručan, evo ti prilike da nešto naučiš.

                          Kada benzinskom motoru daš gorivo koje je ispod njegovog praga tolerancije, neizbežan efekat su detonacije van kontrole u cilindrima. Kod nas se to još i sasvim pogrešno zove "kliktanje ventila". Najčešći rezultat te pojave je pucanje klipova.

                          Što je neki motor nategnutiji, "navijeniji", više je osetljiv na kvalitet goriva. Nekada su kompresioni odnosi bili 7:1, danas su standardno 10,5:1 ili preko 11:1 u automobilima klase Porsche, Ferrari, itd. Pored velikog kompresionog odnosa, drugi problem sa lošim gorivom je visoka tura motora. Motor deklarisan na recimo 5.400 o/min. će imati manje problema sa lošim gorivom nego motor deklarisan na recimo 6.500 o/min.

                          Koliko da znaš, meni je limiter postavljen na 8.500 o/min, pa baš imam oho-ho prilike da osetim gorivo.

                          U slučaju napajanja motora karburatorom, taj problem je još izraženiji jer je karburator po svojoj prirodi rada statično podešen da radi optimalno u jednom relativno uskom opsegu, dok u slučaju elektronskih ubrizgavanja, koja mogu kontinuelno da variraju otvorenost leptira i količinu gorima, i to prema podatcima koje dobijaju preko sondi u motoru, taj problem je drastično smanjen tako što će ubrizgavanje pokušati da kompenzuje loš kvalitet goriva, tj. nedovoljnu eksplozivnu moć, prostim ubacivanjem više goriva. Motor će trošiti više, ali neće biti detonacija sve do neke poslednje, donje tačke rada.

                          Drugi efekat lošeg goriva je pad deklarisane snage motora. Na primer, vidim voziš Renault pa hajmo na njega, Clio Sport i Megane Sport kod nas NIKADA ne mogu imati nominlnu snagu za koju su deklarisani, jer oba traže bezolovno gorivo od 98 oktana kao minimum.

                          Pa kada ti kažem ja, a i ne samo ja, da kada odem u Grčku i sipam benzin na nekoj Shell pumpi, auto mi se drugačije ponaša, bolje ide, lakše, može da se vrti i iznad deklaracije na 5.400 o/min i da još uvek ima šta da kaže, dok sa domaćim gorivom on je rekao sve što je imao već do 5.000 o/min, posle ga samo bez veze maltretiram.

                          Otkudan nam brojke o niskom oktanskom sadržaju benzina? Iz dva izvora, kada bi umesto filozofiranja malo pregledao forum, našao bi i sam oba podatka.

                          206 je svojevremeno naveo podtake nekog ispitivanja uzoraka bezina sa 4 pumpe u gradu, kojom prilikom je dobijena vrednost 91,8...92,2 oktana, ako se dobro sećam.

                          I kao da to samo po sebi nije dovoljno, na zvaničnom sajtu NIS-a možeš i sam lepo pročitati da od 13 potrebnih aditiva za BMB95, oni stavljaju 7. 6 uopšte ni ne stavljaju. I sami kažu da njihovo gorivo ima 30...35% sumpora više nego što bi smelo da ima, a šta sumpor znači za motor, e to saznaj sam, potrudi se i ti malo da bar nešto znaš ako hoćeš da diskutuješ na forumu posvećenom automobilima, i još pride uglavnom lepo sređenim automobilima.

                          Tako da je naš Teatar Apsurda kompletan i tipično naš - prvo zakonom zabranimo uvoz vozila bez Euro 4 standarda u ime ekologije i opšte dobrobiti, a onda sva ta divna, čista Euro 4 vozila napajamo TOTALNO SUBSTANDARDNIM I DOBRO OTROVNIM gorivom. Ako sumnjaš u otrovnost, pokušaj da udahneš malo sumpora, koliko ja znam, on je prilično otrovan.

                          Poštedi nas molim te odokativnih, Schatz metoda komentara tipa "ja ne nisam stručan, ali mislim ...".
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            #73
                            Originally posted by coco
                            ...
                            @svi
                            omv je drasticno pogorsao kvalitetu goriva u hr. bezolovni 100 je katastrofican. omv je na dvije benzinske imao euro diesel (ispitano preko laboratorija) pun sumpora.
                            izgleda da u zadnje vrijeme kupuju svugdje i svakave kvalitete te prodaju na omv-u.
                            Coco, hvala na informaciji, došla je u baš pravo vreme. Naime, 08.11 idem malo do Zagreba i baš sam planirao da dovučem sinu nazad 20 litara 100 oktanskog baš sa OMV pumpe, koja je blizu mesta gde ću biti. Sada naravno od toga nema ništa.

                            Ja vam lepo govorim da je OMV jedna trgovačko-lopovska firma. Čik neka tako nešto urade u rodnoj im Austriji. Malo morgen smeju.
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • subicd
                              CBC Senator XXL
                              • 20.06.2008
                              • 463
                              • Novi Sad

                              #74
                              Originally posted by DejanV
                              Ja vam lepo govorim da je OMV jedna trgovačko-lopovska firma. Čik neka tako nešto urade u rodnoj im Austriji. Malo morgen smeju.
                              I ja to mislim i ne sipam vise kod njih.

                              @Car
                              Ti vozis dizela a ED je kao sto sam rekao kod nas na vecini mesta pristojnog kvaliteta(puno bolji od benzina) naravno ako ga ne mesaju, ali stize po PSu sto se tice sumpora i cistoce.
                              Reno je imao problem sa diznama fabricki na dCi motorima,tako da to vec nema veze sa ED kod nas u poslednjih 1-2 godine, kao sto si i rekao.


                              Oni sto voze benzince najbolje znaju na kakvo gorivo voze i kako im se ponasa auto na nasem (NISovom) benzinu. Kad izadju iz zemlje i sipaju dobro gorivo verujem da osete bitnu razliku..

                              Comment

                              • coco
                                CBC Senator XXL
                                • 24.10.2004
                                • 476
                                • i`am from the land that is placed nowhere

                                #75
                                @DejanV
                                pa, moje iskustvo sa 100-tkom sa omv-a je bilo oke do prije 6 mjeseci. kad sam usipao 100-tku, pri kocenju motorom sam imao detonacije. odmah sam se sjetio ina bezolovnog 95.

                                moja preporuka ti je tifon 95 BS class. u zadnje vrijeme samo njega tankam i nemam detonacija. inace, hondamino mi ima motor bez hidropodizaca i knock senzora, tak da ak hondamino radi bez problema, znaci da je oke gorivo
                                "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

                                Comment

                                Working...
                                X