Benzin vs. dizel

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Benzin vs. dizel

    To je to, pricha se nadovezuje na moju temu u vezi sa novim Audi A8 sa novim TDI motorom. Njihov agregat je malo jaci po pitanju ks, ali je ovaj 420 CDI jaci po pitanju Nm...
    Inache je neumesno uporedjivati vrh sportskih automobila sa ovim "naftaricama", vrticemo se ovde u krug do besvesti... To su suprotni svetovi ali... Da se ne ponavljem, imam reply u mojoj pomenutoj temi o novom Audi A8 TDI motoru.
    U svakom sluchaju, diesel napada zhestoko...

    @ Brabus

    Poz forumshima
    http://www.bmw.tv
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    #2
    A koliko nm ima V10 sto ide u Touarega

    Comment

    • BRABUS
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2004
      • 2399
      • London

      #3
      oko 700 nm, neznam tacno, al znam da ima 313 ks

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #4
        Stvar kod ovog SL-a je to sto je SL400 DIZEL za 0,5 sekundi BRZI NEGO SL500 (benzinac) 0-100. To je prava razlika.

        Da se nadovezem- a u SLK 320 CDI su ubacili motor sa 3 turbine. Motor razvija 286 ks i negde oko 465 lb/ft (oko 600-650 Nm ne secam se tacno). To nije sve, 0-100 za 5.3 sec u serijskom dizelu!!!!!!!. I sve to sa 13.5 km na 1 litar tj. oko 8 l na 100 km.

        Mislim da su sa ovim dali veliki domaci zadatak ostalima.
        Boost or bust...

        Comment

        • Skyline GT-R
          CBC Senator XXL
          • 13.02.2005
          • 806
          • Chicago - My Kind Of Town

          #5
          Vec sam istu pricu objasnio u postu o audi-ju.Potrosnja u mnogome zavisi od toga da li stiskas auto ili ne.Ako stiskas, onda ti potrosnja ide dosta gore.
          Drugo...taj auto sa 3 turbine - i to smo apsolvirali.Prvo taj auto ima TRI turbine ( da ne pricamo sto je prvobitna zamisao bila da ima CETRI ali nisu stale zbog prostora).A drugo i brabus je u tekstu naveo da je to max koji su mogli da postignu.Prvo nema mesta vise - znacio da je motor toliko nabudzen da nista vise ne moze da stane sipod haube.A i bila je neka prica da motor nebi mogo da izdrzi 4 turbine (ili sam se mozda prebacio).
          I molim vas..nemoj te vise da pretite benzincima sa dieselom.Jeste ekonomican, ima dobar Nm na malim obrtajuma....ima dobro grejanje.....dosta je napredovao......ali nemojte ga vise u sportske automobile.Prvo sto je kao baba na papucicu gasa (dok ne uhvati turbina),a druge i bez tih turbina iso bi do 100....znas kad.

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            Ne secam se da sam to rekao...al nebitno. Maksimum nisu postigli sigurno, jer takav motor sa nadpunjenjem pruza jos potencijala.

            Licno mislim da ce u srednjem roku da dizeli po karakteristikama stignu benzince, pa cak i u sportskom segmentu, samo je pitanje da li ce auto kompanije to da omasove u serijskoj proizvodnji (zbog raznih interesnih grupa, segmentiranja trzista...).

            Skyline, oslobodi se predrasuda, ne valja da se njima rukovodis. Voznja u jakom dizelu bi ti pomogla da ih se oslobodis

            Comment

            • Skyline GT-R
              CBC Senator XXL
              • 13.02.2005
              • 806
              • Chicago - My Kind Of Town

              #7
              Heheheh....a-a Ali necemo vise o tome.Ja stojim iza toga da diesel nece nikad moci da parira benzincu .A ako je "takav potencijal" u dieselu, zasto ga rade sa 100 turbina.zasto ga ne puste malo da "sam dise", da pokaze sta zna i koliko je eksplozivan na papucicu gasa bez icije pomoci.
              A te prognoze kad ce diesel da dostigne benzinca ostavite sa strane za sada.Oni vec dugo rade na tim dieselima dok su kao sto sam i reko benzinci zapostavljeni.Do duse neki kao sto je recimo BMW.Agregat 2L sa 150ks se nije menao 15 godina (kao i performanse) do pre godinu dana (valjda) kad su mu dodali 20-ak konja.Ali je zato zadnjih 5 godina diesel otiso u.......PM.A sta da su malo vise radili sa benzincima?

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #8
                Skyline,
                drugi proizvodjaci cede suvu drenovinu iz benzinaca kao sto je Ferari ili BMW sa M-power odeljenjem i sve se vrti oko 100 konja po litru zapremine osim ako se ne stavi motor kao u Hondi od 9000 obrtaja i vise ali se onda gubi na elasticnosti na niskim obrtajima koji su najvazniji za gradsku voznju.
                Ja licno vise volim benzince ali moram da priznam da su se sada dizeli izjednacili sa njima, bez obzira sto se koristi turbina. Nisu to kola za drag pa da se gleda jel'ima nadpunjenje ili je atmosferski.

                VW sa novom serijom Golfa ima 2.0FSI benzinac sa 200ks i 2.0TDI sa 170 ks razlika od 30 ks je mizerna pogotovo ako uzmemo u obzir da je dizel mnogo bolji na nizim obrtajima tj. ima veci obrtni momenat. Bez obzira sto su oba turba najsavremenija i pocinju da duvaju prakticno ispod 2000.

                Ako se vidi da se u Evropi dizelasa prodaje mnogo vise od 50% od ukupne prodaje automobila razumecemo da ce se mass produkcija benzinaca zadrzati na sadasnjem nivou karakteristika ili sporo napredovati, a sve snage fabrika biti bacene na poboljsanje dizela-voleli mi to ili ne.

                Vozio sam BMW 5 (poslednji) 530 diesel i u kabini nemas nikakav osecaj dizela cak ni po zvuku. Alfa razvija za Maserati Quatroporte dizel motor koji ce imati maksimalku na 5500, mogu da mislim sta ce biti kada dodju sa dizelima do 6500.
                Glavni minus u borbi dizela sa benzincima je upravo bio to- obrtaji. Jedini nacin da povecas KS je ili da nasilno ubacis vise vazduha u motor (turbina ili kompresor) ili da mu povecas broj obrtaja. Do sada su benzinci imali 50%+ obrtaja vise nego dizeli i u direktnom poredjenju pobedjivali.

                To se menja i mislim da je dobro.
                Boost or bust...

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  Sve je to lepo ljudi....
                  Ali recite vi meni sta ce obicnom coveku motor od 200ks!?!.
                  Zasto ne naprave auto od 1000ccm diesel(kao sto je bio daihatsu charade TD)?
                  koji bi imao oko 50ks...i koji bi trosio ispod 4 litra nafte sa danasnjom tehnologijom (po gradu),i da se covek lepo i jeftino vozika...
                  -A ovako ..sve se vise komplikuje....sve se vise nateze....,pa sad kad nekom autu otvoris haubu,normalan covek se uplasi i brze je zatvori nego sto je otvorio...
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    Ali recite vi meni sta ce obicnom coveku motor od 200ks!?!.
                    200 je neki optimum u dansnjem rezimu saobracaja



                    Zasto ne naprave auto od 1000ccm diesel(kao sto je bio daihatsu charade TD)?
                    Pravi VW 1.2 tdi koji trosi oko 3l imas ga u lupu ako je jos u produkciji imas i 1.3 CDTI kod opela 1.4 kod Pezoa i opet WV pa tu je i Toyota sa 1.4

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11
                      Originally posted by Nenad
                      Alfa razvija za Maserati Quatroporte dizel motor koji ce imati maksimalku na 5500, mogu da mislim sta ce biti kada dodju sa dizelima do 6500.
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • srle1
                        CBC Senator XXL
                        • 08.02.2005
                        • 320
                        • Beograd

                        #12
                        A zašto?

                        Ne verujem da će ugraditi nešto bezveze tek tako...
                        Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                        Comment

                        • BRABUS
                          CBC Senator XXL
                          • 15.10.2004
                          • 2399
                          • London

                          #13
                          Originally posted by zoranbg
                          Zasto ne naprave auto od 1000ccm diesel(kao sto je bio daihatsu charade TD)?
                          koji bi imao oko 50ks...i koji bi trosio ispod 4 litra nafte sa danasnjom tehnologijom (po gradu),i da se covek lepo i jeftino vozika...
                          -A ovako ..sve se vise komplikuje....sve se vise nateze....,pa sad kad nekom autu otvoris haubu,normalan covek se uplasi i brze je zatvori nego sto je otvorio...
                          Zasto bi tako nesto napravili, kad bi im to ostavljalo malo prostora za zaradu. Takav auto mora da bude jeftin, sto znaci da je ce profit u apsolutnim brojkama biti nizak. Niska potrosnja takodje ne odgovara naftnom lobiju....i tako sve u krug.

                          Comment

                          • Skyline GT-R
                            CBC Senator XXL
                            • 13.02.2005
                            • 806
                            • Chicago - My Kind Of Town

                            #14
                            Originally posted by Nenad
                            VW sa novom serijom Golfa ima 2.0FSI benzinac sa 200ks i 2.0TDI sa 170 ks razlika od 30 ks je mizerna pogotovo ako uzmemo u obzir da je dizel mnogo bolji na nizim obrtajima tj. ima veci obrtni momenat. Bez obzira sto su oba turba najsavremenija i pocinju da duvaju prakticno ispod 2000.
                            Zato i pricam da ne gledate (samo) nemce,a pogotovo VW.Taj GTI je ziva katastrofa.Ja sam bar od 5-ice ocekivao neso a ono....8sec do 100.Do duse u emisiji SAT su rekli 7,6 ali to ne menja bitno stvari.200ks i turbina i bije 8 do 100 - UZAS.Ajde da ne spominjemo S2000 vise, postoji honda type R ili RX-8.Bez turbine, slicnih snaga, ali dosta boljih performansi.

                            Originally posted by Nenad
                            Ako se vidi da se u Evropi dizelasa prodaje mnogo vise od 50% od ukupne prodaje automobila razumecemo da ce se mass produkcija benzinaca zadrzati na sadasnjem nivou karakteristika ili sporo napredovati, a sve snage fabrika biti bacene na poboljsanje dizela-voleli mi to ili ne.
                            Pa ako tako nastave da razvijaju jedno a drugo samo operu i stave ga kao novo, onda ce za 50godina i razviti diesel da parira benzincu.Ali poenta je da potencijal lezi u benzincu - NE u dieselu.

                            Originally posted by Nenad
                            ..........mogu da mislim sta ce biti kada dodju sa dizelima do 6500.
                            Bice isto, ali moraces da sacekas pa da vidis.Mozda motori nece moci da izdrze (diesel motori ne trpe bas velike obrtaje), mozda ce nesto drugo morati da se menja,mozda...........

                            Comment

                            • Nenad
                              CBC Senator XXL
                              • 06.01.2005
                              • 1364
                              • BBgd/Mow

                              #15
                              Skyline,

                              ako pogledas tezinu Golfa bice jasno zasto tako ubrzava tim pre ako uporedis sa Civic Type-R.

                              Zasto mislis da potencijal lezi u benzincu a ne dizelu??

                              O tome se sve ove godine i radilo, dizel zbog (najvaznije) obrta (kao rezultat drugih nedostataka konstrukcije) nije mogao da parira benzinu.
                              Ako uporedis koeficijent iskoriscenja energije kod benzinca i dizela bice jasno ko je u prednosti, kao spoljnu manifestaciju toga mi vidimo potorsnju goriva.
                              Boost or bust...

                              Comment

                              Working...
                              X