dizel je jako dobra stvar za odredjenu primenu. recimo da zamislimo firmu kojoj treba auto za po ceo dan vozikanje po gradu, i da recimo dnevno jedan ili vise vozaca firme prelazi 200-300km po gradu.
uzmimo prosecan benzinac tipa 1600 kubika i 100 konja nebitno koje marke i modela. on ce trositi svojih 20-30 litara benzina dnevno manje vise. neka 1 litar benzina bude radi racunice 1 evro. to je oko 20-30 evra dnevno ili za 25 radnih dana oko 600 evra recimo. godisnje 7.200 evra samo za benzin.
ok, novi auto, garancija nema drugih troskova, recimo da je i odrzavanje i svi servisi i potrosni delovi ukljuceno u cenu novog/garanciju radi jednostavnosti sa manje varijabli.
uzmimo sada dizelas od recimo 1.5 litara i 80-90 konja (ili koji KS manje svejedno) za istu namenu.
uz iste uslove voznje kao gore, dizel ce potrositi oko 15-20 litara dizela dnevno odnosno oko 450-500 evra mesecno i godisnje oko 5.000-6.000 evra za gorivo.
neto razlika je oko 1.500 evra samo za gorivo u korist dizela i to samo za jednu godinu. ako uzmemo i sitnice poput te da ce dizel mozda potrositi i koji rezervoar goriva manje a da je dizel ipak jeftiniji od benzina razlika po osnovu goriva skace na bar 2.000 evra godisnje.
uz faktor da firma nije ni kupila auto vec ga rentira preko lizinga sto znaci da nije ulozila svoj kapital kao zarobljeni resurs, ispada da ce samo na razlici troskova goriva gotovo bsplatno moci da otplacuje upotrebu dizela u poredjenju troskova benzinca.
u krajnjem, dizel je daleko isplativiji sto se vise vozi a benzin kontra, ispaltiviji sto se manje vozi. (to ukljucuje i odnos troskova odrzavanja redovno vozio ne vozio na svakih 6 meseci).
iako kalkulacija nijeprecizna jasno pokazuje trend- pokazuje gdeje prednsot dizela.
ali....
pojavljuje se "problem" u racunici- trece gorivo LPG koje totalno kvari balans u korist dizela.
na LPG u istim uslovima voznje firma ce za 3 godine upotrebe moci da kupi mozda cak i novi auto samo na bazi ustede na troskovima goriva.
odnosno za 3 (ili 4 godine nebitno) firma je zaradila jedan auto ekstra.
a nasi novinari (emisije i casopisi) su jos u dubokom snu i ne kapiraju da uopste postoji i alternativno trece gorivo kada porede troskove upotrebe novih auta.
uzmimo prosecan benzinac tipa 1600 kubika i 100 konja nebitno koje marke i modela. on ce trositi svojih 20-30 litara benzina dnevno manje vise. neka 1 litar benzina bude radi racunice 1 evro. to je oko 20-30 evra dnevno ili za 25 radnih dana oko 600 evra recimo. godisnje 7.200 evra samo za benzin.
ok, novi auto, garancija nema drugih troskova, recimo da je i odrzavanje i svi servisi i potrosni delovi ukljuceno u cenu novog/garanciju radi jednostavnosti sa manje varijabli.
uzmimo sada dizelas od recimo 1.5 litara i 80-90 konja (ili koji KS manje svejedno) za istu namenu.
uz iste uslove voznje kao gore, dizel ce potrositi oko 15-20 litara dizela dnevno odnosno oko 450-500 evra mesecno i godisnje oko 5.000-6.000 evra za gorivo.
neto razlika je oko 1.500 evra samo za gorivo u korist dizela i to samo za jednu godinu. ako uzmemo i sitnice poput te da ce dizel mozda potrositi i koji rezervoar goriva manje a da je dizel ipak jeftiniji od benzina razlika po osnovu goriva skace na bar 2.000 evra godisnje.
uz faktor da firma nije ni kupila auto vec ga rentira preko lizinga sto znaci da nije ulozila svoj kapital kao zarobljeni resurs, ispada da ce samo na razlici troskova goriva gotovo bsplatno moci da otplacuje upotrebu dizela u poredjenju troskova benzinca.
u krajnjem, dizel je daleko isplativiji sto se vise vozi a benzin kontra, ispaltiviji sto se manje vozi. (to ukljucuje i odnos troskova odrzavanja redovno vozio ne vozio na svakih 6 meseci).
iako kalkulacija nijeprecizna jasno pokazuje trend- pokazuje gdeje prednsot dizela.
ali....
pojavljuje se "problem" u racunici- trece gorivo LPG koje totalno kvari balans u korist dizela.
na LPG u istim uslovima voznje firma ce za 3 godine upotrebe moci da kupi mozda cak i novi auto samo na bazi ustede na troskovima goriva.
odnosno za 3 (ili 4 godine nebitno) firma je zaradila jedan auto ekstra.
a nasi novinari (emisije i casopisi) su jos u dubokom snu i ne kapiraju da uopste postoji i alternativno trece gorivo kada porede troskove upotrebe novih auta.
Comment