Medjutim, na trzistu je prava borba izmedju atmosferskih benzinaca i turbo dizela! A u takvom poredjenju benzinci, trenutno, nemaju sta da traze!

takvo poredjenje je besmisleno u startu, pogotovu sto na trzistu postoje trubo benzinci. danas cak i u najnizim klasama- micro car sub A segment i Golf/Astra/Megane kao main stream produkcija.
pravo poredjenje je atmosferski dizel recimo bas VW SDI 1900 kubika i 64KS sa atmosferskim benzincem isto recimo iz VWa gde je najrpribilizniji recimno 1800 kubika i 125 konja.
da predjenom na turbo varijante- dizel trubo 2000 kubika sa 140 konja, benzin turbo sa 200konja u istom autu recimo Golfu.
Izbaci podatke za Volvo, pre svega medjuubrzanja, pa cemo videti da li turbo benz bas toliko 'dere' TD.
a kako i ne bi kada ima veci obrtni momenat u celom radnom opsegu motora , osim onog malog dela krive ispod 1500 obrtaja.
glavni problem i tog Volvoa i drugih trubo benzinaca (i jacih atmosferskih) odavno nije proizvodnja potrebnih KS u motoru nego kako preneti toliki obrtni momenat na podlogu sa danasnjom tehnologijom guma.
pri tome uvek FWD auto gubi "trku" sa RWD autom ako imaju po svemu uporedive motore. zato se i ide na 4WD uglavnom sa jacim motorima jer jedino tako moze da se koristi puni moguci potencijal obicnih auta namenjenih za legalnu upotrebu na ulicama a uz sto manje troskova na specijalnim kosntrukcijama vesanja.
ako je tema performanse bez ukljucivanja bilo kakvih drugih parametara, onda se svi slazemo: benzin je superioran. Trenutno

Comment