Benzin vs. dizel

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    Medjutim, na trzistu je prava borba izmedju atmosferskih benzinaca i turbo dizela! A u takvom poredjenju benzinci, trenutno, nemaju sta da traze!
    pa izmedju babe i zabe, ko moze da bira

    takvo poredjenje je besmisleno u startu, pogotovu sto na trzistu postoje trubo benzinci. danas cak i u najnizim klasama- micro car sub A segment i Golf/Astra/Megane kao main stream produkcija.

    pravo poredjenje je atmosferski dizel recimo bas VW SDI 1900 kubika i 64KS sa atmosferskim benzincem isto recimo iz VWa gde je najrpribilizniji recimno 1800 kubika i 125 konja.


    da predjenom na turbo varijante- dizel trubo 2000 kubika sa 140 konja, benzin turbo sa 200konja u istom autu recimo Golfu.

    Izbaci podatke za Volvo, pre svega medjuubrzanja, pa cemo videti da li turbo benz bas toliko 'dere' TD.
    ne vidim potrebu, kristalno je jasno da u svemu a pogotovu u medjuubrzanjima dere TD.
    a kako i ne bi kada ima veci obrtni momenat u celom radnom opsegu motora , osim onog malog dela krive ispod 1500 obrtaja.

    glavni problem i tog Volvoa i drugih trubo benzinaca (i jacih atmosferskih) odavno nije proizvodnja potrebnih KS u motoru nego kako preneti toliki obrtni momenat na podlogu sa danasnjom tehnologijom guma.

    pri tome uvek FWD auto gubi "trku" sa RWD autom ako imaju po svemu uporedive motore. zato se i ide na 4WD uglavnom sa jacim motorima jer jedino tako moze da se koristi puni moguci potencijal obicnih auta namenjenih za legalnu upotrebu na ulicama a uz sto manje troskova na specijalnim kosntrukcijama vesanja.

    ako je tema performanse bez ukljucivanja bilo kakvih drugih parametara, onda se svi slazemo: benzin je superioran. Trenutno
    zadnjih 100 i kusur godina, bas trenutno
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #77
      @ darko bg
      takva konkretna matematika je neumoljiva i tacno pokazuje gde pocinje i gde se zavrsava prednost dizela kao goriva ako se prica cisto o ekonomiji.

      dizela treba jako puno voziti da bi postao isplativ do mere da vraca ulozeno i pocne da stedi.

      i da bude veci apsurd, sto oje manji motor po zapremini dizel je sve manje isplativ.
      pri poredjenju sa LPGom dizel je u totalnoj dubiozi, i nikada se ne isplati niti povrati ulozeni novac. ni za milion km gradske voznje.

      ako je vec prica o troskovima...
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #78
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • micko
          CBC Član
          • 08.05.2005
          • 72
          • novi sad

          #79
          Evo jednog poredjenja iste marke i istog modela vozila.U pitanju su malo starija vozila...izvadjeno iz kataloga automobila iz 1999 godine
          Odlican primer
          Nije odlican, skroz je pogresan. Automobili su iz 1999, a to je bilo pre 6 godina, turbo dizelasi su enormno napredovali od tada, a benzinci ostali na maltane istom nivou. Brick kaze: "Poredjenje babe i zabe, besmisleno u startu, pogotovu sto na trzistu postoje turbo benzinci". Ja zaista nista nisam kriv sto stvari na trzistu stoje tako kako stoje, turbo benzinci se prodaju u JAKO malom broju i objektivno se ova opcija retko kad uopste uzima u razmatranje ukoliko turbo benz nije bas auto koji zelim (iz subjektivnih razloga jer objektivnih ima jako malo). Hteo to brick ili bilo ko drugi da prizna ili ne na trzistu se uporedjuju i kupuju automobili sa slicnom snagom i cenom, uopste slicnih karakteristika, a ne sa istom koncepcijom! Zato je poredjenje atmo vs atmo i turbo vs turbo potpuno besmisleno, nikome ne koristi, a i SVI se slazemo ko je u takvom poredjenju bolji - benzinci. ALI, bas me briga da uporedjujem i razmatram da kupim SDI vs 1.8 benz samo zato sto su 'iste' koncepcije, tj. sto su oba atmosferska! Svako ima svoje kriterijume pri odabiru auta ali, generalno, svima su bitni potrosnja, performanse i cena. Govorim o 'normalnim' automobilima, koji se 'normalno' koriste u svakodnevnom zivotu, znaci 0-100 i max brzina i nisu toliko bitni koliko medjuubrzanje za preticanje i mala potrosnja. Za cisto 'performance' aute - turbo benz je bezpogovorno najbolji izbor. TD jeste skuplji od atmo benzinca ali ima i znacajnu prednost po svim kriterijumima. Posebno u performansama (nekada je bilo nezamislivo, sutra mozda opet, ali danas tako stoje stvari) - ukoliko zelite iste performanse sa atmo benzincem moracete kupiti veci i skuplji motor, te se anulira i razlika u ceni. Porediti danas atmo benzinca i TD istih zapremina je uzaludno, svako ko je provozao i jednog i drugog zna da je razlika u voznji jos veca nego na papiru. Ja imam licno iskustvo sa Focusom 1.6 vs 1.6tdci i BMW530i vs 530d. Prosto je smesno koliko su benzinci 'anemicni' . I dok se za 1.6 Duratec to i moglo ocekivati jer ima malu zapreminu, za M54 'sestaka' nisam mogao ni da sanjam da ce biti toliko inferioran u odnosu na 'dizelku'! Motor naravno da vuce 'ko lud', ali ni u jednom trenutku nisam osetio BRUTALNO ubrzanje koje sam osetio kod 530d. Cisto radi potvrde evo i podataka o medjuubrzanjima: 80-120 km/h u 4/5. brzini: 7,3/10,0 za atmo benz, 5,4/6,7 za TD! A podatak o 80-120 je za mene bez premca najvazniji i apsolutno odgovara stvarnoj situaciji iz svakodnevne voznje na otvorenom putu. Sta me zabole za 0-100, 'kada ce mi to u zivotu trebati'?! Ni max V me ne zanima, ali potrosnja pri 'krstarecih' 170km/h mi ITEKAKO zanima. 530i i d kostaju isto, a potrosnja Jednostavan izbor, a tako isto izgleda misle i na trzistu. Bolji primer, koji je brick trazio: Golf 2.0GTI 200ks vs Seat Altea 2.0TDI 140ks. Benz turbo je brzi, nema spora, posebno 0-100 i max V, ali to me ne zanima Performanse koje su mi znacajne u svakodnevnoj voznji: 80-120 u 4. GTI - 7,4s TDI - 7,3!!! Potrosnja: neumesno je porediti A podaci o medjuubrzanju su stvarni i ono sto se zaista vrednuje u stvarnom zivotu - stisnem gas i to je to - TD brze pretice od atmo benzinaca koji su i mnogo jaci i brzi. 80-120 u 4. BMW530d - 5,4 s, 545i - 5,8 s O CEMU MI OVDE RASPRAVLJAMO? Sta me briga sto su na papiru babe (atmo benz) i zabe (TD) kada su na trzistu DIREKTNA konkurencija! I turbo benzinci jesu brzi (jos uvek, nesumnjivo), ali SVE drugo je na strani TD!

          ne vidim potrebu, kristalno je jasno da u svemu a pogotovu u medjuubrzanjima dere TD
          ITAKAKO ima potrebe. Ne sumnjam da je Volvo brzi, ipak 'Svedi' znaju vise od Nemaca o turbo motorima, ali vazno je da se vidi kolika je ta razlika: dve, tri, cetiri sekunde ili STOTINKE?

          zadnjih 100 i kusur godina, bas trenutno
          Ma mislio sam 'jos uvek', neosporno je da su benzinci oduvek bili superiorni, samo je pitanje dokle?

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #80
            Medju ubrzanje, hm.. 80-120 sa lakim tuningom svaki sved ide oko 4 sec. Dakle nije bas da su za samo desetinku bolji

            Sa svaki onda mislim na TuRbo modele jer Volvo i SAAB prodaju na SWE trzistu 80% modela sa turbom.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • -Vedran-
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 3255
              • Beograd

              #81
              Originally posted by micko
              Nije odlican, skroz je pogresan. Automobili su iz 1999, a to je bilo pre 6 godina
              Pa lepo sam napisao da je to bar u ovom slucaju i da su automobili izvadjeni iz kataloga 1999 godine.A i to je neki prosek starosti kola koji se vozi u scg....ne vozimo svi nova kola!Danas je vec drugacije...istina je da su dizeli napredovali,ali benzin je benzin!

              Poz
              Power of dreams !!!

              Comment

              • boolero
                CBC Veteran
                • 07.10.2004
                • 175
                • Beograd

                #82
                Dalje, moje vidjenje cele ove situacije je sledece. Citao sam relativno skoro u SAT-u poredjenje dizela i benzinaca od nekoliko istih modela i cilj testa je bio utvrditi posle koliko dizelas pocinje da se isplacuje. Cifre su bile reda 60.000(punto, corsa) do valjda 120.000(polo).
                Nazalost tay broj sada ne mogu da nadjem...al se secam kao da je juce bilo...Polu dizel treba 220.000 km da se ispalti u odnosu na benzinca...(ovo potpisujem)
                Ako racunate da prosecan vozac kod nas prelazi 10.000 godisnje trebace mu 22 godine da mu se isplati. A ko ce da mu iplati shto se 22 god vozio u sporijem,bucnijem,i cadjavijem autu???
                OTS

                Comment

                • Darko
                  CBC Senator XXL
                  • 29.03.2005
                  • 528
                  • Beograd

                  #83
                  Upravo tako. Boli me **** sto ce dizelas da bude o.7s brzi od 80 do 120km/h. Bitno mi je koliko me auto kosta, kakve su mu performanse i koliko ce me kostati odrzavanje. S' obzirom na to koliko se u Srbiji prosecno vozi i kakvo nam je gorivo benzinac mi je totalno prirodno resenje.

                  Inace, nije me mrzelo da pronadjem doticni broj SAT-a(br. 81 12.05.2004). Rezultati testa su sledeci. Dizel se u odnosu na benzinca isplati posle:

                  -punto = 56.000
                  -corsa = 60.000
                  -206 = 80.000
                  -fiesta = 122.000
                  -fabia = 155.000
                  -polo = 221.000

                  Jos jedna stvar. Po ovoj njihovoj tabeli, redovan servis za dizela je nekih 50-90 eura skuplji u odnosu na benzinca. Ne znam koliko je ovo tacno posto dizela nikad nisam imao.

                  Comment

                  • Skyline GT-R
                    CBC Senator XXL
                    • 13.02.2005
                    • 806
                    • Chicago - My Kind Of Town

                    #84
                    Micko >>

                    Slusam tvoje veliko izlaganje o medjuubrzanjima.

                    Ti pricas kako ti nije bitno ubrzanje od 0-100 vec to je bitno ubrzanje od 80-120 jer (kako ti kazes) to ti je potrebno zbog preticanja na putu.Apsolutno se slazem da je bitno da auto vuce i posle 100 da bi "bezbedno" obavio preticanje.
                    Ali....zasto onda potenciras ta ubrzanja u 5-oj brzini (ili 4-oj)."Kome to treba".To jeste na papiru ali...u praksi.....Znas sta....ja kad budem hteo da izvrsim preticanje pri 80km\h necu da krecem iz 5. nego cu da ga presaltam u 3. i izvrsim ubrzanje duplo brze nego iz 5. .
                    Kapis?

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #85
                      SAAB 9-3 Aero standard, benzin, npr 80-120 km/h u 6 brzini 8,3 sekunder
                      9000 aero od 1991 radi to isto za 8,6 sec .. i ovo benzin.
                      A sto Skyline kaze sad, saltanje uzme mao vremena ali o tome nepricamo, jer sad bi da iskoristis prednosti rpm-a
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #86
                        Brick kaze: "Poredjenje babe i zabe, besmisleno u startu, pogotovu sto na trzistu postoje turbo benzinci". Ja zaista nista nisam kriv sto stvari na trzistu stoje tako kako stoje
                        naravno da nisi kriv za trziste, kriv si samo za zatvaranje ociju na ponudu na tom istom trzistu.

                        ALI, bas me briga da uporedjujem i razmatram da kupim SDI vs 1.8 benz samo zato sto su 'iste' koncepcije, tj. sto su oba atmosferska
                        ne uporeduju se koncepcije nego ista cena i ista klasa, a to su upravo motori IDENTICNE klase kubikaze.
                        to sto ti poredis motore razlicitih kubikaza (posto jelte turbo bitno utice na kubikazu koju motor u****) i totalno razlicitih cenovnih klasa govori o zelji da se objektivno porede 2 auta, bilo koje marke.

                        koji je brick trazio: Golf 2.0GTI 200ks vs Seat Altea 2.0TDI 140ks. Benz turbo je brzi, nema spora, posebno 0-100 i max V, ali to me ne zanima Performanse koje su mi znacajne u svakodnevnoj voznji: 80-120 u 4. GTI - 7,4s TDI - 7,3!!! Potrosnja: neumesno je porediti
                        opet tipican primer- zasto ne poredis 2 IDENTICNA vozila gde je razlika samo motor.

                        drugo, to sto je tebi kao znacajno 0,1 sekunde (sto je vec greska merenja prakticno) pokazuje besmislenost insistiranja na skupljem autu sa losijim perfomansama po svaku cenu.

                        A podaci o medjuubrzanju su stvarni i ono sto se zaista vrednuje u stvarnom zivotu - stisnem gas i to je to - TD brze pretice od atmo benzinaca koji su i mnogo jaci
                        ne znam koliko vise ima smisla, jer se ovde ponovo pojavljuje nebuloza- atmosferski motor na bilo koje gorivo je uvek slabiji od turbo motora na bilo koje gorivo. tako da je ovde sasvim logicno da je JACI turbo motor sa boljim perfomansama od slabijeg atmosferskog. tu gorivo apsolutno ne igra ulogu, i uvek je za istu kubikazu jaci turbo motor, zakoni termodinamike i fizike su tu neumoljivi.

                        stvarni zivot- sedi u Golf SDI i u Golf 1.8 benzinac- ista klasa cene i ista kubikaza motora, pa proveri ko brze pretice kada se doda gas.

                        posle toga, sedi u Golfa TDI i u Golfa FSIT koji su iste kubikaze naravno, i opet ponovi test.

                        u obe varijante benzinac je neumoljiv po pitanju perfomansi.

                        mogu ja da poredim benzinac od 5700 kubika i recimo neki Audi 4 TDI koji su slicne cene kostanja. razbice ga atmosferski benzinac u svakom pogledu, samo to nije fer poredjenje jer iako je ista cena nije ista kubikaza kao parametar.

                        itd...

                        teorija na papiru poredjenja jabuka i kruski , moze jer papir sve trpi. sudar sa realnom cenom vozila brzo pokazuje nivo zablude da je TD motor iste cene ili jeftiniji od bilo kog benzinca.

                        u sledecoj iteraciji mozda se dogodi i tvrdnja da je turbo dizel najjeftiniji motor u novom autu, ili polovnom svejedno-svasta se moze cuti

                        ista cena, ista kubikaza, ista jacina motora ( u Nm naravno, jer je to mera jacine), bilo koje poredjenje po identicnim karakteristikama je jedino sto ima smisla. sve ostalo je zamgljivanje sustine- a to je da je dizel skuplji i losijih perfomansi od benzinaca u nabavci, da je dizel skuplji u odrzavanju i da je jedina prednost dizela u manjoj potrosnji i to jeftinijeg goriva a da ta potencijalna prednost moze da se pojavi tek posle 3, 5 ili 22 godine prosecne upotrebe auta kod prosecnog vozaca.

                        tu je matematika neumoljiva.
                        pri tome hibridni novi benzinci trose manje goriva od dizelasa, i imaju manju nabavnu cenu a potencijalno vece troskove odrzavanja.
                        a jos su prakticno tek u povoju.

                        ako je vec prica o dizelu kao gorivu , ono je u CH ili Svedskoj skuplje nego benzin vec godinama, u SAD je dizel povremeno skuplji od benzina a povremeno jeftiniji i uopste je tendencija u svetu da se cena obe vrste goriva izjendacuje.
                        razlika kod nas u ceni goriva je smesno mala u odnosu na razliku cene novih benzinaca vs dizela i narocito registracionih troskova.
                        ako vec pricamo o realnosti kod nas...

                        ITAKAKO ima potrebe. Ne sumnjam da je Volvo brzi, ipak 'Svedi' znaju vise od Nemaca o turbo motorima, ali vazno je da se vidi kolika je ta razlika: dve, tri, cetiri sekunde ili STOTINKE?
                        otvorio sam novu temu sa linkom na neke podatke, recimo da su korektni jer ih nisam proveravao.

                        razlika perfomansi koja te zanimaje tolika da je smesno poredjenje, 0-200 ubrzanje, ili 80-220 km/h medjuubrzanje je toliko u korist Volvoa (ili bilo kog slicnog bilo koje marke) da se meri cak i dvocifrenim sekundama u odnosu na TD motor iste kubikaze.

                        da ne pricamo o tome da TD motor ne moze da se konstantno ili vise desetina km vozi pod punim gasom dok TB to nimalo ne smeta a jako retko ce se stvoriti takva prilika jer sa pola gasa razbija sve TD na punom gasu.

                        Ma mislio sam 'jos uvek', neosporno je da su benzinci oduvek bili superiorni, samo je pitanje dokle?
                        pa ako je nesporno odakle dilema ?

                        a dokle, hm pa recimo da je najprostiji odgovor- dokle god bude vazila postojeca fizika i njeni zakoni termodinamike odnosno hemija i posledicne karakteristike benzina i dizela kao goriva.

                        drugim recima- vecito ce dizel imati sporije sagorevanje, i vecito ce biti u perfomansama inferioran sve dok radi na danasnjim principima.

                        da ne pricamo o tome sto dizel u mnogim zemljama ne sme da se vozi po gradovima, da ponegde ne moze ni da krene u prodaju jer ne moze da ispuni ekoloske norme, i da cene novih konstrukcija toliko bitno skacu nagore da je cak i turbo benzinac postao ekonomicna alternativa cak i u kompakt klasi.

                        ako mislis da su u GM, VWu, ili Renou potpuno ludi sto nasuprot tvojim tumacenjima trzista sada po prvi put u istoriji izbacuju male turbo benzinske motore u ponudi, pokazace vreme.
                        oni ulazu velike pare, a to se ne radi napamet

                        pozdrav i uzivaj u voznji auta dok ja placam 1km benzincem po ceni od 4 dinara, to onim neusavrsenim klasicnim voema rastrosnim

                        btw, do pre 4 godine i malo jace vozao sam ja dizela, i znam tacno i prednosti i mane. i uopste nije jeftin kao sto se misli pocesto, bar ne u nasim uslovima, kada se bas sve stavi na matematicki obracun i uracunaju svi troskovi od registracije i kupovine auta do goriva i servisiranja po predjenom km.
                        znam iz prakse, pa mogu sebi da dozvolim luksuz na formirano misljenje.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • boolero
                          CBC Veteran
                          • 07.10.2004
                          • 175
                          • Beograd

                          #87
                          Originally posted by Skyline
                          Ali....zasto onda potenciras ta ubrzanja u 5-oj brzini (ili 4-oj)."Kome to treba".To jeste na papiru ali...u praksi.....Znas sta....ja kad budem hteo da izvrsim preticanje pri 80km\h necu da krecem iz 5. nego cu da ga presaltam u 3. i izvrsim ubrzanje duplo brze nego iz 5. .
                          Kapis?
                          Samo ti vracaj dizel u 3 pri 80 pa cesh vidish kolko ce ti traje

                          Ma dajte ljudi pa kome treba ubrzanje od 80-120 u 5... ako vam je to prednost onda vam je isto tako prednost sto mozete sa dizelom da krenete iz 3 bez nekih vecih muka...a kome to treba???
                          OTS

                          Comment

                          • Skyline GT-R
                            CBC Senator XXL
                            • 13.02.2005
                            • 806
                            • Chicago - My Kind Of Town

                            #88
                            Originally posted by boolero
                            Samo ti vracaj dizel u 3 pri 80 pa cesh vidish kolko ce ti traje
                            Bas tako.Jos jedna od mana diesel-a.

                            Comment

                            • overspeed
                              CBC Senator XXL
                              • 24.05.2005
                              • 2779
                              • Kosovska Mitrovica

                              #89
                              Ja zaista nista nisam kriv sto stvari na trzistu stoje tako kako stoje, turbo benzinci se prodaju u JAKO malom broju i objektivno se ova opcija retko kad uopste uzima u razmatranje ukoliko turbo benz nije bas auto koji zelim (iz subjektivnih razloga jer objektivnih ima jako malo). Hteo to brick ili bilo ko drugi da prizna ili ne na trzistu se uporedjuju i kupuju automobili sa slicnom snagom i cenom, uopste slicnih karakteristika, a ne sa istom koncepcijom!...

                              ...Svako ima svoje kriterijume pri odabiru auta ali, generalno, svima su bitni potrosnja, performanse i cena. Govorim o 'normalnim' automobilima, koji se 'normalno' koriste u svakodnevnom zivotu, znaci 0-100 i max brzina i nisu toliko bitni koliko medjuubrzanje za preticanje i mala potrosnja...

                              ...A podatak o 80-120 je za mene bez premca najvazniji i apsolutno odgovara stvarnoj situaciji iz svakodnevne voznje na otvorenom putu. Sta me zabole za 0-100, 'kada ce mi to u zivotu trebati'?! Ni max V me ne zanima, ali potrosnja pri 'krstarecih' 170km/h mi ITEKAKO zanima. 530i i d kostaju isto, a potrosnja Jednostavan izbor, a tako isto izgleda misle i na trzistu.
                              @ Micko:
                              Pravo u "centar" teme - upravo je to ono shto se poslednjih godina menja u auto industriji i generalnom odnosu dve opcije, a pre svega naglog disbalansa u procentualnom odnosu broja prodatih automobila u protekloj deceniji. Naravno da trzhishte, generalno gledano, uvidja da je izbor sve vishe jednostavniji sa svakom sledecom generacijom TDI a narochito common rail motora.

                              ...Bolji primer, koji je brick trazio: Golf 2.0GTI 200ks vs Seat Altea 2.0TDI 140ks. Benz turbo je brzi, nema spora, posebno 0-100 i max V, ali to me ne zanima Performanse koje su mi znacajne u svakodnevnoj voznji: 80-120 u 4. GTI - 7,4s TDI - 7,3!!! Potrosnja: neumesno je porediti A podaci o medjuubrzanju su stvarni i ono sto se zaista vrednuje u stvarnom zivotu - stisnem gas i to je to - TD brze pretice od atmo benzinaca koji su i mnogo jaci i brzi.
                              No comment

                              Ne sumnjam da je Volvo brzi, ipak 'Svedi' znaju vise od Nemaca o turbo motorima, ali vazno je da se vidi kolika je ta razlika: dve, tri, cetiri sekunde ili STOTINKE?
                              @ Micko:
                              Stoji... Turbo benz vs. turbo-dizeli, bez pogovora stoji tih par stotinki... to jest, shto se performansa tiche. Ali, SHTA DALJE??? Za jednog prosechnog vozacha danas, je ta razlika apsolutno zanemarljiva, jer tih par stotinki boljeg medjuubrzanja imaju i svoje "propratne efekte" tipa opterecenje motora (chitaj kraci radni vek), opterecenje turbine (koja ionako "ide" na 150-250 k km), ali pre svega potroshnja A kad taj prosechan kupac treba da "odvoji" neki auto, itekako su mu bitne sve te stavke, narochito ono Automobil se kupuje u odnosu na vishe karakteristika i "plus i minus" faktora a sve to u zavisnosti od lichnih afiniteta, zelja, ali pre svega u okviru mogucnosti. Tako razmislja sav normalan svet, a trzishni trendovi koje Micko pominje to nedvosmisleno i dokazuju.

                              Medju ubrzanje, hm.. 80-120 sa lakim tuningom svaki sved ide oko 4 sec. Dakle nije bas da su za samo desetinku bolji

                              Sa svaki onda mislim na TuRbo modele jer Volvo i SAAB prodaju na SWE trzistu 80% modela sa turbom.
                              @ Boost:
                              Da, ali samo zato shto iz specifichnih razloga za trzhishta tipa Skandinavija i sl. nema puno smisla propagirati diesel, isto kao shto ga (u ovom trenutku) nema smisla "gurati" u auto-sport. Koliko je procentualno broj prodatih turbo benzinaca u ukupnoj prodaji automobila uopshte? Oko 20 % od ukupne proizvodnje. A onda, koliko od tih 20 % ima tuniranih (chak i u Swe)? Mislim, ovde se vec pricha o pojedinachnim sluchajvima, tj. kupaca koji iz veoma subjektivnih razloga kupuje takve automobile, a chiji je broj zanemarljiv u odnosu na "presek mase" koja se profilishe kao "trzhishte". Irelevantan primer...

                              micko ::
                              Nije odlican, skroz je pogresan. Automobili su iz 1999, a to je bilo pre 6 godina

                              Pa lepo sam napisao da je to bar u ovom slucaju i da su automobili izvadjeni iz kataloga 1999 godine.A i to je neki prosek starosti kola koji se vozi u scg....ne vozimo svi nova kola!Danas je vec drugacije...istina je da su dizeli napredovali,ali benzin je benzin!
                              @ Honda:
                              Opet generalizujemo stvari: "...benzin je benzin!" I shta - tachka??? Mislim, chovek (Micko) se ubi iznoshenjem chinjenica i brojeva "na sto", pa shta onda znachi generalizovanje tipa "benzin je benzin" bez sagledavanja istih? Jesi li pogledao ono sa Golf V GTI i Seat Ibiza TDI? "Biju" se po pitanju performansa? A shta treba da nudi GTI ako ne performans? Gde to treba "glatko", bez i najmanje nedoumice da benzin "tuche" diesel ako ne na performans polju? A ono - "chupaju se" i 'vataju za stotinke... A po pitanju ostalih "za i protiv" sve je jasno

                              Ali....zasto onda potenciras ta ubrzanja u 5-oj brzini (ili 4-oj)."Kome to treba".To jeste na papiru ali...u praksi.....Znas sta....ja kad budem hteo da izvrsim preticanje pri 80km\h necu da krecem iz 5. nego cu da ga presaltam u 3. i izvrsim ubrzanje duplo brze nego iz 5. .
                              Kapis?
                              @ Skyline:
                              Sve je to lepo, malo ko pretiche benzincem u petoj, chak i chetvrtoj (na pomenutih 80-120). ALI: uporedi pomenute Golf V GTI i Ibiza TDI koji ce da "izvoze" neku deonicu tipa Bg-Kv ili Bg-Bd, npr. dakle neku neobaveznu "otvorenu" deonicu. Ibiza mozhe "ladno" da 80 % preticanja odradi u petoj, a GTI nekih 20 %. To znachi da bi tokom 80 % preticanja GTI morao nazad do 4./3. brzine, a svi znamo da na 90-100 km/h "shaltanje" u 3. u GTI-ju znachi samo jedno: POTROSNJA A tek "muchenje" motora na 5-6 k rpm A diesel sve na 2-3 k rpm, i to u stepenu prenosa i na brzini gde upravo najmanje troshi A josh ako primenish ovo na gradsku voznju... Efekat je dva puta jachi...
                              Kapis?
                              Sve ovo ITEKAKO znaju i uzimaju u obzir kupci, shto lepo i jasno pokazuju trzhishni trendovi poslednjih godina. Ponavljam, ja lichno vozim na benzin, ali jedino shto ne prelazim preko 13 k km godishnje, shto je daleko ispod nekog proseka (gledano na globalnom, svetskom/evropskom trzhishtu). Za sve preko toga je izbor apsolutno jasan i nedvosmislen, i to i uvidja i kupac koji je sve vishe informisan i koji vishe nego ikad automobil kupuje pre svega tako da bude ekonomski rentabilan a istovremeno shto bolje zadovolji i ispuni lichne potebe.
                              O tome prica Micko, i ja apsolutno delim njegovo mishljenje. Na kraju krajeva, to je apsolutno realno i chinjenichno stanje stvari danas u auto-industriji.

                              Pozz
                              http://www.bmw.tv

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #90
                                Irelevantan primer?

                                80% TuRbo motora je tunirano.

                                Inace, da, nema smisla uporedjivati sa SWE i specificnim prohtevima kupaca ovde.
                                Naravno, SAAB vec 6 godina nema model BEZ TuRbo motora (sad se pojavio na 9- SS motor Opela ali niko ga nekupuje, dakle opcija za narudzbinu) .
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X