Sta pricas vise cooooovece...sta pricas...Da li razmisljas malo o onome sto pises ili samo gledas da otkucas.Znaci ne mogu da citiram vise sta pricas jer bi mi trebalo pola sata.
Diesel i benzinac se cupaju za stotinku???Koju bre stotinku...koju stotinku...dao si primer gde u 5. brzini jeste stotinka.A ja ti kazem da ja necu da prestizem sa 5. nego 3. i prepolovim to vreme.
E onda ti opet o nekim nebulozama - potrosnja!!!Ostavi bre tu potrosnju.Pa benzin UVEK trosi vise od diesela.Gde god da krenes.Od Bg do NI...od Nemacke do Turske...po gradu......I sad kao e ako ga stisnes malo vise u preticanju MNOGO ce da potrosi.MA NEMOJ!!Pa ce da potrosi ali zato nece da ubrzava 7sec nego 3sec.
Pa onda "ako ga stiskas (6-7k) onda ce manje da traje".MA NEMOJ!!!A diesel ako se stiska??/Sta onda.Ima da rikne tri puta pre benzinca.
Onda.."micko se covek ubi od iznosenja cinjenica".Pa brate, tebi Brick covek u 10 postova objasnjava neke stvari a ti ne razumes pa opet teras isto.
Zasto je honda reko "benzin je benzin".Zato sto nas ovde (uglavnom) sve interesuju performanse.Coveka koji je zaludjen tuning-om (kao mene na primer a verujem da ovde ima jos mnogo takvih) interesuju samo performanse, ubrzanja, eksplozivnost, snaga.....a diesel nista od toga ne moze da ti ponudi.NISTA.Vec sam reko da diesel jeste ekonomican, ima dobro grejanje, "elasticnu" masinu.......ali.....na tome se sve zavrsava.
Neko je reko kako se samo 20% benzinaca proda u svetu.Pa samo u americi procentualno 90% ljudi vozi benzince - ako ne i vise.A dizel cak i ne mozes da nadjes na svim pumpama.Mislim da ga ima samo na drzavnim.
Overspeed...ja sam samo izneo moje misljenje...a Skyline ti je odgovorio i zasto!Takodje sam i napisao da svaka cast danasnjim dizelima.
A sta mislis koji ce od ta dva (golf V ili seat TDI) da izdrzi vishe sportske voznje???A i boolero je je napisao za preticanje u 3-oj pri 80 km/h,sve je dovoljno receno.
Nadgledam temu,ako pocnu bilo kakve uvrede i zesce rasprave,zakljucava se!Znaci samo opusteno
Diesel i benzinac se cupaju za stotinku???Koju bre stotinku...koju stotinku...dao si primer gde u 5. brzini jeste stotinka.A ja ti kazem da ja necu da prestizem sa 5. nego 3. i prepolovim to vreme
Zasto je honda reko "benzin je benzin".Zato sto nas ovde (uglavnom) sve interesuju performanse.Coveka koji je zaludjen tuning-om (kao mene na primer a verujem da ovde ima jos mnogo takvih) interesuju samo performanse, ubrzanja, eksplozivnost, snaga.....a diesel nista od toga ne moze da ti ponudi.NISTA.Vec sam reko da diesel jeste ekonomican, ima dobro grejanje, "elasticnu" masinu.......ali.....na tome se sve zavrsava
Pa benzin UVEK trosi vise od diesela.Gde god da krenes.Od Bg do NI...od Nemacke do Turske...po gradu......
Neko je reko kako se samo 20% benzinaca proda u svetu.Pa samo u americi procentualno 90% ljudi vozi benzince - ako ne i vise.A dizel cak i ne mozes da nadjes na svim pumpama.Mislim da ga ima samo na drzavnim.
@ Skyline:
Idemo ponovo, iz pochetka... Opet moram da napomenem da se govori o generalnom, uopshtenom, sveobuhvatnom odnosu ove dve opcije. U tom smislu i vrshimo ovu svojevrsnu analizu, uzevshi u obzir sve ono shto se realno uzima u obzir u realnom svetu uz realno sagledavanje situacije. Opet moram da ponovim (kad se vec ne prate postovi...), ovo nije neshta shto ja tvrdim ili shto bih ja voleo da jeste (vozim 318i - dakle upravo suprotno). To su trzhishni trendovi koji su se naglo promenili prvo pojavom TDI agtegata, a zatim common raila. I to je chinjenica. Ljudi kupuju sve vishe diesel zato shto (bar oni tako misle) nudi vishe za manje (para), generalno gledano (nemoj opet da pochnesh samo o ubrzanjima...). Dakle, o tome pokushavamo da razgovaramo, da se malo "igramo" analitichara, dajemo svoje mishljenje itd Misljenja su oprecna, ali mislim da bi svi trebali da imamo dobar "grip" sa realnoshcu i da prihvatimo neke chinjenice koje su neosporne...
Dakle, kazhesh: ja necu da prestizem sa 5. nego 3. i prepolovim to vreme Logichno, ali shta onda sa potroshnjom? Tachno: prepolovljeno vreme, ali duplirana potrishnja, nemoj tako uporno da zaobilazish taj faktor.
Dalje navodish: Zato sto nas ovde (uglavnom) sve interesuju performanse.Coveka koji je zaludjen tuning-om (kao mene na primer a verujem da ovde ima jos mnogo takvih) interesuju samo performanse, ubrzanja, eksplozivnost, snaga OK, performanse interesuju sve, upravo zato dizel kao opcija nije padao na pamet kao kupovina za 80 % ljudi koji su kupoviali automobil pre 15 godina, ali danas se niko ne smeje dizelu shto se performansi tiche, naprotiv, vec upravo shto mu se performans poboljshao za jedno 200 % ga i kupuju sve vishe (bar u najvecem delu Evrope). Ako te intereduje samo tuning, ekslplozivnost, snaga i sl. OK, to je tvoj izbor, ali iz te perspektive si 100 % pristrasan i rezervisan, i upravo kao takav teshko da mozhesh da dash realan i nepristrasan stav na ovu temu, otud ovakvi "nesporazumi". A ne bih po 432342-ti put da ponovim koji je naslov ove teme i o chemu to ovde (pokushavamo) da prichamo...
Bar si priznao: benzin UVEK trosi vise od dieselaGde god da krenes.Od Bg do NI...od Nemacke do Turske...po gradu......Super navod: dakle za nekog ko prelazi ovolike destinacije (kao moj zet npr. Stuttgart - SCG 6-7 puta godishnje, godishnji odmori, odlazak na posao, do prodavnice, medjugradska, gradska i bez problema nakupi 50-60 k km godishnje) dakle, oko 50 k km ce dizel sa prosechnih 8/100 "popiti" cca 2700 E, a benzin sa 10/100 cca 4600 E To znachi da posle nekih 5-6 godina (na koliko u proseku i menjaju auto) ushteda iznosi oko 9500-11500 E! I to samo za 50-ak k km godishnje, a tamo (a i u mnogim sluchajevima i kod nas) je ovo tek ispod nekog proseka! Za 100 000 km godishnje ti je na 5-6 godina eksploatacije dizel vs benzin ushtedeo oko 19000 - 23000 E. E, tako razmisljaju kupci, bar oni koji sami "sponzorishu" auto i sve shto uz to ide... I zato su podaci o pradatim dizelima vs benzin takvi kakvi su u proteklih 10-ak godina...
Tvoj stav: Pa samo u americi procentualno 90% ljudi vozi benzince - ako ne i vise.A dizel cak i ne mozes da nadjes na svim pumpama. stoji, ali mi ne zhivimo u Americi, ili... To koliko je SAD trzhishte specifichno i koliko su njihovi rezoni i stvarnost drugachiji od nashih, i Evropskih uopshte, nije za ovu temu... Bash bih voleo da vidim koliko bi pumpi "sipalo" dizel kad bi kod te gospode plata bila 200-300 evra Ovako, starim kolonijalistima je lako da se "razbacuju" gorivom, ionako ga dobijaju za "dz", shta mislish da ovog trenutka rade u Iraku??? Trazhe oruzhje za masovno unishtenje
Sve je to lepo, malo ko pretiche benzincem u petoj, chak i chetvrtoj (na pomenutih 80-120). ALI: uporedi pomenute Golf V GTI i Ibiza TDI koji ce da "izvoze" neku deonicu tipa Bg-Kv ili Bg-Bd, npr. dakle neku neobaveznu "otvorenu" deonicu. Ibiza mozhe "ladno" da 80 % preticanja odradi u petoj, a GTI nekih 20 %. To znachi da bi tokom 80 % preticanja GTI morao nazad do 4./3. brzine, a svi znamo da na 90-100 km/h "shaltanje" u 3. u GTI-ju znachi samo jedno: POTROSNJA A tek "muchenje" motora na 5-6 k rpm A diesel sve na 2-3 k rpm, i to u stepenu prenosa i na brzini gde upravo najmanje troshi
samo jedno pitanje, jesi li nekada vozio ili bio vozen u turbo benzincu ?
iz ovoga sto si napisao oko menjaca sigurno upucuje da nisi, pa da proverim pre daljeg pojasnjenja onoga gore.
Diesel i benzinac se cupaju za stotinku???Koju bre stotinku...koju stotinku...dao si primer gde u 5. brzini jeste stotinka.A ja ti kazem da ja necu da prestizem sa 5. nego 3. i prepolovim to vreme
a pri tome dizel ne mozu to da uradi u 3.coj bez posledica po motor.
pri tome najvaznija stvar je obrtni momenat a on je kod turbi benzinca isti ili nesto veci nego kod trubo dizela i shodno tome potpuno isto se glatko obilazi u 5.toj i uopste se ne salta ni u 4.tu a kamoli 3.cu u realnom svetu i obicnoj voznji.
jednostavno nema potrebe, pri 50km/h ubacis u petu i samo upravljas gasom, menjac ne diras jer ne postoji bas nikakva potreba.
turbo benzinci od 2 litra su redovno 250+ Nm u ospegu od 1500-5000 obrtaja sto je nepojmljivo za bilo koji dizel bilo koje konstrukcije.
vozio sam razne turbo dizele i svi do jednoga su mrtvi ispod 1600-1800 obrtaja i svima je limit upotrebe do nekih 3000-3500 obrtaja kada im naglo opada obrtni momenat.
ukupan radni opseg dizela koji je upotrebljiv je jedva 2000 obrtaja.
kod turbo benzinca je to nekih 4000-5000 obrtaja i pri tome je obrtni momenat ili jacina motora veoma slicna (nesto sitno manja ili sitno veca) nego kod turbo dizela iste zapremine.
pri tome kada se turbo dizel malo ostrije vozi potrosnja dizela naglo skace i dizel izlazi iz podrucja ekonomicnosti rada motora.
najveci problem sa turbo benzincima je slabija ponuda, predrasude i neiskustvo iz prakticne probne voznje.
i ja sam bio naivno uveren kako je turbo dizel strasno mocna sprava, gura u sediste sve dok nisam probao trubo benzince.
to ne da gura u sediste, nego je problem sa zeludcem koliko je to jako u gornjem podrucju obrtaja, i to guranje je kontinualno od najnizih do najvisih obrtaja bez prekida.
turbina je cudo, i tacno onoliko koliko je unela zivosti u dizele toliko pomaze i benzincima.
dok se ne proba, tesko semoze pojmiti sta benzin i turbina u sadejstvu cine
To su trzhishni trendovi koji su se naglo promenili prvo pojavom TDI agtegata, a zatim common raila. I to je chinjenica. Ljudi kupuju sve vishe diesel zato shto (bar oni tako misle) nudi vishe za manje (para), generalno gledano
sve se slazem, to jeste tako. analiza nam pomaze da sagledamo da li je to "bar oni tako misle" opravdano i potkrepljenno cinjienicama ili je zabluda.
marketing je taj koji je promovisao godinama bas dizele, i fabrike su svesno i namerno dizele postavile u prvi plan.
ajde da vidimo razloge, ili da pokusamo bar.
fabrike vole svoje kupce pa im pomazu da ustede...hm nesto ne verujem u samaricanske namere auto industrije.
fabrike imaju vecu marginu zarade po svakom dizel automobilu jer ga prodaju 20-30% skuplje kao nov, pa time i veci profit ostvaruju. sto ne bi moglo da bude tako ...
fabrike kada prodaju dizel 100% su vezale kupca sa svoje servisne uslove, i 100% ga obavezale da samo kod njih mora da kupuje sve delove i vrsi sva servisiranja, a tu vezanost masno naplacuju.
toliko masno da se vidi iz aviona...
hm, da li se vidi ?
pa bas i ne, novi dizel super radi, trosi relativno skromno, ima garanciju na sve ali ne i na sistem ubrizgavanja (pise sitnim slovcima uz pominjanje goriva). i idila pocinje sve dok ne dodje do prvog kvara i potrebe servisa a to ce se desiti samo je pitanje kada (6 meseci ili 2 godine ili slicno) jer realni uslovi nisu oni kao u idealizovanim ekperimentima u laboratoriji.
dizeli sa common rail sistemom su tek nedavno uvedeni, jos su mladi a vec su poznati slucajevi teskih i jako skupih kvarova, i to kod najboljih i najiskusnijih fabrika.
sada dolazimo do naseg ponosnog vlasnika, koji na nekih 60.000 ili 80.000km pocinje da se hvata za glavu. ako je kupio VW dizel to je vreme za redovnu i obaveznu zamenu zupcastog i to obavezno u servisu VWa a to kosta obicno oko 800 evra (rad i materijal).
ako je kupio Mercedes recimo sleduje mu (opet uproseceno) zamena po koje brizgaljke a to je oko 1.200 evra po komadu.
ako je HDI u pitanju, opet uproseceno nekome se zalomi da strada ECU ubrizgavanja, to je bar 500 evra.
i, gde smo sada u racunici- nema dizela sa visokim radnim pritiskom ubrizgavanja koji ce doziveti duboku starost tipa 250.000 ili 400.000km bez neke skupe/gadne popravke bilo kog od proizvodjaca, statistike su neumoljive.
pri tome, u celoj prici se javlja jos jedan vrlo bitan faktor, a to su EGR ventil i turbina koje kod dizela daleko krace traju nego kod benzinca jer su vrlo osetljivi na ostatke sagorevanja (cadj npr).
takodje sami grejaci kod trubo dizela znaju da pokazu probleme pre 100 k km bas usled taloga na njima.
prosecan ocekivani radni vek turbine dizela je ispod 200k km, dok je kod benzinca danas to minimum 250k km a neretko i 300k km iz razloga sto je daleko preciznija regulacija sagorevanja benzina i daleko manje ostataka sagorevanja koji kvare turbinu.
jedina mana turbina kod benzinaca, temperatura se lako resava programom u ECU i odavno vise nije tema uz moderna ulja.
ajde da sagledamo i benzince- od potencijalnih kvarova najcesce je sistem paljenja pri cemu prvih 150.000km jedina stvar koja se menja periodicno su svecice. danas je taj interval zamene u proseku oko 100.000km za set svecica.
na samom motoru nema sta drugo da pokazuje neku tendenciju ka kvarovima.
turbina odavno nije bauk na benzincima, kablovi VN takodje nisu vise nesto posebno problematicno posto ih uglavnom vise i nema na modernim benzincima a kako danas nema vise ni razvodnika paljenja, rotora i kape razvodnika i to je postalo nesto sto ne postoji kao trosak odrzavanja.
sve ostalo, je isto kod modernog benzinca i modernog dizela, AMM, senzori za ovo ili ono, ECU za razne stvari, i ostala upravljacka elektronika.
ali, AMM (MAF) se kod dizela pokazao kao ipak cesto kvraljiva komponenta usled prljavog sagorevanja dizela kao takvog, nesto sto se menja bar jednom u radnom veku dizel motora.
kod benzinaca toga uglavnom nema, ili je veom redak slucaj takvog kvara.
da se vratimo na pocetnu hipotezu, ljudi sve vise kupuju dizele ergo oni -njihov broj- su sigurnost da je to finansijski bez dileme najisplativije.
kada se svi argumenti matematickog obracuna troskova, a to ukljucuje i cenu novonabavljenog vozila uzmu u obzir pocetna hipoteza i ne izgleda tako jednoznacna.
neki vlasnici dizelasu napravili dobarposao, oni koji ih jaaako puno koriste u sluzbene svrhe najcesce a velika vecina prosecnih vozaca je napravila rupu u svom novcaniku i vozi se skuplje nego sa adekvatnim benzincem istih karakteristika voznje.
e sad, a zasto vecina radi na svoju stetu ???
prosto, marketing je tu da proda maglu, da opravda svojim vlasnicima ulozene pare u isti, i namakne fabrikama automobila i njihovim servisima /dilerima sto vise profita.
tu smo opet na pocetku, da li fabrike reklamirajuci i forsirajuci dizel danas stite interese kupaca i brinu za njihov novcanik, ili je bas suprotno vise vole svoj novcanik i sve rade da ga sto vise popune.
od tog pogleda na realan svet zavisi i da li predrasuda moze ili ne moze da ima uticaja i da promeni ili ne pogled -ponasanje vecine kupaca kao merilo ili matematiku i racunicu novca za svaki konkretan slucaj upotrebe auta.
pri tome, za 2 i po godine stup ana snagu Euro 5 eko standard, pa cemo videti koliko ce se promeniti cena novih dizel automobila koji budu mogli da ispune i taj zahtev.
OK, ne mozhemo usaglasiti stavove jer temi pristupamo iz dijametralno suprotnih stanovishta. Ja mislim da i pored svega shto si naveo ostaje nepobitna chinjenica da dizel postaje svakom generacijom novih dizel motora sve bolji "best buy" za 90 % "normalnih", prosechnih kupaca srednjeg, isto tako prosechnog "stalezha". Englezi imaju izraz: "reality bites", mislim da ce svako razumeti...
pri tome, za 2 i po godine stup ana snagu Euro 5 eko standard, pa cemo videti koliko ce se promeniti cena novih dizel automobila koji budu mogli da ispune i taj zahtev.
Samo cu ponovo navesti primer vec spomenutih 320i i 320d. Videli smo kakve su im performanse, o ekonomichnosti necu opet... I samo da se zna: 320d je Euro 5
ali danas se niko ne smeje dizelu shto se performansi tiche, naprotiv, vec upravo shto mu se performans poboljshao za jedno 200 % ga i kupuju sve vishe (bar u najvecem delu Evrope).
hm, mozes da da primer za tu ocenu o 200% ?
nekada je atmo dizel iz 2 litra imao 70KS, ili 35KS po litri zapremine. (70tih godina)
indirektno ubrizgavanje i vihorna pretkomora.
danas ima isto toliko, 35 KS po litri zapremine- VW SDI 1896 ccm i 64 KS, Renoov 1900+- ccm isto 65KS tako da tu ne vidim neki bitan napredak perfomansi.
direktno ubrizgavanje, nema pretkomoru.
70tih i pocetkom 80tih, turbo dizel je bio tipicno 2500+- kubika i 110-140 KS.
danas je najmoderniji dizel tipicno 2000 kubika i istih 110-140 KS (sa povremeno i vecim i manjim KS od slucaja do slucaja).
opet ne vidim nigde ni priblizno 200% povecanje efekta motora za tih poslednjih 20-30 godina.
ok, jeste dizel osnazio, ali je to mom vidjenju iz fakata nekih 20-40% u najboljem slucaju u odnosu na klasicne najstarije putnicke dizele.
pri tome je cisto za poredjenje, klasican karburatorski atmosferski benzinac iz 70tih ili 80tih imao iz 1600 ccm od 70-85KS a danas prosecan atmo benzinac iz 1600 ccm ima 100-120KS.
preocentualno, to je relativno veci napredak nego kod dizelasa.
da ne pominjemo turbo benzince koji su 70tih i pocetkom 80tih imali oko 140-150 KS iz 2 litra a danas glatko 200-220KS iz istih tih 2 litra.
uz malo tjuninga to se dize na 250+ KS iz 2 litra.
za dizel i dan danas najmoderniji je 250KS iz 2000ccm SF tema...
toliko o meni poznatim cinjenicama o napretku, a bas bih voleo da saznam i drugacije, tih 200% ili koliko vec napretka.
ima logike ovo sto brick kaze, evo primer vw od ove godine ubacuje 2.0sdi
motore u MK5 i caddy koji su predstavljeni kao najmoderniji dizel agregati
a izvlace samo 37ks/litar
to samo za 50-ak k km godishnje, a tamo (a i u mnogim sluchajevima i kod nas) je ovo tek ispod nekog proseka!
kako bre samo 50k godisnje !!!
o cemu ti pricas, taxi prosecno ide oko 40k km godisnje ovde, rent a car je oko 50 k km godisnje ovde.
prosek u zapadnoj Evropi je oko 16k km godisnje, u nekim delovima te iste Evrope prosek je oko 12k km godisnje.
Za 100 000 km godishnje ti je na 5-6 godina eksploatacije dizel vs benzin ushtedeo oko 19000 - 23000 E. E, tako razmisljaju kupci, bar oni koji sami "sponzorishu" auto i sve shto uz to ide...
za tako ekstremne godisnje kilometraze je oduvek bilo koji dizel bio jeftinija varijanta, i to je potpuno nesporno rezonovanje.
ali, prosek kod nas je oko 8.000 km godisnje, uz puno voznje svaki dan do posla, vikend izleti jednom mesecno, godisnje retko ko moze da nabije vise od 15-20k km kod nas.
da li si ti probao da sracunas koliko je to mnogo 100k km godisnje, koliko je to km dnevno ??
evo ja predjem godisnje izmejdu 13k i 18k km u proseku, a ne izlazim iz auta.
koliko ti predjes godisnje ako nije tajna, koliko je to blizu tih 50k ili 100k km o cemu pises ?
I zato su podaci o pradatim dizelima vs benzin takvi kakvi su u proteklih 10-ak godina
hm, za proteklih 10 godina podaci su da je oko 45% dizela prodato a oko 55% benzinaca u Evropi.
zadnjih nekoliko godina se to malo pomerilo, pa je sada oko 60% dizelasa a 40% benzinaca.
ili ti imas neke druge podatke...
da pustimo mi AMere da oni sami resavaju svoje brige oko goriva, kako glasi tvoja racunica o ceni kostanja 1predjenog kilometra sa dizelasem ?
temi pristupamo iz dijametralno suprotnih stanovishta. Ja mislim da i pored svega shto si naveo ostaje nepobitna chinjenica da dizel postaje svakom generacijom novih dizel motora sve bolji "best buy" za 90 % "normalnih", prosechnih kupaca srednjeg, isto tako prosechnog "stalezha".
nikako da prezentujes te nepobitne cinjenice o isplativosti dizela za 90% normalnih prosecnih kupaca srednjeg prosecnog staleza..
ajde da vidimo matematiku konrketno ...
Samo cu ponovo navesti primer vec spomenutih 320i i 320d. Videli smo kakve su im performanse,
trla baba lan da joj prodje dan... secas se one stare pesme )
primer poredjenja 2 razlicite klase cene, jacine motora i njihovihprefomasni je sam po sebi besmislen.
vec je objasnjeno zasto se ne mogu porediti razlicite kubikaze motora po pitanju perfomansi.a turbo MENJA kubikazu svidelo se to ili ne, to je fakat.
ako malecno skrenes pogled sa BMWa koji nazalost nema turbo motor u benzinskoj varijanti, pa predjes na poredjenje neke druge marke mozda ce biti laksa spoznaja realnosti...
zasto ne uzmes Fiat, Reno, VW, Opel/GM, Volvo any trubo benzinac i trubo dizelas pa uporedis.
recimo bas Golf ili Astru kao veoma popularne modele sirom Evrope.
uporedi perfomasne, uporedi troskove po predjenom kilometru za tog nekog 90% prosecnog vozaca prosecnog srednjeg staleza..
ajde da vidimo i tu racunicu, ovako sve nekako napamet kao kisa oko KG, beg od konkretnih finansija i konkretnih perfomansi za razliciti motor a u istom autu.
Dakle, kazhesh: ja necu da prestizem sa 5. nego 3. i prepolovim to vreme Logichno, ali shta onda sa potroshnjom? Tachno: prepolovljeno vreme, ali duplirana potrishnja...
Jeli ..overspeed...ti to ..mene malo.....A?
A Brick ti je objasnio 100 PUTA za 320d i 320i (turbo i atmo se NE MOGU porediti) - ti opet ispocetka.
Originally posted by overspeed_1976
Mislim, chovek (Micko) se ubi iznoshenjem chinjenica i brojeva "na sto"...
Pa ja neznam koliko se tebi objasnjavalo a ti opet isto
to samo za 50-ak k km godishnje, a tamo (a i u mnogim sluchajevima i kod nas) je ovo tek ispod nekog proseka!
kako bre samo 50k godisnje !!!
o cemu ti pricas, taxi prosecno ide oko 40k km godisnje ovde, rent a car je oko 50 k km godisnje ovde.
prosek u zapadnoj Evropi je oko 16k km godisnje, u nekim delovima te iste Evrope prosek je oko 12k km godisnje.
@ brick:
Pomenuo sam sluchaj od 50-ak k km sam (i to sam lepo napisao) uzeo kao primer mo zeta, a on tamo spada u neku srednju kategoriju ahto se predjene km tiche, isti je sluchaj i sa mnogim njegovim kolegama, prijateljima i sl. On trenutno vozi Vectru 2.0 DTI iz 2000-te godine koju je kupio 2003 sa 86000 km (za tri godine "navozano" 86 k km, kupljena od "prosechnog" shvabe, nije taxi, i chovek nije radio u 200 km udaljenom gradu, dakle, lokal voznja + godisnji odmori itd itd.) Dakle, TO je prosechna kilometrazha za jednog prosechnog vozacha tamo, a ne 10 k km koje ja navozam ovde vozeci se u proseku cetiri dana u nedelji, preostala tri chak i ne "palim" auto! Mislim, ja sam vec pomenuo (kad vec pitash) da ne prelazim godishnj evishe od 13 k km, ali to su lokali u manjem gradu (nisam iz bg), posete rodbini, prijateljima, sve po uzhoj Srbiji, dva puta odmor godishnje, tj. do Zlatibora i do primorja. Ali to je daleko od evropskog proseka...
Neki "okviran" prosek o tome prosechnoj kilomerazhi na zapadu mozheash i sam izvesti - kod nas se polovnjaci iz uvoza (ovi koji su uvezeni ranije, prosek 5-6 godina) imali 125-150 k km na odometru, a ovi koji su uvezeni po novoj odluci Vlade (do tri godine) imaju u proseku 80 k km - to mozhe svako da proveri obiolaskom oblizhnjeg prodavaca polovnjaka iz uvoza. Dakle, zakljuchak je da su ta vozila u proseku prelazila po nekih 25-30 k km godishnje. I to sve da verujemo prodavcima, da je "tih 120 k km pravih", a hta se sve radi sa kilometrazhama i "prekucavanjima" znamo svi... Ali, to necemo uzimati u obzir (mada treba imati na umu). Kojih bre 10 k km, tamo toliko prelaze penzionerke godishnje na relaciji kuca-klub penzionera...
prosek kod nas je oko 8.000 km godisnje
bash me interesuje shta ostali uchesnici misle o ovolikoj "prosechnoj" kilometrazhi
da pustimo mi AMere da oni sami resavaju svoje brige oko goriva, kako glasi tvoja racunica o ceni kostanja 1predjenog kilometra sa dizelasem ?
Amere sam pomenuo samo u reply-ju Skyline-u, koji je on napomenuo kako u SAD-u nijedna pumpa ne sipa dizel. Zato sam naveo amere u postu, samo da bih SKyline skrenuo pazhnju na tamo navedene chinjenicu.
Nema svrhe, kazhem da si toliko pristrasan da ne vidim u chemu je problem... JEDINI razlog zbog kojeg cjosh uvek ne vozim dizel je shto prelazim 13k km godisnje max. A to je daleko ispod proseka prosechnog vozacha na zapadu, koji prelaze mnogo vece kilometrazhe (navedeno gore na primeru...) Zato se oni sve vishe i okrecu dizelu, pa to je valjda vec svima jasno. Prichash o ceni koshtanja, popravkama i sl. Pa, taj svet kupi lepo nov diesel auto, izvoza 150 - 200 k km, ushtedi na tome deset soma evra (u odnosu da je vozio benzin) i onda ga lepo proda. U tom vremenu teshko da ce imati ikakvih problema, chak is aturbinom, uzevshi u obzir njihovo gorivo, kvalitet servisa, rezervnih delova... I onda lepo kupi nov, koji je u medjuvremenu brzhi, jachi, tishi, savremeniji, i troshi manje ili isto kao i proshla serija ili model. Kakvi troshkovi, kakvi kvarovi??? Mi se posle muchimo sa tim s*anjem koje nam uvale "kao novo", a to sve kad pochne da se raspada i crkava deo po deo... Ovo su utisci izmedju ostalog i mog pomenutog zeta, chovek vozi na istu foru vec godinama i od prvih common rail motora mu na pamet ne pada nishta drugo, a poshto nemam razloga da mu sumnjam jer nema nikakvog interesa da me ubedjuje u ovo ili ono - to je ipak mnogo blizhe istini od raznoraznih "naklapanja" i lepih zelja. Realni svet je neshto sasvim drugo.
Comment