Re: D2 vs ED
Moram opet da se uključim, i ako ne volim da pišem, pošto kljucam sa jednim prstom
.Dakle da se usredsredimo samo na Sumpor. To je jedna od nečistoća u sirovoj nafti, koju je komplikovano odstraniti iz goriva za SUS motore. U našim rafeninerijama, sa zastarelom tehnologijom, su dosta neuspešni u tom poslu. Već je rečeno da je drastična razlika u sadržaju Sumpora između Evrodizela i D-2. Sa stanovišta ekologije Sumpor je štetan, pošto iz auspuha izlazi kao Sumpordioksid, a isti u atmosferi izaziva kisele kiše. Međutim, nije Sumpor samo ekološki problem. Pri radu motora, posebno dok je hladan, mala količina gasova prodire pored klipova u karter. U tim gasovima je i određena količina Sumpordioksida, a isti pri mešanju sa kondenzatom stvara sumpornu kiselinu, koja vrlo korozivno deluje na ležajeve i ostale delove motora, pa i elemente pumpe za gorivo.(Za neupucene, to je kiselina koja se nalazi u akumulatorima). Pored ovog, sumporna kiselina želatinira ulje, što se negativno odražava na podmazivanje motora.Primetili ste da ulje ima vecu gustinu kad ga ispustite, nego kad ste ga sipali u motor. Pa ljudi zašto se preporučuje kraći interval zamene ulja u našoj zemlji, u odnosu na Evropu? Jasno, zbog lošeg goriva, odnosno zbog veeeelikog procenta Sumpora u gorivu.
Moram opet da se uključim, i ako ne volim da pišem, pošto kljucam sa jednim prstom

Comment