D2 vs ED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • panto
    CBC Veteran
    • 04.11.2007
    • 148
    • ljubic

    #46
    Re: D2 vs ED

    Moram opet da se uključim, i ako ne volim da pišem, pošto kljucam sa jednim prstom .Dakle da se usredsredimo samo na Sumpor. To je jedna od nečistoća u sirovoj nafti, koju je komplikovano odstraniti iz goriva za SUS motore. U našim rafeninerijama, sa zastarelom tehnologijom, su dosta neuspešni u tom poslu. Već je rečeno da je drastična razlika u sadržaju Sumpora između Evrodizela i D-2. Sa stanovišta ekologije Sumpor je štetan, pošto iz auspuha izlazi kao Sumpordioksid, a isti u atmosferi izaziva kisele kiše. Međutim, nije Sumpor samo ekološki problem. Pri radu motora, posebno dok je hladan, mala količina gasova prodire pored klipova u karter. U tim gasovima je i određena količina Sumpordioksida, a isti pri mešanju sa kondenzatom stvara sumpornu kiselinu, koja vrlo korozivno deluje na ležajeve i ostale delove motora, pa i elemente pumpe za gorivo.(Za neupucene, to je kiselina koja se nalazi u akumulatorima). Pored ovog, sumporna kiselina želatinira ulje, što se negativno odražava na podmazivanje motora.Primetili ste da ulje ima vecu gustinu kad ga ispustite, nego kad ste ga sipali u motor. Pa ljudi zašto se preporučuje kraći interval zamene ulja u našoj zemlji, u odnosu na Evropu? Jasno, zbog lošeg goriva, odnosno zbog veeeelikog procenta Sumpora u gorivu.

    Comment

    • Chila
      CBC Senator XXL
      • 18.07.2008
      • 401
      • Kos. Mitrovica

      #47
      Re: D2 vs ED

      Jesam,ali zbog obimnosti mog odgovora sam zaboravio da i na to odgovorim a video sam tek kada sam poslao poruku pa sam resio da je ne menjam a da na to pitanje odgovorim u narednom (ovom) postu!
      I o ovome sam pisao u nekim prethodnim postovima,a nime radi se o nekom prelaznom periodu sa non-common rail dizel motora na common rail dizel motore a nekako u ti vreme ili malo ranije se pojavio i eko pa euro dizel. non-common rail dizel motori nivijih generacija mogu i na ED i D2 ( tako sam napisao i u tom ranijem postu) to kazu i ugledni i vrsni majstori,dok common rail dizel motori samo ED,a oni stariji dizel motori bi trebali na obican D2 ukoliko je dostupan naravno,ako ne sipaj sta ima ali je pitanje kako se to odrazava na motor!
      Samo vas gledam ...

      Comment

      • chikavili
        CBC Senator XXL
        • 11.02.2008
        • 732

        #48
        Re: D2 vs ED

        Tacno tako, samo se nas dvojica raspravljamo bez razloga, posto je moje prvobitno pitanje bilo upuceno bokiji koji kaze da gresimo sto sipamo ED u nase automobile i da cemo ih tako s*ebati, a lepo smo jos na prethodnoj strani rezimirali to motori "novije" i "starije" generacije

        Comment

        • Chila
          CBC Senator XXL
          • 18.07.2008
          • 401
          • Kos. Mitrovica

          #49
          Re: D2 vs ED

          Da ponovim jos jednom,Goran sa Altine mi je rekao letos da bi bilo dobro da mu sipam ED iako nije common raila, ako ga nema (mislio je ovde kod mene) da moze i D2. Prethodni vlasnik ga je vozio nekih 2000 km ovde(posto je auto francuz) na D2 i imao sam problema sa EGR ventilom,pisao sam o tome ranije.Tad mi je goran otkacio protokomer sa EGR ventila i bilo je bolje ali je jos uvek seckao po malo.Tada sam mu sipao sredstvo za ciscenje dizni,sistema i ... i vozim ga samo na ED i (kuc kuc kuc) nema ni tih malih problema!
          Samo vas gledam ...

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #50
            Re: D2 vs ED

            Protokomer nije na EGR ventilu nego ispred usisne grane i meri masu vazduha tj kolicinu koja se u****va u motor.
            Najbolje slikaj i okaci sliku tog dela koji je otkacen.

            Comment

            • dieselman
              CBC Senator XXL
              • 14.11.2005
              • 833
              • tt

              #51
              Re: D2 vs ED

              @Panto je sve napisao...ko razume shvatice

              Comment

              • mistermobil
                CBC Senator XXL
                • 09.11.2008
                • 469
                • pecinci

                #52
                Re: D2 vs ED

                ED je u sustini kvalitetnije gorivo,tako bi bar trebalo da bude.Medjutim,diskusija je bila o podmazivanju pumpe starijeg tipa dizel motora,tj. o tzv. ``suvoci`` ED,u sta ja licno bas neverujem kao i u ``suvocu`` autogasa kod benzinaca i mislim da su to price nasih ``dicnih sveznajucih`` majstora .Po meni,podmazuje pumpu isto i jedan i drugi tip dizel goriva,jedino sto je ED cistiji i manje steti ostalim delovima motora
                Ko leti,vrijedi
                Ko vrijedi,leti
                Ko ne leti,ne vrijedi..
                (Grunf,TNT..)

                Comment

                • Chila
                  CBC Senator XXL
                  • 18.07.2008
                  • 401
                  • Kos. Mitrovica

                  #53
                  Re: D2 vs ED

                  @ b_samardzic ma nista ne slikam i ne diram dok ide kako treba a ta zicka ide tamo negde,znzm da je zavlaci neki dugacki srefciger da je otkaci,a i ti cepidlacis za malo
                  Originally posted by dieselman
                  @Panto je sve napisao...ko razume shvatice
                  A kakve veze ovo ima se onim o cemu smo pricali, jer kako rece mistermobil: "diskusija je bila o podmazivanju pumpe starijeg tipa dizel motora" i dal je ED stetan po taj motor! btw ovo sto je Panto napisao je cinjenica koju niko ne osporava,a strucno misljenj je trazeno za ovu drugu temt ED vs D2!
                  Samo vas gledam ...

                  Comment

                  • DovlaK
                    CBC Senator XXL
                    • 24.07.2008
                    • 560
                    • Beograd

                    #54
                    Re: D2 vs ED

                    Ajd' još jedno pitanje koje možda i nije direktno vezano za temu, al' ne smeta... ako sam recimo koristio D2 neko vreme nekako je logično da se nakupilo parafina u rezervoaru... da li sada ED može da ga ''pročisti'' ako ga budem sipao redovno ubuduće?
                    Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #55
                      Re: D2 vs ED

                      Originally posted by Chila
                      ...A kakve veze ovo ima se onim o cemu smo pricali, jer kako rece mistermobil: "diskusija je bila o podmazivanju pumpe starijeg tipa dizel motora" i dal je ED stetan po taj motor! btw ovo sto je Panto napisao je cinjenica koju niko ne osporava,a strucno misljenj je trazeno za ovu drugu temt ED vs D2!
                      ...naravno da ima veze,jer je jedina razlika izmedju d2 i ED upravo u sadrzaju sumpora...dakle malo je smesno porediti dva ista goriva do kojih je jednom samo odstranjen dobar deo necega(sumpora) koji je u gorivu samo stetan...otprilike kao kad bi poredio cesmovacu i filtriranu vodu i pravio dilemu-koju koristiti?

                      Comment

                      • panto
                        CBC Veteran
                        • 04.11.2007
                        • 148
                        • ljubic

                        #56
                        Re: D2 vs ED

                        @ DovlaK -- Parafin će ti se nakupiti, ako ga ima, pri niskim temperaturama na filteru za gorivo. Dešava se da oblepi filter u tolikoj meri da gorivo nemože da prolazi. U tom slučaju se dešava da motor nekako radi na leru, ali za više obrtaje nema goriva. Neki put se problem reši sam od sebe, ako pustite da se motor zagreje u mestu,te se i gorivo, preko povratnog voda zagreje, pa se parafin istopi. Neki put se mora zameniti filter, ili se nekako odstraniti parafin iz njega. Kao preventiva postoje aditivi protiv parafinisanja. U nedostatku tih sredstava može se za nuždu sipati 2-3% benzina ili 5-10% petroleje, ako ga gde ima za kupiti. Kažem ovo samo u nuždi, posebno ako se radi o motorima novije generacije. TAM je za svoja vozila preporučivao 7% petroleja, da se dodaje gorivu u vreme niskih temperatura. Sećam se i vremena bonova za gorivo, kada smo za nuždu u rezervoare sipali prtrolej kojem bi dodavali neku količinu ulja i vozili . Znate kako se kaže? -"Sve je moguće. Čak i šporet od drveta. Ali samo za jednokratnu upotrebu" . Zaboravih reći u vezi pitanja o perafinu u rezervoaru. Nema taloženja parafina u rezervoaru. Prema tome, dodaj neki aditiv i "vozi Miško".

                        Comment

                        • Chila
                          CBC Senator XXL
                          • 18.07.2008
                          • 401
                          • Kos. Mitrovica

                          #57
                          Re: D2 vs ED

                          Originally posted by dieselman
                          Originally posted by Chila
                          ...A kakve veze ovo ima se onim o cemu smo pricali, jer kako rece mistermobil: "diskusija je bila o podmazivanju pumpe starijeg tipa dizel motora" i dal je ED stetan po taj motor! btw ovo sto je Panto napisao je cinjenica koju niko ne osporava,a strucno misljenj je trazeno za ovu drugu temt ED vs D2!
                          ...naravno da ima veze,jer je jedina razlika izmedju d2 i ED upravo u sadrzaju sumpora...dakle malo je smesno porediti dva ista goriva do kojih je jednom samo odstranjen dobar deo necega(sumpora) koji je u gorivu samo stetan...otprilike kao kad bi poredio cesmovacu i filtriranu vodu i pravio dilemu-koju koristiti?
                          Ovo oko sumpora niko nije ni osporavao,pa ni ja u svom prethodnom postu! Pod temom sam podrazumrvao ono oko cega smo pricali u prethodnim postovima,tj. dali ED utice nepovoljno na "starije" motore ili ne,pa posto tvrdis da ne utice mislio sam da nam to malo i strucno objasnis!
                          Samo vas gledam ...

                          Comment

                          • Chila
                            CBC Senator XXL
                            • 18.07.2008
                            • 401
                            • Kos. Mitrovica

                            #58
                            Re: D2 vs ED

                            Dakle,nema objasnjenja,jel?
                            Samo vas gledam ...

                            Comment

                            • dieselman
                              CBC Senator XXL
                              • 14.11.2005
                              • 833
                              • tt

                              #59
                              Re: D2 vs ED

                              ..nemam pojma,ja dizele samo popravljam,inace se vozim na benzin ceo zivot

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #60
                                Re: D2 vs ED

                                Chila, nemoj polako postati Brick, branio sam te od Amira a sad treba da branim Dizelmana od tebe. Ko nije ćorav vidi u njegovom avataru neki natpis, taj natpis se dodeljuje, ne može korisnik sam da ga stavi.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X