D2 vs ED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chila
    CBC Senator XXL
    • 18.07.2008
    • 401
    • Kos. Mitrovica

    #61
    Re: D2 vs ED

    Taman posla! Zao mi je ako to tako izgleda,ali nisam imao nista lose na umu,mozda sam malo preteerao sa upornoscu ali sve u dobroj nameri! dieselman, sorry ako sam takav utisak ostavio i na tebe!
    Posto je tema koj jeste,a covek je strucnjak za sta jeste hteo sam samo da cujem njegovo objasnjenje vezano za temu,konkretno, u koje motore moze ili ne moze da se sipa D2 ili euro dizel i zasto je to tako. Posto ima razlicitih misljenja o tome dal ED nepovoljno utice na motore (bos pumpu konkretno) starije generacije,a dieselman zastupa jedno od tih misljenja hteo sam samo neko strucno objasnjenje na tu temu jer sam bio misljenja da ga on moze dati!
    Izvinjavam se jos jednom zbog svoje upornosti i insistiranja!
    Samo vas gledam ...

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #62
      Re: D2 vs ED

      Nema problema ali... Ova tema je očigledan primer negativne strane kad se nagadja. 3 strane 70 poruka oko proste stvari šta je nafta.
      Bez uvrede ali se prvo svi izlupate, čast izuzecima, onda dodje stručnjak i kad to sve pročita ide mu na kiselo da odgovori ali upozori. Onda dodje drug član za kog ne znam šta je i kaže kako treba i to malo opširnije. Ja sam sretan kad neko od članova koji su studiral izajedno samnom plin i kroz hiljade poruka naučili nešto pa odgovore umesto mene. Ja tada napišem "Panto je odgovorio, bravo" spasao me muka

      Onda nastaje rasprava a dokaži... E tako se smaraju i teraju stručnjaci. Stručnjaci su zato što rade svoj posao, usavršavaju se, imaju mušterije i dodju ovde da se malo razonode i pomognu. Onaj ko ne želi da mu se pomogne, neće mu se ni pomoći.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Chila
        CBC Senator XXL
        • 18.07.2008
        • 401
        • Kos. Mitrovica

        #63
        Re: D2 vs ED

        Ovako,mislio sam da precutim neke stvari iz postovanja prema starijim clanovima foruma,strucnjacima,administratorima i moderatorima i svim ostalim clanovima,ali zbog nauke i teorije u prvom redu pa i zbog svih gore pobrojanih moram da kazem nekoliko stvari!
        " Bez uvrede ali se prvo svi izlupate, čast izuzecima, onda dodje stručnjak i kad to sve pročita ide mu na kiselo da odgovori ali upozori " je vrlo uvredljivo za mene licno a smatram i za ostale jer su se ljudi trudili onoliko koliko znaju da napisu nesto o temi i to je za svaku pohvalu. Da ne prepricavam redom, ali glavna rasprava se povela oko stetnosti ED za motore starije generacije i bilo je ljudi koji su zastupali razne stavove,pa sam ja iz toga razloga pokusavao da od strucnog clana dobijem odgovor na to pitanje a posebno iz razloga jer je i sam tvrdio da nema stetnosti. Znaci ako strucni clan kaze da nema stetnosti onda on treba da zna i zasto je nema a mislim da ima obavezu prema svim clanovima foruma da to i obrazlozi posto je vec uzeo ucesce u temi i brani odredjeni stav!
        Pitanje je bilo direktno i odnosilo se na svojstva podmazivanja D2 i ED bos pumpe i elemenata iste,ali odgovora nije bilo,pa je panto napisao onu cinjenicu oko sumpora koja nije bila odgovor na direktno pitanje a koja je tako bila protumacena! Zato sam ja ponovo postavio pitanje,jer stvarno smatram da neko ko je strucnjak za dizel i ko radi sa bos pumpama mora da zna razlliku izmedju D2 i ED i kako te razlike deluju na razlicite motore a smatram da svi mi na forumu zasluzujemo jedan takav odgovor ako ga neko zna i dobijem odgovor:
        Originally posted by dieselman
        ..nemam pojma,ja dizele samo popravljam,inace se vozim na benzin ceo zivot
        Iz ovoga se stice utisak da ili ne zna odgovor ili ne zeli da ga napise. Ako je ovo prvo,Boze moj, nista strasno,niko ne zna sve i to je njanormalnije ali to je moglo biti receno i ranije ne ismevajuci komentare ostalih clanova! Ako je ovo drugo,onda je to krajnje neprimereno i neodgovorno prema svim clanovima foruma,jer forum tome i sluzi da se suceljavaju misljenja i cinjenice i da svi nesto naucimo i dobijemo pomoc ili odgovore koje smo trazili!

        Sad sam hteo da napisem nesto o temi i da poduprem svoje ranije postove
        Sto se tice sumpora tu je sve ok i nije sporno
        Euro V dizel 10 mg / kg
        euro dizel-50 mg /kg(za euro 4 motore)
        eko 3 dizel- 350 mg/kg sumpora( za euro 3 motore)
        d2- 10000 mg/kg (svi ostali, stariji motori)
        Euro dizel V je gorivo koje ce poceti da se koristi kod nas u ovoj godini,D2 se izbacuje iz upotrebe a euro dizel ce se proizvoditi kod nas,ovo samo obavestenja radi.
        Najvaznije karakteristike motornog foriva su:
        Toplotna moć goriva
        Stehiometrijska količina vazduha
        Granice upaljivosti
        Temperatura samopaljenja
        Temperatura upaljenja
        Otpornost goriva prema detonaciji
        Sklonost goriva ka samopaljenju
        Niskotemperaturske karakteristike goriva
        Sadržaj vode u gorivu
        Mehaničke primese
        Sklonost goriva ka koksovanju
        Na sve ovo pobrojano najvise uticaja imaju ugljovodonici koji ulaze u sastav motornog goriva a takodje i struktura ugljovodonika, kao i vrste hemijskih veza u molekulima, izuzetno mnogo utiču na sklonost ka samopaljenju, odnosno detonantnom sagorevanju, koja spada među najvažnije kriterijume za primenu goriva za pogon oto motora.

        D2

        Aromatični ugljovodonici, kao i i izomerni oblici parafina, vrlo su otporni na samopaljenje, tesko se razgradjuju i oksidisu pa iz toga proizilazi da daju bolja mazivna svojstva,vecu gustinu i nize temperaturre mucenja i stinjavana!

        ED

        U njegov sastav ulaze parafinski ugljovodonici u vecoj meri i tekstni parafini koji se lako razgradjuju i oksidisu i ne uticu nepovoljno na samopaljenje,pa zato Ed ima manju gustinu,manja mazivna svojstva ali i vecu temperaturu mucenja i stinjavanja.

        Ponašanje goriva na niskim temperaturama reprezentuju temperatura zamućenja i temperatura stinjavanja.

        Temperatura zamućenja je temperatura na kojoj se pojavljuju prvi mikrokristali leda i težih ugljovodonika. Zamućenje goriva ne prekida protok goriva kroz instalaciju, ali otežava rad filtera za gorivo, tako da može doći do njegovog zapušenja.
        Temperatura stinjavanja je temperatura na kojoj se gorivo toliko zgusne, da potpuno izgubi sposobnost tečenja. Goriva sa većim sadržajem cikličnih ugljovodonika tečljivost gube zahvaljujući povećanju viskoznosti, dok goriva sa pretežnim sadržajem parafina tečljivost gube usled stvranja kristala i izdvajanja čvrstih parafina.
        Niskotemperaturske karakteristike goriva od posebnog su značaja za funkcionisanje dizel motora, pošto u sastav dizel goriva ulaze teži ugljovodonici, čije su temperature zamućenja i stinjavanja više.
        Pokazatelj sklonosti goriva ka samopaljenju predstavlja tzv. cetanski broj (CB).
        Cetan je parafinski ugljovodonik koji se veoma lako raspada i stupa u reakacije oksidacije,
        Najveću sklonost ka samopaljenju imaju parafinski ugljovodonici, i to oni sa većim brojem C atoma u molekulu. Najmanju sklonost ka samopaljenju imaju aromatični ugljovodonici. Zato cetanski broj raste sa porastom udela parafina u gorivu. Što je cetanski broj viši, to je niža temperatura samopaljenja goriva.
        Standardna dizel goriva imaju cetanski broj 45 do 55.
        D2 / ED
        Cetanski broj - 45 / 51
        Gustina na 15 stepeni C - 860 / kg/m kibnom / 820-845
        sadrzaj vode - 700 / mg/kg / 200
        Viskoznost min-max - 2.00-9.00 / mm2/s / 2.00-4.5
        Iz ovoga sledi da su to po hemijskom sastavu a i po karakteristikama 2 razlicita goriva i da je ED suvlji i redji i ima manja podmazujuca svojstva i zbog toga je moje mosljenje da nije adekvatan za starije tipove dizel motora. Inace se na pranim sajtovima moze naci da je ED gorivo za novije motore,motore sa elektronikom.
        Hvala na strpljenju i jos jednom nista licno i nista nedobronamerno a sve u cilju edukacije svih clanova foruma!
        Samo vas gledam ...

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #64
          Re: D2 vs ED

          Iz ovoga se stice utisak da ili ne zna odgovor ili ne zeli da ga napise. Ako je ovo prvo,Boze moj, nista strasno,niko ne zna sve i to je njanormalnije ali to je moglo biti receno i ranije ne ismevajuci komentare ostalih clanova! Ako je ovo drugo,onda je to krajnje neprimereno i neodgovorno prema svim clanovima foruma,jer forum tome i sluzi da se suceljavaju misljenja i cinjenice i da svi nesto naucimo i dobijemo pomoc ili odgovore koje smo trazili!
          Ovo sam probao da objasnim ali ne vredi. Pročitaj još jednom šta sam napisao. Da bi neko dobio pomoć il inešto naučio, mora da prihvati neko znanje ili autoritet. Ne mislim na bespogovorno prihvatanje jer je to glupost ali da vi se ja upustio sa neki mda raspravlam oko autogasa, mora da ima bar neka malo veća znanja ili da imam baš volje i vremena na pretek. Sve ostale "diskusije" se završavaju tako sa da u paravu si, ma nemam ti ja pojma i sl.

          Iz tvog napisa ja nisam u stanju da vidim po čemu si zaključio da je nešto suvlje ili mokrije. Pojasni mi to da razumem.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Chila
            CBC Senator XXL
            • 18.07.2008
            • 401
            • Kos. Mitrovica

            #65
            Re: D2 vs ED

            Nisam rekao da bilo ko mora bilo sta da prihvata bespogovorno,niko se nije uclanio na silu,vec dobrovoljno i stoga bi trebao da ima pristup adekvatan tome,bar sto se clanova tice,a sto se tice moderatora i administratora mislim da ako neko postavi pitanje koje nije bilo na forumu a koje je iz necijeg domena ima obavezu da na to adekvatno odgovori kako profesionalno tako po duznosti jer je to u opisu posla!
            Svaka cast svima,ja ne patim od autoriteta posebno ne od onog koji nije dokazan ili se adekvatno ne reprezentuje jer onakvi odgovori na prosta pitanja su ispod svakog autoriteta,po meni!
            Da ponovim
            U sastav D2 ulaze Aromatični ugljovodonici, kao i i izomerni oblici parafina, vrlo su otporni na samopaljenje, tesko se razgradjuju i oksidisu pa iz toga proizilazi da daju bolja mazivna svojstva,vecu gustinu i nize temperaturre mucenja i stinjavana! Pa, posto se izomerni oblici parafina teze razgradjuju na radnoj temperaturi daju bolja mazivna svojstva.
            Dok kod ED imamo parafinski ugljovodonik i tekstne parafine koji se lako razgradjuju i nema te mazivosti,a iz uporednih karakteristika iz prethodnog posta se jasno vidi:
            -Cetanski broj kod D2 45 a kod ED 51 kako je cetan parafinski ugljovodonik a rekli smo u prethodnom postu da se razlaze lako i snizava tacku samozapaljenja a i smanjuje mazivost pa je logicno da gorivo sa vise cetana ima manju mazivost.
            -Gustina na 15 stepeni C za D2 je 860 (kg/m kubnom) a za ED min 820 a max 845 ( kg/m kubnom)
            znaci da ju ED gusci u odnosu na D2.
            - Viskoznost za D2 min 2,00 max 9,00 (mm2/s) a za ED min 2,00 max 4,5
            -sadrzaj vode za D2 700 (mg/kg) a za ED 200 (mg/kg)
            Nadam se da je sed jasnije.
            Samo vas gledam ...

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #66
              Re: D2 vs ED

              Tako je.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #67
                Re: D2 vs ED

                Ipak moram da dodam, moderatori i ostali će imati obavezu čim se budu plaćali a obavezu prema članovima će imati čim članovi budu plaćali za pristup. Ovako je sve bazirano na dobroj volji a dobra volja zavisi od mnogo faktora pa i od toga koliko je ko uložio truda u shvaćanje teme, postavljanje pitanja, ne teranja mak na konac i sl... Da li ti ili neko drugi pati ili ne pati od autoriteta koji mora da se dokaže je jedna stvar a da li ja znam da je on autoritet je druga stvar.

                Da li ti ili drugi ne razumete zašto je tako odgvoorio je jedna stvar (probao sam da objasnim) a ja znam zašto je tako odgvorio. Ako treba da trči na sve strane i da se ubedjuje sa svakim članom koji ima baš svoje mišljenje oko toga, mislim dosadiće svakom.
                Svi su selektori.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Chila
                  CBC Senator XXL
                  • 18.07.2008
                  • 401
                  • Kos. Mitrovica

                  #68
                  Re: D2 vs ED

                  Slazem se time koliko para toliko muzike,mislim da sam i sam napisoa da smo svi ovde dobrovoljno,li ipak te administrativne funkcije nose i neku odgovornost i obavezu isto kao i privilegiju,koliko toliko! I ovo kok dobre volje je ok,svi smo mi ljudi,sa svim manama i vrlinama.Ta prica oko cimanja i nemanja vremena da se odgovori mi ne pije vodu,jer neki konkretan odgovor zahtevao bi par minuta vise od onih izcudjavajucih postova. Nema tu nikakve jurnjave i ubedjivanja sa svim clanovima kad jedan strucnjak jasno i glasno kaze to je tako i tako zbog toga i toga onda je to kraj.
                  Tako je,ja ne razumem zasto je tako odgovorio,ako ti razumes onda je ok,mozda i ja mogu da shvatim zasto ga ti razumes.
                  Samo vas gledam ...

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #69
                    Re: D2 vs ED

                    Eto vidiš zašto, ova strana je posvećena bezveznoj konverzaciji koja nema veze sa temom. Takvih strana u poslednje vreme ima na tone.
                    I on nije član administracije ni po kom osnovu ali će biti ako uspem da ga nagovorim, za sad je član kao i svako od vas samo ima značkicu koja treba na nešto da ukaže. Ako to treba svakom posebno da dokazuje a taj poseban nije ni malo truda uložio da vidi neke stvari na forumu, ja ga razumem kad kaže nemam ja pojma ja sam vozim benzinca, što je istina bar za ovo drugo.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Chila
                      CBC Senator XXL
                      • 18.07.2008
                      • 401
                      • Kos. Mitrovica

                      #70
                      Re: D2 vs ED

                      Kako god,ja vise o ovome necu da polemisem,rekao sam sta sam imao vezano za temu i to potkerpio cinjenicama,iako mislim da konverzacija nije bezvezna i da nije imala veze sa temom. U svakom slucaju tema ima dosta postova i puno clanova je citalo i pratilo temu i aktivno uzelo ucesce pa ce tako moci i sami da donesu sud i procene i temu i postove.
                      Kad sam rekao clanovi administracije u prethodnom postu mislio sam na moderatore i administratore!
                      Ako si mislio na mene sa onim "taj poseban" meni niko nista ne mora da dokazuje,priznajem da nisam kopao po arhivi,ali od kada sam clan pratio sam aktivno dosta tema i stekao odredjene utiske! Opet kazem,necu vise da komentarisem ali sa trece stranice ove teme sve je kristalno jasno bar sto se mene tice a verujem i mnogim drugima!
                      Samo vas gledam ...

                      Comment

                      • STILISTA
                        CBC Veteran
                        • 17.12.2007
                        • 182
                        • BEOGRAD

                        #71
                        Re: D2 vs ED

                        idite na link!
                        http://www.kurir-info.rs/clanak/vesti/k ... evrodizela
                        ili na temu:
                        viewtopic.php?f=280&t=36399
                        post br 22!

                        Comment

                        • Chila
                          CBC Senator XXL
                          • 18.07.2008
                          • 401
                          • Kos. Mitrovica

                          #72
                          Re: D2 vs ED

                          Evo jos malo na tu temu:
                          Vozači u Srbiji točiće od 1. januara 2009. novu vrstu goriva dizel "euro 5", koji sadrži pet puta manje sumpora od onog koji se trenutno prodaje na pumpama.
                          Reč je o jedinoj vrsti goriva koje se slobodno uvozi, a Srbija je imala obavezu da standarde kvaliteta za taj derivat prilagodi propisima EU, potvrđeno je u NIS.
                          Do 2010. godine Srbija će i sve ostale vrste derivata morati da prilagodi visokim evropskim standardima , budući da će uvoz biti slobodan. Uvođenje nove vrste "euro 5" dizela ne znači da će "euro" dizel sa sadržajem sumpora od 50 miligrama po kilogramu, pet puta veće od dozvoljenog biti povučen iz prodaje. On se neće više uvoziti, ali će se proizvoditi u rafinerijama u količinama koje ne mogu u potpunosti da zadovolje potrebe, zbog čega je svojevremeno i doneta odluka da se uvozi.
                          Novina je što vlasnici benziskih pumpi, kao i oni koji su se bavili trgovinom na veliko, neće više moći da uvoze stari "euro" dizel, već samo novi koji je skuplji i u okruženju. Oni koji ne budu našli računicu da uvoze, moći će da se snabdevaju kod NIS.
                          Samo vas gledam ...

                          Comment

                          • DovlaK
                            CBC Senator XXL
                            • 24.07.2008
                            • 560
                            • Beograd

                            #73
                            Re: D2 vs ED

                            Može li ED da bude potpuno providan? Jutros sam vadio filter goriva jer nije hteo da upali i sve u njemu bilo providno nešto... ne znam šta je, ali mi se čini da nije baš najčistiji ED, ali mi opet čudno da je u CELOM filteru voda, a opet da nema ni malo nikakve boje
                            Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                            Comment

                            • STILISTA
                              CBC Veteran
                              • 17.12.2007
                              • 182
                              • BEOGRAD

                              #74
                              Re: D2 vs ED

                              pa i jeste ED!
                              on treba da bude skoro bezbojan malte ne ko voda samo nemoj da
                              ga pijes niposto!

                              Comment

                              • chikavili
                                CBC Senator XXL
                                • 11.02.2008
                                • 732

                                #75
                                Re: D2 vs ED

                                Moram jos nesto da napisem...
                                elem, brljao sam po dokumentaciji mog Punta 1.9D (non-common rail) i nasao sam da je preporuceno gorivo za njega isto kao i za JTD, odnosno dizel po EN590 specifikaciji, sto oznacava "ULTRA LOW SULFUR DIESEL" koji vazi za EU, znaci evro dizel definitivno!

                                Comment

                                Working...
                                X