Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bane R
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2006
    • 1769
    • Beograd

    #31
    Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

    Jesam za rigorozne preglede automobila, ali tek kada se uvedu rigorozne kontrole za vozače. Pri tome ne mislim na radare i balone za alkohol, nego psihofizičko znanje i sposobnost/znanje upravljanja automobilom.

    Zašto neki penzos koji vozi logana ima veća prava i beneficije u odnosu na, recimo, nekog sredovečnjeg čoveka koji vozi neku finu bmw kockicu samo zato što to voli. Svi znamo ko je opasniji u saobraćaju, na kraju krajeva, taj penzos da zna nešto o kolima, d izvinete, ne bi ni imao logana, a čim ne zna o kolima, ne zna ni o vožnji.

    To je ljudi diskriminacija, koju smo prihvatili pod izgovorom ko ima i ko nema para...

    Svi za ljudski život ključni delovi automobila - gume, kočnice, diskovi, silen blokovi, amortizeri su na bilo kom autu u vlasništvu normalnog čoveka stari ne više od 2-3 godine. Bio to auto 2007 ili 1987 godište. Što nas dovodi do zaključka da treba ljude slati na tehnički pregled, a ne automobile.

    Comment

    • Darko
      CBC Senator XXL
      • 29.03.2005
      • 528
      • Beograd

      #32
      Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

      To je druga stvar vec. Selekcija po tom pitanju treba da se vrsi na polaganju voznje.

      Penzos ima nov auto i to je poenta cele price. To da li on nesto zna ili ne je totalno irelevantno i za nas i za mup a bogami i za njega, Njemu je bitno da se preveze od A do B a da mu se taj auto ne pokvari i da ga u startu plati sto manje.

      Kockica sa druge strane ima 450.000km iza sebe na primer i svakako je podloznija kvarovima. Zato da se prosto ne bi mudrovalo previse oko toga da li neko odrzava auto jer pored tog sredovecnog gospodina koji vozi finu kockicu ima jos 18 onih koji nisu gospoda i koji jos voze ulje sa kojim su kupili auto i polovne gume iz '94te al imaju odlicnu saru.

      Negde selekcija mora da se napravi i to nije diskriminacija. Isto kao sto taj penzos mora da ide na pregled za vozacku na 3god a ti ides na 10god samo da ti ponovo lupe pecat. Prosto vise je sansi da ce on da se pokvari pre tebe.

      Comment

      • Cherokee_NS
        CBC Senator XXL
        • 08.02.2009
        • 802
        • Novi Sad

        #33
        Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

        U Turskoj TUV QQ ....

        Shvatam sta vecina hoce da kaze, ali evo npr kako sam ja shvatio - dobar deo sveta u Srbiji vozi one matore drtine tipa Mecka 124, Opel Rekord sa 2000+, pa cak i 3000+ kubika.... Dobice popust za registraciju zbog starosti, morace 2x godisnje na tehnicki = racunica opet ista kao i sa starim rezimom registracije i osiguranja, zar ne?

        Bune se, a u stvari ce se opet vrteti suma novca koju su ranije davali za osiguranje i registraciju.

        To je sa ekonomske tacke gledista....

        A sto se tice sa tacke gledista kvarljivosti - nemam sta da dodam. Mator auto jeste podlozniji kvarovima, ali svaki auto ako se odrzava redovno i valjano moze preci velike kilometraze. A uostalom, spominje se kockica sa 450.000km predjenih za 20 godina starosti - to nije nista.... Po meni, vise je istrosen auto koji se uvozi kao Euro 3 a dovoze ih ovamo sa 180, 200, 300 i ko zna koliko hiljada predjenih km za samo nekoliko godina!!!
        Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!

        Comment

        • jevtic
          CBC Senator XXL
          • 26.11.2006
          • 729
          • beograd

          #34
          Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

          mislim da je ovde ljudima važnije ekonomska računica nego njihova glava. prvo veći deo srbije ne vozi stare automobile 2000+ cm nego automobile tipa punto, corsa jugo i ostale gluposti. a ko sebi priuštava to da vozi auto velike kubikaže stariji od 15 godina neka to i plati.


          i šta me briga što neko nema para . onda ne mora ni da vozi. bolja da ga nema na putevima nego da me pokupi negde zato što mu nisu radile kočnice ili mu otkayao volan.

          Originally posted by Bane R
          Jesam za rigorozne preglede automobila, ali tek kada se uvedu rigorozne kontrole za vozače. Pri tome ne mislim na radare i balone za alkohol, nego psihofizičko znanje i sposobnost/znanje upravljanja automobilom.

          Zašto neki penzos koji vozi logana ima veća prava i beneficije u odnosu na, recimo, nekog sredovečnjeg čoveka koji vozi neku finu bmw kockicu samo zato što to voli. Svi znamo ko je opasniji u saobraćaju, na kraju krajeva, taj penzos da zna nešto o kolima, d izvinete, ne bi ni imao logana, a čim ne zna o kolima, ne zna ni o vožnji.

          To je ljudi diskriminacija, koju smo prihvatili pod izgovorom ko ima i ko nema para...

          Svi za ljudski život ključni delovi automobila - gume, kočnice, diskovi, silen blokovi, amortizeri su na bilo kom autu u vlasništvu normalnog čoveka stari ne više od 2-3 godine. Bio to auto 2007 ili 1987 godište. Što nas dovodi do zaključka da treba ljude slati na tehnički pregled, a ne automobile.
          ti verovatno ovo pišeš zato što se ti nalaziš u situaciji da imaš stariji auto za koji smatraš da je u fabričkom stanju i koji redovno održavaš. i sam mogu da se složim da neko ko je entuzijasta i vozi neki stari auto ne zato što nema para nego zato što to voli je sigurno mnogo bolji vozač od nekog sa šLoganom mislim da je mnogo teže odrediti kriterijume po kojim je neko podoban za vožnju a po kojim nije. čak nisam nigde ni čuo da u nekoj zemlji tako nešto rade.danas te pregledaju samo ono osnovno da vide da li si mentol ako nisi onda si sposoban. ovako je mnogo lakše. ako je ispravan auto vozi a ako nije parkiraj. i prosto mi je drago što će se gomila krševa skloniti sa ulica.
          ex - fabia 1.9 tdi
          golf 2.0 tfsi

          Comment

          • renoar
            CBC Član
            • 26.01.2008
            • 71
            • Nis

            #35
            Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

            Malo mi smeta sto pojedini daju sebi za pravo da se izjasnjavaju o tome ko ima a ko nema pravo da vozi neki auto. Najblaze bih to nazvao nedostatkom zivotnog iskustva.
            A sta mislite da li oni koji treba da brinu o bezbednosti u saobracaju to i rade . Da li saobracajna milicija radi svoj posao kako i koliko treba ? Ja znam da ne rade ono sto treba da rade . E kad bi oni malo vise radili mozda bi bezbednost bila bolja . Ovo se odnosi na sistem a ne na milicajce kao ljude .
            Ako ne podjes ne mozes ni stici

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #36
              Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

              neka nek izkljuche 70% vozila u srbiji ,nema veze.
              pa kad ostanu bez priliva u budzet,onda tje da dupliraju akcize na gorivo i registracije,a gorivo tje i onako da ide nebu pod oblake.
              samo,sad svi koji imaju novije automobile od naprimer 12 ak godina isto tje teze da prodaju,jer ko kupi vrlo brzo upada u rang vozila sa dva tehnicka ( u roku od par godina).mnogima su poskidani katalizatori iako su stari nekoliko godina.
              Svasta tje da bude.Ja znam mnoge koji bash sa novijim automobilima neidu na tehnichke preglede (mrzi ih da se "mlate" po teh.pregledu) ,nego sve preko "agencije".Tek tje da procveta korupcija u sprezi Policija-teh.pregledi.. pa ko ima vezu,zna se..kao to ide.
              sve je to super i treba uvesti red,jedino sto se zna koliko vetjina gradjana zaradjuje u SRbiji.A ti zakoni i taj TUV je pravljen za zemlje gde su plate prosek 2000 evra pa na gore,a ne 350 evra kao kod nas.
              Sta mislite da uvedu u Nemackoj zakon da nesme da se vozi auto stariji od 5 godina ? ..naprimer...
              nek rade sta otje,videtjemo sta tje biti i kakva tje tek muvanja da budu..sve dok stanovnistvo ne bude moglo da legalno isprati finansijski sve to.Ako to i uopshte zahivi uskoro.

              Videtje te da tje najvetji problemi bit ibash sa izduvnim gasovima..
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • alexa05
                CBC Senator XXL
                • 23.07.2006
                • 1769
                • Smederevo
                • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                #37
                Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                Ej' bre ljudi, pustite i obicne smrtnike da se taljigaju na svojim omiljenim 4-tockasima koji se odrzavaju koliko toliko u ispravnom stanju, mislim na trap i kocnice. Zayebite fore sa izduvnim gasovima i 500000 predjenih. Sve ostalo nam funkcionise fantasticno ostalo nam je samo jos da sredimo probleme ekoloske prirode.

                Pre par dana zaustavili matorog mog kolege u Taunusu iz '78 sa ugradjenim plinom i poslali ga na vanredni tehnicki. Sta su utvrdili na pregledu!? NEATESTIRAN UREDJAJ ZA GAS! Razlika u kocenju tockova iste osovine oko 5%! Koliko je bese dozvoljeno? Kolika je kod vas razlika koji vozite novije automobile? Jer ga zato treba yebati da plati 100e godisnje sto nema para da kupi nesto novije? Ajte molim vas!

                Sto se saobracajki tice, nemojte molim vas da mi pricate sta su uzroci i zbog cega do njih dolazi! Pored toga sto radim osnovni posao vatrogasca, na avataru se moze videti , radim i spasavanje ljudi iz smrskanih i slupanih automobila. Osnovni uzrok saobracajnih nesreca nije i slovima NIJE neispravan auto. Ne kazem da takve treba pustiti u saobracaj, kao sto neko rece kontrolisite kuce koje vrse tehnicke preglede i za par stotina dinara gledaju kroz prste, ali nemojte yebati narod samo zato sto bolje ne mozete da smislite.

                1. Neprimerena brzina (mamini i tatini sinovi koji su posle polozenog seli u 2t lima sa 100 i kusur ks)
                2. Neiskustvo (mamini i tatini sinovi koji su posle polozenog seli u 2t lima sa 100 i kusur ks)
                3. Alkohol
                4. Nepaznja
                5. Losi putevi
                6. ... Seticu se jos neceg pa vam javnem


                PS Jes bre, sad mi pade na pamet, da nije i ex ministar unutrasnjih poslova nastradao zbog starosti voznog parka!? A ne, njega bese zayebo ker!
                EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                Comment

                • Strsljen
                  CBC Početnik
                  • 17.08.2009
                  • 4
                  • beograd

                  #38
                  Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                  Kad god zafali drzavi para ona udari po narodu a sto je najgore upravo pogadja srednju klasu koja je najugrozenija i na pragu da predje u sirotinjsku klasu.A sto se tice bezbednosti koju propagiraju toliko, ja videh da se najvece nesrece se desavaju upravo kod onih koji imaju skupocena i bolja kola jer jure po 200 km/h i vise a onaj ko vozi stara kola svestan je da ima krsa i ne jurca toliko.

                  A inace licno sam se uverio da pojedini ljudi koji imaju kola starija vise od 15 godina odrzavaju bolje nego oni koji imaju nova auta i auti su im u perfektnom stanju.

                  Generalni problem nastaje kod nas sto se uvoze recimo kola koja su navodno mladja od sest godina i onda ljudi misle da imaju opaku masinu a nisu svesni da je polovini takvih automobila uzeta dusa jer su prevalili po 500000 km i vise.

                  Vise od polovine ljudi nece zadovoljiti kriterijum izduvnih gasova i sta ce posle sa tolikim otpadom drzava,znaci da ce na svakom parkingu biti po 100 auta obraslih u korov koji ce krasiti nase parkinge.

                  Mislim da od tog zakona zasad nema nista,mozda eventualno ta dva tehnicka godisnje jer im trebaju pare i kad se podmire boli njih za izduvne gasove cilj je uzeti pare.

                  Comment

                  • deki-ascona
                    Bio nam je drug! RIP
                    • 10.04.2007
                    • 2118
                    • NI , Trosharina

                    #39
                    Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                    Pitah , al' posto me niko ne ...."sljivi" aj da pitam opet :

                    a) Ako auto ima katalizator "na papiru", tj. tako je izasao iz fabrike, jel to znaci da ce vlasnik morati da kupi isti i da ga stavi na auto ? (bice to izgleda dooobar biznis )
                    b) Kako ce to oko izduvnih gasova da se primeni na auta sa atestiranim LPG ?
                    c) Jel ima neka posebna pravna forma oko tog vanrednog tehnickog, u smislu nove saobracajne, neke potvrde, dokaza... ?
                    d) Jel ce taj 2. tehicki morati da se nalazi vremenski tacno izmedju 2 registracije ?
                    Originally posted by Valent Vudriga
                    ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                    Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                    Comment

                    • srdjanissan
                      CBC Senator XXL
                      • 20.11.2008
                      • 720
                      • beograd

                      #40
                      Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                      amin za ovo gore jer mislim da mnogo veci br udesa je zbog navedenih razloga,a ne zato jer je neko izduvao vise gasa i nije isao 2put god na tehnicki
                      ,a sem toga,ne moze se porediti jahta,avion,helikopter... koja kosta 100000+e i auto 3000+ e koje prosecan covek moze da skupi i izdvoji za auto
                      kad koči,cepa gume i prevrće se!
                      papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

                      Comment

                      • Darko
                        CBC Senator XXL
                        • 29.03.2005
                        • 528
                        • Beograd

                        #41
                        Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                        Brkate jednu stvar. Ne pricamo mi ovde o tome sta sve ne valja i sta bi trebalo u ovoj drzavi da se uradi i na koji nacin ona dolazi do para. Ovo je auto forum. Vecito kad neko proba neke stvari na bolje da promeni odma svi pocunju sa tim kako eto bas to moramo a ima toliko precih stvari... Nije nego.

                        Svako svoj posao treba da radi i da odgovara ako ga ne radi kako treba. I milicija i putari i svi ostali i valjda ce i to jednom doci na red. Ovde sad pricamo o tome zasto starija kola treba da idu 2 puta godisnje na tehnicki. Generalno smo poznati po tome koliko ulazemo u auta, kakve delove stavljamo onda kad dodje do toga da auto fizicki ne moze da se krece pa stvarno to nesto moramo da zamenimo itd. To sto neki ovde nabrajaju predstavlja mozda 5% ukupnog broj vlasnika 15+ automobila. Oni su u neku ruku kolateralna steta ali jbg ne moze drugacije ocigledno.

                        Kao sto rekoh gore kako penzioner mora cesce na "tehnicki" jer se star i nije "sposoban" da vozi kao neko od 30god isto tako auto od 30god ne moze da se meri po pouzdanosti sa novim autom i tu se svidelo se to nekom ili ne prica zavrsava. Sta sad, onaj preko 65 god treba da se zali sto mora cesce na pregled...

                        P.S. u vezi jahte i auta. Ako je auto 3000+ i ti imas tih 3000 + recimo 1000 za reg i pratece troskove, ti imas pare da vozis auto i nije nikakav problem. Registrujes ga godisnje uz 2 tehnicka pregleda i uzivas u svom autu jer je ispravan. Ali ako je kao kod nas, da imas 1000e a hteo bi da u to uguras auto od 1500 sa sve registracijom i da na hladnjak pasuje crevo sa ves masine... Jbg ne ide. Takav ne treba da ima auto i tu nema ljutnje. Markica je 2000 i kusur dinara, milion ljudi u Beogradu se vozi gradskim prevozom pa moze i on...

                        Comment

                        • Uzelac
                          CBC Senator XXL
                          • 03.12.2006
                          • 1717
                          • munZe

                          #42
                          Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                          Nisam bas sve procitao, pa ne zamerite ako se ponavljam, mozda, ali zar nije u nemackoj tehnicki ne dva puta godisnje nego jednom u dve godine ?
                          Rigorozan, da, treba sve da radi, da nema trulih i nefarbanih delova te da je ispravan katalizator na kolima (ouch ) ali je valjda logicno da auto nije jogurt da se pokvari tj. raspada nakon 6 meseci. Limarija ako je dobra danas, ne moze da ne postoji za 24 meseca. Itd.
                          work in progress

                          Comment

                          • shone190
                            CBC Senator XXL
                            • 10.12.2004
                            • 1877
                            • Beograd
                            • Dodge Charger 8.1l

                            #43
                            Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                            E moj Sale, sve je to osmisljeno da se pare uzmu, bas oni gledaju na bezbednost u saobracaju

                            Comment

                            • X9
                              CBC Senator XXL
                              • 28.06.2005
                              • 3179
                              • Wien-Sabac
                              • RX-8 i X-9

                              #44
                              Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                              Originally posted by Uzelac
                              Nisam bas sve procitao, pa ne zamerite ako se ponavljam, mozda, ali zar nije u nemackoj tehnicki ne dva puta godisnje nego jednom u dve godine ?
                              Rigorozan, da, treba sve da radi, da nema trulih i nefarbanih delova te da je ispravan katalizator na kolima (ouch ) ali je valjda logicno da auto nije jogurt da se pokvari tj. raspada nakon 6 meseci. Limarija ako je dobra danas, ne moze da ne postoji za 24 meseca. Itd.
                              u Austriji je jedanput godisnje,i Austrijski TÜV je rigorozniji od Nemachkog.za nove aute(zavisi od proizvodjaca) prvi tehnichki dolazi tek za 3 ili 5 godina
                              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                              No ROTOR no MOTOR...

                              Comment

                              • tomamega
                                CBC Senator XXL
                                • 19.03.2009
                                • 715
                                • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                                • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                                #45
                                Re: Tehnicki 2x godisnje za kola starija od 15 god.

                                Evo jedna činjenica koju će teško ko moći da opovrgne.

                                Pricao Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost, da 5% auto nesreća u Srbiji otpada na neispravna vozila. Neki su navodili najveće uzročnike nesreća i zaboraviše da navedu i procenat nesreća usled tehničke neispravnosti. Ali s obzirom da u Srbiji prosečno gine 1000 ljudi godišnje, 5% je 50 ŽIVOTA. Ako ova mera može i jedan život da spase ja sam za nju. A kamoli 50 života.

                                Neću ja da razmišljam da li neko sa kršem ima sopstvenu odgovornost da poseduje ispravan auto. Treba da postoji nadležna služba da to utvrdi. Isto kao kada bi se diplome fakulteta delile na osnovu znanja koje pojedinac ima. Zašto čovek da ide na fakultet kad je on procenio da već ima stručno znanje. Kada se ispune propisani uslovi, može se steći neko pravo, sertifikat, saobraćajna dozvola itd.

                                Tužno je što svi u Srbiji, navodno, žele pravnu i uređenu državu, a kada se uvedu neki koraci u tom pravcu, ospe se paljba po svemu i samo se traže negativne strane.

                                Comment

                                Working...
                                X