Menzurom ćeš sigurno pogrešiti više. Čak i bez ljudskog faktora njihova tačnost je ±1% (pa i više) a 2% ti ne gine naročito pri više presipanja (recimo litar kada se meri menzurom od 100ml). Ako se ne radi pažljivo i 5% nije mnogo (dešava se u praksi).
Naravno, birete i pipete su one koja služe za tačnije odmeravanje zapremine.
Za uređaj koji merenje vrši preko protoka tačnost ±0,5% se visoka klasa tačnosti (samo još jedna viša postoji za odmeravanje većih količina). Uglavnom, koriste se uređaji klase 0,3 pa se baždare za -0,1 ili 0,2 (što se za radni vek uređaja isplati).
Inače, pomenuti pravilnik nije više na snazi (izbrisan iz post-a) ali se za merenje goriva nije izmenila klasa tačnosti.
Sada je to regulisano "pravilnikom o merama" (iz 2012. ili 2013. ne mogu da se baš setim).
P.S.
Veliki problem prilikom merenja goriva predstavlja njihova osobina da im zapremina jako varira od temperature (visok koeficijent zapreminskog širenja) tako da o tome treba voditi računa (cisterne imaju temperaturnu korekciju, a iz rezervoara se sipa gorivo na ujednačenoj temperaturi, jer su podzemni). Jedan stepen celzijusa povećava zapreminu benzina (približno) 0,1% pa 5 stepeni dovodi do granice tačnosti merenja.
Naravno, birete i pipete su one koja služe za tačnije odmeravanje zapremine.
Za uređaj koji merenje vrši preko protoka tačnost ±0,5% se visoka klasa tačnosti (samo još jedna viša postoji za odmeravanje većih količina). Uglavnom, koriste se uređaji klase 0,3 pa se baždare za -0,1 ili 0,2 (što se za radni vek uređaja isplati).
Inače, pomenuti pravilnik nije više na snazi (izbrisan iz post-a) ali se za merenje goriva nije izmenila klasa tačnosti.
Sada je to regulisano "pravilnikom o merama" (iz 2012. ili 2013. ne mogu da se baš setim).
P.S.
Veliki problem prilikom merenja goriva predstavlja njihova osobina da im zapremina jako varira od temperature (visok koeficijent zapreminskog širenja) tako da o tome treba voditi računa (cisterne imaju temperaturnu korekciju, a iz rezervoara se sipa gorivo na ujednačenoj temperaturi, jer su podzemni). Jedan stepen celzijusa povećava zapreminu benzina (približno) 0,1% pa 5 stepeni dovodi do granice tačnosti merenja.
Comment