Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #31
    Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

    Originally posted by JAPANX
    Ma oni bar mogu da se prebace na putnicko.. kako ja putnicki kombi da prebacim na putnicko?
    Napišeš "ovo je putničko vozilo samo mu ja tepam da je džip"
    Definitivno zatvaram radnju do daljnjeg....
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • kuzmar
      Moderator
      • 18.12.2009
      • 783
      • Lazarevac
      • Pezo 207 1.6 HDI

      #32
      Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

      Nova obaveza za vlasnike kombija ali one preko 3,5 tone


      NOVI HARAČ ZA VLASNIKE KOMBIJA


      Vlasnici kombi vozila preko 3,5 tona po novom pravilniku moraju da uvedu i tahograhe, čija ugradnja košta oko 50.000 dinara
      Dok vlasnici kombija do 3,5 tona još biju bitku da se oslobode poreza na njihova vozila, koji im je država nametnula da bi stala na kraj vlasnicima luksuznih džipova, oni koje imaju kombi preko te težine imaju novi namet.

      Sva kombi vozila moraju imati ugrađen tahograf (uređaj za merenje vremena koji vozač provede za volanom, brzine kretanja vozila i pređene udaljenosti). Ovaj uslov predviđen je Pravilnikom o tehničkim uslovima za motorna vozila koji važi od 30. septembra prošle godine, ali za koji vlasnici kombija nisu znali dok policija nije počela da kažnjava.

      Kako tvrdi Gvozden Ratković iz Arilja, vlasnici kombija ne znaju da su za njihova vozila uvedeni tahografi, pošto su ovi uređaji do sada bili obavezni samo za kamione mase preko pet tona.

      - Saznao sam da je to obavezno kad mi je policija prošle nedelje napisala dve kazne od 100.000 dinara zato što nisam imao tahograf u kombiju. Na kraju sam to jedva našao da kupim u AMSS, a ugradnja i baždarenje su me koštali 50.000 dinara. Moj kombi je 2004. godište, pa nije imao ugrađen tahograf, tako da sigurno 90 odsto vozila nema ovaj uređaj - kaže Ratković.

      Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost kaže da je tahograf uveden u interesu vozača kombija, koji često ginu.

      - Gazde često od vozača zahtevaju da voze prekovremeno, tako da su se često dešavale nesreće u kojima su vozači kombija ginuli zbog premora i pospanosti. To je razlog zašto je novim Pravilnikom o tehničkim uslovima za motorna vozila uveden tahograf za sva teretna vozila preko 3,5 tona - kaže Okanović.


      Protest kombi prevoznika

      Zbog velikih poreza, oko 100 vlasnika kombija juče je organizovalo višečasovni protest u Beogradu, kod Brankovog mosta. Oni su predali svoje zahteve nadležnim organima, a ukoliko im ne izađu u susret, najavljuju nove i masovnije proteste.

      - Sledeći organizujemo u ponedeljak na parkingu Sava centra, a očekujem nekoliko hiljada kolega iz cele Srbije. Ne želimo da radimo za džabe! Plaćamo putarine kao i autobus koji vozi 70 putnika ili kamion koji prevozi 15 tona. Niko se nama nije bavio jer smo mali i imamo malu zaradu. Dobili smo plus 1.000 evra nameta godišnje - objašnjava Igor Ljubinković, predsednik Udruženja kombi prevoznika, i dodaje da je privatnih kombi prevoznika u Srbiji oko 135.000 i da svi oni izdržavaju porodicu od ovog posla.

      Jedva preživljavamo

      Branko Mladenović kaže da mu je poslednjih 15 godina kombi bio jedini izvor prihoda, ali da je on sada zbog novog zakona samo izdatak.

      - Ceo dan sam na ulici da bih zaradio dovoljno da preživimo, sa ovim novim nametima države ni to neće biti dovoljno. Moj kombi je star 12 godina, malo-malo pa mu nešto fali, a te izdatke niko mi ne priznaje.

      Skoro me je neko udario na parkingu, limaru sam dao 200 evra, a moram i da prefarbam fleku. Ovakvih nepredviđenih troškova je mnogo, mi jednostavno ne možemo da zaradimo toliko koliko treba da damo za porez i sve ostale dažbine - kaže Mladenović, vlasnik kombija i učesnik protesta.

      Zahtevi vlasnika kombija
      1. Da kombi vozila do 3,5 tona i putnički kombi prilikom registracije imaju svoju kategoriju i izađu iz kategorije luksuznih vozila, jer su sredstvo za rad.
      2. Da se uvrste u drugu kategoriju za plaćanje putarine.
      3. Da se uvede minimalna cena ture po gradu i minimalna cena pređenog kilometra van grada.
      4. Da se uvede veća kontrola divljih prevoznika.
      5. Da im se omogući parkiranje u centru grada na ivičnjacima, kako bi bili bliži ulazima.


      Osnov za ovo je clan 79 tacka 5.5 Pravilnika o tehnickim uslovima...

      5.5) тахограф, ако теретно возило односно скуп возила има највећу дозвољену
      масу преко 3,5 t (врсте N2 и N3)
      www.paluba.info

      Comment

      • Alien108
        CBC Veteran
        • 03.06.2008
        • 129
        • Beograd

        #33
        Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

        Ništa neobično za državu u kojoj se loše gazduje već decenijama.
        Loša poreska i investiciona politika (nerazvojna) dovela je do potpune propasti domaće privrede, a vlada se ko zna od kada zadužuje da izmiri budžetske obaveze.
        Sada nema kuda, udaraće po nama dokle može, a može izgleda sve bolje jer smo odavno postali imuni na "tuđe" probleme.

        Nažalost ni krivi ni dužni, ovaj naš letargičan, ignorantski, nepreduzimljiv, malodušan, lakomi i pre svega tragičan odnos, debelo će plaćati naše potomstvo.

        I kako reče jedan kolega - "stigli smo do dna, kopamo dalje...", tek nas čekaju rezultati (ne)rada!

        Comment

        • banekg
          CBC Senator XXL
          • 06.09.2010
          • 1274
          • Nis
          • Toyota Carina e 2.0

          #34
          Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

          Nažalost ni krivi ni dužni, ovaj naš letargičan, ignorantski, nepreduzimljiv, malodušan, lakomi i pre svega tragičan odnos, debelo će plaćati naše potomstvo.
          Gola istina, uz malu dopunu. Mi vec placamo cenu "lepse" proslosti, ili ono sto mnogi vole da zovu Titovo vreme, kada su se ljudi zaposljavali bez osnova, pa su sada ti isti na nekakvom ZZO, o trosku poreskih obveznika, kada su se delili nekakvi stanovi, po ko zna kojim pravilima, i kada su se trosile pare nasih mrskih neprijatelja - Amerikanaca...
          Long Live CBC!!!

          Comment

          • kuzmar
            Moderator
            • 18.12.2009
            • 783
            • Lazarevac
            • Pezo 207 1.6 HDI

            #35
            Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

            Pa i nije bas tako. Jednim delom ste svakako upravu.

            Medjutim pogledajmo koliko se smanjila drzavna administracija u poslednjih 10 godina u odnosu na to vreme? Nimalo, a i ono sto se objavi da je na jednoj strani smanjeno na drugoj strani se zaposle novi i tako u krug.

            Koliko samo ti drzavni sluzbenici neosnovano potrose novca poreskih obveznika?
            Evo, samo na javnim nabavkama> http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/231352 ... jardu-evra

            Koliko samo kosta Skupstina? Evo> http://www.naslovi.net/2010-10-23/vesti ... ku/2065031

            Koliko kosta budzetske (i nebudzetkse) korisnike obaveza da se npr. pazari predaju dnevno? Koliko kostaju agencije za sve i svasta i ne samo da ih ima mnogo nego se stalno formiraju nove. http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=367174

            Koliko kosta nepostovanje obaveze koju je Vlada preuzela da resi po pitanju nepostovanja zakona u slucaju vojnih penzija? Pa recimo samo da su kamate uveliko premasile osnovni dug. http://www.novinar.de/2010/08/12/koliko ... anika.html

            I tako dalje i tako dalje. Znaci nemojmo pricati samo kako su nasledjeni dugovi, cinjenica je da postoje i ti dugovi ali da se uporno stvaraju novi i niko ne haje za to. Malo nesto po medijima bude kritike, onda nadlezni da skrenu paznju puste neku vest kako je uhapsena organizovana kriminalna grupa ili kako se avion sa premijerom zamalo nije srusio zato sto su mu se otvorila vratanca na rezervoaru za gorivo i time se svi bave neko vreme. A onda isti ti nadlezni iskoriste priliku pa proguraju ponovo neki harac kako bi sebi obezbedili jos bolje uslove i prosirenje administracije koja ce jos vise potkradati na tenderima i tako u krug.
            www.paluba.info

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              #36
              Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

              Slazem se, samo sam hteo da napomenem, da ovde nikad nije bilo dobro, vecito zivimo na foru. Admini, nemoj nas brisete, vezano je za temu, jer su ovo uzroci uvodjenja poreza na teretna vozila...
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • kuzmar
                Moderator
                • 18.12.2009
                • 783
                • Lazarevac
                • Pezo 207 1.6 HDI

                #37
                Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                Samo da dodam jos jednu stvar koju sam zaboravio u prethodnom postu.

                Ukupan spoljni dug SFRJ iznosio je gotovo 22 milijarde dolara, a države nastale njenim raspadom bar pet puta više, što potvrđuje i podatak da su krajem prošle godine samo Hrvatska, Slovenija, Srbija i BiH dugovale više od 112 milijardi evra!
                http://www.naslovi.net/2010-06-09/seebi ... re/1775349

                I ima jedna greska u ovome 112 milijardi evra nije 5 puta vise od 22 milijarde USD. Po stanju trzista valuta na dan 12.01.2009 to je iznosilo 153,8 milijardi USD.Dakle ne pet nego sedam puta vise.
                www.paluba.info

                Comment

                • kuzmar
                  Moderator
                  • 18.12.2009
                  • 783
                  • Lazarevac
                  • Pezo 207 1.6 HDI

                  #38
                  Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                  Naravno kod uvodjenja ovakvih poreza postavlja se i jedno pitanje na koje gotovo sigurno niko od nadleznih nije hteo ili nije smeo da odgovori. Koji efekat ce ovo imati na mala i srednja preduzeca i razne radnje i radnjice?

                  Uzmimo primer iz clanka koji je dat negde na pocetku gde kaze da je vlasnik kombija za registraciju dao 107.ooo dinara (prethodne godine 31.000), a da je za celu 2010.godinu zarada firme iznosila 400.000. Znaci ako odbijemo troskove koji svi imaju zbog zamene tablica izlazi da mu je po osnovu ``luksuza`` naplaceno 70.000 dinara, odnosno 1/6 ukupnog godisnjeg prihoda. Imajuci u vidu da su predsednik ali i jos neki najavili da ce ova godina biti teza od prethodne postvlja se pitanje koliko ce taj preduzetnik ove godine zaraditi. Iz licnog iskustva dosta manje nego prosle godine, kada tome dodamo ovo oko registracije, pa ostale namete koje mora da plati pitanje je koliko ce biti rentabilno da nastavi da radi. A ako prestane sa delatnoscu onda drzava nema naredne godine registraciju (zasto bi registrovao ako ne radi), nema porez od firme, nema doprinose za PIO, nema porez na dobit, nema firmarinu, nema.... ali zato ima jos najmanje jednog nezaposlenog kome ce se iz budzeta platiti bar zdravstveno osiguranje (ako se prijavi na NSZ ima pravo na zdrvstvenu knjizicu kao nezapolseno lice).

                  A koliko je onih koji posluju na ivici egzistencije i koje ce ovo definitivno naterati da zatvore ono sto imaju?

                  Ovakvi potezi navode na samo jednu pomisao: izbrisati sve osim velikih monopolista, ukinuti mali biznis kako bi velike firme mogle da nas deru u svim segmentima zivota. Sta mislite kolika je verovatnoca da neko veliki otvori firmu koja ce se baviti limarskim, stolarskim, elektricarskim, keramicarskim i svim ostalim zanatima potrebnim u bilo kom domacinstvu? Ja licno mislim da je to veoma blizu. Cim nametima pogase male i nestane bilo kakva konkurencija.
                  www.paluba.info

                  Comment

                  • bjov
                    CBC Član
                    • 23.09.2007
                    • 52
                    • Bgd

                    #39
                    Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                    Moze li neko da potvrdi da li se ovo odnosi na sav ovaj narod sto je pokupovao pande vanove i slicne? Cudno mi je da se hiljade ponosnih vlasnika teretnih pandi vanova koje su placene 1200e do sada nisu javili..

                    Comment

                    • JAPANX
                      CBC Senator XXL
                      • 10.08.2006
                      • 2159
                      • Beograd

                      #40
                      Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                      odnosi se na sve ali u manjoj meri, najvise su pogodjeni oni preko 2000 kubika

                      npr za vw caddy 1.9 je sada registracija veca za 8500din

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #41
                        Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                        Evo uspeli su da se dogovore da za vozila mase 3.5 tona (kombije) porez nece vaziti...
                        E sad sta sa nama sa pikapovima, sad mi moramo da blokiramo ulice sto nisam bio dovoljno pametan i otisao iz ove vukojebine. Kazu da je i u Egiptu bolje...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • kuzmar
                          Moderator
                          • 18.12.2009
                          • 783
                          • Lazarevac
                          • Pezo 207 1.6 HDI

                          #42
                          Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                          Originally posted by bjov
                          Moze li neko da potvrdi da li se ovo odnosi na sav ovaj narod sto je pokupovao pande vanove i slicne? Cudno mi je da se hiljade ponosnih vlasnika teretnih pandi vanova koje su placene 1200e do sada nisu javili..
                          E vidis ovako, do sada je registracija teretne pande bila gotovo duplo skuplja od putnicke varijante (u decembru je moj otac kupio i registrovao jednu takvu ne znajuci da je kod ovih kubikaza razlika u korist putnocke verzije, komplet ga je izaslo oko 25.000 dok je za putnicku kostalo oko 11.000 ili 12.000). Mnogi koji su znali za to su ugradili sedista i stakla, odradili atest i preveli ih na putnicke. Njih sigurno nece ovo pogoditi. Onaj deo koji to jos nije uradio ce biti pogodjen. Ipak posto se radi pretezno o 1100 kubika i o vozilima koja su stara 9 godina (vecina je 2002 godiste) taj porez je do 01.01, bio 637 dinara (nemam podatke o novim iznosima posto su isti trebali biti uskladjeni od Nove godine). Za ona do 8 godina (znaci 2003 godiste) porez je 722 dinara, a za mladja od 5 godina 850 dinara.
                          www.paluba.info

                          Comment

                          • subicd
                            CBC Senator XXL
                            • 20.06.2008
                            • 463
                            • Novi Sad

                            #43
                            Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                            Originally posted by JAPANX
                            odnosi se na sve ali u manjoj meri, najvise su pogodjeni oni preko 2000 kubika

                            npr za vw caddy 1.9 je sada registracija veca za 8500din
                            Koje ti godiste Caddy.
                            Ja sam racunao za moj 1.9 TDI '98. 5000din vise me izadje, ako naravno ne racunam nove tablice i saobracajnu.
                            http://www.registracija-vozila.rs/index ... ju&lang=sr

                            Tako da me sad registracija sa tablicama i ovim nametom kosta 29.000din umesto 18.500din koliko je bila prosle godine.

                            Comment

                            • JAPANX
                              CBC Senator XXL
                              • 10.08.2006
                              • 2159
                              • Beograd

                              #44
                              Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                              2008god

                              Comment

                              • kuzmar
                                Moderator
                                • 18.12.2009
                                • 783
                                • Lazarevac
                                • Pezo 207 1.6 HDI

                                #45
                                Re: Uveden porez na teretna vozila nosivosti do 3.5 tona

                                Evo sta je dogovoreno (tacnije pronadjena rupa u zakonu)

                                Bez poreza na luksuz za kombije od tačno 3,5 tona!

                                Predstavnici Udruženja kombi prevoznika postigli su dogovor sa Ministarstvom finansija i Ministarstvom infrastrukture o tome da se njihovo osnovno sredstvo za rad, kombi, ne oporezuje kao luksuzno vozilo!Posle brojnih blokada i protesta, predstavnici udruženja su se dogovorili s nadležnima o „novom načinu tumačenja zakona" po kojem vozila od tačno 3,5 tona neće biti oporezovana.

                                Blokada svih većih gradova u Srbiji koja je najavljena za danas biće odložena do daljeg, a o ostalim zahtevima prevoznika tek će se razgovarati.

                                - Naš najveći uspeh je ustupak Ministarstva finansija, a to je da kombi ukupne mase tačno 3.500 kilograma nije oporeziv na luksuz. To konkretno znači da se ne tretiramo kao luksuzno već kao teretno vozilo, što i jesmo. Ostalo je da se dogovorimo o svim ostalim zahtevima, a konačnu odluku znaćemo za nekih dvadesetak dana. Dalji potezi Udruženja biće određeni na sastancima koji će se organizovati u svim većim gradovima Srbije - objasnio je Igor Ljubinković, predsednik Udruženja.

                                Cena registrovanja vozila sa ukupnom masom 3,5 tona ostala je na nivou kao i pre donošenja zakona. Takođe, doneta je odluka da svi koji su već platili dodatne poreze mogu da traže povraćaj novca.

                                - Na sastanku su prevoznici izneli svoje predloge, mi smo to sve prikupili i prosleđeno je na analizu nadležnom sektoru. Posle analize, dokumentacija biće predata ministarki i posle toga svi će dobiti zvanično saopštenje - rekli su u Ministarstvu finansija.

                                Podsetimo, registracija teretnih vozila do 3,5 tona poskupela je ove godine oko dva i po puta jer je država od 1. januara uvela porez na luksuz za sve kombije i male kamione. Udruženje kombi prevoznika od sredine januara organizuje proteste u Beogradu.
                                izvor: http://www.polovniautomobili.com/wiki-V ... 5-tona.php
                                www.paluba.info

                                Comment

                                Working...
                                X