Sta posle Fabie...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bakara
    CBC Senator XXL
    • 29.01.2005
    • 977
    • nBGd

    #61
    @brick
    Malo si me razocarao, pomislio sam da ces savetovati Hyundai, ali ne getz, bar accent, a ko ne i lantru ( i ona dolazi u obzir, ali nista ne znam o njoj). Getz je ipak (bar se meni cini) iste ili slicne velicine kao i fabija, a meni ipak treba vece vozilo (ne kalina, pre bih logana sa dci motorom, ali necu ni njega ).
    @starac vujadin
    Fokus je dobar predlog, taj auto mi se svidja i uzeo bih ga u razmatranje, a ima i pristojan izbor...Ako ti nije tesko da napises neki savet o njemu?

    @Darko_NS
    Sto se stila tice, u obzir dolazi jedino model sa 5 vrata, i sa JTD motorom, posto 1.6 i 1.8 motori previse trose za moj pojam, ja sam ipak navikao na 8 i manje litara gradske voznje. Mada verujem da i JD trosi bar 8l po gradu, tako da tu nema neke ustede...
    Citao sam tvoje postove o stilu, a mogao bih da napises jos neka iskustva o njemu, posto sam stilu ipak najblizi...
    Sta ti mislis o padu vrednosti tog stila za 2 godine?

    Priznajem @brick mi je malo zagolicao mastu savetima da kupim nesto drugo, pa sam malo gledao, tu se jos moze kupiti i mercedes A klase ili cak c180, ili neki A4, ne znam samo koliko je to pametno. i koliko je realno da su oni u nekom pristojnom stanju, (mislim u odnosu na sumu do 7500-8000, a da ne trazim iglu u plastu sena)?
    pozdrav

    Comment

    • starac vujadin
      CBC Senator XXL
      • 27.08.2005
      • 2617
      • Stari grad

      #62
      U principu sam ti ukratko rekao sve. Pored ova tri motora sretaces u ponudi 1.6 benzin sa 100ks koji nije los, ali ipak Focus je auto koji trazi i izdrzava mnogo vecu snagu i 100ks je nedovoljno za iole zustriju voznju. Takodje postoji i dizel TDDi motor koji je zastareo i njega zaobidji.
      U prvom postu nisam spomenuo odlican menjac koji odlikuje sve Focuse.
      Kod nas je ponuda ok, naci ces sve verzije. Normalno da ces kod nas naci dosta primeraka koji su iznadprosecno presli za svoje godiste, pa je najbitnije da nadjes primerak koji nije takav (a moze da se nadje i to). Postoje dosta americkih Focusa ZX3 kod nas i oni su mnogo losije sastavljeni od evropskih. Pored toga problem je sto kod americkih Focusa gomila delova na pasuje sa evropskog - znaci zaobici! Limuzine su mnogo manje trazene od hatcbacka i teze se prodaju.
      Automobili su odlicno opremljeni, a paleta boja je odlicna.
      Blagi restyling je bio 2001.godine
      Focus nije dosada pokazao nijednu ozbiljnu manu kao polovnjak. Treba ga pregledati kao i svaki ostali auto sa dijagnostikom, kontrola donjeg postroja, itd. Tu i tamo procitam da rdja auspuh sto i nije bas nesto posebno, kao i da pojacano trosi prednje kocione plocice sto je mana kod skoro svih modernijih automobila - jer su kola sve teza.
      Preporucujem ti da provozas neki i osetices ogromnu razliku u osecaju za volanom u odnosu na konkurenciju.
      Inace, vozim Alfu, tako da nisam nimalo subjektivan. Probao sam nekoliko automobila u toj klasi i za te pare siguran sam da nema nista bolje.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        ja na primer, a i drugi u mojoj firmi
        ja napisah, za zemlju Srbiju prosek je 42 minuta efekta rada dnevno (zvanican podatak za 2005. godinu objavljivan u javnim medijima).
        jedna firma, 5 ili nebitno koliko mali broj ne predstavlja reperni osnov za opstu postavku.
        to sto opisujes je kolicina vremena, ne i efekat rada.
        da budem jasniji- treba da se iskopa 500 metara rova za polaganje neke cevi. ( i sve sto ide uz to, temelj rova, zasiap peskom, polaganje necega, obelezavanje trakom, itd).

        varijanta A, uzmes 10 radnika koji rade 14 sati dnevno i recimo njima treba 5 dana takvoga rada da zavrse posao.

        varijanta B, uzmes 2 radnika i masinu (bobcat npr) i oni rade 6 sati i zavrse za 2 dana.

        efektivni rezultat rada (posao je iste vrednosti i isto se naplacuje na trzistu) je drasticno razlicit- A varijanta 140 satix5 dana nasprema 12sati x 2 dana.

        ako je produktivnost varijante B ono sto je standard na trzistu a to je 24 radna sata, sledi da varijanta A gde je utroseno 700sati za isti efekat ima vrednost (za poredjenje)

        12sati po radniku: 70sati po radniku ili

        dok je radnik u organizaciji (firmi) A radio 1 sat ovaj u firmi B je radio jedva 11minuta.

        efekat radnika je razlicit, pa onome A je dovoljno da radi 6 sati dnevno i zaradi a onaj B bi trebao da radi i to bez prestanka 35 sati da bi ga dostigao. to sto radnik B bukvalno upotrebi krv, znoj i suze za mucan posao ne menja finansisjki stvar efektivnosti/ produktivnosti.

        cena kostanja je ista, nije mudro to zanemariti.

        tako je i sa radnicima VWa pri poredjenju sa radnicima Zastave. (ista bransa pako za poredjenje).

        recimo kao osnovu da uzmemo, 60 minuta rada nije u ekonomiji reper placanja, ono sto je naplativo na trzistu odredjuje posredno i vrednost necijeg radnog sata odnosno koliki je njegov efektivni radni sat.

        ako tako posmatras odnos novca , rada i prodaje rada mi smo jako daleko od toga da se mozemo porediti na nacin da isticemo kako "puno radimo" a sto ukljucuje i privatne firme (koje su kod nas jos uvek malobrojne u ukupnoj privredi, ako dostizu jedva 40tak % zaposlenih u Srbiji sve zajedno).

        najprostiji reper koliko radimo (mnogo ili malo pri poredjenju sa drugima oko nas) je koliko jedan radnik stvori novu vrednost svojim radom.

        100.000 evra po radniku godisnje kod nas je jos uvek mislena imenica, u privatnim firmama a kamoli u drzavnim /javnim/drustvenim.

        ne prometa, ne prihoda, vec pricamo o zaradi.

        znam da zvuci surovo, realnost i trziste globalno u svetu ne priznaju trud, muku, kolicinu sati, napor, znoj vec naplativi rezultat rada pri globalnoj konkurenciji.

        na nama je da zaboravimo na pojmove iz ranijeg sistema kada su nas ucili o 8 sati rada , 8 sati odmora i 8 sati spavanja.

        nova vremena (i konkurencija) novi kriterijumi poredjenja rada.

        isti taj sindrom globalne konkurencije zahvata i te VW radnike kojima su pricali o onih 8+8+8 sati a sada se pokazuje da to ne moze da opstane jer sada oni rade manje efektivno u odnosu na druge radnike.


        razumem ja pricu o kasirci ili sta vec, nezgoda je sto mi ne zivimo izolovani od ostatka planete da za nas vaze neki specijalni kriterijumi, nas rad nije visoko vrednovan (generalno privreda u Srbiji nema visoko razvijene tehnoloski proizvode) pa samim tim i posledicno kolicina utrosenih radnih sati i pored truda svodi se na 42 minuta, ili 52 minuta ili svejedno.

        kao i u svetu, iskorak je u organiziciji rada da se manje vremenski radi ali sa vecim efektom i dostigne ili prestigne svetski globalni prosek.

        po mom misljenju, i pored opisa
        što ona i drugi u Rodiću moraju ujutru rano da dodju, pa recimo ona radi do podneva, nekoliko sati sredinom dana je slobodna pa mora opet da dođe na posao i da radi do uveče...
        kada se podvuce crta- efekat rada kao broj sati x zarada po satu je jako nizak.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          da se vratimo na temu
          otkud su Rusi (konkretno kalina) tehnički napredniji od škode i hyundaija??

          pa škoda- to je čista VW tehnologija, recimo octavia je radjena na platformi golfa V, imaju iste motore itd...
          oduvek su Rusi bili znatno napredni tehnicki, njihov problem je primena kroz serijsku proizvodnju.

          da Skoda i jeste VW u svemu.

          Lada 110 koja je odavno konstruisana je tehnicki daleko naprednija od Golfa 4 i dobrog dela Golfa 5 (pricam o benzincima) sto se tice menadzmenta motora.

          a model 110 je isprojektovan pocetkom 90tih u doba kada je VW bio na prelazu Golfa 2 i Golfa 3 i jos koristio karburatore i K Jetronica a EFI bio tek u zacetku. (i jos tada je zadovoljavao vrednosti buduce euro 3 norme)

          ja pricam o bazi, o fundamentu kako su resene kljucne postavke, temelji.
          Rusi imaju odlicne institute, odlicnu naucnu bazu, odlicne univerzitete, odlicne studenstke programe, odlicna resenja na papiru- obicno koju deceniju ili bar nekoliko godina ispred main stream-a.

          kvalitet izrade, narocito zavrsna obrada je sasvim druga tema i tu ne ubrajam Ladu (ili bilo sta rusko) kao pozeljno.

          btw, VW tradicionalno kasni 10tak godina sa uvodjenjem tehnickih resenja koji drugi iznesu vec na trziste.
          pouzdanost i jednostavnost su dugo bile osnovne odlike VW tehnike, danas ni to vise nije garantovano.

          za istrazivanje i pronalazenje novih resenja potrebni su ogromni resursi (naucni) a Rusi u tome ne oskudevaju.

          to sto ne umeju brzo da primene prakticno ne umanjuje vrednost samih resenja.

          PS. Lada ima svoj sistem menadzmenta motora, Golf je licenca (znanje) Boscha tako da pominjanje VW kao nekog tehnickog inovatora meni ne "pali lampicu".

          pitanje je bilo sta za oko 7000 eura, ja ne znam sta ima VW narocito tu da ponudi.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            kalina je trebala da se pojavi na tržištu još 1999., tada je već bila spremna ali je izvoz počeo tek nedavno.. ona je na tom tehnološkom nivou- malih automobila iz 1999. od 1999. nije ništa značajnije unapredjena osim što joj je motor prilagodjen da zadovoljava euro 4 norme... znači to je auto tehnološki star 7-8 godina, a ne nikakav novi model. getz je za nju veoma moderan auto
            konstruisana pre celih 7-8 godina a danas je egal sa tom klasom modernih malih automobila.

            to govori o veoma naprednim tehnickim resenjima jos onda konstruisanim inzenjerski.
            to sto se tek sada izvozi, a i pored toga je (ponavljam) egal danasnjim svezim modelima u toj klasi ne menja bitno stvar.

            uporedi Hyndai iz te 99 godine sa Kalinom- ta resenja su vec napustena da bi se dostiglo danas ono sto su Rusi imali pre 7 godina kao gotov proizvod.

            za mene datum proizvodnje ne odredjuje tehnicku modernost auta vec bazna resenja.
            marketing komercija i ostalo ne mesam sa tehnikom.

            Lada je jedna od retkih firmi koja proizvode automobile a ne samo sklapaju od gotovih (tudje razvijenih) komponenti sto nije zanemarljivo.

            ne znam da li ste videli i koliko se naginje i diže joj se točak na testovima stabilnosti, te je maksimalna prolazna brzina vrlo mala, za razliku od getza koji te testove prolazi kao da ide po šinama.
            a sve zajedno nebitno jer pricas o utisku extremnog naterivanja za sta nijedan od tih auta nije predvidjen, niti ce se ikada koristiti, niti ima ikakvu realnu tezinu u praksi. (ne nisam video, a dizanje tocka je opsta pojava na autu sa malim medjuosovinskim rastojanjem i ne predstavlja problem u voznji kako se ti automobili voze).

            ja sam Getz pomenuo u moguci izbor ne zbog ne znam kakvog tehnickog cuda nego sto za date pare pruza mnogo, cuo sam od vlasnika iz prve ruke o prakticnoj pouzdanosti, da je sklonost ka skupim kvarovima minimalna uzimajuci u obzir garanciju 3 godine ili 100.000km i sasvim korektnu izradu.

            kriterijum je meni bio value by money, da je tehnika najbitnija sasvim sigurno bi druga firma i model bili u igri
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #66
              Malo si me razocarao, pomislio sam da ces savetovati Hyundai, ali ne getz, bar accent, a ko ne i lantru ( i ona dolazi u obzir, ali nista ne znam o njoj). Getz je ipak (bar se meni cini) iste ili slicne velicine kao i fabija, a meni ipak treba vece vozilo
              vrtimo se u krug, ja predlozio ti si odbacio veci auto (C segment) da ne dolazi u obzir.
              sada pominjes veci auto /Elantru/..
              zbunjujes me sta zapravo zelis, zato sam i naveo dijagram toka da postavis ciljeve.

              sta ima u ponudi za 7000 evra starosti do 3 godine a da zadovolji da je jeftinije pa jos vec od Fabie nisam u stanju da pretpostavim.

              da te ne bih dalje razocaravao i navodio na gresne misli, povlacim se
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • observer
                CBC Veteran
                • 06.10.2005
                • 196
                • Novi Sad
                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                #67
                Originally posted by Marko001
                .... i stvarno, sada su većinom ipak privatne firme i mnogo ljudi koje poznajem radi i po 10-12 sati dnevno efektivno. čak i žene. evo jedna prijateljica radi u Rodiću, već tri meseca nije imala ni jednog jedinog slobodnog dana, znači ni subote ni nedlje, sutra joj je prvi slobodoan dan u zadnja tri meseca i raduje se kao kuče... a radi kao pčela radilica i bukvalno padne od umora kad dođe kući. a da ne govorimo što ona i drugi u Rodiću moraju ujutru rano da dodju, pa recimo ona radi do podneva, nekoliko sati sredinom dana je slobodna pa mora opet da dođe na posao i da radi do uveče... vreme kvazi komunizma i državnih i društvenih firmi je jednostavno prošlo.

                ...
                Malo me iritira sto se kao (valjda pozitivan) primer uzima trenutna situacija u nasem divljem kapitalizmu koju je normalan (citaj: kontinentalni zapadno-evropski) svet prevazisao pre nekih 90 godina...

                Pricati o komunizmu je malo deplasirano posto PRAVI komunizam na ovoj planeti niko jos nije iskusio (niti ce, kako stoje stvari sa razvojem prirode i drustva).
                Mi smo do sada prosli kroz feudalizam, divlji kapitalizam, pa malo kroz Titov "treci put" pa smo malo imali nacional-socijalizam (skraceno: nacizam), a sada imamo klerofasizam u sprezi sa (ponovo) divljim kapitalizmom...

                Izvinjavam se zbog off-a ali stvarno nisam mogao da izdrzim

                Comment

                • Dren
                  CBC Senator XXL
                  • 24.08.2005
                  • 1068
                  • Sarajevo

                  #68


                  Dobro observiras...

                  Comment

                  • zola_
                    CBC Senator XXL
                    • 24.06.2006
                    • 319
                    • Novi Beograd

                    #69
                    istorija je pokazala da je komunizam utopisticka zamisao i da ne moze funkcionisati.... a kod nas jos uvek ostaju tragovi tog "komunizma" u vidu praznika i jednomesecnih kolektivnih godisnjih odmora u pojedinim "firmama"...
                    sorry za off...

                    Comment

                    • civi
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1492
                      • Pozarevac

                      #70
                      A sta mislis o LYBRI jtd , nudi mnogo vis od stila za slicne pare , a osnova je ista poz
                      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                      - Kako to misliš, kočim?

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #71
                        Uze li ti nei auto ? Mnogo saveta, promisljanja..... A kupovina ?
                        Posle Fabie moguce mnogo toga....
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • bakara
                          CBC Senator XXL
                          • 29.01.2005
                          • 977
                          • nBGd

                          #72
                          da te ne bih dalje razocaravao i navodio na gresne misli, povlacim se
                          @brick
                          OK, ja sam trazio tvoje misljenje i dobio ga, zar ne. Volim da procitam tvoje komentare

                          Uze li ti nei auto ? Mnogo saveta, promisljanja..... A kupovina ?
                          Nisam jos...ali sam ovih dana bas bio zauzet gledanjem, malo sam obilazio placeve, u nadi da cu napraviti neku kombinaciju.
                          Sve sto sam video su u najvecem broju talijanski automobili, i u biti moze zamena, al` kad cuju za fabiu (najcesce) ne odgovara im...kao skupa je dobro drzi cenu, to je auto koga svi gledaju a niko ne kupuje (na placu), kazu svi gledaju nemce i na kraju kupe talijana...Sad dal samo tvrde pazar ili...ko zna?

                          Gledao sam nekog (lepog) stila koga kad sam hteo da upalim, pocele nesto da mu skacu kazaljke, i ispisuje greskeL
                          abs error, air bag error, ebd error itd, a kad oces da zaverglas pogasi se sve...kaze gazda ispraznio se akomulator, a ja pobegao glavom bez obzira. Dal se desavalo nekom nesto slicno?

                          dalje:
                          suzavamo izbor na:
                          fiat stilo jtd
                          renault megane dci (kakvi su benzinci?)
                          ford focus
                          mercedes A klase...to bi voleo al` ne znam nista o njemu, kakav se moze kupiti do 8000?
                          pozdrav

                          Comment

                          • observer
                            CBC Veteran
                            • 06.10.2005
                            • 196
                            • Novi Sad
                            • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                            #73
                            Originally posted by bakara
                            dalje:
                            suzavamo izbor na:
                            fiat stilo jtd
                            renault megane dci (kakvi su benzinci?)
                            ford focus
                            mercedes A klase...to bi voleo al` ne znam nista o njemu, kakav se moze kupiti do 8000?
                            Ako kupis nesto iz ovog izbora, sve mi se cini da ces ti tu tvoju Fabiju praviti od blata... (izuzimam Fokusa iz ovog zajedljivog komentara...)

                            Moj najtopliji savet je da se ne mrdas od Skode...

                            Comment

                            • prolupator
                              CBC Senator XXL
                              • 02.09.2005
                              • 3968
                              • Zemun

                              #74
                              Ne znam bas, iz spiska bih iskljucio Mercedes, pogotovo A klase, vise iz licne antipatije, a kruzi i glasina da se bas i nije toliko dobro pokazao koliko kosta... Megane je sasvim ok, kao i Stilo, Focus je za postovanje takodje... Najvise ti zavisi od konkretnog primerka.. Sto se cene tice najbolje ces proci sa Stilom, pa sa Meganom, pa sa Focusom.
                              OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                              prolupator.mojblog.rs

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                #75
                                A-klasu, s obzirom da se najverovatnije radi o prethodnoj (prvoj) generaciji, bih i ja iskljucio, jer je po meni jako glupa kupovina. Ne sto se kvaliteta tice, nego samog koncepta auta i voznih osobina....uzas, sedis kao u kamionu, neudoban, lose ide. Sto se kvaliteta tice, cuo sam samo dobre stvari, od 4-5 ljudi koje znam i koji ga voze vec neko vreme

                                Od ostala 3, ako hoces najbolji odnos cene/kvaliteta, to je Focus. Jeste da su ova dva mnogo "toplija", ali ce Focuis svakako da ih nadmasi po svemu osim po atraktivnosti

                                Comment

                                Working...
                                X