Pozdrav svima. Novi sam na forumu, ovo mi je prvi post.
Pre tri nedelje sam kupio mondea 2002 TDCI 130ks Ghia. Pa evo da iznesem svoje misljenje. Posto sa njim imam odredjenih problema mislim da sam istrazujuci postao poprilicno dobro upucen u neke fabricke mane koje ovaj auto ima. Takodje mogu da povucem malu paralelu sa Lagunom 1.9dti iz 99 koju vozim zadnje tri godine.
Najpre opsti utisak, auto je azdaja!!! Ide ko lud, motor je tih, odlicno lezi na putu, mada se jos uvek nisam navikao na njegovo ponasanje tako da se jos uvek imam osecaj da ce da mi sklizne sa puta prilikom naglih skretanja, al to ce doci na svoje mesto, stvar je u tome d aje znatno cvrsci od lagune pa se manje naginje i uvija. Vozio sam ga 170km/h po grbavom putu, super lezi a motor ni najmanje ne posustaje pri toj brzini tako da ne znam koliko moze da navuce, po fabrickim podacima 200, ali mi se cini da moze vise, negde sam nasao da je 208.
E sad problemi koje sam imao sa njim. Prvo sitnice, pukla je usisna cev(gumeno crevo) sto ide sa turbina na usisnu granu, takvog sam ga kupio, stvaralo je veliku buku izduvavajuci vazduh kroz prorez, popravljeno za 3500, previse para za obicno gumeno crevo od 15cm. Dalje, posto auto ima kozu i elektricno podesavanje vozackog sedista pokvareno mi je podesavanje zadnjeg kraja po visini, elektromotor radi, ali mu osovina proklizava tako da nikako ne mogu da ga spustim i to mi je realna problem jer ga je prethodno vozio neki(verovatno mali) italijan i dignuto je na max a posto ja imam 2m na knap mi je, tako da mi je glava do tavanice pa mi nije odgovarajuca pozicija za sedenje. Osim toga sediste je extra oblikovano i kad popravim ovo bice super.
Kad je zahladilo, nastade problem sa paljenjem, upali se ali radi prvih desetak sekundi ko traktor i sav se trese, provereni grejaci, sva cetiri crkla, majstor kaze da kod njh ili rade sva 4 ili sva 4 crknu, pojma nemaju zasto, stvarno cudna pojava. Sad posle zamnene mnogo bolje radi kad se upali ali i dalje malo drnda(mnogo manje) neravnomerno prvih 5 sec, mislim da je mozda jedan od novih grejaca defektan, palio sam ga skroz hladnog na -5 stepeni. Mada mozda je to i normalno za njega ali kod lagune mi se tako nesto ne desava, ona i na -15 odma ravnomerno radi samo je dosta bucnija. Auto ima malih problema sa vazdusnom izolacijom vrata i prozora, odnosno preko 100km/h se cuje sustanje ako nema muzike, saznao sam po internetu da im je to standardna mana. Takodje sam menjao akumulator jer je ovaj njegov koji je bio fabricki dakle 4.5god star posustajao, ima je veliki pad napona pri paljenju pa mi je zbog toga brljavio antiradara a i putni kompjuter mi se resetovao povremeno prilikom paljenja, zamenom akumulatora problem resen ali sam ih psovao prilikom promene doticnog jer je ovaj sto sam stavio za recimo santimetar visi i imao sam ogromnih problema prilikom stavljanja klema jer su neverovatno skrto napravljene odnosno nema ni milimetar viska kabla i jedva sam ih navukao na akumulator, sve sam ga naginjao i nakucavao kleme. Posle toga vise ne moze da se stavi ona plastika koja ga pokriva jer je i ona preniska za novi akumulator. Menjao sam sijalice, sokirao se kad sam skontao da treba ceo far vaditi, medjutim ispostavilo se kao vrlo jednostavno i sad to mogu u uraditi za 2min. NE radi mi nio par sijalica osvetljenja instrument table, ce da bude sredjeno.
E sad nazalost imam i jedan ozbiljan kvar, koji je ispostavilo se poprilicno normalan za mondea. Naime uskoro cu morati menjati ZAMAJAC!!! Umesto da su stavili obican, prakticno neunistivi zamajac, oni su se pravili pametni i stavili leteci zamajac, koji kod mondea kako kazu strucnjaci strada na 180-200 hiljada s tim da je moj presao oko 140 000, odnosno na instrument tabli pise 85 ali ga servisna knjizica odaje :-) naravno 140 000 je super cifra i ni jedan iz uvoza nema manje ma sta pisalo na tabli. Simptomu su sledeci. Posle desetak dana od kupovine desilo mi se da alnaser okrece ali ne i motor, samo se cuje kao kad ne gurnete menjac dobro u brzinu ili ga menjate bez kvacila, i tako 3 puta tog dana, znaci prvo prokolicava, pokusam ponovo i onda upali najnormalnije, takodje ponekad nakon sto upali kad pustim kljuc opet se na trenutak cuje spomenuti zvuk, raspitam se u servisu, kazu to je bendiks, odlicno reko sitnica, nakon toga par dana bez problema, pa onda opet jedan dan 3 puta, odem u servis skinu ga kad bendiks ok, ali ima neke metalne prasine azubi zamajca su malo "promenjene strukture" kako kazu pa misle da je do toga, ali da ni oni nisu bas sigurn i da vozim tako dok mogu . Posto nisam proguto tu pricu sa zubima iz ovlascenog servisa, skroz mi je bla nemoguca na osnovo simptoma obidjem radnje, pitam koliko kosta zamajac a covek mi ko iz topa kaze cenu i objasni da se to njima cesto desava pa zna napamet. Odem kod drugoga majstora i covek mi sve lepo objasni, nazalast jeste problem u zamajcu ali ne do zuba vec je stvar u tome sto on ima leteci zamajac koji u sebi popusti pa se tako nesto desava i kaze kako su to vec na nekoliko menjali, takodje osete se male vibracije na pedalama kad se lagano dodirnu i prilikom voznje kad dodajem gas izmedju 2000-2200 obrtaja, rezonanatna ucestanost pretpostavljam. Rece mi da vozim dok se porblemi ne pogorsaju. Evo sad par dana i 50tak paljenja nije pravio probleme. Zamena zamajac, lamela, korpa kvacila i druk lezaja izadje oko 900e!
S obzirom da sam auto dobio za 9500e sto ja mislim da je za ovakav auto sa ovakvom opremom extra cena ne nerviram se toliko jer i sa ulozenih 1000e u popravku i dalje mislim da nisam pogresio, uostalom normalno je da polovnom autu nesto fali, nezgodno je sto se ovaj kvar zamajca ne moze otkriti i ni u servisu ga nisu otrkili samo kazu da auto odlicno ide. Sa druge strane na laguni mi se za tri god i 50 000km nije nikad nista pokvarilo!!! I mogu vam reci da je laguna ipak nekako napravljena sa vise ljubavi, paznje smeka, mada mondeo je prava zver i ne zalim se ali bih starijim ljudima ipak pre preporucio lagunu.
Par zapazanje: Merac spoljnje temperature je mogao biti smesten na neko bolje mesto(ne znam gde je) ali na pocetku pokazuje 4-8 stepeni vise nego sto treba i to se sredi za par minuta voznje. Sat na sredini mozda lepo izgleda po danu ali je vrlo nefunkcionalan, pogotovo nocu, tesko je jako procitati, bolje da je digitalni i da na njemu ujedno pokazuje i temperaturu. Kontrola temperature grejanja je malo bangava, obicno je potrebno spustiti na 16 stepeni kao se ne bi skuvali unutra, znaci duva dosta vise od naznacene temperature.
Istrazivanjem po netu sam skontao da im je mana jos pojava rdje na donjoj ivici vrata sa unutrasnje strane i neki deo zadnjeg vesanja, sto bas ne znam da prevedem i da objasnim sta je(rear subframe bushes) mada znam sa slike koji je to deo.
Evo zavrsavam ovaj moj prvi i odma ogroman post, nadam se da vas nisam udavio ali koga ne zanima verovatno nije ni citao a onima koje zanima verovatno je korisno.
Pozdrav.
P.S Da li nekoga zanima kako da iskljuci dosadno pistanje kad ne zaveze pojas, za sta u servisu kazu da ne moze da se iskljuci :-) ?
Pre tri nedelje sam kupio mondea 2002 TDCI 130ks Ghia. Pa evo da iznesem svoje misljenje. Posto sa njim imam odredjenih problema mislim da sam istrazujuci postao poprilicno dobro upucen u neke fabricke mane koje ovaj auto ima. Takodje mogu da povucem malu paralelu sa Lagunom 1.9dti iz 99 koju vozim zadnje tri godine.
Najpre opsti utisak, auto je azdaja!!! Ide ko lud, motor je tih, odlicno lezi na putu, mada se jos uvek nisam navikao na njegovo ponasanje tako da se jos uvek imam osecaj da ce da mi sklizne sa puta prilikom naglih skretanja, al to ce doci na svoje mesto, stvar je u tome d aje znatno cvrsci od lagune pa se manje naginje i uvija. Vozio sam ga 170km/h po grbavom putu, super lezi a motor ni najmanje ne posustaje pri toj brzini tako da ne znam koliko moze da navuce, po fabrickim podacima 200, ali mi se cini da moze vise, negde sam nasao da je 208.
E sad problemi koje sam imao sa njim. Prvo sitnice, pukla je usisna cev(gumeno crevo) sto ide sa turbina na usisnu granu, takvog sam ga kupio, stvaralo je veliku buku izduvavajuci vazduh kroz prorez, popravljeno za 3500, previse para za obicno gumeno crevo od 15cm. Dalje, posto auto ima kozu i elektricno podesavanje vozackog sedista pokvareno mi je podesavanje zadnjeg kraja po visini, elektromotor radi, ali mu osovina proklizava tako da nikako ne mogu da ga spustim i to mi je realna problem jer ga je prethodno vozio neki(verovatno mali) italijan i dignuto je na max a posto ja imam 2m na knap mi je, tako da mi je glava do tavanice pa mi nije odgovarajuca pozicija za sedenje. Osim toga sediste je extra oblikovano i kad popravim ovo bice super.
Kad je zahladilo, nastade problem sa paljenjem, upali se ali radi prvih desetak sekundi ko traktor i sav se trese, provereni grejaci, sva cetiri crkla, majstor kaze da kod njh ili rade sva 4 ili sva 4 crknu, pojma nemaju zasto, stvarno cudna pojava. Sad posle zamnene mnogo bolje radi kad se upali ali i dalje malo drnda(mnogo manje) neravnomerno prvih 5 sec, mislim da je mozda jedan od novih grejaca defektan, palio sam ga skroz hladnog na -5 stepeni. Mada mozda je to i normalno za njega ali kod lagune mi se tako nesto ne desava, ona i na -15 odma ravnomerno radi samo je dosta bucnija. Auto ima malih problema sa vazdusnom izolacijom vrata i prozora, odnosno preko 100km/h se cuje sustanje ako nema muzike, saznao sam po internetu da im je to standardna mana. Takodje sam menjao akumulator jer je ovaj njegov koji je bio fabricki dakle 4.5god star posustajao, ima je veliki pad napona pri paljenju pa mi je zbog toga brljavio antiradara a i putni kompjuter mi se resetovao povremeno prilikom paljenja, zamenom akumulatora problem resen ali sam ih psovao prilikom promene doticnog jer je ovaj sto sam stavio za recimo santimetar visi i imao sam ogromnih problema prilikom stavljanja klema jer su neverovatno skrto napravljene odnosno nema ni milimetar viska kabla i jedva sam ih navukao na akumulator, sve sam ga naginjao i nakucavao kleme. Posle toga vise ne moze da se stavi ona plastika koja ga pokriva jer je i ona preniska za novi akumulator. Menjao sam sijalice, sokirao se kad sam skontao da treba ceo far vaditi, medjutim ispostavilo se kao vrlo jednostavno i sad to mogu u uraditi za 2min. NE radi mi nio par sijalica osvetljenja instrument table, ce da bude sredjeno.
E sad nazalost imam i jedan ozbiljan kvar, koji je ispostavilo se poprilicno normalan za mondea. Naime uskoro cu morati menjati ZAMAJAC!!! Umesto da su stavili obican, prakticno neunistivi zamajac, oni su se pravili pametni i stavili leteci zamajac, koji kod mondea kako kazu strucnjaci strada na 180-200 hiljada s tim da je moj presao oko 140 000, odnosno na instrument tabli pise 85 ali ga servisna knjizica odaje :-) naravno 140 000 je super cifra i ni jedan iz uvoza nema manje ma sta pisalo na tabli. Simptomu su sledeci. Posle desetak dana od kupovine desilo mi se da alnaser okrece ali ne i motor, samo se cuje kao kad ne gurnete menjac dobro u brzinu ili ga menjate bez kvacila, i tako 3 puta tog dana, znaci prvo prokolicava, pokusam ponovo i onda upali najnormalnije, takodje ponekad nakon sto upali kad pustim kljuc opet se na trenutak cuje spomenuti zvuk, raspitam se u servisu, kazu to je bendiks, odlicno reko sitnica, nakon toga par dana bez problema, pa onda opet jedan dan 3 puta, odem u servis skinu ga kad bendiks ok, ali ima neke metalne prasine azubi zamajca su malo "promenjene strukture" kako kazu pa misle da je do toga, ali da ni oni nisu bas sigurn i da vozim tako dok mogu . Posto nisam proguto tu pricu sa zubima iz ovlascenog servisa, skroz mi je bla nemoguca na osnovo simptoma obidjem radnje, pitam koliko kosta zamajac a covek mi ko iz topa kaze cenu i objasni da se to njima cesto desava pa zna napamet. Odem kod drugoga majstora i covek mi sve lepo objasni, nazalast jeste problem u zamajcu ali ne do zuba vec je stvar u tome sto on ima leteci zamajac koji u sebi popusti pa se tako nesto desava i kaze kako su to vec na nekoliko menjali, takodje osete se male vibracije na pedalama kad se lagano dodirnu i prilikom voznje kad dodajem gas izmedju 2000-2200 obrtaja, rezonanatna ucestanost pretpostavljam. Rece mi da vozim dok se porblemi ne pogorsaju. Evo sad par dana i 50tak paljenja nije pravio probleme. Zamena zamajac, lamela, korpa kvacila i druk lezaja izadje oko 900e!
S obzirom da sam auto dobio za 9500e sto ja mislim da je za ovakav auto sa ovakvom opremom extra cena ne nerviram se toliko jer i sa ulozenih 1000e u popravku i dalje mislim da nisam pogresio, uostalom normalno je da polovnom autu nesto fali, nezgodno je sto se ovaj kvar zamajca ne moze otkriti i ni u servisu ga nisu otrkili samo kazu da auto odlicno ide. Sa druge strane na laguni mi se za tri god i 50 000km nije nikad nista pokvarilo!!! I mogu vam reci da je laguna ipak nekako napravljena sa vise ljubavi, paznje smeka, mada mondeo je prava zver i ne zalim se ali bih starijim ljudima ipak pre preporucio lagunu.
Par zapazanje: Merac spoljnje temperature je mogao biti smesten na neko bolje mesto(ne znam gde je) ali na pocetku pokazuje 4-8 stepeni vise nego sto treba i to se sredi za par minuta voznje. Sat na sredini mozda lepo izgleda po danu ali je vrlo nefunkcionalan, pogotovo nocu, tesko je jako procitati, bolje da je digitalni i da na njemu ujedno pokazuje i temperaturu. Kontrola temperature grejanja je malo bangava, obicno je potrebno spustiti na 16 stepeni kao se ne bi skuvali unutra, znaci duva dosta vise od naznacene temperature.
Istrazivanjem po netu sam skontao da im je mana jos pojava rdje na donjoj ivici vrata sa unutrasnje strane i neki deo zadnjeg vesanja, sto bas ne znam da prevedem i da objasnim sta je(rear subframe bushes) mada znam sa slike koji je to deo.
Evo zavrsavam ovaj moj prvi i odma ogroman post, nadam se da vas nisam udavio ali koga ne zanima verovatno nije ni citao a onima koje zanima verovatno je korisno.
Pozdrav.
P.S Da li nekoga zanima kako da iskljuci dosadno pistanje kad ne zaveze pojas, za sta u servisu kazu da ne moze da se iskljuci :-) ?
Comment