MONDEO Iskustva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LazaNS
    CBC Član
    • 24.12.2006
    • 93
    • NS

    #76
    Pozdrav svima. Novi sam na forumu, ovo mi je prvi post.
    Pre tri nedelje sam kupio mondea 2002 TDCI 130ks Ghia. Pa evo da iznesem svoje misljenje. Posto sa njim imam odredjenih problema mislim da sam istrazujuci postao poprilicno dobro upucen u neke fabricke mane koje ovaj auto ima. Takodje mogu da povucem malu paralelu sa Lagunom 1.9dti iz 99 koju vozim zadnje tri godine.
    Najpre opsti utisak, auto je azdaja!!! Ide ko lud, motor je tih, odlicno lezi na putu, mada se jos uvek nisam navikao na njegovo ponasanje tako da se jos uvek imam osecaj da ce da mi sklizne sa puta prilikom naglih skretanja, al to ce doci na svoje mesto, stvar je u tome d aje znatno cvrsci od lagune pa se manje naginje i uvija. Vozio sam ga 170km/h po grbavom putu, super lezi a motor ni najmanje ne posustaje pri toj brzini tako da ne znam koliko moze da navuce, po fabrickim podacima 200, ali mi se cini da moze vise, negde sam nasao da je 208.
    E sad problemi koje sam imao sa njim. Prvo sitnice, pukla je usisna cev(gumeno crevo) sto ide sa turbina na usisnu granu, takvog sam ga kupio, stvaralo je veliku buku izduvavajuci vazduh kroz prorez, popravljeno za 3500, previse para za obicno gumeno crevo od 15cm. Dalje, posto auto ima kozu i elektricno podesavanje vozackog sedista pokvareno mi je podesavanje zadnjeg kraja po visini, elektromotor radi, ali mu osovina proklizava tako da nikako ne mogu da ga spustim i to mi je realna problem jer ga je prethodno vozio neki(verovatno mali) italijan i dignuto je na max a posto ja imam 2m na knap mi je, tako da mi je glava do tavanice pa mi nije odgovarajuca pozicija za sedenje. Osim toga sediste je extra oblikovano i kad popravim ovo bice super.
    Kad je zahladilo, nastade problem sa paljenjem, upali se ali radi prvih desetak sekundi ko traktor i sav se trese, provereni grejaci, sva cetiri crkla, majstor kaze da kod njh ili rade sva 4 ili sva 4 crknu, pojma nemaju zasto, stvarno cudna pojava. Sad posle zamnene mnogo bolje radi kad se upali ali i dalje malo drnda(mnogo manje) neravnomerno prvih 5 sec, mislim da je mozda jedan od novih grejaca defektan, palio sam ga skroz hladnog na -5 stepeni. Mada mozda je to i normalno za njega ali kod lagune mi se tako nesto ne desava, ona i na -15 odma ravnomerno radi samo je dosta bucnija. Auto ima malih problema sa vazdusnom izolacijom vrata i prozora, odnosno preko 100km/h se cuje sustanje ako nema muzike, saznao sam po internetu da im je to standardna mana. Takodje sam menjao akumulator jer je ovaj njegov koji je bio fabricki dakle 4.5god star posustajao, ima je veliki pad napona pri paljenju pa mi je zbog toga brljavio antiradara a i putni kompjuter mi se resetovao povremeno prilikom paljenja, zamenom akumulatora problem resen ali sam ih psovao prilikom promene doticnog jer je ovaj sto sam stavio za recimo santimetar visi i imao sam ogromnih problema prilikom stavljanja klema jer su neverovatno skrto napravljene odnosno nema ni milimetar viska kabla i jedva sam ih navukao na akumulator, sve sam ga naginjao i nakucavao kleme. Posle toga vise ne moze da se stavi ona plastika koja ga pokriva jer je i ona preniska za novi akumulator. Menjao sam sijalice, sokirao se kad sam skontao da treba ceo far vaditi, medjutim ispostavilo se kao vrlo jednostavno i sad to mogu u uraditi za 2min. NE radi mi nio par sijalica osvetljenja instrument table, ce da bude sredjeno.
    E sad nazalost imam i jedan ozbiljan kvar, koji je ispostavilo se poprilicno normalan za mondea. Naime uskoro cu morati menjati ZAMAJAC!!! Umesto da su stavili obican, prakticno neunistivi zamajac, oni su se pravili pametni i stavili leteci zamajac, koji kod mondea kako kazu strucnjaci strada na 180-200 hiljada s tim da je moj presao oko 140 000, odnosno na instrument tabli pise 85 ali ga servisna knjizica odaje :-) naravno 140 000 je super cifra i ni jedan iz uvoza nema manje ma sta pisalo na tabli. Simptomu su sledeci. Posle desetak dana od kupovine desilo mi se da alnaser okrece ali ne i motor, samo se cuje kao kad ne gurnete menjac dobro u brzinu ili ga menjate bez kvacila, i tako 3 puta tog dana, znaci prvo prokolicava, pokusam ponovo i onda upali najnormalnije, takodje ponekad nakon sto upali kad pustim kljuc opet se na trenutak cuje spomenuti zvuk, raspitam se u servisu, kazu to je bendiks, odlicno reko sitnica, nakon toga par dana bez problema, pa onda opet jedan dan 3 puta, odem u servis skinu ga kad bendiks ok, ali ima neke metalne prasine azubi zamajca su malo "promenjene strukture" kako kazu pa misle da je do toga, ali da ni oni nisu bas sigurn i da vozim tako dok mogu . Posto nisam proguto tu pricu sa zubima iz ovlascenog servisa, skroz mi je bla nemoguca na osnovo simptoma obidjem radnje, pitam koliko kosta zamajac a covek mi ko iz topa kaze cenu i objasni da se to njima cesto desava pa zna napamet. Odem kod drugoga majstora i covek mi sve lepo objasni, nazalast jeste problem u zamajcu ali ne do zuba vec je stvar u tome sto on ima leteci zamajac koji u sebi popusti pa se tako nesto desava i kaze kako su to vec na nekoliko menjali, takodje osete se male vibracije na pedalama kad se lagano dodirnu i prilikom voznje kad dodajem gas izmedju 2000-2200 obrtaja, rezonanatna ucestanost pretpostavljam. Rece mi da vozim dok se porblemi ne pogorsaju. Evo sad par dana i 50tak paljenja nije pravio probleme. Zamena zamajac, lamela, korpa kvacila i druk lezaja izadje oko 900e!
    S obzirom da sam auto dobio za 9500e sto ja mislim da je za ovakav auto sa ovakvom opremom extra cena ne nerviram se toliko jer i sa ulozenih 1000e u popravku i dalje mislim da nisam pogresio, uostalom normalno je da polovnom autu nesto fali, nezgodno je sto se ovaj kvar zamajca ne moze otkriti i ni u servisu ga nisu otrkili samo kazu da auto odlicno ide. Sa druge strane na laguni mi se za tri god i 50 000km nije nikad nista pokvarilo!!! I mogu vam reci da je laguna ipak nekako napravljena sa vise ljubavi, paznje smeka, mada mondeo je prava zver i ne zalim se ali bih starijim ljudima ipak pre preporucio lagunu.
    Par zapazanje: Merac spoljnje temperature je mogao biti smesten na neko bolje mesto(ne znam gde je) ali na pocetku pokazuje 4-8 stepeni vise nego sto treba i to se sredi za par minuta voznje. Sat na sredini mozda lepo izgleda po danu ali je vrlo nefunkcionalan, pogotovo nocu, tesko je jako procitati, bolje da je digitalni i da na njemu ujedno pokazuje i temperaturu. Kontrola temperature grejanja je malo bangava, obicno je potrebno spustiti na 16 stepeni kao se ne bi skuvali unutra, znaci duva dosta vise od naznacene temperature.
    Istrazivanjem po netu sam skontao da im je mana jos pojava rdje na donjoj ivici vrata sa unutrasnje strane i neki deo zadnjeg vesanja, sto bas ne znam da prevedem i da objasnim sta je(rear subframe bushes) mada znam sa slike koji je to deo.
    Evo zavrsavam ovaj moj prvi i odma ogroman post, nadam se da vas nisam udavio ali koga ne zanima verovatno nije ni citao a onima koje zanima verovatno je korisno.
    Pozdrav.
    P.S Da li nekoga zanima kako da iskljuci dosadno pistanje kad ne zaveze pojas, za sta u servisu kazu da ne moze da se iskljuci :-) ?

    Comment

    • Dren
      CBC Senator XXL
      • 24.08.2005
      • 1068
      • Sarajevo

      #77
      Lazo dobrodosao...!

      Impresivan prvi post !!!

      Savjet za pojas: "Vezuj ga" ! Zato je i izmisljen... Nemoj ovo shvatiti kao popovanje, ali to ti (ili nekom tvom) moze spasiti glavu (cak i doslovno) jednom prilikom... A trazi samo naviku, i 5 sekundi vremena... Navika je cudo... Ja sada kad sjednem, a zbog necega se ne svazem, u roku 15 sekundi osjetim da mi nesto ozbiljno nedostaje: "Pa pojas, tutumrace!"...

      Ja sam svoje poceo tjerati da se vezuju i nazad, ne zato sto je zakonom obavezno, nego sam vidio na sta lici suvozacko sjediste nakon udesa, u kojem putnik iza njega nije bio vezan... Da je neko sjedio naprijed, i bio vezan, ovaj otpozada bi mu slomio kicmu energijom kojom bi ga "spucao" otpozada, a za koju znamo da je = masa x ubrzanje...

      Comment

      • Dragon
        CBC Senator XXL
        • 15.11.2006
        • 963
        • Beograd

        #78
        Cao, Lazo, dobrodosao u klub!

        Svidja mi se sto si u detalje napisao tvoja iskustva sa Mondeom, ja nikako da najdem dovoljno vremena, ali evo...

        Za razliku od tebe, vozim 2.0 TDDI sa "samo" 115 KS (vec mi je malo, he, he). Mogu da se slozim da je auto "zver", posebno tvoja varijanta TDCI, dakle u tom segmentu si ga dobro opisao. Potpuno si u pravu za zvucnu izolaciju, na to se svi zale, ali uglavnom pri vecim brzinama, tako da nije strasno.
        Odusevljava me sportska nota, precizan menjac, fantasticno vesanje, veliko medjuosovinsko rastojanje i sasvim solidna udobnost. Mesta unutra i vise nego sto treba, sa ogromnim gepekom. Pravi porodicni auto koji trpi i sportski nastrojene vozace.

        Evo, da se i ja malo pozalim, ali na klimu. Dakle, prilikom kupovine auta proverio sam je i sve je bilo OK. Medjutim, samo desetak dana kasnije pocela je da "brljavi", a kasnije da samo greje. Setovanje temperature uopste ne prihvata. Nakon odlaska u servis, receno mi je da je otislo nesto od elektronike i da je najbolje da ga prikljucim na komp u nekom od ovlascenih servisa, pa da se vidi. Plasim se da ce biti "klempavljenja".

        Od ostalih anomalija, desilo mi se par puta da nije hteo da upali iz prve, vec pocne da svetlucka lampica za grejace. Po ponovnom davanju kontakta sve radi bez problema i odmah upali. Srecom, nemam nikakvih problema tvoje vrste i zaista pali dobro i na nizim tempereturama i motor radi mirno. U servisu su mi dali savet da kljuc i metalni deo kontakt brave obrisem alkoholom, jer se navodno zamasti, pa ima neki problem sa ucitavanjem. Uradio sam nedavno i stvarno se to vise ne desava. Videcemo do kada.

        Malo me nervira "nebo". Mislim da je Ford mogao da se potrudi i u svom najluksuznijem modelu ugradi znatno kvalitetniji materijal. Smatram da su se tu obrukali, jer u mom Audiju, 20 godina starom, taj deo je bio znatno bolji. Naprimer, prostor za naocare ne mogu da zatvorim iz prve, vec moram da guram nekoliko puta. Deluje mi nekako jeftino, kao da se zatvara na neki cicak, pa necu ni da ga upotrebljavam.

        Meni je inace dizajn unutrasnjosti dopada, a posebno mi se svidja taj analogni sat. To mi je jedan od najsladjih detalja. Dosta mi je vise digitalnih.

        Za kilometrazu si potpuno u pravu, i po mojoj servisnoj se vidi da je presao oko 160.000, iako mi lik tvrdi da je to on povecao kako bi platio manju carinu, kako je taj poslednji pecat lazan. Ne verujem...

        Sto se tice odrzavanja i tih cena, nije Mondeo nista skuplji od ostalih automobila u toj klasi. Nalazi se negde u zlatnoj sredini. Pomirio sam se sa tim da vise nema delova za 500-600 dinara na svakom kiosku ili auto-otpadu. Trazili smo, pa sad da gledamo...
        Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

        Comment

        • LazaNS
          CBC Član
          • 24.12.2006
          • 93
          • NS

          #79
          Ma vezujem se ja uvek, stvarno, ali me strasno nervira kad npr ocu samo da preparkiram auto a on odma pocne da pisti. Pogotovo je problem sto zivim u ulici koja je nocna mora za neiskusne vozace, cesto kad udju ne mogu da izadju :-) Jako je velika guzva, usko, mala ulica, puno kola, cesto vozim po 30 metara u rikverc kroz iglene usi...pa se vezujem tek kada izadjem iz ulice, inace bi mi smetao kad se vrtim, vozim unazad... E a kad mi u svoj toj guzvi, navlacenjem sa drugim vozacima i sl pocne jos i on da pisti, dodje mi da ga razbijem.
          Sto se neba tice, sta ja znam, meni je skroz ok, ali jedan od rukohvata ne drzi dobro pa se spusti sam od sebe, onaj kod suvozaca. Takodje ne odusevljava me zelena boja instrument table, mnogo mi je prijatnja narandzasta kod renoa kakvu imaju i Audi BMW... Ili s druge strane bar da je plava kao kod VW pa da izgleda opasno pa makar da i nije bas prijatna, ovako meni zelena nit je prijatna nit extra izgleda, subjektivno znam, ali meni je tako.

          Imam jedno pitanje, ako neko ima iskustava sa ovim, hteo bih da zamenim onaj fabricki radio(da stavim mp3), pa me zanima gde da nadjem potrebne adaptere i policu koja bi popunila nastalu prazninu i povrh svega da li komande na volanu mogu da rade i sa drugim tipovima radija. Pretpostavljam da su to najobicniji tasteri i da se najverovatnije mogu povezati uz malo majstorisanja, al sta znam, mozda prave nauku i oko toga.
          Pozdrav.

          Comment

          • Dragon
            CBC Senator XXL
            • 15.11.2006
            • 963
            • Beograd

            #80
            Imaš tu maskicu u Grand motorsu, ali nije bas jeftina, oko 30 evra za parčence plastike. Ne znam da li ima negde jeftinije. Za povezivanje sa komandama na volanu, nemam iskustva, ali verujem da to nije problem i da bi vi noviji uređaji to morali da imaju rešeno.

            Ako imaš CD, a sigurno Ghia ima, ja sam raspoložen da kupim, javi se na PP.

            Pozz
            Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #81
              odlican prvi post.
              samo da malo prokomentarisem, Mondeo nije najluksuzniji model Forda, to je srednja klasa pa nije za poredjenje sa Audijem koji je premium klasa.
              nekada je Scorpio/Granada bio model namenjen za takvu klijentelu ali je Ford napustio visu srednju zbog slabe prodaje.
              kod Forda premium klasa, koju treba porediti su Jaguar i Volvo.
              naravno tu su i materijali bolji a losija izolacija kabine ili slampava klimatizacija (nestabilna) nepoznate pojave.

              naravno to i kosta adekvatno, mada kod polovnih ne tako mnogo kao sto bi se mozda ocekivalo.

              za te pare Mondeo je jedna od boljih izbora s obzirom na ponudu prostora, opreme i perfomansi.
              izrada, tu Ford nikada nije bio pedantan niti poznat po kvalitetu ali je odnos cena ponudjeno tradicionalno dobar kod Forda. pogotovu kod polovnih.

              sa Fordom se moze podosta kilometara provozati...
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment


              • #82
                Koliko para toliko muzike.

                Comment

                • sri98
                  Admin od Trpeze
                  • 24.10.2004
                  • 7262
                  • Republic of Konjarnik
                  • Toyota Corolla E 210

                  #83
                  bobanms, propustio si ovaj link

                  Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                  Comment

                  • Dragon
                    CBC Senator XXL
                    • 15.11.2006
                    • 963
                    • Beograd

                    #84
                    Mondeo je najluksuznija limuzina koja nosi oznaku Ford, bar za evropsko tržište. Poređenja sa Audijem A4 ili Passatom za mene imaju smisla, ali samo u slučaju približnog godišta i nivoa opreme.

                    To da je Ford bespotrebno aljkav u nekim stvarima, uverio sam se. I dalje smatram da mu je nebo daleko ispod kvaliteta ostalih materijala ugrađenih u enterijer. Takođe, šta će im u MK III kasetofon? Ako su već pravili bum, morali su već u Ambiente da gurnu CD. Da ne pominjem da i dan danas u Ambietne ugrađuju kasetofon, i da za CD moraš da doplatiš - stvarno bruka.

                    Da, vrlo dobra opcija za tu količinu novca, možda čak i best buy. Samo da vidimo kako će da mu pada vrednost. Ako bude ista situacija sa prethodim Fordovim modelima,
                    Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                    Comment

                    • greywiendog
                      CBC Senator XXL
                      • 01.12.2006
                      • 421
                      • Stara Pazova

                      #85
                      Originally posted by LazaNS
                      Ma vezujem se ja uvek, stvarno, ali me strasno nervira kad npr ocu samo da preparkiram auto a on odma pocne da pisti. Pogotovo je problem sto zivim u ulici koja je nocna mora za neiskusne vozace, cesto kad udju ne mogu da izadju :-) Jako je velika guzva, usko, mala ulica, puno kola, cesto vozim po 30 metara u rikverc kroz iglene usi...pa se vezujem tek kada izadjem iz ulice, inace bi mi smetao kad se vrtim, vozim unazad... E a kad mi u svoj toj guzvi, navlacenjem sa drugim vozacima i sl pocne jos i on da pisti, dodje mi da ga razbijem.

                      Imam jedno pitanje, ako neko ima iskustava sa ovim, hteo bih da zamenim onaj fabricki radio(da stavim mp3), pa me zanima gde da nadjem potrebne adaptere i policu koja bi popunila nastalu prazninu i povrh svega da li komande na volanu mogu da rade i sa drugim tipovima radija. Pretpostavljam da su to najobicniji tasteri i da se najverovatnije mogu povezati uz malo majstorisanja, al sta znam, mozda prave nauku i oko toga.
                      Pozdrav.
                      Sto se tice voznje u nazad i pojasa, najbolje resenje ti je da vezes pojas i vozis u nazad gledajuci u retrovizore (ja drugacije ne mogu, tako sam navikao).

                      Sto se tice komandi na volanu i njihovog povezivanja sa cd/mp3 koji nisu fabricki, to je sa finansijske tacke malo ozbiljnija stvar (bilo je tema vezanih za ovo). Adapter za povezivanje komandi kosta oko 200e + 30e za masku + ??? evra za mp3. Pa ti vidi da li je jeftino ili ne, meni licno jeste.

                      Pozz
                      Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                      Comment

                      Working...
                      X