Dozvoljeno i snimanje u dolasku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Ali nisu zabranili jammer
    jesu, zabranjeno odavno.
    ti ne smes nista da emitujes kao radio stanica/predajnik bez eksplicitne dozvole RATEL-a.
    prijemnik/ detektor mozes da koristis bez ogranicenja.

    druga je stvar sto monitoring sluzba radio spektra godinama ne funkcionise (za to je zaduzena).

    u praksi niko te nista niti pita niti konstrolise, a zakon...sta to bese.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #17
      Originally posted by shadow
      a jel se sad radar bazdari i za snimanje spreda? sta kaze upustvo za njih na sve to?
      Nije poenta u bazdarenju, laseru ili radaru je sve jedno, nego su se bavili "resavskom skolom", prepisivali su "zapadne" zakone, gde neko moze da tuzi policiju, zato sto su mu usmeravali laser u oci, a kod nas je to postalo "rupa u zakonu", a i neki "vestiji" su izbegli akciju njima tako dragog inkasiranja novca, na blef, nema fotografisanja.

      Poz.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        A do koje brzine mere?
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #19
          E, brick, dobro razumes na koju se zabranu odnosi pitanje, samo kao i obicno volis u pricu da uplices stvari o kojima nesto znas ,a nemaju VEZE sa temom...Kakva radioemisija, kakav ratel...?

          Ako cemo striktno, antilaser ima potpuno istu emisiju kao i daljinski upravljac.

          Prema tome, niti bilo koga interesuje sad neko tvoje filozofiranje o radioemisiji, te molim te ovaj put zaobidji, makar JEDNU temu, vazi?

          Sto se Zakona tice, jammeri NISU zabranjeni.

          Ovo o dopuni resenja je cista glupost...da li to sada znaci da je pravilnik koji je do sada vazio, odjednom izgubio naucnu osnovu zato sto je nekome sevnulo da, eto, tek tako ukine i preokrene razloge zbog kojih je ta uredba i pravilnik i postojala 20 godina? Postojao je RAZLOG zasto se brzina meri u odlasku i DALJE postoji, ali eto, odjednom vise to nema nikakve veze, taj propis nam stoji na putu da uzimamo pare, daj da ga eliminisemo...

          Do koje brzine mere...dokle hoce. Ovde svaki hajduk moze da zaduzi radar, odabere pravac i krene da reseta...to sto je takodje propisano da SVAKA kontrola te vrste mora biti, izmedju ostalog, obelezena ZNAKOM, patrola koja stoji i meri brzinu mora cunjevima da oznaci mesto gde su se zaustavili i moraju da budu jasno vidljivi dolazecem saobracaju (umesto da se kriju po zbunju ko partizani...), to sada nikoga ne interesuje.

          E pa sipak. Ako oni zbog diskutabilnih razloga mogu da ukidaju propise kako im se cefne, ili da apsolutno ne postuju proceduru merenja brzine, mogu i ja da ih zahebavam jammerom.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #20
            Jammer je privatna stvar, u principu ne mogu da te sprece da koristis, a ni da te kazne, bez cvrstih dokaza, ne samo o posedovanju, vec i o upotrebi.
            Posto im ionako snimanje brzine ne sluzi za regulaciju saobracaja, ili ne daj boze povecanje bezbednosti, vec samo za uzimanje para, posto im je glupo da kaznjavaju po drugim osnovama, npr pojas, ili nepaljenje oborenog svetla u tunelu ili , ne mogu da zamislim, na Brankovom mostu, u pola 4, bilo bi ludo.
            Pa kakav je smisao merenja, takva je i promena propisa. Svi, ali svi, koji na ovim terenima dograbe vlast, ma kakvu, smatraju da "nekom tamo" narodu treba odmah omcu, bukagije, da se stanje odrzi, valjda.
            Ispade da su u drzavi prioriteti interesne grupe, a ne gradjani, saobracaj se tice policije, a ne privrede, recimo, vise se tice auto lobija, nego gradjana, koji se ionako bez veze prevoze po gradu i samo prave guzvu.

            Poz.

            P.S. 100% teskih sudara, zbog brzine, ili bio cega desilo se van "dometa" policije, i to na mestima, koje su najcesce nazvali "crne tacke", a ne pada im na pamet da tamo cuce i regulisu, nesto..

            Comment

            • uglavnom.bezopasni
              - 42 -
              • 03.02.2005
              • 2235
              • Novi Sad

              #21
              Sto se Zakona tice, jammeri NISU zabranjeni.
              Jesu, a mogu i znaju, ali neće, nije masovno korišćenje...


              PS Neću ti ponovo citirati zakone, ni nastavljati se na raspravu...
              Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
              11.04. 0:12 #2
              Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Pa sta ti to onda znaci, ja kazem da nisu zabranjeni jer takva stavka nigde u Zakonu o osnovama bezbednosti u Saobracaju niti bilo kom drugom ne postoji, ti kazes da jesu, ali eto neces da citiras Zakon...Pa ako su zabranjeni siguram sa da ce to nekoga i interesovati, pa te eto ipam molim da uzmes i citiras taj Zakon...?
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • uglavnom.bezopasni
                  - 42 -
                  • 03.02.2005
                  • 2235
                  • Novi Sad

                  #23
                  Već sam to objašnjavao u temi u kojoj je bilo priče o jammerima, i prošli put nisi hteo da prihvatiš, pa što bi sada, nema veze sa saobraćajem. Nije sve što stoji u kolima vezano za zakon o saobraćaju, postoje i drugi zakoni...
                  Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                  11.04. 0:12 #2
                  Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                  Comment

                  • MOSLER
                    CBC Senator XXL
                    • 27.05.2005
                    • 1064
                    • Niš

                    #24
                    Koriscenje jammera moze da se okarakterise kao ometanje sluzbenog lica u vrsenju duznosti.
                    To je dovoljno da ti neki saobracajac malo zagorca zivot ako zeli

                    Comment

                    • r1cer
                      CBC Senator XXL
                      • 22.01.2006
                      • 363
                      • Beograd

                      #25
                      @brick
                      Laserske frekvencije još uvek nisu zakonski regulisane i samim tim svako može koristiti koji god hoće laser i niko mu to ne može zabraniti. To možeš proveriti kod RATEL-a. To što tebe pandur nije uspeo da snimi nije tvoj problem jer niko njemu nije zakonski dodelio tu frekvenciju a tebi zabranio da je koristiš.

                      Drugo je ako panduri koriste njima zakonski dodeljene radio frekvencije da te snimaju radarom i ti mu ometaš korišćenje te njegove frekvencije i to može da spadne pod ometanje službenog lica u obavljanju poslova bezbednosti ili kako već. S obzirom da u bgu svi koriste lasere ovo ne važi.

                      U dosta država u Americi je dozvoljen laser jammer ali radar jammer ne iz baš ovog razloga. U nekim državama je podzakonskim aktima konkretno definisano da su laser/radar jammeri pa čak i detektori zabranjeni. To kod nas još uvek nije slučaj ali kakva smo policijska država ne bi me čudilo da nam baš tako u jednoj rečenici sve definišu.

                      Do tada poštujmo prvi član krivičnog zakonika.

                      Član 1.
                      Nikome ne može biti izrečena kazna ili druga krivična sankcija za delo
                      koje pre nego što je učinjeno zakonom nije bilo određeno kao krivično delo...

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #26
                        Uze mi covek slova iz tastature Upravo tako, slusanje i ometanje radio frekvencije koju samo policija koristi za komunikaciju moze se podvesti pod ometanje sluzbenog lica. Koristenje bilo kojeg uredjaja koji koristi istu frekvenciju JAVNOG radioemisionog spektra (a IC podrucje je i dalje javno) je sasvim legalno - cinjenica sto i policija koristi isti spektar za lidare, uopste nije moj problem.

                        Osim toga, jammer je deklarisan kao parking senzor, i tako i radi, a to sto usput radi na istoj JAVNOJ frekvenciji koja se sasvim slucajno poklapa sa frekvencijom lidara, takodje nije moj problem

                        Dakle, osim ako ova blesava drzava odjednom ne proglasi IC spektar od 904nm kao iskljucivo policijsko podrucje (i time prakticno stavi van zakona SVE uredjaje koji koriste IC frekvencije za rad, a i mala deca znaju da maltene sve zivo emituje toplotu u IC spektru), jammeri ne podlezu bilo kakvoj zabrani.

                        E da, mala dopuna, ProLaser III je deklarisan za snimanje pri brzinama 5-250 km/h sa greskom +/- 3 km/h ispod 100 km/h i +/- 3% pri brzinama vecim od 100 km/h. Daljina merenja (deklarisana) je do 350m. Svojevremeno se pricalo i o tome da je emisiona snaga jammera, navdno, jako velika - emisiona snaga ProLasera III je 22-27W. Ima i vecih strucnjaka od amatera kao sto sam ja koji ce vam objasniti da IC laser te snage uopste nije bezopasan, konkretno po vid.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • jevrem
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2006
                          • 948
                          • Smederevska Palanka
                          • A4 2.0TDI quattro

                          #27
                          @206
                          Mene kada su snimili sa Fama Prolaser III bilo je na nekih 860m. Da li pored toga sto su me snimali u dolasku, mogu da se pozovem i na to sto su me snimali na vecoj daljini od 350m
                          Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
                          Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Naravno da mozes.

                            Nije dzaba navedeno 350m, rasipanje snopa ProLasera III je oko 30cm na 100m - koliko to dodje na 800 i kusur metara, skoro 2.5m sirine snopa? Kako uopste iko moze da tvrdi, da je slikao tebe, a ne nekog iz suprotne trake?

                            Na 350m snop je oko 1m sirok, to i daje neku preciznost, ali opet je morao da ima fotografiju kao dokaz. 850m, cak i bez fotografije, ni u kom slucaju nije prihvatljivo.

                            Uostalom, kako bi to trebalo da izgleda, i koje su operativne karakteristike ProLasera III, pogledajte ovde:

                            http://www.lavet.cz/files/pdf/PLIII_EN. ... 3e4dc41bc4
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              @206-
                              ajde taj tvoj ton, nesto si nervozan. proci ce
                              ako nisi upoznat sa materijom, nije razlog da negiras postojanje zakona.

                              dakle, vec ti je receno postoje i drugi zakoni van ZOBS.

                              jedan od njih je (pod starim nazivom) Zakon o osnovama sistema radio veza, sada poslednja verzija se zove Zakon o telekomunikacija koji je danas vazeci.
                              u svim zakonima zadnjih 60 godina, ukljucujuci i vazeci su SVE frekvencije zabranjene za javno emitovanje osim specificnih taksativno pobrojanih, sa taksativno navedenim vremenom upotrebe, snagom zracenja i prioritetom sluzbe.

                              ne samo to, za posedovanje uredjaja koji uopste tehnicki moze da emituje bilo koji oblik radio signala je potrebna dozvola, tacnije 2 dozvole.

                              to ukljucuje i takve radio uredjaje kao sto je mobilni telefon, kucni bezicni, itd itd.

                              daljinski upravljac jeste zabranjen zakonom za javnu upotrebu ako na bilo koji nacin emituje radio signal ( u sta spada i IC spektar). zato je i specificno kosntruisan, veoma ogranicenog dometa i veoma uzanog snopa emitovanja.
                              danas je Ratel zaduzen za sve dozvole, ukljucujuci i lasere.
                              takodje je (jos uvek formalno, zaboravili u tekstu) zabrenjen i CB band, tzv gradjanski opseg na 27MHz kao i uredjaji za avio modelare i slicna radio navodjenja.

                              u Zakonu ne postoji pojam javne frekvencije ali zato postoji jasno razgraniceno kolika je dopustena EIRP iliiti efektivna snaga zracenja koja je dozvoljena u _eksperimentalne_ svrhe a nikako u komercijalnu upotrebu.

                              ako neko prodaje jammer za pare, to je komercijalni radio uredjaj i kao takav podleze sijasetu zakona.

                              dakle, ne postoji neko javno pravo na slobodno emitovanje radio signala osim u specificnim talasnim opsezima prema prioritetu sluzbe, osim tacno limitirane snage predaje u anteni i uvek vazi pravilo (sve i da imas dozvolu crno na belo) da kao tercijarni korisnik opsega ne smes niti jednu javnu sluzbu da ometas po apsolutno bilo kom osnovu.

                              i to su pravila koja su doneta na nivou ITU, opste vazeca za nas region (Evropa i Afrika) i nisu podlozna slobodnim diskusijama.

                              tako je prema zakonima striktno, kako se isti primenjuju i da li ima volje, znanja, resursa je sasvim drugo pitanje.

                              dakle, jammer jeste formalno pravno zabranjen jer je sve sto nema dozvolu zabranjeno i za posedovanja a kamoli upotrebu, osim vec navedenih posebnih slucajeva.
                              kao profesionalna sluzba ne mozes da imas dozvolu jer nisi pravno lice, a kao amaterski predajnik frekvencija (niti opseg) od 908nm se nalazi u spisku zabranjenih za javno emitovanje.

                              sta se sve u praksi koristi je sasvim drugo pitanje, od mikro talasa do dugih i sto nikoga to posebno ne brine nije pitanje zakonskih resenja vec primene.

                              ionako su sve moguce dozvole koje su ranije izdate poodavno istekle (na 5 ili 10 godina su se davale) i mnoge javne sluzbe rade formalno ilegalno.
                              poput taxija, komunalaca, hitne pomoci itd.
                              to ukljucuje i policiju kojoj su stare dozvole za opremu istekle a nove nisu izdate na vreme.

                              (tek nedavno je pocelo obnavljanje dozvola za opseg od 2m, cisto za info).

                              nemam nista protiv niti da siris niti koristis niti da reklamiras niti bilo sta sa tim jammerom, samo nemoj uporno pogresno savetovati druge da je zakonski legalno. koristi dok mozes stanje da drzava ne funckionise, posto to koristi i policija cesto za ponasanje u saobracaju koje je zabranjeno.


                              PS. i sam imam jednu isteklu dozvolu za radio predajnik snage 250W i u toku sam prilicno sa tematikom kako je bilo pre a i kako je sada (uglavnom prepisano) regulisano.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #30
                                Uporan, nema sta.

                                Hajde onda ovako: imam parking senzore ugradjene na auto kao deo standardne opreme. Rade kao IC primopredajnik, ogranicenog dometa, ali svejedno. Takodje kao deo standardne opreme imam i IC iluminator koji osvetljava put ispred i projektuje sliku na ekranu u vozilu - MNOGO veceg dometa nego i jammer i parking senzori. I na kraju imam i radar (takodje standardna oprema) koji se koristi za odrzavanje udaljenosti do vozila ispred pri voznji na autoputu kada je tempomat ukljucen.

                                Svi koriste frekvencije za koje, iako u javnom spektru, po tebi nisu legalne za koristenje!? Znaci li ti da sada za sve to treba da trazim dozvolu od tamo nekog RATEL-a? Ili znaci da koristim ilegalne uredjaje? Sta je u pitanju?

                                Bice da je u pitanju da toliko volis da trazis rupu na svirali i do beskraja raspredas o stvarima koji su na dati predmet rasprave totalno neprimenjive.

                                Siguran sam da i vecina evropskih zemalja ima potpuno iste ili cak mnogo uredjenije radioemisione zakone nego Srbija. Pa su opet smatrali za potrebno da jasno i nedvosmisleno u svojim ZOBS-ovima (ili njihovim ekvivalentima) navedu da je "...koristenje bilo kakvih uredjaja radi ometanja ili onemogucavanja merenja brzine vozila, striktno zabranjeno..." - nije citat, ali to je smisao. Austrija je jedna od takvih.

                                Prema tome, Zakoni na koje se pozivas su toliko sirokosmisleni i uopsteni da je apsolutno nemoguce da se primene na konkretan slucaj. Voleo bih da vidim taj dan kada ce policajac da me zaustavi i kaze da krsim zakon prema kome treba da imam radioemisionu dozvolu za jammer, ili nesto u tom smislu...Smesno.

                                A sa druge strane, dozvoljeno je sve sto nije eksplicitno zabranjeno, makar sto se Zakona tice, tako da dok i jammer ne svrstaju u kategoriju kao mobilni telefon, ili CB, i jasno i glasno kazu da je taj i takav uredjaj zabranjen - sve do tada je dozvoljen. I sto se policije tice, sve i da ga zabrane na takav nacin, dokle god ga nema u ZOBS-u, odnosno sve dok i TAMO nije zabranjen - dozvoljen je.

                                Sve ostalo je mlacenje prazne slame i cisti birokratizam.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X