Evropski Parlament (EP) razmatra zabranu saobracaja automobila brzhih od 160 km/h
Autocar je doshao da informacija da ce EP uskoro na dnevni red jednog od svojih redovnih zasedanja razmatrati i predlog da se u skoroj buducnosti na teritoriji drzhava chlanica zabrani saobracaj svih automobila koji su sposobni da razviju maksimalnu brzinu vecu od 160 km/h! Predlog je doshao od Chris Davies-a, chlana Liberalno Demokratske Stranke severo-zapadne Engleske.
Davies je svoj predlog zasnovao na statistichkim podacima (pokushajte da se ne smejete dok chitate nastavak rechenice) koji ukazuju da je izmedju 1994. i 2004. godine prosechna snaga automobila porasla za 28 %, da su vozila u medjuvremenu postala daleko tezha, usled chega je porasla emisija CO2 koji ona emituju, iako nijedna zemlja u istom periodu nije povecala vrednost maksimalno dozvoljene brzine kretanja automobila u saobracaju kako bi automobili mogli i da iskoriste to povecanje snage.
Logika je ovde toliko pogreshna, da ne znamo odakle da pochnemo sa opovrgavanjem Davies-ovih navoda. Pre svega, vozila su u medjuvremenu postala tezha iz razloga shto su standardi bezbednosti automobila u saobracaju sve strozhiji, pa proizvodjachi moraju da opremaju svoje modele sve kompleksnijim bezbednosnim sistemima kako bi zadovoljili te standarde. Stvari kao shto su air-bagovi, zone za apsorbovanje energije pri direktnim sudarima, "vazdushne zavese" i slichno su primarni razlozi zashto su automobili postali tezhi. Povecanje zapremine motora, tendencija prelaska sa 4-cilindrichnih na 6-cilindrichne motore, ili dodavanje turbo kompresora, mogu dodatno otezhati automobile ali sami po sebi nisu ni potreban ni dovoljan razlog da bi se zakljuchilo da su "krivci" za trend povecanja tezhine.
Dodatna snaga uostalom i jeste tu kako bi se dodatna tezhina prouzrokovana ranije izlozhenim razlozima lakshe mogla pokretati. Da, to vec postaje zacharan krug, ali Davies-ova logika ide u potpuno obrnutom smeru. Po njegovoj logici, EP bi trebalo da zabrani sve bezbednosne sisteme na automobilima, jer kako su zbog njihove primene kola postala tezha, ona su istovremeno postala i veci emiteri CO2.
I, Davies mora razumeti josh jednu chinjenicu, a to je da, ukoliko se i desi da EP zabrani saobracanje automobilima koji mogu da razviju preko 160 km/h maksimalne brzine, od momenta usvajanja zakona koji ce striktno formulisati tu zabranu, proizvodjachi automobila ce verovatno koristiti limiter maksimalne brzine. Na kraju krajeva, Bugatti Veyron sa limiterom brzine na 159 km/h je automobil koji nije sposoban za maksimalnu brzinu od 160 km/h.
autocar.com, autoblog.com
Autocar je doshao da informacija da ce EP uskoro na dnevni red jednog od svojih redovnih zasedanja razmatrati i predlog da se u skoroj buducnosti na teritoriji drzhava chlanica zabrani saobracaj svih automobila koji su sposobni da razviju maksimalnu brzinu vecu od 160 km/h! Predlog je doshao od Chris Davies-a, chlana Liberalno Demokratske Stranke severo-zapadne Engleske.
Davies je svoj predlog zasnovao na statistichkim podacima (pokushajte da se ne smejete dok chitate nastavak rechenice) koji ukazuju da je izmedju 1994. i 2004. godine prosechna snaga automobila porasla za 28 %, da su vozila u medjuvremenu postala daleko tezha, usled chega je porasla emisija CO2 koji ona emituju, iako nijedna zemlja u istom periodu nije povecala vrednost maksimalno dozvoljene brzine kretanja automobila u saobracaju kako bi automobili mogli i da iskoriste to povecanje snage.
Logika je ovde toliko pogreshna, da ne znamo odakle da pochnemo sa opovrgavanjem Davies-ovih navoda. Pre svega, vozila su u medjuvremenu postala tezha iz razloga shto su standardi bezbednosti automobila u saobracaju sve strozhiji, pa proizvodjachi moraju da opremaju svoje modele sve kompleksnijim bezbednosnim sistemima kako bi zadovoljili te standarde. Stvari kao shto su air-bagovi, zone za apsorbovanje energije pri direktnim sudarima, "vazdushne zavese" i slichno su primarni razlozi zashto su automobili postali tezhi. Povecanje zapremine motora, tendencija prelaska sa 4-cilindrichnih na 6-cilindrichne motore, ili dodavanje turbo kompresora, mogu dodatno otezhati automobile ali sami po sebi nisu ni potreban ni dovoljan razlog da bi se zakljuchilo da su "krivci" za trend povecanja tezhine.
Dodatna snaga uostalom i jeste tu kako bi se dodatna tezhina prouzrokovana ranije izlozhenim razlozima lakshe mogla pokretati. Da, to vec postaje zacharan krug, ali Davies-ova logika ide u potpuno obrnutom smeru. Po njegovoj logici, EP bi trebalo da zabrani sve bezbednosne sisteme na automobilima, jer kako su zbog njihove primene kola postala tezha, ona su istovremeno postala i veci emiteri CO2.
I, Davies mora razumeti josh jednu chinjenicu, a to je da, ukoliko se i desi da EP zabrani saobracanje automobilima koji mogu da razviju preko 160 km/h maksimalne brzine, od momenta usvajanja zakona koji ce striktno formulisati tu zabranu, proizvodjachi automobila ce verovatno koristiti limiter maksimalne brzine. Na kraju krajeva, Bugatti Veyron sa limiterom brzine na 159 km/h je automobil koji nije sposoban za maksimalnu brzinu od 160 km/h.
autocar.com, autoblog.com
Comment