EU zabranjuje saobracaj automobila...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    EU zabranjuje saobracaj automobila...

    Evropski Parlament (EP) razmatra zabranu saobracaja automobila brzhih od 160 km/h

    Autocar je doshao da informacija da ce EP uskoro na dnevni red jednog od svojih redovnih zasedanja razmatrati i predlog da se u skoroj buducnosti na teritoriji drzhava chlanica zabrani saobracaj svih automobila koji su sposobni da razviju maksimalnu brzinu vecu od 160 km/h! Predlog je doshao od Chris Davies-a, chlana Liberalno Demokratske Stranke severo-zapadne Engleske.

    Davies je svoj predlog zasnovao na statistichkim podacima (pokushajte da se ne smejete dok chitate nastavak rechenice) koji ukazuju da je izmedju 1994. i 2004. godine prosechna snaga automobila porasla za 28 %, da su vozila u medjuvremenu postala daleko tezha, usled chega je porasla emisija CO2 koji ona emituju, iako nijedna zemlja u istom periodu nije povecala vrednost maksimalno dozvoljene brzine kretanja automobila u saobracaju kako bi automobili mogli i da iskoriste to povecanje snage.

    Logika je ovde toliko pogreshna, da ne znamo odakle da pochnemo sa opovrgavanjem Davies-ovih navoda. Pre svega, vozila su u medjuvremenu postala tezha iz razloga shto su standardi bezbednosti automobila u saobracaju sve strozhiji, pa proizvodjachi moraju da opremaju svoje modele sve kompleksnijim bezbednosnim sistemima kako bi zadovoljili te standarde. Stvari kao shto su air-bagovi, zone za apsorbovanje energije pri direktnim sudarima, "vazdushne zavese" i slichno su primarni razlozi zashto su automobili postali tezhi. Povecanje zapremine motora, tendencija prelaska sa 4-cilindrichnih na 6-cilindrichne motore, ili dodavanje turbo kompresora, mogu dodatno otezhati automobile ali sami po sebi nisu ni potreban ni dovoljan razlog da bi se zakljuchilo da su "krivci" za trend povecanja tezhine.

    Dodatna snaga uostalom i jeste tu kako bi se dodatna tezhina prouzrokovana ranije izlozhenim razlozima lakshe mogla pokretati. Da, to vec postaje zacharan krug, ali Davies-ova logika ide u potpuno obrnutom smeru. Po njegovoj logici, EP bi trebalo da zabrani sve bezbednosne sisteme na automobilima, jer kako su zbog njihove primene kola postala tezha, ona su istovremeno postala i veci emiteri CO2.

    I, Davies mora razumeti josh jednu chinjenicu, a to je da, ukoliko se i desi da EP zabrani saobracanje automobilima koji mogu da razviju preko 160 km/h maksimalne brzine, od momenta usvajanja zakona koji ce striktno formulisati tu zabranu, proizvodjachi automobila ce verovatno koristiti limiter maksimalne brzine. Na kraju krajeva, Bugatti Veyron sa limiterom brzine na 159 km/h je automobil koji nije sposoban za maksimalnu brzinu od 160 km/h.

    autocar.com, autoblog.com
    http://www.bmw.tv
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    A ja mislio da su samo ovi nashi liberali malo zastranili...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • GT
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2006
      • 337
      • Beograd

      #3
      Potpuno debilno, ali kad malo bolje razmislim preko 160 i nema nekog smisla, bitno je ono kako nagura tih 160!

      Ali na taj nacin se ne postize zeljena stvar, potrebno je napraviti automobile sa motorima koji nemaju vise od 1400 cc i to ce ih zadovoljiti!
      "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Mislim da idiotskiji predlog cak ni u nasem Parlamentu nismo niti cemo ikada cuti
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • nijebitno
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2006
          • 629
          • Modrica

          #5
          Pa i nije to tako glupo kao sto na prvi pogled zvuci. Mada bih ja, a i mnogi drugi, bio izrazito pogodjen donosenjem takvog zakon, mislim da je on jako logican. Ako mogu da vam narede da vezete pojas, iako tim ugrozavate samo sebe, zasto da vam ne uvedu ogranicenje brzine kojom itekako ugrozavate druge. Pogotovo ako se uzme u obzir da su vazeca ogranicenja (ako izuzmemo Njemacku) daleko ispod toga. Naravno tu je i neosporan pozitivan ekoloski efekat, smanjene zavisnosti od uvoza nafte itd.

          Sto se tice Bugatti Veyron-a sa limiterom brzine, mislim da ce on ubrzo da dosadi vlasnicima i da ce preci na avione, helikoptere, zatvorene piste i slicno. Uostalom zasto u zakon ne uvesti i maksimalan odnos snaga/tezina od recimo 100 KS/t ili nesto slicno. Niko nece moci reci da su takva auta suvise troma za normalan saobracaj, pogotovo ako se uzme u obzir da su i okolna vozila slicnih performansi.

          Je 'l necete da me banujete sa fourma
          Difference between man and boys is the price of their toys

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Cekaj, ne mesaj stvari. Jedna je stvar uvesti ogranicenja brzine od tih famoznih 160 km/h, ili staviti automobilima limitatore - sasvim je druga stvar zabraniti prodaju ili saobracaj automobila sposobnih za vecu brzinu, jer to je ono sto se predlaze. To je cisti idiotluk
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              delimicno podrzavam takav predlog i takvo razmisljanje,jer ovo sada sto se desava u auto industriji pocinje da lici na "trku u naoruzavanju".
              sve su tezi,sve su jaci....veci ,siri...dokle tako..?!?,cemu to uopste.
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • HotDog
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 965
                • BSG 75 (011)

                #8
                moram malo da offtopicujem, jer cesto to govorim: resenje za ekoloske probleme je najpre population control.

                Comment

                • mirdza
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2005
                  • 2437
                  • Katowice (PL) / Banja Luka
                  • AGP / W126

                  #9
                  pa, dobro, neka zabrane! tuning ce da predje u podzemlje
                  Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                  Comment

                  • luci
                    CBC Senator XXL
                    • 13.03.2006
                    • 1103
                    • odzaci

                    #10
                    e stvarno te bogate zemlje vise ne znaju sta ce sa sobom....

                    ako se ogranici na 160 ti lepo uzmes motor iz kamiona stavis ga u auto i u menjacu napravis odnose da ti max brzina bude 160, a da ubrzavas za 4 sekunde... ti vozis 160 ne krsis zakon ali ti motor stalno stoji u crvenim obrtajima i to emitujes ogromne koliine gasova.... uostalom nova vozila ne emituju neke nenormalne kolicine CO2 posto su im svi motori ekoloski nastrojeni..... taj predlog je verovatno dao neko ni nema vozacku dozvolu....

                    Comment

                    • nijebitno
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2006
                      • 629
                      • Modrica

                      #11
                      @206
                      Mozes li malo obrazloziti svoje misljenje zasto je cisti idiotluk zabraniti ucestvovanje u saobracaju vozilima koja su sposobna da razviju vise od 160 Km/h i imaju vise od recimo 100 KS/t. Mene cudi da tako nesto nije ranije doslo na red. Naravno to mora da se odradi na nekom duzem periodu, da se narod privikne .
                      Koliko znam svi kamioni u EU imaju ogranicenje brzine na 89Km/h, zanima me kakve su kazne ako te uhvate da si skinuo limitator?

                      PS: Ovo nije prepirka, stvarno me zanima tvoje misljenje.
                      Difference between man and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Jedna je stvar ako stavis limiter brzine na auto tako da on ne moze da ide brze od 160 - sasvim je druga stvar zabraniti prodaju auta koji bez tog limitera mogu ici i brze od 160. Ne znam da li se razumemo u potpunosti.

                        Prva varijanta je stvar zakonske regulative i nesto sto je relativno lako sprovesti, ne ulazim u to koliko ce biti prihvaceno ili ne, dakle kao u Japanu - iako kola mogu da idu daleko brze od 180, sva su ogranicena fabricki na toliko. Dakle nema zabrane prodaje auta koji imaju snagu da idu brze od 180, samo je obavezno da budu softverski limitirani na toliko. Sto u prevodu znaci da ako se taj limiter skine, mogli bi i brze, ali to je vec druga prica. Znaci, postoji razlika izmedju "nesposoban za brze od 160" i "ogranicen na 160". Prva varijanta podrazumeva malu snagu motora, druga podrazumeva ogranicavanje snage koje ima vise nego dovoljno za preko 160.

                        Varijanta smanjenja snage (a ne njenog limitiranja) radi nemogucnosti voznje brze od neke granice je cisto nazadovanje, negiranje i bacanje poslednjih 20 godina napretka automobilske tehnike na djubriste. Sta bi to znacilo, da jedna Florida moze da se prodaje u EU, a da Jaguar ili Ferari, Porse, BMW - ne mogu, jer su sposobni za vece brzine? I sta bi onda trebalo da se uradi? U BMW Serije 7 recimo da se stavi kakav 1.4 motor da mrcina ne moze brze od 160? Pa gde je tu logika?

                        Eto, na to sam mislio, da li je jasnije?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • RANK
                          CBC Senator XXL
                          • 28.02.2007
                          • 1635
                          • Beograd
                          • FIAT MAREA WEEKEND 1

                          #13
                          eto prilike za zastavu, ona vec ima razvijena vozila po tim standardima
                          "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Originally posted by zoranbg
                            delimicno podrzavam takav predlog i takvo razmisljanje,jer ovo sada sto se desava u auto industriji pocinje da lici na "trku u naoruzavanju".
                            sve su tezi,sve su jaci....veci ,siri...dokle tako..?!?,cemu to uopste.
                            To je makar prosto srediti - evo recimo ogranicis i progresivno smanjujes dozvoljenu emisiju izduvnih gasova i stetnih materija do nivoa ekvivalentnom danasnjem 2.0 benzincu recimo - pa ako u tim okvirima mogu da se uklope i naprave auto od 1000KS, kome to onda smeta?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              #15
                              Danas se sve vrti oko ekologije tj emisije Co2. Na ringu oko amsterdama je jos uvek na snazi ogranicenje od 100km/h ali na semaforima stoji 80km/h. Izglasano ogranicenje u paarlamentu nije naislo na pozitivan odziv gradjana tako da na staticnim znakovima jos uvek stoji 100km/h dok se ogranicenje na semaforima pravda guzvom u saobracaju. Evropska unija pokusava da bude primer zamljama van Eu a narocito Americi gde se jos uvek potpuno odupiru ikakvim ogranicenjima sto se tice emisije Co2. U Eu nijedna fabrika ne moze krenuti sa radom dok ne ispuni sve ekoloske uslove, pocev od filtera za vazduh, vodu kao i sa funcionalnim planom odvozenja sortiranja i odlaganja otpada.
                              Na zalost Azija je crna rupa po ovom pitanju, a svi disemo isti vazduh.

                              Politicko nadmetanje i zaista ekoloska svest, ne bitno sto se nas tice, globalni problem ekologije postoji i treba ga resavati. Veci gas, veca potrosnja, veca emisija stetnih gasova. Prosto.

                              Comment

                              Working...
                              X