EU zabranjuje saobracaj automobila...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    26%-->industrija
    to je ve? rešeno u EU, apsolvirano kroz pokretanje berze optere?enja CO2 i slobodnog trgovanja na berzi.
    to ve? važi za firme, tj industriju a vrlo uskoro startuje i za gradjanstvo.

    ja planiram da sa tim startom ponudim moju kvotu na CO2 berzi s obzirom da sam stvorio preduslove za ogroman višak, odnosno imam ekstremno malo zagadjenje u odnosu na dozvoljeno upotrebom bio mase za grejanje zimi.

    ideja nekog ograni?enja/ kontrole brzine je sasvim na mestu, ali je metod koji je odabran neadekvatan.
    koli?ina oslobodjenih gasova zavisi skoro isklju?ivo od broja proizvedenih / odnosno utrošenih kWh energije.
    pošto je stepen konverzije energije unapred poznat, i lako se prora?una jedini na?in umanjenja emisije gasova je umanjenje same potrošnje energije. a umanjenje potrošnje nije vezano za limitiranje brzine samo, ima tu mnogo drugih faktora.

    jedan od je da se omogu?i efektivnost transporta, npr skoro identi?na potrošnja energije a time i koli?ina gasova je ako se vozi samo voza? ili ako se voze 4 osobe.

    stoga, kada se u autu voze 4 osobe umanjuje se cena (taksi, goriva, putarine, ne?ega kao stimulans) a ako je samo voza? pove?ava trošak upotrebe auta.

    takav sistem odavno funkcioniše u Singapuru..

    drugi faktor je i vreme, tju dužina upotrebe nekog auta.
    ako se vozi 2 sata dnevno i ako se vozi 6 sati dnevno svakako nije ista koli?ina gasova.

    umesto da se život organizuje diverzifikacijom po mestu boravka stvaraju se ogromni megapolisi gde je transport prakti?an problem a zagadjenje drasti?no raste.


    Sunce nam nesebi?no šalje svakoga dana ogromne koli?in energije.
    na nama je da se nau?imo da se sagnemo, tj sakupimo sa?uvamo/ konvertujemo i upotrebimo po potrebi.

    ali... države vole da maltretiraju gradjane, ne samo naša.

    umesto podsticaja štednje energije kroz efikasnije koriš?enje (nikako gubitkom dostignutog komfora) u svim oblastima gde su još uvek ogormne rezerve mudrijaši razmilšljaju kako još više hara?a uzeti.

    najprostija stvar kao što je zamena sijalica sa užarenim vlaknom, i njihova zabrana dalje prodaje nije prošla u EP, a vrlo je tehni?ki jednostavan proces sa enormnim uštedama.

    ali uz smanjenje potrošnje el. energije kroz štednju smanjuje se i obra?unati i napla?eni PDV.

    e tu je kvaka, pri?a jezikom i stvarnih iskrenih namera poboljšanja ekologije.

    itd.
    pojam Minergie, švajcarski model ušteda energije u doma?instvima/ zgradarstvu je ve? realnost.
    i mogu? je svuda, pa i ovde na Balkanu ga primeniti.

    potrebna je volja države da favorizuje ekologiju nov?ano pa i po cenu nekih privremenih gubitaka na porezu.

    moje iskustvo je da energiju razbacujemo više nego što mislimo...
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #62
      Ocigledno moram da pojasnim... volim ja i brzinu i KS, rpm, moment i sve to, ali kad govorimo o putovanju, 160kmh je dovoljno za lepu i ne preterano tesku voznju. Kad putujem, obicno planiram da stignem tik pred posao/sastanak, sta god i nije mi cilj da izadjem iz kola smozden zbog preterane koncentracije jer sam dva sata jurcao i kocio kao manijak jer su mi stalno iskakali kamioni, autobusi, Trabanti, Zastave, Opeli i sl.
      Retko idem auto putem ispod Kragujevca (Batocine) a tek tamo se dovoljno razredi za 180+ kmh bez iscimavanja.
      Povecava se broj automobila, a 99% njih nisu sposobni da krstare ni granicnom brzinom 120kmh.
      Interesantno, ali dok se vozikam 140-150 od KG do BG preteknu me tek dva-tri automobila. U Nemackoj sam bio tek par puta a to je jedino mesto (za sad) gde se lepo ide i preko 150 kmh.
      Dakle, gledajuci prakticnu stranu, limiter od 160kmh ima smisla.
      Gledajuci emocionalnu stranu nikakav limiter nema smisla, a snage i kocnica nikad dosta...

      P.S. Da mi ugrade limiter, odma' bi trazio nacin da ga neutralisem
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        Stepen iskoriscenosti jednog benziskog motora je nesto oko 18% neka me neko ispravi, a jednog elektro motora je 98%!
        koliko ja znam, stepen iskoriš?enja benzinskog motora je oko 30% sa tendencijom vrlo blagog rasta (upotrebom nadpunjenja) a elektro motora oko 25% u proseku.

        ako se elektro energija dobije zahvatanjem energije iz prirode (Sunce, vetar, plima, reke) to ne važi, i tada su neke druge brojke za elektro pogonske uredjaje.

        u EU, osnova proizvodnje el. energije su neekološki energenti, u SAD takodje (50% struje u SAD se dobija sagorevanjem uglja).

        imaju?i i taj deo jedna?ine u vidu, potreban je bitan napredak u poboljšanju zahvatanja energije iz prirode da bi se zaista pri?alo o ekološkom (realnom) poboljšanju.

        naravno, to politi?ari a pogotovu iz energetskog sektora ekipa gde su profiti enormni , izbegavaju da pri?aju.

        konkretno tzv. kogeneracija (istovremena proizvodnja toplotne i elektro energije skoro bez otpada) nije još top tema, iako je tehni?ki sve rešeno i ve? se proizvodi / prodaje adekvatna oprema.

        neki mudriji narodi su poradili na ekologiji, recimo Island koristi efikasno geotermalne izvore energije. i ne mažu u EP nekakvim parolama o ekologiji.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          koji ce zbog vece specifichne gustine u tom stanju imati do 75% vishe energije po jedinici zapremine u odnosu na hidrogen u komprimovanom, gasovitom stanju, u kakvom se danas koristi
          over, izvini ali ovo bode o?i.
          ovakve izjave ako su ta?no prevedene/ prenete kao da poti?u sa nekog MLM propagandnog ispiranja mozga a ne od vodje tako važnog projekta jedne vrlo renomirane firme.

          sadržaj energije (koli?ina) atoma vodonika, kao i molekula vode je isti/ identi?an nezavisno od temperature a poreklo te energije su veze kruženja elektrona oko jezgra atoma i njihovo raskidanje/ spajanje.
          i sve je odavno poznato, ispitano, objašnjeno u hemiji.

          e sad, masa je bitna za energiju, zapremina i agregatno stanje je periferno pitanje sadržaja energije.

          uvek je masa bitna kada se pominje energija ne?ega. a obi?no se zaobilazi.


          korisno je za manipulisanje javnim mnenjem..

          velika je razlika u skladištenju vodnika u gasovitom i u te?nom stanju, i tu jeste ogromna prednost.
          samo i dalje je energija koja se oslobadja promenom hemijskhi veza jedna te ista.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            Dakle, gledajuci prakticnu stranu, limiter od 160kmh ima smisla
            nisi mogao bolje da opišeš realno stanje, slažem se.

            ionako u Evropi, ili vrlo kratkotrajno i vrlo retko, ima uslova za kontinuiranu vožnju sa više od 160.
            ?esto je to mnogo manje, prosto putevi su zagušeni a time su i dostizive brzine manje.
            pogotovu danju nije retkost da postoje kolone po 10, 20 pa i 50 km dužine u svim trakama puta gde se vozi 100-140 km/h max.
            a kako se najviše km u proseku preveze u gradovima gde je gustina saobra?aja tek ogromna, tek tu pominjanje bilo kakvih brzina prosto gubi smisao.

            meni više smeta postojanje stajanja tokom vožnje kada se zaguši, nego smanjenje max brzine na 160 km/h hipoteti?ki u Nema?koj.
            u ostalim zemljama je ionako ve? ograni?eno na 130km/h silom zakona, i pretnjom kaznama- bodovima.

            malo propagande u EP tog poslanika
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Marko001
              CBC Senator XXL
              • 09.09.2006
              • 1070
              • Belgrade

              #66
              naprotiv, kod elektro motora je stepen iskoriscenja daleko veci od 25%

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #67
                al nas zato termoelektrane zaklashe
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • monkey
                  CBC Senator
                  • 14.11.2006
                  • 286
                  • Porec, Hrvatska

                  #68
                  kako tako, neso mora sagorijevat...

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #69
                    Originally posted by sw.brick
                    koji ce zbog vece specifichne gustine u tom stanju imati do 75% vishe energije po jedinici zapremine u odnosu na hidrogen u komprimovanom, gasovitom stanju, u kakvom se danas koristi
                    over, izvini ali ovo bode o?i.
                    ovakve izjave ako su ta?no prevedene/ prenete kao da poti?u sa nekog MLM propagandnog ispiranja mozga a ne od vodje tako važnog projekta jedne vrlo renomirane firme.

                    sadržaj energije (koli?ina) atoma vodonika, kao i molekula vode je isti/ identi?an nezavisno od temperature a poreklo te energije su veze kruženja elektrona oko jezgra atoma i njihovo raskidanje/ spajanje.
                    i sve je odavno poznato, ispitano, objašnjeno u hemiji.

                    e sad, masa je bitna za energiju, zapremina i agregatno stanje je periferno pitanje sadržaja energije.
                    Moguce je da nisam bio bash najjasniji, ali ako si pogreshno interpretirao (ili mene ili navedenu izjavu), samo da napravim josh jedan osvrt na ovu temu:

                    BMW says it is developing a hydrogen-only internal-combustion engine that will produce 95 kilowatts of power per liter with direct, cryogenic injection in a pure hydrogen tank. On a per-volume basis, cryogenic liquid hydrogen offers 75 percent more energy compared to hydrogen in a compressed gaseous state at 700 bars of pressure, BMW says.

                    "This will take some time," said Frank Ochmann, head of the Hydrogen 7 project. "We will have (this capability), but the question is when we make the decision to do it."
                    @ brick:

                    Dakle, to je izjava vodje projekta Hydrogen 7 u BMW-u, i odnosi se na vecu (uslovno recheno) gustinu energije po jedinici zapremine uskladishtenog hidrogena u kriogenom technom stanju u odnosu na komprimovano gasno stanje, u kojem se koristi na seriji 7 (modelu 750hL).

                    Najveci problem sa primenom hidrogena je njegovo skladishtenje u automobilu. Na aktuelnom modelu 750hL je BMW to pitanje reshio vakuumskim hermetichkim rezervoarom od nerdjajuceg chelika sa dvostrukim zidom i 70 slojeva aluminijumskih folija i fiberglasa koji sluzhe kao temperaturni izolatori. Temperatura u rezervoaru na kojoj je uskladishten hidrogen iznosi -253 stepena Celzijusova. Na ovaj nachin je hidrogen "komprimovan" na hiljaditi deo svoje "originalne" zapremine kako bi uopshte imalo smisla primenjivati ga kao alternativno gorivo na automobilima. U razvijanju tehnologije skladishtenja hidrogena na ovako niskim temperaturama BMW je saradjivao sa kompanijama Linde i Messer AG.

                    Trenutno model 750hL ima malu autonomiju vozhnje na hidrogen (pre svega zbog 5,4-litarskog motora), i sada se trazhe nachini da se ta autonomija poveca a da zapremina rezervoara za skladishtenje hidrogena ostane u nekim razumnim granicama praktichnosti primene na putnichnim automobilima. Ono shto je trenutno "smernica" BMW-a i njegovih kooperanata u daljem razvoju ove tehnologije je skladishtenje hidrogena na josh nizhim temperaturama, kako bi se iz iste zapremine rezervoara dobila veca "gustina eneregije" po jedinici zapremine komprimovanog hidrogena (veca autonomija vozila po rezervoaru), i o tome se zapravo ovde radi.

                    Originally posted by sw.brick
                    Quote:
                    Uzmimo na primer BMW serije 7 koji koristi hidrogen kao pogonsko gorivo. Automobil je vec u slobodnoj prodaji (i Brad Pitt ima jedan ), ima V12 motor i bez problema razvija 250 km/h a mogao bi i vishe da nije limitera maksimalne brzine.
                    Po ovom predlogu, zar bi i njega trebalo iskljuchiti iz saobracaja iako ima emisiju shtetnih gasova maltene jednaku nuli?

                    over dobro da si ga pomenuo.
                    taj BMW ima (pre) veliku emisiju štetnih gasova, konkretno ve?u od obi?nih benzinaca.
                    razlog je prost, dok se dobije vodonik iliti hidrogen sagori se fosilno gorivo...
                    Vec sam napisao ranije da taj auto ima emisiju CO2 koja iznosi 1 % od ukupno dozvoljene trenutno vazhecim uredbama u SAD i EU, odnosno nivo emisije N2O iznosi 30 % od dozvoljene na teritoriji SAD, a 2 % od maksimalno dozvoljene na teritoriji EU. Reakcijom chistog hidrogena i kiseonika nastaju voda i energija. Dakle, sve ostalo shto ovaj auto sagorevanjem hidrogena emituje u atmosferu je vodena para.

                    Inache, slazhem se da se danas maltene sav, tachnije 98 % (podatak: Linde Group) od ukupne proizvodnje hidrogena na svetu dobija sagorevanjem fosilnih goriva. Medjutim, BMW u projektu "Clean Energy" nije radio samo na primeni hidrogena kao alternativnog goriva kod SUS motora, nego je u ceo projekat ukljuchio i razvoj, odnosno nachine za dobijanje hidrogena iz obnovljivih izvora, bez shtetnih uticaja na ekologiju. To zahteva razvoj i implementaciju celokupne "hidrogenske infrastrukture", od izgradnje stanica za akumuliranje i konverziju solarne energije preko efikasnijih nachina za skladishtenje hidrogena, do istrazhivanja u oblastima mikrobiologije gde se npr. trenutno vrshe ispitivanja i nachini "iskorishcenja" sposobnosti zelenih algi i nekih vrsta bakterija da proizvode hidrogen.

                    Shto se procesa dobijanja hidrogena tiche u ovom sluchaju tiche, naravno da ne bi bilo smisla raditi na automobilu koji ce sagorevati hidrogen u cilju smanjenja emisije shtetnih gasova, a da pri tom sam princip dobijanja hidrogena uveliko prevazilazi emisiju shtetnih gasova koju bi taj auto emitovao pri sagorevanju benzina. U ovom sluchaju se hidrogen ne dobija sagorevanjem nikakvih fosilnih goriva, znachi nema emisije shtetnih gasova po tom pitanju. U tome je i poenta cele ove BMW-ove filozofije "Clean Energy".

                    Princip dobijanja hidrogena zasniva se na korishcenju solarne energije iz koje se dobija elektrichna, kojom se zatim iz vode dobijaju kiseonik i vodonik. Kiseonik se ispushta u atmosferu, a vodonik se u technom stanju skladishti na -253 stepena Celzijusova u pumpnim stanicama, i kao takav je vec spreman za "tochenje" u rezervoar automobila. BMW je u ovom sluchaju, dakle za celokupan princip "chistog" dobijanja hidrogena iz vode uz pomoc solarne energije, odnosno razvoj takvih "stanica", saradjivao sa Solar Millenium AG (koji inache upravo rade na razvoju prve "solarne termalne elektrane" na svetu).



                    Automobil se snabdeva elektrichnom energijom preko gorivne celije koja konvertuje hidrogen u elektrichnu struju, a koja ima dovoljno kapaciteta da hladi rezervoar chak i kad auto (motor) nije u pogonu. Za izradu ove gorivne celije BMW je saradjivao sa UTC kompanijom.

                    Iako mnoge od ovih stvari deluju isuvishe "idilichno" ili utopijski (dobijanje "chiste" energije), istrazhivanja i radovi u tom pravcu su daleko odmakli, bar kada je "hidrogenska tehnologija" u pitanju. I nije samo ovde u pitanju saradnja BMW-a i pomenutih kompanija. Upravo se vrshe ispitivanja i eksperimenti u oblasti genetike kako bi se jednocelijske zelene alge i cijanobakterije "iskoristile" za snabdevanje vecim kolichinama hidrogena, koji su one sposobne da proizvode putem fotosinteze. U smislu skladishtenja "chistog" hidrogena Linde je saradjivao sa Opel-om na razvoju tehnologije po kojoj ce se techni hidrogen komprimovati na 700 bar-a, umesto sadashnjih 350 bar. Na taj nachin se autonomija automobila iz jednog rezervoara povecava za 60 do 70 %. Sem toga, na razvoju "hidrogenske tehnologije" Linde (pored BMW-a i Opel-a) saradjuje i sa Mercedes-om, GM-om, MAN-om, Hyundai-jem, Toyota-om, pa chak i sa "naftnim kompanijama" poput British Petrol-a, Shell-a, Total-a itd itd.


                    Messer produziert Industriegase wie Sauerstoff, Stickstoff, Argon, Kohlendioxid, Wasserstoff, Helium, Schweißschutzgase, Spezialgase, medizinische Gase und viele verschiedene Gasgemische

                    http://www.utcfuelcells.com/fs/com/bin/ ... rHomePage/
                    http://www.solarmillenium.com/start_en. ... 18&cid=270

                    PS.
                    Ljudski rod danas troshi fosilna goriva 100000 puta brzhe nego shto je bilo potrebno vremena da se ona akumuliraju. Dan kada nece biti vishe fosilnih goriva je mnogo blizhi nego shto se to pretpostavlja, a automobilska industrija ce biti jedna od najpogodjenijih u tom sluchaju. Iz tog razloga i treba ochekivati sve vecu angazhovanost automobilskih proizvodjacha u cilju shire primene alternativnih goriva. Nije samo u pitanju opshta tendencija porasta brige o ochuvanju ekosistema i smanjenja emisije razlog sve vece angazhovanosti proizvodjacha oko razvoja i primene tehnologija alternativnih goriva. Mnogo vishe od toga njih brine ono shto dolazi sutra, dan kada ce fosilna goriva postati proshlost. A automobilska industrija i posle toga mora od nechega "da zhivi"...
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • nijebitno
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2006
                      • 629
                      • Modrica

                      #70
                      Sto se tice dobijanja elektricne energije vecina mojih profesora (uglavnom su iz BG-a) je skepticna prema takozvanim alternativnim izvorima (vjetar,sunce, talasi...) jer potrebe jako brzo rastu. Neko misljenje koje sada preovladava je da jedino pravo rjesenje u nuklearkama i ako bude srece u fuziji. Sto se tice nuklearnih elektrana Francuska proizvodi 80% struje iz njih i najveci je izvoznik struje.
                      Opasnosti od nuklearki nisu tako velike kao sto se misli, nesto slicno sa strahom od aviona iako su oni najbezbjedniji prevevoz.

                      Naravno da alternativne izvore treba koristiti i istrazivati, ali kako sada stvari stoje to je ipak marginalan dio proizvodnje el. energije. Sto ne znaci da mozda nece da se promijeni situacija za 50 godina.

                      Kakav offtopic, strasno!
                      Difference between man and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #71
                        naprotiv, kod elektro motora je stepen iskoriscenja daleko veci od 25%
                        koliko je to daleko ve?i, ubaciš 1kg uglja fosilne energije i elektro motor proizvede xx Nm konvertuju?i kWh po?etne ugljene energije.

                        daj neku brojku...
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          Dakle, to je izjava vodje projekta Hydrogen 7 u BMW-u
                          da, upravo je ta izjava ono što bode o?i.
                          kao da je ispri?ao neki marketing multi level guru, kada želi da bombasti?nim brojkama (na bazi fiktivne po?etne mere) impresionira slušaoca.

                          jeste ta?na, ali je neozbiljno da vodja projekta, tako važnog projekta govori u/o 75% a ne u kWh energije.

                          kao što se i prirodni gas u autu sabija radi efikasnijeg skladištenja, isto se radi i sa vodonikom (koji je vrlo sli?an metanu po elementima skladištenja).

                          ok, ako je za propagandu re?nik je primeren, za tehni?kog šefa pomalo ?udni termini.

                          Vec sam napisao ranije da taj auto ima emisiju CO2 koja iznosi 1 % od ukupno dozvoljene trenutno vazhecim uredbama u SAD i EU, odnosno nivo emisije N2O iznosi 30 % od dozvoljene na teritoriji SAD, a 2 % od maksimalno dozvoljene na teritoriji EU. Reakcijom chistog hidrogena i kiseonika nastaju voda i energija. Dakle, sve ostalo shto ovaj auto sagorevanjem hidrogena emituje u atmosferu je vodena para.
                          over, vidi pa u tome i jeste kvaka, da ne kažem svesna (samo)obmana.

                          taj ili bilo koji auto koji se pogoni elektro konverzijom energije ima najmanje zagadjenje CO2 koje je ostvarila elektrana.
                          i to u teoretski idelanom slu?aju stepena konverzije enrgije od 100%, a što je u praksi nemogu?e.

                          dakle, važe?e uredbe EU i SAD se odnose na sagorevanje fosilnih goriva, i stoga treba navesti koliko je zagadjenje konkretnog BMWa nastalo sagorevanjem fosilnih goriva.
                          potpuno je neta?na pretpostavka da postoji ?isti hidrogne koji se oksiduje i nastaje voda +energija.

                          na planeti zemlji tako nešto ne postoji.

                          dakle, taj auto ne sagoreva hidrogen (jer hidrogen kao takav ne psotoji kao energetski izvor da ponovim nigde na planeti Zemlji) ve? sagoreva ugalj, gas, uran itd šta ve? troši lokalna elektri?na centrala.

                          elektri?na centrala na bazi konverzije Sun?eve i/ili druge ?iste energije je neupotrebljiva s obzirom na ogromnu potrošnju iste potrebne pri separaciji hidrogena iz vode.

                          da rezimiramo, BMW na hidrogen troši ugalj/gas/ mazut/ naftu kao i svaki drugi SUS motor uz nekoliko medjustepena konverzije te fosilne energije i pri svakoj konverziji nastaje gubitak.

                          dakle, efikasnost potrošnje fosilnog goriva tog BMW može da bude <= od efikasnosti direktnog sagorevanja fosilnog goriva u SUS motoru.

                          prevedeno, BMW na hidrogen ima uvek -VE?E- zagadjenje po pitanju CO2 od bilo kog SUS motora na fosilno gorivo u svim slu?ajevima osim jednog izuzetka.

                          da je energija za "proizvodnju" hidrogena dobijena nekim prirodnim nezagadjuju?im putem bez ikakvog saogrevanja bilo ?ega.

                          ako bi se ta energija zaista mogla sakupiti, potpuni je višak konverzija na hidrogen i sagorevanje hidrogena jer je mnogo lakše/ jeftinije/ ?istije/ prakti?nije direktno tu energiju koristiti za pogon, recimo elektro pogon.

                          sagorevanjem proizvedenog hidrogena nastaje ogromna koli?ina CO2 i ostalih gasova, ili najprostije re?eno proizvodnja hidrogena je generator zagadjenja okoline.

                          tako da ta pri?a BMWa se uzimaju?i u obzir nauku i tehniku svodi na manipulaciju istinom, ?ista propaganda koja ništa ne poboljšava današnje stanje stvari niti rešava problem upotrebe fosilnih goriva.


                          sli?no rade i proizvodja?i gasnih termo kotlova, navodjenjem stepena konverzije energije od 107% što je naravno nemogu?e, i ?ista propaganda. a u stavrnosti taj stepen je oko 0,92, iliti 92% u najboljim uredjajima tog tipa i u idelanim okolnostima sagorevanja goriva.


                          procenti su ma? sa 2 oštrice, uvek je bitno u odnosu na koju osnovu se izvodi procentni ra?un da ne ispadnu smešni procenti
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • GT
                            CBC Senator XXL
                            • 01.12.2006
                            • 337
                            • Beograd

                            #73
                            Originally posted by sw.brick
                            Stepen iskoriscenosti jednog benziskog motora je nesto oko 18% neka me neko ispravi, a jednog elektro motora je 98%!
                            koliko ja znam, stepen iskoriš?enja benzinskog motora je oko 30% sa tendencijom vrlo blagog rasta (upotrebom nadpunjenja) a elektro motora oko 25% u proseku.
                            Kao i obicno brick ima svoje glediste na stvari! Molim te ne izvrci reci i ne vadi ih iz konteksta, kao i temu ne bi li opet imao nesto "pametno " da kazes!
                            Googlaj malo pre nego nesto napises, a vrlo dobro znam na sta mislis, samo postajes toliko drzak u svakom tvom naivnom odgovoru kao ne znas o cemu pricam, a vrlo ti je dobro jasno na sta mislim!

                            Elektromotor ima nesto vise od 2% gubljenja energije (koja se ne moze unistiti ni stvoriti, vec samo prelazi iz jednog oblika u drugi) ako se racuna ona uneta u njega i ona koju on proizvodi!
                            To o cemu ti pricas je podmuklo igranje reci, jer niko nije govorio odakle struja kojom ga pokrecemo sto opet zahteva neku drugu pricu i nije u vezi sa onim sto sam ja rekao!
                            "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              Princip dobijanja hidrogena zasniva se na korishcenju solarne energije iz koje se dobija elektrichna, kojom se zatim iz vode dobijaju kiseonik i vodonik. Kiseonik se ispushta u atmosferu, a vodonik se u technom stanju skladishti na -253 stepena Celzijusova u pumpnim stanicama, i kao takav je vec spreman za "tochenje" u rezervoar automobila. BMW je u ovom sluchaju, dakle za celokupan princip "chistog" dobijanja hidrogena iz vode uz pomoc solarne energije, odnosno razvoj takvih "stanica", saradjivao sa Solar Millenium AG (koji inache upravo rade na razvoju prve "solarne termalne elektrane" na svetu).
                              ovo zaslužuje poseban komentar.

                              neoj da se ljutiš...
                              ovako malo dete zamišlja energetski tok

                              kada bi to opisano bilo mogu?e, odmah bi dobili Nobelovu nagradu svi koji su u tom projektu.
                              odmah bi bila rešena kompletna energetska kriza na planeti, i više nikome ne bi palo na pamet da razmišlja o dosadašnjim elektranama.

                              naravno, kako to nije još mogu?e, a ni u bliskoj budu?nosti sa sadašnjom tehnologijom nema najava o bitnom napretku cela pri?a može da posluži za ideju zahvatanja nekakvih donacija iz nekog fonda za razvoj ili sli?no.


                              stanje sa dobijanjem elektri?ne energije iz solarne je negde oko 2-3% stepen konverzije energije po komercijalno isplativim uslovima, ili oko 10tak % apsolutno mogu?e.

                              to zna?i da se od 100Wh Sunca u ?istu elektro pretvori 3Wh do 10Wh.

                              Sunce obasjava sa oko 100kWh ukupno zbirno energije za mesec dana teritoriju Srbije, u najgorem mesecu. po 1metru kvadratnom.

                              iz toga se dobija oko <10kWh za ceo mesec.
                              BMW ima motor od 150kW.

                              matematika navodi... da BMW potroši pri punom efektu motora mese?nu akumulaciju elektri?ne energije od Sunca po 1m2 za oko 4-5 minuta vožnje.

                              5 minuta vožnje za 1 mesec akumulacije energije po 1m2.


                              kada i ako se razvije princip dobijanja ?iste energije, elektri?ne energije stvaraju se pretpostavke da se pri?a o ?istom ekološki hidrogenu....
                              ali tada uopšte prestaje ikakva potreba za hidrogenom jer ve? imamo te "stanice" sa prakti?no neograni?enom po koli?ini elektri?nom energijom iz Sunca i rešenom planetarnom krizom.


                              možda sve deluje konfuzno, problem odavno nije u na?inu sagorevanja fosilnih goriva jer je to razvijeno.

                              problem je što su fosilna goriva u kona?noj koli?ini.

                              a Sunce i drugi oblici energije u prirodi su još daleko od toga samo ovladali njihovim sakupljanjem na funkcionalno smislen na?in.


                              Solarne elektrane su odavno podignute u Kaliforniji, odavno su poznati rezultati i odavno je poznato da je to i dalje neuporedivo komercijalno prema fosilnim gorivima ?ak i danas.

                              u nau?nim krugovima (objavljuju se redovno radovi i projekti kako od SUnca napraviti struju) važi ustanovljena hipoteza da je stepen konverzije solarnih ?elija od minimium 0,25 (25%) uslov da bi mogle da imaju ikakav zna?aj za komercijalno razmatranje.

                              da li taj projekat Solar Millenium AG jeste napravio takav nau?ni proboj ?

                              neprime?eno u svetu ostalo ?

                              "rade na razvoju", super ali rezultati su jedino merodavni , kada se pojave.

                              nemoj da mislim išta loše o BMW ideji, ali niti je ideja nova niti drugi ve? nisu probali, niti je išta revolucionaorno u tome, i najvažnije time nije ništa rešeno niti unapredjeno prema današnjem stanju.
                              a jaka (sumnjiva) propaganda ne pomaže boljem napretku projekta.

                              btw,
                              podatke o koli?ini insolacije po m2 Zemljine površine sam uzeo iz statistike NASA-a (javno je dostupno), zatim iz projekta Kanadske Vlade sa takodje javno dostupnim projektantskim softverom, sa podacima i softverom Fraunhofer instituta, sa prakti?nim realizovanim projektima koje je oraganizovala Vlada pokrajine Hesen u Nema?koj... itd
                              koje aktivno pratim i koristim a koji su od 95 godine u svetu visoko na ceni i prihva?eni kao referentni.


                              i sam koristim konverziju solarne energije, ve? nekoliko godina u raznim projektima i imam neko iskustvo u proceni mogu?eg i nemogu?eg marketinga/ pri?e.

                              cela pri?a oko BMW je jako fina, ali totalno nerealna danas

                              evo otišao da pogledam rezultate Solar Milenium u proizvodnji struje konverzijom od Sunca, i rezultata nema

                              ?ak uopšte i ne rade na photo voltaic principu, bave se termi?kim skupljanjem sun?ane energije, ono što je odavno uradjeno u Kaliforniji, kod nas ispitano (Vin?a je baš to radila pre 30tak godina što ovi sada pokušavaju da isprobaju), Kina naveliko ve? proizvodi i nudi na tržištu itd...

                              i pominje se cena od 21 euro cent za 1kWh, to je jaaaako skupo , neupotrebljivo za pogon automobila.
                              a nigde nema podatka o stepenu korisnog dejstva takve termo solarne elektrane... zašto ako je tako uspešan projekat ?

                              po toj ceni 100kWh, ili sat vožnje automobilom košta 21 evro neto što je višenego 100% skuplje od današnje neto cene benzina.
                              da ne pominjemo prirodni gas/ autogas koji je višestruko jeftiniji od takve elektri?ne energije ?ak i kada proizvodi struju u gasnim generatorima.

                              potrebno je mnogo mnogo više daleko boljih perfomansi da takva energija kao iz projekta Solar Mileniuma bila masovno upotrebljiva.
                              a ovaj projekat daje samo 5% ele. energije i to u peak-u optere?enja.

                              želeo bih da verujem u magiju, ali realne probe zahvatanja Sunca brzo vra?aju u realna ograni?enja.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #75
                                šta se uzrujavaš, pri?ali smo o jabukama, kao

                                jer niko nije govorio odakle struja kojom ga pokrecemo sto opet zahteva neku drugu pricu i nije u vezi sa onim sto sam ja rekao
                                pa naravno da svi govorimo odakle struja i odakle je došla energija, to je jedina smislena pri?a.

                                sve ostalo što kažeš je ok, samo nema smisla niti svrhe pošto elektromotor nije energetski izolovan sistem.
                                samo jedan mali deo u procesu konverzije energije, dakle ima 0,98 puta umanjenje po?etne efikasnosti energije koju mu se dovede.

                                a ta po?etna energija se danas dobija uglavnom iz fosilnih goriva...
                                i krug se zatvara, zagadjenje je fakti?ka ?injencina koja postoji danas pri bilo kojoj upotrebi elektro pogona.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X