Auto pogodan za vucu prikolice sa gliserom...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #91
    inace imam jednog taksistu u komsiluku koji vuce ogromnu prikolicu za slepovanje automobila
    koliko sam do sada ikada video, to su sve relativno male prikolice za šlepovanje. ništa posebno za vu?u, pogotovu što su sa 2 osovine/ 4 to?ka što je lakše za vožnju.

    ja pri?am o nešto ve?im, do 9metara dužine prikolice, sa 1300-1500kg neto prazne. znaš ako si vidjao kada Holandezi, ili Skandinavci krenu preko pola Evrope na južna mora sa svojom pokretnom vilom.

    ogledala su ti potrebna da bi video šta se dogajda _iza_ prikolice, naro?ito pri obilaženju.
    takodje da vidiš u njima sve šahtove, slivnike, nedovršenu bankinu puta, i to naro?ito kada skre?eš.
    kada skre?eš to?kovi prikolice opisuju luk manjeg pre?nika, i ne gaze istom putanjom. unutrašnji to?ak prikolice može i 30-40cm da bude izvan putanje to?ka auta, a 30cm na uzanim putevima sa izlokanim ivicama je razlika prolaska ili iskrivljene felne ili jednostavno to?ak upao u neku rupu tipa 50-60cm dubine pa se zaglavio.

    da dogadja se svašta....prošao to iskustvo.

    obi?na ogledala nisu dovoljno po širini postavljena, tek uslovno mogu da posluže.
    uz to su previše mala, trebaju ti ogledala barem 3-4 puta ve?e površine stakla.

    montiraju se na krilo auto, podigne se hauba, zaka?i se svojimo nosa?em- nogicom i spusti hauba koja pokrije još jednu ta?ku oslanjanja ogledala.

    izmedju ta?aka oslanjanja se nalazi opruga, koju umiruje vibracije.

    nemam slike mojih ogledala, ali ako potražiš u prodavnicama (ovde ne kod nas) ili na internetu u katalozima vide?eš.
    ja sam moje kupio pre mnogo godina u Nema?koj, ovde naravno tako luksuzne robe nije bilo u radnjama tada.

    sistem stabilizatora se naknadno montira, ima više sistema.
    ja imam francuski, i jako dobra iskustva iako se dosta komplikovano montira, ali se podešava efekat stabilizacije.
    moj model funkcioniše u 2 ose, levo desno i gore dole amortizacija.

    danas je u Evropi popularan Westafalia sistem, Schlingerdampferung, da ne tražim ?ini mi se da je model 2000.

    koji god da je sistem, može da se naknadno montira, i jako pozitivno uti?e na efekte pri vožnji.

    nisam nikada vukao prikolicu ozbiljnije sa 4x4 pogonom, pa pri?am samo o FWD ili RWD pogonom. probao i jednu i drugu varijantu.
    vozao u jedno 7-8 zemalja u svim mogu?im i nemogu?im uslovima, uklju?ivo i po snegu sa lancima.
    ako mogu, uvek stabilazator sistem, baš za duža putovanja jer je bitno udobnije za volanom, mnogo manje ljuljanja.

    nekada je to koštalo oko 2000 DEM, nije bilo baš jeftino i koliko znam nikada se nije isporu?ivalo serijski uz neku prikolicu, uvek kao aftermarket.

    potraži malo na sajtu, camping-caravan.de ima interesantnih tema kroz pdf fajlove, pa i detaljni testovi raznih stabilzatora. (u arhivi).


    uglavnom, za laganu i malu prikolicu, i mali ?amac koji si opisao ne bi trebalo da bude ikakvih problema...malo prakse i bi?eš ve? iskusni lisac.
    samo je važno da je sve apsolutno ispravno, i sve zategnuto, svezano itd.

    naravno i signalizacija prikolice , i veza signalizacije sa autom ispravna.

    kod nas je po zakonu 7polni priklju?ak, u Nea?koj je 13 polni od 1990. godine (noviji tip).
    proveri kako je u Gr?koj, i da li je po zakonu potreban adapter 7-13 polni.

    kada sam ja zadnji put vukao prikolicu po Gr?koj uzduž i popreko nekih 1.500km u lokalu nije me niko zaustavio, niti me je iko išta pitao, niti tražio ikakva dokumenta, pa ni na granici.

    za Gr?ku ti treba protivpožarni aparat, to ti treba i ako si solo auto.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #92




      Ovakve se kod nas rentiraju...



      Dok preporuka pada na kombinovanu za auto i camac...


      pod uslovom da ovo nezoves gliserom, inace
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #93
        a u povratku, opet uspon bas i nije blag, kad vuces prikolicu od 700-800 kg.

        no dobro, ako kazes da nije problem- onda je sve ok,
        sa autom od 1200kubika i prikolicom od 900kg prošao sam Gorski Kotar, Velebit, Kupres, Bugojno, Pletvar (kod Prilepa), Korenjsko Sedlo, Kopaonik,, Vermio (Gr?ka), Austrijske prevoje Alpi itd itd.

        za auto od 2000 kubika, Bubanj Potok nije vredan truda da se pominje.
        naravno ne?eš voziti u petoj brzini.
        vide?eš, samo da "osetiš" svoj auto, i njegove limite i nema problema- voziš brzinom i prenosom u menja?u da se motor ne mu?i, da imaš rezervu ubrzanja.

        ?amac tog tipa na prikolici je nizka po visini, mali je aerodinami?ki otpor tako da i to olakšava vu?u.

        do 1,200kg prikolice nije problem vu?a, preko toga više nije svejedno niti koji je auto niti kakav je ko voza?, a niti put više nije zanemariv faktor /taj uspon postaje zna?ajan element.


        samo polagano bez jurcanja, da ne ne obilazi prikolica u krivini...sve dodje na mesto samo po sebi.

        teže izgleda nego što zapravo jeste u praksi.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Marko001
          CBC Senator XXL
          • 09.09.2006
          • 1070
          • Belgrade

          #94
          Boost, Brick

          Sto se tice stabilizatora, ako je po analogiji sad 2000 evra to mi je skupo- da dam za stabilizator... radije cu voziti 60 ako treba

          naravno, ako nije tako skup, pnda cu gledti da se "otvorim" za njega

          mada opet kad pogledam, pokusacu da nadjem gliser i prikolicu koji nece prelaziti 750 kg sve ukupno, pa se nadam da nije strasno, ako ima samo naletnu kocnicu, a nema taj sistem stabilizacije... naravno uz voznju do 80 km/h.

          i naravno, uzdrzavacu se od preticanja, osim na auto putu gde valjda ne bi rebalo da bude problema... mada sa ogranicenjem od 80, necu nesto mnogo ni na auto putu prestizati, mozda povremeno neki raspad od kamiona, neke stare zastave, renoa 4, koje voze penzioneri itd.

          nego posto na nasem auto putu ima kolotraga, koliko oni lose uticu na ponasanje ove kompozicije, tj. koliko povecavaju lelujanje prikolice, tj. setanje levo desno i poskakivanje? recimo vozim srednjom trakom, prelazim u levu, moram da predrndam preko kolotraga... posle opet kad se vracam, opet moram da predrndam...

          i jos, da li je potrebno prilikom vucenja, uvek npr. drzati auto na visem broju obrtaja, odnosno u nizoj brzini, nego da vozim bez prikolice, a pogotovo na usponima da bi se manje zamarao?

          a sto se tice ovih retrovizora oni su definitivno "a must have"


          P.S. nepresusni sam izvor pitanja ali sta da se radi kad nemam iskustva sa ovim

          Comment

          • AreOut
            CBC Senator XXL
            • 22.07.2006
            • 590
            • Zabjelo

            #95
            Originally posted by Williams
            Cudi me da niko jos nije ubacio ove cuvene slike



            Evo uzmes touareg i mozes i "krivog stojka" da odvuces.





            Ako ima jake usi ni to mu ne treba...

            http://www.eastmidlandsairport.com/cms/ ... tempt.html

            Ako si ti zadovoljan tim autom ne vidim zasto bi ga mijenjao, vozices na nesto vecim rpm uz vecu potrosnju (sto je naravno neminovno) i to je to.
            http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #96
              evo našao sam sliku stabilizatora.
              opisano je i tekstom pomalo (fr, ako ništa drugo slika je jasna)



              dole levo, model.

              rekoh, efikasno radi i ja zadovoljan. jedino je montaža malo zahtevnija, pošto deo kompleta ide na prikolicu a deo kompleta na auto.

              ne znam kakve su sada cene, mislim da nije više od 1,000 evra komplet, bez ugradnje i bez atesta.
              svaki cent uloženih para vredi, pogotovu što je lošioje vu?no vozilo tj laganije kao prazno.


              nedavno sam vozio kratko, nekih 90km prikolicu 900kg bez stabilizatora sa Volvom, uhvatio sam sebe da vozim 115 km/h greškom u jednom trenutku bukvalno bez problema. (nisam pogledao na brzinomer)
              jednostavno nije se osetilo na volanu da se nešto tako glomazno i teško vu?e.

              ali sam bio sam na NS autoputu, bez vetra taj dan, put odli?an/ vrlo dobar, ništa na krovu auta, gotovo idealni uslovi.

              naravno, odmah sam se vratio na 70-90 ritam, i posle taman koliko je bio ritam po Ibarskoj magistrali ostalog saobra?aja.

              moj ti je najdobronamerniji savet da uložiš u sigurnosne elemente kao prioritet, ne mora odmah prve godine ali što pre možeš to bolje.

              zna?i uvek nove gume, stabilizator, ogledala, dodatnu svetlosnu signalizaciju ako treba, poja?ane opruge na autu pozadi, ili vazdušne jastuke.
              za Omegu mislim da postoje opciono vazdušni jastuci.

              zbog prikolice i zbog LPG (i obi?no bar 200-300kg u gepeku) ugradio sam sebi vezdušne jastuke. kada se napumpaju i to pomaže malo u stabilazaciji pri vu?i prikolice, tj oseti se na ponašanju auta.

              nikada se ne zna kada ?e zatrebati.
              u?estvovao sam kao saputnik kada je kamion pri preticanju iz suprotnog smera drugog kamiona pogrešno procenio situaciju, pa je tako u punoj brzini izbegao auto ali je zaka?io prikolicu svojim retrovizorom, i zaparao bo?nu stranicu.

              stabilizatori su odradili posao , a prikolica iako udarena prili?no snažno (kontra smer, kamion 70-80, auto 50-60 ukupno 120-130 km/h) nije pomerila auto mnogo sa putanje.
              ne smem ni da pomislim šta bi bilo da je bilo možda druga?ije, recimo da je prikolica povukla auto sa puta pa prevrtanje itd.

              možda i ne bi toga bilo, to nikada ne?u znati ali stabilizator mi nekako uliva poverenje, makar da je tu.

              ni?im izazvana situacija, potpuno ?isto osim što u jednom trenutku eto voza? kamiona pogrešno procenio širinu puta, svoju mo? obilaženja, brzine kretanja, vreme za obilzaženje na raspolaganju...


              vidjao sam prevrnute prikolice sa autom pokraj puta, naro?ito na nizbrdicama. zaborave se ljudi da ih gura jedno tona-2 tone (nizbrdo, dinami?ki se menja težina) a prva krivina i izgura prikolica zadnji deo vozila.. sa stabilizatorima ima šanse da se oštro ko?i pa naglo da gas i nekako izvu?e iz otklizavanja.

              imao sam nekoliko puta situacije otklizavanja, lagani vu?ni auto (kategorija kompakt klase), kolovoz neravan...nikada se ne zna a prikolica ne prašta greške. tj, mnogo je teže ispravljati po?injene greške...sli?no je vožnji po ugla?anom ledu motanje volanom u kontra smeru se "balansira" poreme?ena ravnoteža sila.

              zato i brzina ograni?enja na 80 (70 za teže) za prikolice, iz prakse se pokazalo da je to negde limit prose?nog vu?nog vozila da zadrži potpunu kontrolabilnost.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #97
                nego posto na nasem auto putu ima kolotraga, koliko oni lose uticu na ponasanje ove kompozicije, tj. koliko povecavaju lelujanje prikolice, tj. setanje levo desno i poskakivanje? recimo vozim srednjom trakom, prelazim u levu, moram da predrndam preko kolotraga... posle opet kad se vracam, opet moram da predrndam...
                na svakom putu o?ekuj da ima kolotraga, recimo na putu do Gr?ke u MK delu ima baš izražen efekt na jednoj deonici, daleko ja?i nego igde kod nas.

                da, pove?ava se lelujanje (baš pravi izraza za yaw-engl. efekat).

                nekada dok se vozilo straom deonicom sa betonskim plo?ama do Leskovca (tih 50tak km) a tuda se obilazilo znalo je biti veselo... kolotrag na auto putu je pesma, ne ra?unam u problem (vredan posebne pažnje).

                jos, da li je potrebno prilikom vucenja, uvek npr. drzati auto na visem broju obrtaja, odnosno u nizoj brzini, nego da vozim bez prikolice, a pogotovo na usponima da bi se manje zamarao?
                to ?eš brzo videti po lampici ulja (na leru posle vožnje uzbrdo ili kreni stani kolona ako po?ne da žmirka zna?i da je ulje pregrejano, standardna pojava ništa strašno) i po skali temperature vode (ako krene silovito u crveno podru?je odmah šaltaj u nižu brzinu).

                uz neki uspon, obi?no se sa prikolicom vozi u 2 stepena manjem prenosu.
                npr, ako Bubanj Potok voziš 5.om, sa prikolicom voziš u 3-oj brzini, sli?nom brzinom kretanja.

                za auto bez turbine, pogotovu kada se ide preko planinskog prevoja (oseti se pada snage motora sasvim fino), voziš u podru?ju od maximalnog obrtnog momenta (obrtaja) pa nagore.
                obi?no u opsegu 4000-6000 obrtaja pod punim gasom.

                ako je uspon nešto oštriji voziš drugom brzinom sa oko 5000 obrtaja na oko 50-60 km/h a ubaciš u tre?u samo ako auto može da ubrzava u tre?oj, ono može da povu?e.

                ako je uspon baš gadan, onda kreneš prvom brzinom i ne šaltaš u drugu, teraš prvom oko 30-40 km/h koliko ve? po buci motora proceniš da odgovara.

                ako je uspon takav da ne možeš da kreneš iz mesta (na nagibu) glatko u prvoj brzini, radije probaj da nadješ alternativnu deonicu.

                bilo mi je situacija kada jednostavno motor u prvoj brzini nije mogao da povu?e prikolicu- daš oko 3000 do 3500 obrtaja i puštaš lagano kva?ilo a ipak se ugasi / uguši motor od optere?enja.
                lamela najviše trpi, ali takvi usponi nisu baš svaki dan pojava. (tipa 20+% nagiba).

                sa više obrtaja motora imaš bolje podmazivanje, više snage motora, bolje hladjenje motora i više buke.

                poja?ana buka je nešto što je prate?a pojava pri vu?i prikolice, na ma kom putu što od vetra (brzine) što od motora što od vešanja, što od same prikolice.

                opet to zavisi od kvaliteta samog auta, kako je akusti?ki izolovan u svim aspektima.

                samom motoru (ispravnom) ništa ne smeta da se satima vrti na 5000 obrtaja sve dok nije skazaljka u crvenom i ima dovoljno ulja dovoljnog kvaliteta u karteru.

                na svakih 1000 metara nadmorske visine atmo motor gubi 15% snage.
                pošto je Balkan brdovit , i ima prevoja na 1500+ m n/v ra?unaj da tvoja Omega ima oko 100 KS na raspolaganju pri 5500 obrtaja,
                odnosno oko 70-80KS u srednjim obrtajima (oko 4000).

                imaš 2500 kg tereta na tih 70tak KS, ugrubo...?isto radi poredjenja optere?enja motora u odnosu kada je solo pa po ravnom u ravnici.

                olakšavaju?a okolnost je da opada spoljna temperatura vazduha na svakih 500m visine oko 3C, pa je gore hladnije oko 9-10 stepeni što bitno pomaže kapacitetu rashladnog sistema na vozilu.

                uglavnom može se, ja sam prelazio 2200 m n/v sa atmo motorom uz vu?u prikolice.

                ako igde važi ?uveno pravilo, nema zamene za (ve?u) kubikažu onda je to upravo pri vu?i. što ve?i motor i što više cilindara za datu kubikažu odmah je mnogo lakše vu?a.

                ja sam vukao prikolicu sa atmo motorom 6 cilindara, 2400 kubika a sa malo KS na papiru. ne ose?a 1 tonu, bukvalno na leru može bez davanja gasa da povu?e.

                sa V8 motorima vu?a prikolice nije upitna, ma koja da je u okviru legalnih limita (3500kg bruto).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #98
                  http://www.2ememain.be/stabilisator-voo ... datum__x=1
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • AreOut
                    CBC Senator XXL
                    • 22.07.2006
                    • 590
                    • Zabjelo

                    #99
                    Samo nemoj da bude



                    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      Gledaj da ne napravis "staru" gresku, da uzmes kuku za laku prikolicu, i da kacis svasta.
                      Kuka ne sme da bude "rezana" u materijalu, cak iako ima "atest", posto mnoge radionice i fabricice same sebi daju ateste.
                      Teza prikolica obavezno da ima inercionu kocnicu, i raspored tezine mora da je takav, da se na kuku "oslanja" max 40kg, na parkingu.
                      Obavezno sigurnosni lanac, i za teske i lake prikolice, za slucaj spadanja sape sa kugle, ili havarije kugle.

                      Poz.

                      Comment

                      • Marko001
                        CBC Senator XXL
                        • 09.09.2006
                        • 1070
                        • Belgrade

                        na tom zadnjem linku kosta svega 150 evra taj komplet...

                        hvala na linkovima, jasno mi je koji su efekti, ali mi nije bas najjasnije kako se tacno montira i koji mu je princip delovanja...
                        Originally posted by sw.brick
                        za Omegu mislim da postoje opciono vazdušni jastuci.

                        zbog prikolice i zbog LPG (i obi?no bar 200-300kg u gepeku) ugradio sam sebi vezdušne jastuke. kada se napumpaju i to pomaže malo u stabilazaciji pri vu?i prikolice, tj oseti se na ponašanju auta.
                        kakvi su to vazdusni jastuci, deluje mi kao da sluze da auto ne "legne" zbog rezervoara sa plinom i prtljaga...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          kao što se vidi iz oglasa, cena je za polovan komplet. valjda je sada tako odnos cena, ja imam to odavno i ne pratim cene pošto me ne zanima.
                          ovaj moj radi još uvek perfektno i pored silnih godina.
                          samo jednom sam štelovao stepen amortizacije i to je jedino išta radjeno.

                          montira se, pa kako da ti objasnim re?ima a da ne bude 15 ekrana tekstav.

                          kada kupiš dobiješ uputstvo sa slikama, ima jedno 10tak strana, uzmeš metar u ruke i kreneš u montažu.
                          svako sa 3 leve ruke je sposoban da namontira u par sati (samo prvi put je to potrebno).
                          ili, kada i ako kupiš ja ?u ti namontirati...izvežbao se

                          podešavanje tvrdo?e vešanja, služi da se kompenzuju optere?enja u smislu da hod amortizera i stepen prigušenja ostanu u prihvatljivim granicama, da se auto i pri vu?i prikolice ponaša kao da je solo.

                          ima raznih sistema, ja sam uzeo vazdušne jastuke, za Volvo je fabri?ki predvidjen hidrauli?ki sistem kao opcija. ovaj moj je aftermarket.

                          sa pumpanjem vazdušnih jastuka se poja?ava i efekt popre?nog stabilizatora (balans štangle) tako da se auto bolje ponaša na bo?na optere?enja.

                          nije nužno, ali je udobnije i bezbednije za vožnju.

                          Volvo ima tu konstruktivnu osobinu da jako dobro podnosi dodatno optere?enja, jako malo se promeni odnos na volanu pri promeni prazan- potpuno natovaren auto.

                          i sa prikolicom možeš da ga voziš vrlo oštro, ?ak i da ti škripe gume u krivini ako poželiš, mada je to extrem i nije preporu?ljivo ni pod razno.
                          volan ostaje precizan i ta?an, nema onog ose?aja plivanja tako karakteristi?nog za auto sa prednjim pogonom pri vu?i kada se zadnje vešanje jako optereti.

                          opet sve zavisi od o?ekivanja, brzine, željene udobnosti....

                          nije prijatno niti voziti a još manje biti vožen u autu koji se ljulja, kao na onoj slici sa linka.
                          i tako 1.000km, smu?i ti se sve

                          samo kažem, svaka dodatna pogodost olakšava vožnju a može se i bez i?ega, uz dužnu pažnju.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Znam da je malo stara tema, ali sledeci klip se TAKO dobro uklapa, da sam morao da ga postavim

                            http://www.youtube.com/watch?v=xNL5c1pc ... ed&search=
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              jel to malecni Reno 5ica pokušava uzbrdo da vu?e 1,500kg klasu prikolice...?

                              kakav optimista
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • alt+64
                                CBC Senator XXL
                                • 27.02.2006
                                • 571
                                • bgd

                                Originally posted by sw.brick
                                kakav optimista
                                Khm... el se meni cini il je ovo... mislim, znam da je nemoguce, al previse lici...

                                Comment

                                Working...
                                X