Uzecu to u obzir naravno... Mi smo ionako mislili dogodine da menjamo auto tako sto bi kupili neku polovnu, a noviju Corsu eventualno uzeli nov Shevrolet Kalos ali i za tako neki jeftiniji auto nemam pare odvojene sa strane vec bi se one skupile vremenom tj. jedan deo, a ostatak lizing. Tako da kako god da okrenes i bilo sta da kupim izucu se do kraja ali to opet ne znaci danecebiti redovnog i kvalitetnog servisa ili da cu ga voziti 2x mesecno itd.
VW vs. Skoda vs. Seat
Collapse
X
-
Cuj Markofpi,
Sta ces ti kupiti naravno da cete odluciti na kucnom savjetu, i to nije sporno...
Besplatno ne postoji, kao sto znas, to je nacin da te dovedu kod sebe kao musteriju za lizing-ratu, a da ne odes kod XYZ Lesinga... I to je OK ako je sve jasno od pocetka... Uvijek pazi na sitna slova, kao i na "ucesce u steti", tj. fransizu... Kada oni kazu ucesce u steti 5%, to ne znaci da ces na steti za koju si kriv ti platiti 5%, nego da ces sve stete do 5% vrijednosti automobila (tablice procjene, i sl...) snositi sam, a ono preko toga oni... Dakle na autu od 20.000 EUR, sve stete do 1.000 EUR snosis sam bez njih... Ljudi se lako "zalete"...
Takodjer procijenite na osnovu godisnje kilometraze, i kilometraze kroz npr. 5 godina da li vam se uopste isplati kupovati dizela... Jer navedene pare, tj. razlika cijene, ako idu na lizing/pushing/kredit, nisu vise one koje su spominjane, jer zbog kamate to naraste na preko 50% od startne razlike, jer placas kamatu na veci dug... Pa onda onih npr. 4000 EUR razlike ne bude 4000, nego 6000-7000 EUR kroz 5 godina, ili 3000-3500, umjestio 2000 kamate, ako das 50% ucesca u startu...
Pokusajte staviti rate na papir, pomnoziti ih s brojem mjeseci, pa vidjeti koliko se kreditoru ralno vise para vrati na odabrani rok... Zapanjicete se...
Znam da zvuci kao svetogrdje, ali kako si sam spomenuo Opel (GM), onda cu ti pored Opel Astre Classic (stari model (MKII) jos u proizvodnji, u Madjarskoj ako se ne varam...) koja je jeftinija od novog modela, a u odnosu na vas dosadasnji Yugo, svemirska krstarica, spomenuti jos vece svetogrdje, Chevrolet Lacceti, koji je znacajno veci od spomenutog Kalosa/Aveo-a, a sada im je bio na nekoj akciji... Nije ljepotan, ali ne moras brinuti oko kradje, i koristi mahom "staru" provjerenu Opel (tj. GM) mehaniku... I koliko znam 3 godine garancije ili do 100.000 km...
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by DrenCuj Markofpi,
Sta ces ti kupiti naravno da cete odluciti na kucnom savjetu, i to nije sporno...
Besplatno ne postoji, kao sto znas, to je nacin da te dovedu kod sebe kao musteriju za lizing-ratu, a da ne odes kod XYZ Lesinga... I to je OK ako je sve jasno od pocetka... Uvijek pazi na sitna slova, kao i na "ucesce u steti", tj. fransizu... Kada oni kazu ucesce u steti 5%, to ne znaci da ces na steti za koju si kriv ti platiti 5%, nego da ces sve stete do 5% vrijednosti automobila (tablice procjene, i sl...) snositi sam, a ono preko toga oni... Dakle na autu od 20.000 EUR, sve stete do 1.000 EUR snosis sam bez njih... Ljudi se lako "zalete"...
Takodjer procijenite na osnovu godisnje kilometraze, i kilometraze kroz npr. 5 godina da li vam se uopste isplati kupovati dizela... Jer navedene pare, tj. razlika cijene, ako idu na lizing/pushing/kredit, nisu vise one koje su spominjane, jer zbog kamate to naraste na preko 50% od startne razlike, jer placas kamatu na veci dug... Pa onda onih npr. 4000 EUR razlike ne bude 4000, nego 6000-7000 EUR kroz 5 godina, ili 3000-3500, umjestio 2000 kamate, ako das 50% ucesca u startu...
Pokusajte staviti rate na papir, pomnoziti ih s brojem mjeseci, pa vidjeti koliko se kreditoru ralno vise para vrati na odabrani rok... Zapanjicete se...
Znam da zvuci kao svetogrdje, ali kako si sam spomenuo Opel (GM), onda cu ti pored Opel Astre Classic (stari model (MKII) jos u proizvodnji, u Madjarskoj ako se ne varam...) koja je jeftinija od novog modela, a u odnosu na vas dosadasnji Yugo, svemirska krstarica, spomenuti jos vece svetogrdje, Chevrolet Lacceti, koji je znacajno veci od spomenutog Kalosa/Aveo-a, a sada im je bio na nekoj akciji... Nije ljepotan, ali ne moras brinuti oko kradje, i koristi mahom "staru" provjerenu Opel (tj. GM) mehaniku... I koliko znam 3 godine garancije ili do 100.000 km...Svakako da cu posle nove godine sve lepo baciti na papir sto sekaze pa cu videti kako i sta. Napominjem da mi je bitno da za priblizno istu sumu kolikoi otprilikekostaju navedeti modeli kupim ono najbolje akotako moze da se kaze jer mislim da smo malo pobrkali loncice i sad ispada da sam ja neki bednik koji hoce dobar auto. Zato sam ipostavio temu da bih bar priblizno stekao utisak otome sta je naj zahvalnije za odrzavanje, najbolje za nase puteve i gorivo i naravno u nekom kasniejm periodu kao polovnjak...
Comment
-
-
Astra Classic bi mogla da bude jos malo jeftinija ako se zaista uskoro pocne uvoziti po semi Z10 (dakle bez carine). Taman do sledece godine bi to moglo i da krene.
U tom slucaju, to ne bi bio los izbor uopste.
Comment
-
-
@markofpi
Ma nisam shvatio da si bijednik, mislim ni ostali, nego su ti neki komentari bili nedoreceni...
Uglavnom, 7xmjeri, 1x sjeci... Podji od potreba, znaci velicina, oblik karoserije, god. kilometraza, pa ces tako izbaciti vec 50% konkurenata... Pa preferencije proizvodjaca... Pa ostane 20% prisutnih... E kada si sveo izbor na 4-5-6-7 raznih, poslusaj i potrazi predracune od sviju, da bi vidjeo sve "skrivene" troskove... Koji naravno ulaze u total...
Ili ako si sveo izbor na jednog, opet trazi predracune sa vise mjesta, tj. dilera, jer se nekada moze i tu "ustinuti" kojih 400-500-600- bogami i 1000 EUR (na vecim autima), popusta od njega, jer bi njemu trebalo biti bitno da ON proda auto, a velikom zastupniku je svakako svejedno, jer sve ide preko njih... Znaci da jos ponesto usicaris u maloprodaji... Npr. XYZ dileru je stalo da taj auto proda on, a ne da odes do ZYX dilera, koji ce ti dati to isto za 300 EUR manje... Pri tome zvakako Y zastupnik veleprodajno prodaje auto i XYZ i ZYX dilerima, i oni imaju prostora za svoje snizavanje, ako hoce... Sa tako manjom fakturom, manje ti je i ucesce, manji ti je i ostatak duga, samim tim i kamata koju na kraju platis...
Naravoucenje je da se ne treba stiditi cjenkanja za svoje pare, makar te pare isle i na lizing... I lizing shvati kao kupovinu, jer ti od njih kupujes pare (a pare su skupe...), i nije ti svejedno hoces li im kroz par godina dati npr. 700 EUR vise od neke druge kuce... Vidi, i tu mozes traziti vise ponuda, jer vecina zastupnika/dilera radi sa vise lizinga, pa nek se oni nadmecu da oni tebi prodaju svoje pare, a ne mrski im konkurent...
Malo se "podjonis", ukljucis "kukavicu", i udri... Ima tu dosta prihologije...
Comment
-
-
mislim da je cela ova tema malo preuranjena
markofpi planira da uzme auto tek za 10tak meseci
ko zna kakva ce ponuda tada biti, koji ce modeli u medjuvremenu izaci, kako ce se kretati cena postojecih modela i sl.
najbolje da se markofpi obrati za savet ponovo u ferbruaru-martu sledece godine
Comment
-
-
Originally posted by zuxmislim da je cela ova tema malo preuranjena
markofpi planira da uzme auto tek za 10tak meseci
ko zna kakva ce ponuda tada biti, koji ce modeli u medjuvremenu izaci, kako ce se kretati cena postojecih modela i sl.
najbolje da se markofpi obrati za savet ponovo u ferbruaru-martu sledece godine
Comment
-
-
sad ispada da sam ja neki bednik koji hoce dobar auto.
to je normalno, to rade i ultra bogati.
i kao što je re?eno, cenkanje je osnova trgovine.
ali, moja poenta je bila u drugome jer si pomenuo da nemaš (svojih) para da kupiš auto koji želiš.
auto je veliki potroša? svakoga meseca, što ve?i i skuplji po pripadnosti klasi to ve?i troškovi. troškovi koji se aproksimativno ra?unjau kao jedan ?lan familije.
pri tome, na novom autu su ti troškovi daleko najve?i usled tržišnog pravila gubitka vrednosti supstance.
koliko je to zavisi od auta do auta.
ali ti, kada "kupuješ" tj iznajmljuješ tudji novi auto pla?aš stalno i svakog meseca puni trošak amortizacije i što je skuplji u startu auto to je ve?i mese?ni trošak.
registracija nije najve?i trošak posedovanja i upotrebe auta (još uvek kod nas) i stoga ako se pomene ista kao problem logi?no je da se postavi i hipoteti?ko pitanje odakle pare svakoga meseca za one ve?e troškove.
bankarski sistem kamata na kamatu, sistem paketiranja ( nekada tebi nepotrebnih usluga i troškova) koji pove?ava bespotrebno cenu, sistem kod nas još uvek sistema promenljivih kamata i deviznih klauzula / vezivanja itd...faktori na koje ti ne možeš da uti?eš a neke ?ak i ne znaš unapred ali se blanko potpisom obavezuješ da ?eš svaki zahtev banke koji poželi ti obavezno ispuniti.
ako ne ispuniš samo 3 meseca zaredom, gubiš i pare i auto i sve.
ne želim da plašim ikoga, samo ukazujem na realnosti "igre" u bankarskom kolu i posledica iste kada ne može da se prati nametnuti (promenljivi) ritam troškova. u HR i ?eškoj je maltene nastao kolaps usled bankrota gradjana po uzetim kreditima. u ?eškoj je 100,000+ ljudi ostalo bez ku?a i stanova jer su se prera?unali, nategli do krajnje granice a onda onih dodatnih par stotina evra mese?no nisu mogli da isprate.
da skratim, ako imaš xxx evra na raspolaganju kao sigurno, uzmi auto koji vredi 80% tj 0,8xxx evra.
ne ulazim u to koji model, odaberi koji je po tebi najbolje primeren.
trošak posedivanja i upotrebe jednog Juga i jednog modernog zapadnog auta je drasti?no razli?it u svemu.
od upotrebljenog ulja, servisa, radnog sata majstora tj dobar dan u servisu itd.
u to spadaju i gume koje koštaju npr 5 puta skuplje nego za Jugo a prosto se troše i menjaju pod obavezno svake 3-4 godine kao set pa makar i da se nisu vidljivo fizi?ki potrošile.
retko ko održava Juga na na?in evropskih tehni?kih normi, (ima i takvih ali su retki takvi vlasnici) pa nemaju predstavu o stvarnim mogu?im troškovima.
ništa se ne odnosi na tebe li?no, prosto kao opšte ta?ke pri poredjenju kupiti auto model A model B ili model C.
jedan VW model je zapadni auto kao i Fiat, ali je VW skuplji za posedovanje, upotrebu, održavanje, servisiranje, delove, itd.
za Mercedes je dobar dan u servisu 100-300 evra, za 300 evra uradiš maltene remont motora na Jugu. ?isto kao primer (ne)srazmera o?ekivanih troškova.
@ eon ti je dao primer sa Fordom, obi?an obavezni redovni servis je 150 eura, radiš ga 2 puta godišnje što je 300 evra.
za 5 godina to je 1.500 evra.
ako je to pozajmljeno (besplatno na prvi pogled) od banke to ?e se popeti na 2.500 evra.
to je za 100,000km redovni obavezni servis za taj neki model auta.
neki drugi model je skuplji ili jeftiniji, treba proceniti slu?aj po slu?aj.
kupovinom novog auta u?estvuješ i u troškovima fabrike po pitanju garancije, makar da se tebi nikada ništa ne pokvari ti solidarno pla?aš udeo u garantnom popravku ne?ijeg tudjeg auta.
itd.
ima mnogo pomalo skrivenih troškova koje "potroši" auto.
primer, VW Phaeton košta na dan kupovine 100% ne?ega.
posle 36 meseci vredi samo 27% ne?ega.
?ist gubitak je 70tak % ako si ga kupio.
ako si pare pozajmio gubitak je još ve?i, penje se na blizu 90%.
ok, za tih 90% para si se vozio u novom autu 3 godine mirno bez brige oko troška kvara. pitanje je da li je ta upotreba baš toliko vredna.
VW primer sam uzeo pošto sam nedavno našao takav podatak, koji odudara od opšteg proseka auto industrije.
uz sve to ura?unaj i inflaciju u euro zoni, inflaciju kod nas, mogu?e budu?e krusne razlike,....
sve to ?e banka/ finans lizing ku?a prebaciti na tebe. i na sve to ti naplatiti kamatu bez da trepnu.
ovo sve iz najboljih namera, kod nas je upotreba banaka i uopšte kreditiranja nova pojava na koju kao narod nismo navikli, a tek pohadjamo prvi razred - lekcije ?itanja sitnih slovca u dnu još sitnije stranice ugovora koji pravno obavezuje.
auto je posle ku?e druga najve?a investicija u životu, a ima najve?i pad vrednosti samim protokom vremena.
auto kupuješ ili za posao tako da zaradjuje pare upotrebom ili iz zadovoljstva kada pare ispadaju iz džepa. sve ostalo je varka da ne gubiš pare, a zapravo je auto najve?i gubitaš novca
bilo koji.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment