Zarada i automobili taxista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Dali Vi znate da nama auto jos nije priznato sredstvo za rad ? Neznate a
    da, ja znam.
    navodio sam u nekoj od ranijih poruka da taxi jos nije usao u PDV sistem, i da taxisti ne placaju PDV.
    auto ce biti sredstvo za rad, kada taxisti udju u PDV sistem i pocnu da vode knjige.
    za svaku voznju.
    tada taxista vise ne moze u tom vozilu da obavlja privatnu voznju.
    ne moze da vozi familiju, ne moze da ide autom na pecanje, ne moze da ide tim sluzbenim autom u prodavnicu, itd.
    ne moze da ga koristi van radnog vremena.

    odnosno taxi vozilo je za posao.
    za po kuci se kupuje (carina, PDV, putarine, registracija) drugo privatno vozilo kao sto kupuje i svaki gradjanin.

    znaci ima 2 auta, sluzbeni (za taxi) i privatni svaki sa svojim razdvojenim troskovima.

    kao sto je i sa firminim vozilima.

    ako hoce da koristi, onda ga koristi putem putnog naloga, obracunava PDV na predjeni km i placa ga drzavi kao da koristi svoje privatno porodicno vozilo.
    shodno tome placa i porez na prihod/ dohodak odnosno troskove koje napravi vozeci u takvom statusu (nije na sluzbi).

    postoje taksimetri za takava nacin rada, tipican primer je Nemacka.

    koliko ja znam, negde 2002-godine je nudjeno taxistima da auto postane sredstvo za rad i koliko se secam sva udruzenja su glatko odbila.
    neposredno pred uvodjenje PDV sistema, posle onog velikog strajka.

    Da bi od nas trazili ovo sto ste napisali, treba prvo da nam daju podlogu i oslonac
    ne bezim od toga, uvek pricam o paketu, o vise medjusobno vezanih stvari.

    bolje reci sigurnost da cemo moci normalno da radimo i zaradimo za njih [porez] za banku [kredit] a i za nas
    to nije pozeljno, to ne moze i ne sme da ponudi drzava, i taj sistem (socijalizma) sigurnosti je odavno napusten u svetu u korist trzisnih modela organizacije privrede.

    drzava nikome ne garantuje zaradu, to prosto nije smisao postojanja drzave.
    drzava ne obezbedjuje posao, ne izdaje plate na blagajni budzeta..

    realnost je da ko zaradi placa placa porez (tu se valjda slazemo da to prosto tako mora), za banku je stvar privatnog odnosa dve firme i tu drzava nema ama bas nista.

    a plata za vas tek nije u domenu drzave.

    ko ne zaradi, bankrotira i zatvori firmu/ posao.

    predje na neki posao u kojem procenjuje da bi mogao uspesnije da posluje.

    ili promeni dosadasnji nacin organiziacije, podigne produktivnost obalvjanja taxi prevoza i time zaradi dovoljno za sve zelje i prohteve.

    nisu svi rodjeni da budu taxisti, a jos manje njih da budu uspesni taxisti.

    u tome i jeste poenta, sada je na taxiju i onih koji nisu (dovoljno) sposobni za taj posao, i koji nisu u stanju da dovoljno produktivno vrse posao.

    zarada (ili plata) u ekonomiji je (treba) posledica produktivnosti.
    povecanje zarade sleduje iz povecanja produktivnosti, efikasnosti rada.

    zarada se ne moze povecavati trajno odrzivo povecanjem krajnjih cena.

    zato sam i pominjao prednosti GPS+GPRS sistema, smanjivanje troskova voznje po km za 30%.
    ko ostane na sadasnjem sistemu morace da radi najmanje +30% vise da bi ostvario istu zaradu.

    ili da se pomiri sa smanjenje zarade (plate) uz istovremeni porast troskova- posto je sasvim izvesno da ce gorivo u buducnosti poskupljivati.

    to sto neko rece, mozda i ti, da sada niko ne haje za troskove goriva jeste tako.

    sada su jos povelike margine zarade i moze da se zaradi dobro i bez osecaja za stednju.

    kada se margina smanji, a hoce jer jeste veca navala da se udje u taxi nego sto je navala da se napusti, i zarada automatski ide na umanjenje.

    do nekog ravnoteznog nivoa.

    za nase trziste danas je ocito taxi cena iznad tog ravnoteznog nivoa....navala novih da se udje u taxi.
    kada se dodje do ravnoteze bice otprilike podjednak broj onih koji bi da udju i koji bi da izadju..

    kada i koji nivo (cene) ce to biti dostignuto nemam pojma, samo znam da se trziste ne moze prevariti (administrativnim merama) na iole duzi rok posmatranja i pre ili kasnije se dodje do ravnoteze.

    sada je taxi pun administracije, i to nekako stima.
    nece jos dugo drzava biti u mogucnosti da stiti taxi protekcionistickim merama a tada ce nastati prava konkurencija, ukljucivo i strance tj strane firme.

    kako ce biti, najocitije se moze pratiti po JAT-u u narednih 14 meseci, kada je drzava obavezna da se povuce i dozvoli trzisnu utakmicu svima koji pozele da prevoze. bez ogranicenja gde, kada, posto, koliko..

    razlikuju nam se gledanja, ja vise gledam u smeru sta ce biti narednih 2,3 ili 5 godina, koliko razumem taxisti vise gledaju u istoriju sta je nekada bilo i kako se radilo u socijalizmu.

    mozda gresim, ali moja procena je takva.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • jerotije
      CBC Član
      • 09.09.2007
      • 80

      Ja samo gledam i slusam kako rade taksisti u nasem okruzenju. Najsvezije mi je secanje na Grcku. Tamo dole taksisti voze nova ili novija kola koja su dobili sa veeeeeelikim popustima,,Mogu [mislim] da voze svoju zenu i decu a tretiraju se kao jedan bogatiji sloj drustva. A ovo sto si gore napisao, slazem se al mislim da to kod nas nece skoro. I nesvidja mi se ovaj sistem gde ti nista nije sigurno. Pamtim bolja vremena.....a zasto menjati ono sto je bilo dobro. Hvala ti na ovako detaljnom pisanju

      Comment

      • Ji 4Tze
        CBC Senator XXL
        • 04.05.2006
        • 806
        • bg
        • Honda CR-V 4WD

        i tako ti je najjachi argument (auto kao sredstvo za rad) pao u vodu i odmah si udario u patetiku. Nekad je bilo bolje. Da, svima je nekad bilo bolje, znamo i zasto je prestalo naprasno da bude bolje... i bolje preko noci nece da postane a nece postati blokiranjem grada niti opravdavanjem takve akcije...

        mozda to tvoje nekulturne kolege ne mogu da razumeju, mozda bi trebalo da uzmes i istampas par primeraka ove teme cisto da im dodje malo iz guzice u glavu da blokiranje centra grada nije fer... Strajk je jedno, a fazon 'sto ostali da rade ako nama nije potaman' bas nije fer...

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          Pa sto onda svi lepo ne odete u Grcku da taxirate?

          Ili mozda u Alzir, Maroko, tamo ne mora euro3, dovoljan je i pezo 404, bez koze i klime.
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • tojeto
            CBC Član
            • 08.01.2007
            • 58
            • Beograd

            Zašto da ide pa svi se pozivate na to kakav je taxi tamo negde.
            Jerotije je samo naveo primer Grčke. Jer mislite da taxisti u Beogradu ne bi voleli da voze nove automobile ili mislite da će da bude bolji taxi prevoz ako imamo još 1000 vozila više neće sigurno. Morate da sednete jedan dan da taxirate i da osetite kako je to kad morate da stignete na adresu za 3 ili 5 minuta po ovoj gužvi jer vam u vrat duvaju ovi iz radio centra a ne možete da prođete jer je neki građevinar parkirao mikser za beton i čeka svoj red.
            O dobrom taxi sistemu možemo da pričamo po mojoj proceni tek za jedno 5-6 godina dok ovom gradu naprave 3-4 mosta i obilaznicu, kad parkiranje sa 4 migavca u Bulevaru izađe iz prakse polovini onih koji pišu ovde na forumu.

            Stalno se spominje odevanje taxista OK tu ste u pravu ima svašta ja prvi izađem leti da radim u bermudama a imam klimu u kolima, to se lako rešava.
            Onda obuka taxiste ljudi dajte malo da spustimo loptu i budemo realni, nemože se jedan vozač naučiti taxiranju u školi potrebna je praksa, ne može tu nikakva navigacija da pomogne kad ja izađem uveče da radim i prođem kroz jednu ulicu, sutradan ujutru u 8 u toj istoj ulici građevinari istresli kamion šljunka i ne može da se prođe.
            Ima još vi kao korisnici a i mi kao uslužna delatnost da se nerviramo ipak je ovo zemlja Srbija gde sve stiže sa zakašnjenjem i zadnje.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              Tamo dole taksisti voze nova ili novija kola koja su dobili sa veeeeeelikim popustima
              pa da, ali da li znas kako se do toga dolazi ?

              prvo godinama vredno radis i skupljas poene, tj kredibilitet da si ozbiljan taxista posvecen poslu.
              kreditna istorija, a nasi taxisti godinama unazad nisu primali platu tj zaradu predavali u banku kao pazar svakoga dana.

              to znas i sam iz prakse.

              vec prvi stepenik, i okliznusmo se.

              zatim, kada se stekne kreditni bonitet, organizovano planiranjem na bar 5 godina se napravi biznis plan.

              koji nas taxista ima napravljen biznis plan ?

              kada se predje taj drugi stepenik, krece se u akciju potrage za kapitalom na trzistu.
              svaka banka ima samo jednu ulogu, da zaradi na tebi kao kupcu njenog novca (koji je ona takodje kupila od nekog treceg i sada samo preprodaje tebi po novoj visoj ceni).

              e tu se onda skupi grupa taxista, ili udruzenje pa ode zbirno u banku i ugovori posle teskih pregovora i cenkanja kreditnu liniju od par desetina miliona evra za par hiljada vozila.

              sada kada se pojavis na salteru banke sa tezinom od desetak miliona evra, i banka tebe drugacije tretira i nudi malko drugacije uslove.

              ali sada, vise ni fabrika / diler automobila nije postrani pa se ukljucuje u igru.
              ni njemu nije svejedno da li ce da u jednom cugu obrne 10 .000.000 evra i pri tome uzme proviziju ili cete vi kao grupa podrzana bankom da navratite kod njegovog suseda dilera za neku drugu marku vozila.

              trziste opet igra svoju ulogu.

              tako, sada zajedno vi kao grupa i banka malko posavetujete da diler zaboravi na deo svoje marze.

              i tako, malo po malo stize se pregovorima do group buy cene.

              a to je nesto sasvim drugo od kupvine na komad.

              eto, poslednji stepenik je da se redovno i uredno vracaju banci pare, a kroz vredni rad da bi se to i zaradilo.

              na kraju su svi podmireni, taxista ima novi dobar auto, banka preprodala pare i zaradila, diler prodao vozila i zaradio proviziju, drzava se o svakoga usput ogrebala pomalo i naplatila neki porez, neku taksu, neki dinar.

              jel se secas kada je pre nekoliko godina opremana policija novim Pezo vozilima ?
              zar sumnjas da su dobili veeeeeeliki popust na cenu u izlogu

              e sad, u tom lancu gde smo mi sada, na kom stepeniku...

              hipoteticki, ti zelis da budes gazda taxija kao firme.
              i hoces da prosiris biznis, pa opet hipoteticki krenes u nabavku 100 novih vozila.
              dobices po komadu manju cenu sigurno nego da kupujes jedan komad po jedan komad.
              veruj mi na rec, uvek se isplati kupovina planirana i najavljena unapred vecih kolicina neke robe.
              ne verujem da postoji trgovac koji ne bi odigrao kako treba, i da ti ne bi odobrio adekvatan rabat.

              pitanje je uvek hipoteticko, ali i realno, da li bi smeo da zagrizes u nabavku 100 novih vozila na svoje ime, i svoj teret (mozda hipoteku kuce/stana) da bi stekao tu povoljnost jeftinije nabavke....
              pitanje, cisto hipoteticki.

              da ne pominjem da Grci nisu pre 8 godina ratovali, nisu imali skoro hiper inflaciju, da banke imaju mnogo duze nego mi ovih 5-6 godina, da ceo sistem kapitalizma je mnogo ranije uredjen i postavljen na noge.
              naravno nemaju ni carinu jer su EU, nemaju ni ovako neefikasnu i skupu Vlast jer je to vec razreseno, proces tranzicije je zavrsen a trziste stabilno, itd...

              daleko smo mi jos od tako dobrih preduslova za biznis generalno da bi mogli da ocekujemo med i mleko uslove za rad.
              tu smo gde jesmo i realno ne mozemo pobeci...i mora puno znoja da se prolije da stignemo jedan stepenik napred. svi zajedno.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • tojeto
                CBC Član
                • 08.01.2007
                • 58
                • Beograd

                Kao i uvek post za pohvalu

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  Jer mislite da taxisti u Beogradu ne bi voleli da voze nove automobile ili mislite da će da bude bolji taxi prevoz ako imamo još 1000 vozila više neće sigurno.
                  ja verujem da bi voleli.
                  ali isto tako verujem i da malo njih zeli zaista i da krene u tom pravcu ostvarenja zelja, da se promeni, da promeni pristup poslu i da se usavrsava.

                  mislim da se ne razumemo najbolje, nece biti jos 1.000 vozila nego ce biti 1.000 novih vozila/ taxi vozaca a postojecih vozila/ taxi vozaca ce se ugasiti isto 1.000.

                  kapacitet trzista je takak kakav je, i moze da apsorbuje odredjeni broj taxi vozila.

                  ali tih 1.000 tj 8.000 (ili koliko vec) ce sadrzavati promenljive ljude i promenljiva vozila.

                  ko danas taxira mozda nece uspeti da udje u kvotu 8.000 (ili koji vec broj) jer ce neko drugi da zauzme poziciju na nadmetanju za licencu.

                  ta konkurencija neminovno uvodi porast kvaliteta i bolji taxi prevoz.

                  kada to ne bi bilo tako Beograd bi bio izuzetak od pravila ekonomije, a to je ravno cudu da ne kazem nemoguce u praksi.

                  vi koji koristite racunar i koji imate zelju za rad cete upasti u tih 8.000 potrebnih taxi vozila, ali mnogi koji jos uvek ne zele da dostignu vase spososbnosti ce prosto otpasti.
                  vise nece biti taxisti jer su ispod crte minimuma nuznih uslova/ zahteva bilo zbog vozila, zbog nepoznavanja grada, zbog nepoznavanja jezika, zbog oblacenja, zbog neplacanja poreza, zbog neupotrebe modernih sredstava komunikacije, zbog.... razloga koje diktira moderno vreme danasnje privrede i danasnjih odnosa.

                  ja ne znam koji ce biti postavljeni uslovi, ali neki uslovi moraju da postoje kao definisani kriterijum.

                  korak po korak, i taxi ce i u Beogradu dostici nivo koji je pozeljan, i slican nivou u okruzenju.
                  ja bih zeleo i da bude bolje nego kod drugih, da budemo najbolji.

                  primer za ugled.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BRABUS
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2004
                    • 2399
                    • London

                    da nam se omoguci da ne koristimo vezivanje pojasa u gradu zbog bezbednosti....
                    Bas me interesuje s kojim pravom trazite ovo. Totalno je apsurdno tako nesto.

                    Sta je sledece? Da se dozvoli nosenje i upotreba oruzja taksistima? Cuo sam i takve ideje, plasirane posle ubistva jednog od taksista u Bg-u...

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      O dobrom taxi sistemu možemo da pričamo po mojoj proceni tek za jedno 5-6 godina dok ovom gradu naprave 3-4 mosta i obilaznicu, kad parkiranje sa 4 migavca u Bulevaru izađe iz prakse polovini onih koji pišu ovde na forumu
                      korak po korak, sinhrono u mnogim oblastima mora da se menja, radi, stvara novo i popravlja lose uredjeno.

                      sada, da li 5 godina ili 2 godine ko bi ga znao.

                      pre samo 5-6 godina kako je bilo kod nas, jedva da je bilo goriva na pumpama uvek i svuda...
                      krediti nepoznata pojava.
                      itd.

                      ipak mi jako brzo napredujemo iako nam se ne cini tako jer trpimo tranzicioni proces direktno preko ledja.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • tojeto
                        CBC Član
                        • 08.01.2007
                        • 58
                        • Beograd

                        Originally posted by BRABUS
                        da nam se omoguci da ne koristimo vezivanje pojasa u gradu zbog bezbednosti....
                        Bas me interesuje s kojim pravom trazite ovo. Totalno je apsurdno tako nesto.
                        .

                        Da si doživeo stvari koje sam ja prošao na taxiju ne bi tako pisao.
                        Ako mislis da se taxijem voze samo lepe devojke grdno se varaš.

                        Ja se ne vezujem i nema šanse da to uradim više ako treba platim kaznu i idem dalje.

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          ja sam se jednom vozio sa taxistom koji po vratu ima oziljke od noza... neki narkomani mu seli pozadi i zavukli mu noz pod grlo, trazili pare itd...

                          Comment

                          • HotDog
                            CBC Senator XXL
                            • 06.05.2005
                            • 965
                            • BSG 75 (011)

                            da je imao odvezan pojas, hebo bi im kevu.

                            Comment

                            • Eon
                              Moderator
                              • 10.03.2005
                              • 4225
                              • Beograd-NBG-44
                              • Superb 2.0 4x4 DSG

                              Pa neka se vozila prilagode upotrebi kao u USA ili Britaniji, pa nece biti napada...
                              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                ja mislim da ce napada biti, nazalost, sve dok ne bude pocelo da se kaznjava. i to efikasno brzo i efikasno u smislu stvarne kazne koja ce se zapamtiti od strane pocinioca.

                                taxista je potpuno bespomocan u sedistu iza volana, i manje vise je stvar slucajnih okolnosti kako ce se napad zavrsiti.


                                kako se kod nas napadi na javnom mestu (u pocetnoj fazi napada) uglavnom ne kaznjavaju a policija se ne mesa u svoj posao, kao ni sudovi, male su kocnice u glavi kod napadaca koje ga ogranicavaju da na napravi glupost.

                                posle kada se dogodi, kasno je za bilo kakvu pomoc policije ili zaljenje.


                                u tom smislu potpuno podrzavam taxiste da se nesto bitno promeni po tom pitanju.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X