Svetska Automobilska bastina...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HEMI 426
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2005
    • 1833
    • Novi Sad -United States of Liman

    #16
    @boost


    67 Vette je mozda najbolja od svih C2 Corvetti i posle 63, najredja ( 22 i nesto k primeraka ) a od toga ispod 5000 sa 427 motorom. Dakle, i krsh stanje je veoma vredno. Ako mi doneses u srbiju, najobicniju C2 sa 327 i 300 ks, bez obzira na stanje ( agregatno stanje ), ne znam kako bi ti se oduzio, sve sto mogu da smislim mi deluje premalo....

    Comment

    • Bane R
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2006
      • 1769
      • Beograd

      #17
      @hemi
      MiniMoris, u potpunosti se slažem!, ali ne i za ostalo.

      Nije poenta nešto izmisliti i staviti to prvi. Poenta je upravo uraditi nešto novo, po normalnoj ceni i da se to ne kvari, to su radili japanci decenijama. Čak nisu ni VTEC izmislili, ali su imali "onu stvar" da ga masovno plasiraju. Spomenuta "stvar" je po meni pri pravljenju automobila bitnija od srca i mozga.

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #18
        Ljudi, masite temu

        Svetska automobilska bastina

        Nije rec o tome koji vam se automobili svidjaju a koji ne.
        Meni je buba odvratna, ali je svakako deo automobilske bastine. Fiat 600 isto tako, hteli to da priznate ili ne. I tako u nedogled...

        Mislim da se vrlo malo automobila moze obrisati iz istorije, a da sve ostalo u "automobilskoj bastini" ostane isto... Jednostavno nista ne bi bilo isto koji god model da izuzmemo...


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • HEMI 426
          CBC Senator XXL
          • 23.12.2005
          • 1833
          • Novi Sad -United States of Liman

          #19
          Originally posted by starac vujadin
          Hemi, pretpostavljam da mislis na vtec koji je koncipirala Honda kao unapredjeni i najbolji sistem varijabilnim upravljanjem ventila. Medjutim, prvi vvt je napravio i patentirao Fiat, a Alfa Romeo je prvi proizvodjac koji poceo da ga stavlja u produkcijska vozila 1980.
          mislim da sam jednom bas o tome sa tobom razgovarao...jeste, na vtec mislim... Ako ni to nije japanski izum, sta jeste? U celoj automobilskoj stogodisnjoj prici, gde je japancima mesto?



          @bane

          sta mislis, ko je onda hrabriji, talentovaniji, sposobniji i tehnicki napredniji. jedni, koji pravale, naprave i rizikuju mnogo da odredjeno resenje stave na tockove ili oni koji samo prakticno gotovu stvar uzmu i malkice utegnu....

          Comment

          • Bane R
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2006
            • 1769
            • Beograd

            #20
            Pa Fiat i Alfa su VTEC gurnuli negde u fioku, a VTEC je od Honde napravio čudo... ko je tu "lud" ?

            @Uroš

            u pravu si, ali zar nije Hemi pitao šta je nama baština. Ako je buba meni ružna, spora i nepraktična, onda ću se ja protivim da je to neki značajan auto. Kladim se da će se 95% ljudi s foruma složiti sa mnom. To što je buba prodata u toliko miliona primeraka nije deo svetske automobilske baštine, već deo svetske ekonomske baštine (ili ti iskoristiti posratno vreme da ljudima ponudite glupost, a posle od masovnosti te gluposti napraviti neki kult)...

            Comment

            • HEMI 426
              CBC Senator XXL
              • 23.12.2005
              • 1833
              • Novi Sad -United States of Liman

              #21
              buba je moj prvi auto i ne verujem da je iko vise mrzi na forumu od mene... ali bila je prva sa masovno prozivodjenim boxerom, vazdusno hladjenim ( koji je bio osnova porschea koji je ipak deo svetske bastine ( ni porsche ne volim ali postujem )), tako da ima osnova da ostane u aleji velikana. u pravu si, deo je i svetske ekonomske bastine zbog 22 mil prodatih primeraka ali ispred nje je golf i corolla koji su skoro stigli od 30 mil u svim evolucijama, koji su tehnicki neinteresantni...




              To sa Fiatom i vtecom je tipican primer odlicne ideje i italijanske nonsalantnosti koja ih je cesto puno kostala. Deluje sarmatno biti tako neozbiljan ali jako nervira musterije. A musterija je uvek u pravu...



              Ok, recimo da je vtec, zbog toga, japanski. Sta jos?
              Sve ostalo, od elemenata koje su japanci razvijali je vec postojalo razvijeno i dovoljno kvalitetno i u evrop i americi...


              E sad, ako ostavimo tehnicku pricu sa strane i baziramo se na modele i klase. Japancima se mora skinuti kapa za MX 5, jer su direktno i besramno prepisali engleze ( i italijane ) i prodali odusevljenom svetu stari proizvod u novom pakovanju. Tako nesto je sigirno deo bastine....

              Comment

              • Bane R
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2006
                • 1769
                • Beograd

                #22
                Šta znam. Ne bi da budem japanski portparol. Uzmi NSX. Prvi auto kompletno urađen od aluminijuma, recimo. Kada se pojavio bio je deceniju ispred konkurencije. Tako se i ispostavilo, tek je 10 godina kasnije posustao... 15+ godina se prodavao, nikada nisam čuo ili pročitao lošu stvar o tom autu.

                Pa onda S2000. Čudan auto. To je kabriolet i po definiciji ti automobili su picolovci, ali... Zapravo taj auto je prvo napravljenja šasija. Jako moderna, sportski orijentisana i tek onda stavljena karoserija bez krova. U japanu je taj auto imao 2.0 atmo motor od 250ks - to jeste ono što će se pamtiti. Imao sam prilike da vozim S2000, auto je jako miran, jako udoban, na prvoj krivini sam ga već vozio popreko i potom na svakoj, kontrolisao sam ga jednim prstom. Ne kažem da drugi ne znaju to da naprave, ali mnogi neće.

                Nissan Skyline GTR - u svoje vreme "tehnical showcase" ponuđen običnom narodu po ne baš tako velikoj ceni. Opet, mnogi su znali da naprave ovakav auto, ali nisu imali onu stvar .

                Desetogodišnji rat između Mitshubishija i Subarua oko pravljenja boljeg 4x4 sportskog sedana doveo je do toga, opet, da se običnim ljudima za, opet, ne baš toliko velike pare, nude dva automobila kod kojih je isceđen svaki atom performansi i tehnologije koji je u tom trenutku bio moguć.

                Nekome ovo nije ništa značajno, meni jeste .

                Comment

                • BRABUS
                  CBC Senator XXL
                  • 15.10.2004
                  • 2399
                  • London

                  #23
                  Po meni svaka auto industrija i svaka auto marka su deo automobilske bastine i stvari danas nebi bile iste da nije bilo bilo koje od njih. Svaka od njih ima svoj doprinos auto svetu kakav je danas.

                  Po meni je nemacka auto industrija ima najvecu ulogu u razvoju automobilizma kroz istoriju od samog pocetka, gde se i razvila, sa manjim padovima i usponima, do danas. Jednostavno, vecina tehnickih resenja u danasnjim automobilima je i nastavlja da bude produkt nemacke auto industrije. Mislim da su firme iz Nemacke, narocito Bosch, Siemens VDO
                  (sada Continental), Daimler, VW, BMW najznacajiniji nosioci razvoja auto industrije trenutno, najvise investiraju, imaju najveci broj patenata i prikupljaju najvece experte. Automobili iz nemacke auto industrije bez kojih auto svet danas nebi bio isti su po meni (nisu sortirani po vaznosti) su VW Buba, Golf, Porsche 911, Porsche 959, Mercedes SSK i cela generacija trkackih auta iz 30-tih, Mercedes 300 SL Gullwing, Mercedes S klasa, BMW M modeli, Auto Union Type C, Audi ur-Quatro i Bugatti Veyron....

                  Posle nje, najznacajnija industrija za auto svet kakav je danas je Americka, narocito iz perioda pre drugog svetskog rata. Tu se rodila serijska produkcija automobila, mnoga resenja koja su pocela da se u Evropi koriste masovno tek 60-tih su se koristila u Americi 30-tih. Muscle car era je napravila ogroman trag u auto bastini sa gomilom besmtrnih modela. Takodje, znacajna je i po nacinu na koj se zavrsila, sto bi trebala da bude opomena....samo sto Americka industrija danas na zalost jos ne shvata kako treba. Modeli bez kojih svet nebi bio takav kakav jeste su Mustang, Corvette, Chevelle, Impala, GTO, Challenger, Charger, Cuda, Cobra.

                  Italijanska industrija po meni predstavlja nesto bez cega bi automobili danas bili mnogo slicni jedni drugima i nenadjebivo dosadni. Ako je nemacka auto industrija najzasluznija za tehnicku stranu, italijanska je za emotivnu stranu automobilizma. Verovatno najzasluznija za stvaranje kult automobila, kao i za razvoj auto sporta, koji je nosilac velikih inovacija u industriji. Svaki Ferrari, Lambo, Masserati je prica za sebe i direktno na predstavljanju ide u auto bastinu. Alfa Romeo sa svojim legendarnim modelima u istoriji je uneo drugi pogled na automobile dostupnije obicnom kupcu. Italijanska industrija je znacajna i po tome sto je dokaz da se aljkavost i igranje samo na emocije ne isplati na dugi rok i ne prilici automobilima iz masovne produkcije. Lancia, brend sa modelima koji imaju neizbrisiv trag u istoriji (Lambda, Aurelia, Stratos, Delta...) je nazalost platila cenu i fakticki vise ne postoji osim na bedzu....Alfa se zamalo izvukla i pitanje je hoce li se ikad vratiti blizu stare pozicije. Pininfarina, Bertone, Giuggiaro su imali ogroman uticaj na auto industriju svojim kreacijama i u mnogome doprineli razvoju. Jos jedan svetli primer - Pagani....verovatno jedini mali i nezavisni proizvodjac koji je usao u klub super-automobila u poslednje vreme.

                  Japanci su napravili najveci napredak za najmanje vremena. Najbolje su uocili nedostatke kod drugih, dobro kopirali i usavrsavali postojeca resenja i prodavali ih sa uspehom po svetu. Najveci uticaj japanska auto industrija je ostvarila na planu tehnike proizvodnje (lean manufacturing, Kaizen), koju uglavnom bezuspesno pokusavaju da kopiraju konkurenti. Postavili su standarde po pitanju kvaliteta. Takodje, najveci su nosioci razvoja elektricnog pogona kod automobila, koji ce zajedno sa biogorivima biti najveci trend u buducnosti. Zbog fokusiranosti na automobile za siroke narodne mase, nisu imali veliki broj egzotike kao ostali, ali par izleta zasluzuju da se nadju u bastini kao Nissan 300ZX, Honda NSX. Impreza, Mitsu Evo su uspeli da ponude vrhunsku tehnologiju i feeling, po duplo manjoj ceni od evropskih konkurenata, kao i ostavili veliki trag u rally-ju.

                  Engleska auto industrija je nazalost primer kako konzervativizam i tvrd stav ne ide ruku pod ruku sa razvojem auto industrije. Prava steta da nije u stanju da proizvodi modele kakvi su bili u 50-tim i 60-tim. Obrisi dizajna su jos uvek vidljivi u nemackim proizvodima sa engleskim brendom, ali nekako mi nije to to. Cini mi se da su izgubili na ekskluzivi. Aston Martin DB5, DB7, Lagonda; Jaguar E-Type, D-type, XJ; Rolls Royce Silver XXXX i Phantom i Bentley braca: Trkacki modeli Bentley-a, Lotus, TRW i Cossworth zasluzuju svoje mesto u auto bastini.

                  Francuska auto industrija i nema bas neku bog zna itekako vaznu ulogu u auto istoriji, ali ima par modela koji bi po meni trebali da se nadju u bastini, kao Citroen Ajkula i Spacek, Pezo rally modeli, Venturi i Bugatti-jevi modeli (mada neznam da li se Bugatti moze smatrati za Francusku kompaniju).

                  Uticaj ostalih nije nesto posebno znacajan, bar na auto industriju u globalu. Mozda eventualno Svedska industrija, po pitanju bezbednosti...

                  Comment


                  • #24

                    "I will build a motor car for the great multitude. It will be large enough for the family, but small enough for the individual to run and care for. It will be constructed of the best materials, by the best men to be hired, after the simplest designs that modern engineering can devise. But it will be low in price that no man making a good salary will be unable to own one-and enjoy with his family the blessing of hours of pleasure in God's great open spaces."
                    Henry Ford 1863-1947
                    Uvek kada ovo procitam moram da zadrzim suze u ocima.To je njegova izjava iz vremena kada je stvaran model T,a automobil bio jos jedna novotarija i igracka bogatih.Mislim da u to vreme pre jednog veka niko nije video ili nije imao nameru da ponudi automobil za-siromasne ljude.Radi se o dostojanstvu,iz perspektive tog vremena imati automobil uopste,a danas imati nov ili polovan automobil.Zasto bi bilo ko danas bio prinidjen da kupuje polovan automobil ako ne zeli,to je uvreda!Ne dam da niko vredja proizvodjace koji nude automobile za skromne ljude i nazivaju ih losim ili nevaznim zato sto su konfekcija.Zamislite coveka i njegovu porodicu bez auta i coveka sa bilo kakvim autom,razlika je totalna.A onda umesto bilo kakvog auta posten proizvod koji nudi sve sto je u jednom vremenu moguce za dati novac ako ne i vise.

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #25
                      Henri Ford je izmislio auto industriju. Ne zato sto je bio vizionar, i lupetao parole, vec sto je zeleo da zaradi i prosto trgovacki shvatio gde "leze" pare.
                      Ameri su od te industrije razvili perverziju.

                      Ako govorimo o "bastini" to su svakako pojedinacni, specificni modeli, a ne nacionalne proizvodnje.
                      A bastina mora da se razdvoji na ekonomski i tehnicki deo. Tehnologija je "sus motor", pa nju ne bih koristio kao referencu.
                      "Ekonomska" bastina su i buba i vespa, i mala honda. Napravljeni su da "pokrenu" auto industriju, da je omasove i uguraju u svaki stan..kucu, pa po par komada.
                      Hemi je sigurno deo svetske bastine, legenda, kao i Porsche. To su bile "bliske" zvezde za ljude. Ostalih ne mogu da se setim, da su sluzili kao "cilj" a da nisu bili namenjeni retkim kraljevima.

                      Novi modeli, izudarani krizom, ekologijom, Lopez efektom, jeftinom radnom snagom i opakim marketingom (koji nas je unakazio, gore od droge, i naterao da kola gledamo necijimtudjim ocima, i to debelo da platimo) vise su gadget surogati nekadasnjih modela, sa "pazljivo"odabranim detaljima koji se "lako" prodaju, odnosno lako marketinski obradjuju. Tu nema "bastine"...
                      Tako da ne spominjete "velike gepeke", tempomate, male potrosace... ..grejanje sedista

                      Bas me zanima da li HEMI 426 razmislja koliko pregrada ima u veti, ili nosaca za case...

                      Poz.

                      Comment

                      • HEMI 426
                        CBC Senator XXL
                        • 23.12.2005
                        • 1833
                        • Novi Sad -United States of Liman

                        #26
                        Originally posted by Vladd
                        Bas me zanima da li HEMI 426 razmislja koliko pregrada ima u veti, ili nosaca za case...
                        to mi je prvo palo na pamet i koliki je prtljaznik...

                        Comment


                        • #27
                          Ne bih se slozio da je hteo da se obogati.Nekim ljudima novac ne predstavlja najvece zadovoljstvo u zivotu.Mozda je stvarno zeleo da pravi automobile za obicne ljude.Cinjenice iz njegove biografije:
                          -rodjen je na selu kao dete imigranata
                          -sa 16 godina napustio je porodicno imanje i otisao u grad Michigan da radi kao mehanicar,radio je za Westinghouse kao serviser parnih masina
                          -sa 28 godina postao je inzenjer u Edison Co. gde je izmedju ostalog napravio sopstvenu konstrukciju benzinskog motora
                          -161 patenata u karijeri
                          -legenda kaze da je tek sa 40 godina,inzenjerskom titulom sa jos 11 investitora i 28 000$ osnovao Ford Motor Company
                          -davao je najvece plate radnicima i zaista je uspeo da ispuni obecanje,jer su kod njega presli da rade najbolji strucnjaci i radnici iz konkurentskih firmi.Kazu izrabljivao je radnike,ali sta to znaci u vremenu kada nije postojao pojam masovne proizvodnje i pokretne trake?
                          -izmislio je proizvodnju na pokretnoj traci
                          Njegov sin Edsel je nasledio kompaniju 1938. ali ne moze se reci da su otac i sin bili isto jer to inace ne bude u zivotu.

                          Comment

                          • HEMI 426
                            CBC Senator XXL
                            • 23.12.2005
                            • 1833
                            • Novi Sad -United States of Liman

                            #28
                            Kada su pre par godina birali auto veka ( 20 tog veka ), pobedio je Ford T. Najveci konkurent, buba je bila treca. Jedno od objasnjena za pobedu je bilo i to sto je Ford T razvijen, pravljen, poromovisan i prodavan kao moderni automobili. Za pocetak, nastao je kao razvoj ideje, naslednik proslih modela, za razliku od bube koja je bila ideja pala sa neba, proizvodio se na traci sa delovima mnogih kooperanata, marketing je bio na modernom nivou, pravio se u raznim delovima sveta, u brojnim fabrickim i aftermarket verzijama...
                            na kraju sa 15 miliona napravljenih komada od neke 1925 bio je uticajniji nego buba, golf ili corolla ( zajedno skoro 80 mil )... bukvalno je motorizovao svet dok su ovi ostali modeli motorizovali treci svet...


                            Ford T je jezivo vazan, jer pre njega nije bilo nista a posle njega je krenulo sve...

                            Comment


                            • #29
                              Hemi,tvoje znanje istorije automobilske industrije je daleko vece i zanima me
                              koje cinjenice stoje iza VW bube kao prvog "narodnog" automobila u Evropi? Koliko je meni poznato buba je dokazani plagijat i na sudu je 1961. naplacena odseta od nekoliko miliona nemackih maraka kompaniji Tatra-Cehoslovacka.Iza tih tatrinih projekata je stajao naravno Hans Ledwinka,genijalni inzenjer bar koliko i Ferdinand Porsche i njegov poznanik.Tatra je u to vreme prozvodila automobile koji su bili konstrukcijski napredni,cak egzoticni ali i visestruko skuplji nego li ciljana cena prvog VW-a.Pitanje koje postavljam je da li je buba celokupno iznudjen proizvod straha od Hitlera koji je naredio njenu proizvodnju,karakteristike i cenu?

                              Tatra 97,1937

                              VW 1938.

                              Comment

                              • Bane_Saabijach
                                CBC Veteran
                                • 08.08.2007
                                • 108
                                • Veliki Popovich

                                #30
                                Jel neko od vas slučajno sakupljao sličice za album "Istorija automobilizma" krajem 80-tih? Tamo je sve lepo prikazano. Doprinos Citroena i Mercedesa je nemerljiv. Postoji i jedna fabrika koja se zove NSU.

                                Comment

                                Working...
                                X