Znam za jednu firmu koja od njih dobija ulje u kompenzaciju, kao i gorivo.... Sva vozila koriste i ulje i gorivo i f-onisu vrlo dobro... Jes da nisu neke performansne masine, ali predju godisnje vozila u proseku oko 50k... Do sada nije bilo zalbe!!!!!
Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Gledam (čitam) ove sve postove i to dobrih par sati...
Iako imam Manual za svoju Mazdu nigdje nisam primjetio koja ulja preporučuju, samo neke specifikacija API, A......
Zanima me gdje bi to mogao da pronađem
Trenutno je u autu Esso ultra 10-40 polusintetika i fino mi je "srknuo" pa sam mislio da ubacim čistu sintetiku
Ima li kakav link možda?
P.S: mazda 323f 1999 g, 1.5 benz+plin
Comment
-
-
U uputstvu za moju Mazdu 3 1.6 benzin, pise da se preporucuju ulja gradacije 5w30, 5w40, 10w40 (u zavisnosti od klimatskih uslova) naravno odredjene API klasifikacije. Iako ne preporucuju proizvodjaca ovlasceni servis je dosad sipao Mobil Super FE, a obzirom da nisam imao nikakvih problema nemam razloga da menjam vrstu ulja. Inace Mazdino, da ga tako nazovem "fabricko" ulje je Dexelia, koje pravi ExxonMobil (cuo sam negde da ga oni prave, mozda gresim).
Comment
-
-
Originally posted by GoranpTrenutno je u autu Esso ultra 10-40 polusintetika i fino mi je "srknuo" pa sam mislio da ubacim čistu sintetiku
Ima li kakav link možda?
P.S: mazda 323f 1999 g, 1.5 benz+plin
i ostavi na LERU oko 15 minuta, ispusti (bar 20 min.),
pa naspi neko full sintetsko:
Mobil1, Motul, Valvoline, Q8, Selenia, LM ...
Castrol zaobidji.
Comment
-
-
Ma razmišljao sam o Motulu-u ali ovde nisam primjetio da neko ima....
Evo sada gledam ovo što preporučuje Mazda, tj za njih pravi total pa bi mogao i njih uzeti u obzir...
Samo me zanima gdje bi mogao naći koje ulje preporučuju za moj motor, koja gradacija, viskoza ili kako već
A te cleanere neću da sipam jer nema potrebe....
Comment
-
-
Taj cleaner je itekako potreban, veruj mi, em ti ispira sve ostatke starog ulja te mozes sipati bilo koje ulje bez obzira sta je pre bilo u motoru, em skida i ispira sav mulj kojeg sigurno imas u karteru, osim ako ulje ne menjas svakih 5000km i koristis mnoooogo dobro ulje.
Comment
-
-
Originally posted by Goranpsamo neke specifikacija API, A......
P.S: mazda 323f 1999 g, 1.5 benz+plin
Naravno podrazumjeva se da je potrebno kupiti neki minimum originalnosti, tj. paziti da ti ne uvale "dupljak" za 3 KM/lit. Castrol RS-a... Ako bas ne znas sta da sipas a da nije divljak, onda u BiH relativno sigurno mozes nabaviti "polusintetiku" 10W40, Optima-e, INA-e, mislim da ni dupljaka TOTAL-a, ESSO-a, bas nema, jer ih se ne prodaje puno, pa se ne isplati "djoniti" ambalazu...
Za ispiranje motora, poslusaj iskusnije od mene...
Comment
-
-
Svaki dan nešto novo naučiš....
Eto nisam mislio stavljati cleaner ali ako 206 kaže da je poželjno onda definitnivo ide
A prema preporuci Mazda odluka će pasti između ELF Excellium LDS 5w40 ili Total Quatrz 9000 što mu dođe na isto jer su pod istim krovom, pitanje je samo na koje naletim.
S obzirom da "ovde" nema motula (ili ga je teže naći) koji još cleaner preporučujete?
Comment
-
-
idi na elf jeftinije je, ako je dobro alonsu dobro je i meni, ja imam pozitivno iskustvo sa Xcell aditivima
edit by 009: za oglase imas adekvatan prostor na forumu!Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
- Kako to misliš, kočim?
Comment
-
-
ja ti ne preporucumem cleaner, niti bilo sta slicno osim ako si siguran da ti je (usled stanja motora-pohabanosti) nuzno potreban.
sva fimirana ulja u zadnjih 30tak godina sadrze u sebi detergentne aditive i sva su u stanju da ciste naslage koje nastaju normalnom eksploatacijom ispravnog motora.
ako je motor na izdisaju pa ima jak tzv blow by sagorelih gasova odnosno nepravilno sagorevanje sa puno cvrstih cestica pa se pravi talog brze nego sto ulje ima kapacitet ciscenja (vezanja cestica u emulziju) odnosno ulje previse dugo je u motoru za dati rezim upotrebe motora cleaner je nuzan periodicno koristiti bez obzira da li psotoji prelazak sa jednog na drugi tip ulja ili je isto ulje.
claener nema ulogu podmazivanja i ima lose ozobine mazanja sto podrazumeva da dok je u motoru samo podmazivanje (uljem) je losije.
zbog toga, ako nije nuzna upotreba ja bih izbegao cleaner.
inace, fabrike u svojim uputstvima zabranjuju upotrebu cleaner-a, bilo kakvih aditiva ili bilo cega osim motornog ulja.
mozda je predostroznost prevelika, za motor u dobrom stanju (ne pohaban mehanicki) ja ne bih rizikovao sa nedostatkom podmazivanja makar i na 15 minuta.
radije bi 2-3 puta prevremeno zamenio ulje i tim pospesio proces ciscenja- veca koncentracija svezih detergenata za istu kilometrazu - bolje ciscenje.
tako bih ja uradio.
i bez cleaner-a motori koje sam koristio su prelazili nekoliko stotina hiljada km bez kvarova uzrokovanih uljem.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Zakljucak ne postoji da bi test bio merodavan.....jedini je nas zakljucak da sve stoji kako smo do sada i mislili. Jedino megalax prijatno iznenadio.
MOBIL 1 definitivno broj 1To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Ja sam posle generalne koristio ELF mineralni jedno vreme a posle presao na sintetiku dok nisam ubacio gas.Onda sam presao na Seleniu vs GAS i bio sam zadovoljan.Motor je presao 150.000 posle generalne.Od tih 150.000 nekih 100.000 je presao sa prikolicom sto nije lose za takve uslove rada.Motor jos nije bio rikno i mogao je da dogura i do 200.000 da ga nisam izvadi i promenio.
Mislim da su to zavidne cifre.
Kada ne bih vozio na gas presao bih na SELENIU GOLD.
p.s.na ulju ne treba stedeti,na kraju se sve isplati
Pozdravzasto krava nosi zvonce...?...?...?
pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)
Comment
-
Comment