zaboravih napomenuti da sam presao sa elf 5w 40 10.000 km i nije popilo ni kapi.
Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Imaš više (dobih) mogućnosti:
5) Ugradi LPG (TNG) pa vozi 25000km uz 0W40 sintetička ulja :-)
4) Ostani na benzinu i menjaj dva puta došnje Elf 5W40!!
3) Ostani na benzinu i leti vozi na Elf 5W40 a zimi na 0W40 (Recimo Mobil ili Castrol)
2) Isto kao 4, samo uz TNG
1) Isto kao 3, samo uz TNG
U svakom slučaju sa Lpg su već šanse da "stignete do meseca"! - 360 do 410k km.
Otprilike ako bi ste sa 5 imali vek motora 100 (hiljada km ili 150-200k km, ovo uzmite kao INDEKS)
Sa 4 bi ste verovatno dogurali 120-125
Sa 3: 130-140
Sa 2: 150-160
Sa 1: 160-180
Isto bi vam motor bio zaštićen i da vozite i svih 30k km, vozite više :-) Naravno otpada opcija pod 5 (ona je za 20 do 25k km a ostale su za 25 do 35k km godišnje).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Pozdrav doktoru za maziva
Imam malu nedoumocu oko ulja...
U Pitanju je Seat Leon 2.0 TFSI 200 KS...
E sad, fabrika preporucuje Repsol, znamo i zbog cega...
Oduvek sam voleo da sipam ono sto fabrika kaze i nekako mi nije mirna glava ako od toga odstupim (znam da gresim ali jbg)...
Kada sam kupio auto odmah sam uradio servis, ulje kupio u Porsche-u, fabricko VW (verovatno Castrol unutra ali nisam siguran) 5W30...
Primetio sam da auto troskari ovo ulje, recimo da je na 6000 km potrosio oko 1.2-1.3 lit./100 km... Koliko sam citao po raznim forumima TFSI generalno ima ovaj problem (drugaru mom cak i zakucao motor na 17.000 km (7.000km od servisa) na Leon Cupri jer covek nije kontrolisao)... Na srecu priznata garancija jer nije imao nikakvo upozorenje za nizak nivo ulja...
Poceo sam da razmisljam o Repsolu, i Motul-u...
Kada odem na sajtove tih proizvodjaca i izaberem moj motor dobijam VW Specific 5W30 504.00/507.00 kod Motula, i Elite Evolution 5W40 kod Repsola...
Kod oba proizvodjaca postoje i tzv."Race" ulja, 300V i Elite Competicion 5W40...
Pitanje je sledece... Auto ne vozim zimi, zna cesto da dohvati 6000 o/min., aj' da kazemo da je 80% normalna voznja, 20% ostra...
Sta je, da kazem, najbolji izbor u ovoj prici? Mislim da bih najsrecniji bio sa Repsol-om, ali ne pitam se ja, pita se motor
Ulje menjam na 10.000 maksimalno, da li je ova "Race" preporucljivo menjati i ranije?
Evo i karakteristika koje sam pronasao na oficijelnim sajtovima
Repsol Elite Competicion 5W40:
Motul 300V Power 5W40:
PozdravLast edited by Markoni147; 09.07.2011, 16:16.SEAT Klub Srbija
Comment
-
-
Zanimljivo i teško za odgovor, bar onaj iz prve.
Malo ste požurili inače bi ovakvo pitanje bilo u najužoj konkurenciji za pitanje meseca (i nagradicu) na blogu (tek od jeseni).
Pre nego krenem u odgovor samo da primetim (nikako mi nije drago zbog toga, naprotiv) da proveravanje nivou ulja nije stvar prošlosti te da ta tema na "horizontu" ima svoj pun značaj.
Onako kako ste opisalil vaše uslove vožnje, vama zaista treba VW 504/507 ulje. Teško da ćete bolje proći sa bilo čim drugim.
Naravno treba naći pravo a bilo Repsol bilo Motul sigurno ulaze u užu konkurenciju.
Naravno vaš motor može da prođe dobro i sa 5W-40 ACEA C3 uljima pa čak i onim "klasičnim" (API SM, MB 229.3, VW 502.00), ali ipak više ACEA C3 (naročito 2008. verzija).
Sportska vožnja kod vas nije u prvom planu što je i dobro (sigurna vožnja). Kažete 6000 obrtaja? Pa Legenda i ja pržimo naše krševe na 6500 redovno, za to vam ne treba Motul 300V.
Uopšte, Elite Evolution je pogodnije ulje (i možete ga koristiti) za vaš motor i vaš način vožnje.
A (takođe uopšte) Motul 300V je mnogo bolje (za klasu ili dve klase) ulje od Evolutiona za trkačke namene.
Razumete, teško ih je (uopšte) porediti jer će svako u svom domenu lako pobediti ono drugo.
Da li će 5W-40 smanjiti potrošnju ulja? Teško je reći, mož' bit' da mož' bit' ne. Pomenuti Repsol - mislim da neće (relativno velika vrednost Noack isparljivosti).
MOtul specific 504 je jedno od boljih rešenja, a može se razmisliti i o Mobil 1 ESP. Verovatno najbolje na temu (VW 504) Motul X-clean plus.
Motul 300V (5W-40) ili Repsol CARRERA 5W-50 (koje je koliko-toliko pandan) su ulja (repsol malo manje) koja bi trebalo upotrebljavati tako što bi otišli na stazu (kao u Engleskoj, viđeno u Top Gear) sipali takvo ulje, par (zakupljenih) sati razvaljivali motor (auto) na min. 5000 obrtaja i ako se od tolikih obrtaja ne bi ste (ne daj bože) obrnuli (oko neke ose) vratili bi se kući relaksirani, puni adrenalina i sačuvanog motora.
Naravno možete koristiti ta ulja i za svakodnevnu primenu ali:
1) Recite Sajonara vašem katalizatoru
2) Menjajte iz na 5000km
3) Zaboravite put do meseca (a kamoli nazad) vašim automobilom, ali bi ste bili srećni 100 do 150k km uz potrošnju goriva od 15lit. na 100km (u velikim obrtajima i brzinama).
Više je za neku sezonu (ili bolje reći polu-sezonu) jer sve loše neće da se ispolji a sve dobro - naravno hoće.
Bilo koje od pomenuta dva (namerno nisam išao šire) bi bila O.K.
Ne brinite, ukapirao sam šta vama treba! Treba vam ulje po VW 503.01 standardu!
Ima ih priličan broj, i snaćićete se sami. Ako imate nedoumicu javite se.
Evo mog favorita (iz senke) Zanimljivo i teško za odgovor, bar onaj iz prve.
Sunoco SYNTURO DIAMOND 0W40.
Više detalja o njemu i ostalom - naravno na blogu!
Ne zaboravite, i posle fabrike - fabrika. U svakom slučaju možete da probate i nešto egzotičnije ali veći deo života vašeg automobila bi trebali da se držite 5W30. Jednostavno, uklapate se u normalne ljude. Malo stisnuti gas, pa i malo više u tako ljutoj mašini je znak da ste čovek a ne robot, no to ne iziskuje posebno mazivo (ulje).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Castrol sam namerno izostavio, ne zato što nije dobar već što se sam nameće. Doduše ima i onog (vidi blog) za šta je Castrol najbolji (za kremenkov auto), ali to je više na legendin račun.
Ne zaboravite "domaću kujnu" VW-a Fuchs. Ima i 504/507 a i 503.01 ulja, vrhunskog kvaliteta.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
U brzini sam preskočio Repsol Competition. Ono je osetno bolje od evolution za oštru vožnju ali je ipak za malo starije automobile. I nije (ni blizu) na nivou 300V ali za VW 502.00 zahteve jeste idealno za amatersku sportsku vožnju.
Ipak za vaš auto (motor) ne bih preporučio, bar ne nešto posebno.
Kod Repsola bi Cosmos 0W-40 došlo u obzir (slično Sunoco-u). Ipak, dugoročo bi ugrozili katalizator (možda i prepolovili vek trajanja) tako da je to opet više za ljude koji se bave sportskim aktivnostima (ili to pokušavaju). Dakle više za poligon ili nemački autoput nego za normalni saobraćaj.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Da li se moze desiti, kao sto se meni desilo, da posle neke zustrije voznje nivo ulja padne, odnosno da se ulje potrosi, sto ce reci da zustrija voznja trosi ulje ukoliko ono nije bas namenjeno za zustriju voznju?
Zadnji put kada sam imao u autu total quartz 9000 5w40, negde pred samo menjanje ulja, znaci negde u zadnjoj 1/4 ili mozda zadnjoj 1/5 intervala zamene, imao sam priliku da vozim autoputem nekih ~160km i brzina se uglavnom kretala oko 180-200. Posle 20-30km kada sam ****o sa autoputa, upalila mi se lampica za nivo ulja.
Da li se ulje razredilo/potrosilo od te voznje ili jednostavno zbog kilometara (jer i nije kod nas za vise od 12-15,000km) ili i jedno i drugo
Comment
-
-
Taman sam hteo da se ispravim (i dopunim) da sipati 300V i nije loša ideja ali da se menja na kraćim relacijama.
Pazite se presretača a i nije kod nas AP za više od 160 konstantnih (a da bude sigurno). Nisam hteo da budem "svekrva" jer bi mi se desilo slično (sreća moja te nemam takvu aždahu).
Kako god, ispada da nije samo opasno zbog brzine već i zbog ulja. Tja ...
Kažete lampica NIVOA ulja?! Šta je rekla šipka posle desetak minuta? To se računa, a senzori se mogu zbuniti.
A da nije lampica pritiska?
Ajd' pa sutra da nastavimo.
Ili ...
5W-40 a naročito "visoko rafinisana mineralna ulja" kakvo Total Quartz jeste (sintetisko, HC, SHC i tome slično) mogu da se razrede naročito pri kraju inervala zamene mada i ranije. Jača vožnja i visoka temperatura ulja mogu i da "razbiju" ulje kome su polimeri već "odsvirali" svoje (inače bi novo izdržalo bar 500km ili celih 1000km). Pad viskoznosti pod smicajnim naponima te verovatno već 5W-30 (kakvo može biti posle 10.000km) ulje dovedu da na niskim obrtajima (ler) ulje ne može da postigne normalan pritisak (mada bi bar jedan bar moralo da dobaci). U svakom slučaju razlog za menjanje ulja (ako je to).
Drugo (jednako verovatno):
ako ste pre Fetelovske vožnje dugo vozili po gradu eto razloga da motor popije pola litara ulja na tako kratkoj relaciji!!
Već je bilo o tome, a vi ste već peti ili šesti kome se to dešava (mada je obično to slučaj kod relativno novog ulja).
Verovatno je i kombinacija.
I naravno, ko misli da mu motor troši nula ml ulja, neka ode u Dojčland, pa razveze 200km/h bar 500km pa neka mi se javi!
Naravno ukoliko max. brzina automobila nije veća od 220km/h.
Pri ovakvim uslovima potrošnja ulja bi mogla da bude 2dl do celog litra na 1000km, pa čak i nešto veća.
Ipak, to nije dovoljno da objasni slučaj. Prethodno "drndanje" po lokalu može i da utrostruči potrošnju ulja.
Verovatno nije ništa strašno, dolijte nedostajuće ulje ili ga zamenite (što pre).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
expendable hvala na opsirnom odgovoru... Inace bih ja voleo cesce da "razvezem" preko 6000 o/min ali to kod ovog automobila (motora), na zalost, nema puno smisla...
Da napomenem da TFSI motor u mom autu zahteva specifikaciju 502.00, uveden je 2005, tako da se sa te strane i Competicion uklapa u tu pricu...
I jos jednu nedoumicu imam... Sta se desava kada se sa "Racing" uljima odvoza normalan interval, dakle normalna voznja svih 5-6-10.000 km... Kapiram da nema negativnih efekata (sem finansijskih sto je u ovom slucaju nebitno, i katalizatora koji ste pomenuli), i da je podmazivanje u svim rezimima dobro...
PozdravLast edited by Markoni147; 10.07.2011, 23:05.SEAT Klub Srbija
Comment
-
-
Da, lampica za nivo ulja. Imam dve lampice crvenu malo vecu okruglu, koja se pali kada nema pritiska ulja (daleko bilo) i malu zutu (bez onog oreola) samo aladinova lampa, koja se upali kada padne nivo ulja. Cim sam dosuo, lampica se ugasila i nije se vise palila, ulje zamenjeno, usuo mobil 1 new life 0w40.
Kod mene je voznja otprilike 50:50 kada su redovne prilike u pitanju. A tad sam imao otvorenog puta jedno 700-800km (doduse u 2,3 dana), pre nego sto sam izasao na autoput. I autoput je bio u HR, po nasem autoputu ipak ne volim da vozim brzo, posto se od regionalnog puta razlikuje jer ima bankine izmedju suprotnih traka, a nekad ni to.
Sad kad vratim misli unazad i razmislim, cini mi se da sam izvukao i celih 15,000km iz tog sipanja ulja. Tako da je ta voznja, jedna od zadnjih, pre zamene dodatno iscrpela ulje.
Nisam gledao shipku, posto sam ja neki racunardzija oslanjam se na ono sto racunar kaze
Comment
-
-
Originally posted by Markoni147 View Postexpendable hvala na opsirnom odgovoru... Inace bih ja voleo cesce da "razvezem" preko 6000 o/min ali to kod ovog automobila (motora), na zalost, nema puno smisla...
Da napomenem da TFSI motor u mom autu zahteva specifikaciju 502.00, uveden je 2005, tako da se sa te strane i Competicion uklapa u tu pricu...
I jos jednu nedoumicu imam... Sta se desava kada se sa "Racing" uljima odvoza normalan interval, dakle normalna voznja svih 5-6-10.000 km... Kapiram da nema negativnih efekata (sem finansijskih sto je u ovom slucaju nebitno, i katalizatora koji ste pomenuli), i da je podmazivanje u svim rezimima dobro...
Pozdrav
Ipak nisu za pun interval zamene nego maksimalno pola od redovnog (recimo 7500km) ili čak trećinu.
Košta ali za duge vožnje u visokim obrtajima je bolje tako nego opterećivati motor uljima koja i nisu za takve namene (nisu sigurno).
"Problem" (zapravo bez navodnika, ali ovako naglašavam da nije bauk) sa Racing uljima je što nisu izbalansirana i nemaju dovoljno svih aditiva kao normalna ulja. Narano nekih imaju i 2x više (protiv habanja). Gotovo sigurno imaju i modifikatore trenja te ona za automobile 120% nisu dobra u motociklima sa mokrim kvačilom.
Obično imaju manje aditiva protiv korizije, mogu biti malo agresivnija prema zaptivkama (ali kod novih automobila nije od značaja), skuplja su zbog skupih baznih (sintetičkih) ulja i slično.
Nikakav problem nije da odvozite nekih od njih letnju sezonu (5 do 6 hiljada km), čak iako je deo u gradu. Podrazumeva se vožnja u višim obrtajima i pri visokim temperaturama (ulja).
Da, Competition se više nego uklapa u priču. Kako ono nije full Racing sa njim možete i svih 10 hiljada km, slobodno.
Niste naveli godište automobila, pa sam bio malo oprezniji. Svako VW 502.00 ulje onda dolazi u obzir tako da tu ima i 5W-50 i 0w-40 ulja.
Prethodno (mere opreza) važi za Racing ulja koja nemaju VW 502.00 i uopšte imaju malo specifikacija, eventualno API SH ili SG (Motul 300V, Mobil 1 Racing i slična).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Originally posted by nikaragva View PostDa, lampica za nivo ulja. Imam dve lampice crvenu malo vecu okruglu, koja se pali kada nema pritiska ulja (daleko bilo) i malu zutu (bez onog oreola) samo aladinova lampa, koja se upali kada padne nivo ulja. Cim sam dosuo, lampica se ugasila i nije se vise palila, ulje zamenjeno, usuo mobil 1 new life 0w40.
Kod mene je voznja otprilike 50:50 kada su redovne prilike u pitanju. A tad sam imao otvorenog puta jedno 700-800km (doduse u 2,3 dana), pre nego sto sam izasao na autoput. I autoput je bio u HR, po nasem autoputu ipak ne volim da vozim brzo, posto se od regionalnog puta razlikuje jer ima bankine izmedju suprotnih traka, a nekad ni to.
Sad kad vratim misli unazad i razmislim, cini mi se da sam izvukao i celih 15,000km iz tog sipanja ulja. Tako da je ta voznja, jedna od zadnjih, pre zamene dodatno iscrpela ulje.
Nisam gledao shipku, posto sam ja neki racunardzija oslanjam se na ono sto racunar kaze
Onda mora da ili radite u Linux-u ili ste "nov" u poslu (od Windows 2000 pa ne znate muke padanja sistema) ili obožavate binarce.
Naravno, ne morate sa senzorima tako redovno kontrolisati nivo ali kod spornih situacija (kao navedena) i bar jednom u tri-etiri meseca bi trebali da proverite na starinski.
Problem je (najverovatnije) trajno rešen.
Pošto niste redovno kontrolisali nivo, verovatno ste u onih (spominjanih) 700-800km potrošili pola litara ulja pa u 160km još toliko i eto "aladinove lampe".
Naravno trebalo je dosipati ulje (kao što ste uradili), zamena nije bila neophodna ali je sigurno bila poželjna te ste i to savesno odradili i sada nema brige, pogotovu sa tako dobrim uljem.
Naravoučenije, ipak proverite bar pred veći put nivo ulja - po starinski.
Da je Total bio noviji teško da bi toliko motor popio ulja. Moderna ulja mogu mnogo ali ne treba preterivati.
Autoput u HR je posebna priča te uz rizik kazne od par stotina evra nije lako odoleti da ga razvezete.
Na žalost znamo kakav je naš, jedva na nivou motoputa i za do 150, sve preko je zaista opasno čak i sa dobrim kolima.
Pozdrav!Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Polako ali sigurno odustajem od Castrol Edge ulja (u 4 prodavnice 4 različite cene i to ne malo) pa bih zamolio da donesem poslednju odluku:
- 8100 X-clean + 5W30 5L po ceni od 1276,00 din ili
- Helar SP 5W-30 LL-03 po ceni od 1076,00 din + 550 pošta (mogućnost da mi prijatelj donese)
Da li se za razliku u ceni od 1000.00 din isplati uzeti Helar.
U pitanju je Octavia 1.6 a ulje uzimam po vašoj specifikaciji. Ima li nekog podesnijeg, jer u ovoj izmeni zaista ne želim da štedim na ulju, pa ako se pokažu pozitivne promene onda mi ostaje da častim.
P.S. Trenutno ulje u autu na čepu i šipci smrdi na kombinaciju kiseline, izgoretine i najpribližnije isparenja od benzina.
Comment
-
-
A jel mogu da se pozovem na (američki) peti amandman? (gde nestadoše smajliji?)
Uzgred, onaj P.S. nikako ne zvuči dobro.
Ovo je kao "svetli vilajet" što god da izaberete nećete pogreštiti. Da bacate novčić (izaberi smajli po izboru)?
Zaista nije velika razlika između ulja koja pominjete. Ipak, kako ste naglasili da ne žalite novac, onda uzmite Motul.
Imate i još skuplji Specific 504.00-507.00! (smeh!).
I zaista, koja je tek razlika između gotovo identičnih Clean+ i Specific 504-507 ??!
Pa ... ima nekoliko, ali najuočljivije je veći TBN kod ovog drugog. Ipak, najveća je razlika u imenu (pa odatle veća cena).
Kako god situacija je takva da par stotina pa čak i hiljadu dinara nije od značaja. Dakle izaberite bilo koje počevši od najskupljeg Specific pa do Helar-a.
Ne znači da će problem samo time biti rešen ali zaista vredi probati.
Za Castrol vas potpuno razumem. Valjda će i oni shvatiti da tako ne ide. Još samo da se sete da postojimo (kao tržište).
Zna se da je Coca-Cola ono što jeste i zahvaljujući jedinstvenim (ili blizu toga) ili makar preporučenim cenama na jednom tržištu (državi). Mnogima se to ne sviđa (manja mogućnost zarade, naročito kod "velikih") ali kupci od toga imaju korist (kao i mali trogovci). Zato je i bilo kuda CC svuda.
Meni je to baš O.K. politika.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Video sam i to Specific ulje, ali čini mi se da ne vredi te razlike-
Videću šta mi ova od ova dva bude lakše za nabavku, to ću i uzeti.
Za Castrol su cene toliko različite da je to strašno i uopšte ne želim da se igram sa takvim stvarima.
Takođe u ovlašćeni Škoda servis više nemam poverenja, i sve mi više liči da su mi sipali nekakvo đubre od ulja, ili imam neki daleko ozbiljniji a skriveni problem sa autom.
Najčudnije je to što su tri majstora pogledala auto i rekli da je odličan. Zadnji od njih se u gradu u kome živim tretira kao hodajuća legenda i majstor kod koga se ide kada niko nema rešenja za vas.
Comment
-
Comment