Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    Re: Lukoil ulja? Iskustva?

    Slazem se sa Zoranom u vecini stvari...ja znam sta sipam i da li mi trosi ili ne...sta je to savrseno upakovana kopija,nije mi jasno...verovatno u Mitrovici ne moze nista drugo ni da se nadje pa je lukoil vrh...zasto Alexa nije napisao ovde da je sipao u kadeta lukoil i kako mu se pokazao,kad je vec tema lukoil...inace od mobila na opelu stradaju hidropodizaci...

    Comment

    • alexa05
      CBC Senator XXL
      • 23.07.2006
      • 1769
      • Smederevo
      • Opel Vectra B 2.0DI 16v

      Re: Lukoil ulja? Iskustva?

      Kadett je "pio" oko 500-600gr 10w-40 LukOil-ove polusintetike na nekih 7000-8000. Ako se uopste moze reci da je pio jer je istovremeno slinio na dihtungu glave. U sustini je sigurno 90% te voznje bilo na plin ako to nesto znaci. I u trenutku ispustanja negde izmedju 7 i 8000km i dalje je imalo onu zuckastu boju (mozda za nijansu tamniju) a pod prstima bih rekao da i dalje izgleda OK. Nije delovalo isposceno.

      Takvo iskustvo sam imao i sa Castrol magnatec-om 10w-40 dok sam sa GM-om 10w-40 imao vecu potrosnju koja se kretala do oko 1l na istu kilometrazu. Pri tome sam primetio da sa GM-om podizaci kasnije prestanu da se cuju nego sa druga dva gore navedena ulja.
      EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

      NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

      SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

      Comment

      • legenda
        CBC Senator XXL
        • 28.03.2009
        • 1345
        • Beograd

        Re: Lukoil ulja? Iskustva?

        E pa odlicno...meni jedino ne trosi ulje gm 10w40 i elf competition 10w40...inace sipao sam i mobil i valvoline i optimu i castrol magnatec i seleniu i commu i sva trose,neka manje a neka vise...hidropodizaci se jedino cuju na mobilu i commi,kod ostalih ne,i ne postoji duze i krace vreme da se cuju pa da prestanu...

        Comment

        • ile
          CBC Veteran
          • 15.03.2007
          • 101
          • Reading UK

          Re: Lukoil ulja? Iskustva?

          Ako luk oil zadovoljava standard koji vasem auto treba tipa 504.00/507.00 ( ne znam standarde poimenice za ostale marke) za VAG grupu i tako dalje , onda nema razloga da ne valja. Sada treba imati u vidu da u svakom od tih standarda postoji minimum koji je tek poliko da moze stajati na nalepnici , a postoje i ulja koja znacajno premasuju kvalitet propisan tim standardom. Pa tako ulje za npr VAG 503.01 nije isto od nekog nize rangiranog proizvodjaca i motula ili fuchs-a. Ja licno dosta citam literature o tim uljima jer mi je to srodno struci ( hemicar) i ne bih preporucio da se u ozbiljine automobile novijeg datuma sipaju ta ulja nize rangiranih proizvodjaca. Iz licnog iskustva vam mogu reci da sam u mojoj oktaviji probao razna ulja sa ,,istim vag standardima 503.01 i motor mi najtise radi sa uljem castrol edge u zlatnoj boci, pa onda sa motul x-lite, pa onda sva druga. neko polu no name ulje koje ovde u engleskoj sipaju vagenovi servisi zove se quantum i sa nji je skodilak bio dosta glasniji i trosio je vise ulja.

          Comment

          • legenda
            CBC Senator XXL
            • 28.03.2009
            • 1345
            • Beograd

            Re: Lukoil ulja? Iskustva?

            Ile posto si hemicar,molio bih te ako znas da pojasnis neke stvari u vezi ulja...prvo interesuje me MOS2,kako on deluje na motor i da li je tacno da smanjuje trenje medju pokretnim delovima...zasto taxisti sipaju grafitno ulje i sta biva kada se to ulje zameni drugim...gledao sam neku prezentaciju liqui moly aditiva i interesuje me sta je to po hem. sastavu(neki su gusti boje meda,a neki opet tecni i ulje pobeli kada se naspe u motor a kasnije vrati normalnu boju)....ceratec isto njihov proizvod kazu da je keramika i jos ima tuv standard i navodno ne moze da skodi motoru...sta to rusi sipaju pa da na niskoj temperaturi bude redje a na visokoj opet da ima veci viskozitet...znam da mnogo pitam ali ako moze bilo kakvo pojasnenje...

            Comment

            • šaki
              CBC Početnik
              • 13.05.2009
              • 7
              • ZR

              Re: Lukoil ulja? Iskustva?

              Ja sam prešao sa Yugom 27000km i od početka koristim Optima gas 15/40 vozim na tng,menjam ulje na 4500km
              i zadovoljan sam i uljem i cenom.

              Comment

              • radebgyu
                CBC Senator
                • 03.02.2009
                • 244
                • Beograd

                Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                Originally posted by alexa05
                Kadett je "pio" oko 500-600gr 10w-40 LukOil-ove polusintetike na nekih 7000-8000. Ako se uopste moze reci da je pio jer je istovremeno slinio na dihtungu glave. U sustini je sigurno 90% te voznje bilo na plin ako to nesto znaci. I u trenutku ispustanja negde izmedju 7 i 8000km i dalje je imalo onu zuckastu boju (mozda za nijansu tamniju) a pod prstima bih rekao da i dalje izgleda OK. Nije delovalo isposceno.

                Takvo iskustvo sam imao i sa Castrol magnatec-om 10w-40 dok sam sa GM-om 10w-40 imao vecu potrosnju koja se kretala do oko 1l na istu kilometrazu. Pri tome sam primetio da sa GM-om podizaci kasnije prestanu da se cuju nego sa druga dva gore navedena ulja.
                Probaj Motul-ovu polu sintetiku,malo je skuplja ali vredi bar meni.
                http://www.mitsubishiclubserbia.com

                Comment

                • alexa05
                  CBC Senator XXL
                  • 23.07.2006
                  • 1769
                  • Smederevo
                  • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                  Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                  Ja sipao GM10W-40 pre dva dana u motor ali me zanima jedna stvar. Do sada sam vozio benzince i pri zameni staro ulje je obicno bilo prljavije i tamnije nego kad je sipano sto je i normalno. Novo ulje tek posle par hiljada pocne da tamni.

                  Medjutim sada vozim Vectru 2.0 DI 16v X20DTL i pri zameni sam cak isprao motor ABRO Engine Flush-om ali posle sipanja novog gore pomenutog ulja i pustanja motora u rad kako bi filter ulja "povukao" i kasnije merenja nivoa, primetio sam da je i novo ulje dosta tamno. Nije bas kao staro koje sam ispustio ali nije ni ona boja ulja koje sam sipao, tj. kakvo je bilo u kantici. Ima li neko iskustva sa "dizelasima" i uljem jer ovo je meni ipak prvi dizel?
                  EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                  NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                  SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                  Comment

                  • kristina990
                    Banovan
                    • 13.04.2009
                    • 1066
                    • Srbija

                    Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                    e ni lukoil nije više što je bio krenulo im pa počeli da fušare.3000 km iskustva sa lux 10w 40 nova formula ali mnogo lošije nego pre u starom pakovanju.na pumpama nemaju sve vrste ulja npr luxe 15w 40 pa sam jedva našao kod novog sada ocu za dolivanje u njegov audi .krajnje neprofesionalno

                    Comment

                    • kristina990
                      Banovan
                      • 13.04.2009
                      • 1066
                      • Srbija

                      Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                      ju;e sam prešao oko 900 km pre puta proverio nivo ulja u garaži na hladno cepao ga 150,160 km/h sutradan proverio nivo ulja na istom mestu i na hladno nije se pomerio nivo ni za milimetar izgleda da je ipak dobro ali se glasnije čuje motor izgleda da nova formula više odgovara novijim motorima (mislim na lukoil luxe10w 40 api sl/cf).a što se tiče kvaliteta usluga i palete proizvoda tu još trebaju da porade

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                        tebi onda treba SJ a ako nadjes SG onda jos bolje...
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • kristina990
                          Banovan
                          • 13.04.2009
                          • 1066
                          • Srbija

                          Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                          ono prethodno u starom pakovanju je bilo takođe sl/cf ali tiše je motor radio sj/cf i sg/cf koji bi zadovoljio 505.00 nemaju u ponudi šta se sad tu može za ovu cenu i dalje nastavljam sa ovim .sa shellom helix plus diesel je još glasnije i grublje radio
                          bitno mi je da ga ne troši a preporučeno ulje za moj auto vw g3 1.9 td je castrol magnatec diesel 10w 40 pošto je servisni interval 7500 km to mi je preskupa opcija

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                            ne znam sta da ti kazem. po meni je bitnije da li motor stekce vise nego da li trosi ulje. za G3 definitivno SJ i nista preko toga. novija ulja imaju manji procenat cinka u sebi zbog E norme a to starijim motorima ne odgovara. drugo, ulja novije generacije kao sto je SM na primer su za niskofrikcione motore. Greska je stedeti novac na ulju ako zelite motor odrzati u zivotu. Stavite na papir razliku u ceni izmedju cene ulja i generalne motora i sve ce vam biti jasno. Da li pijete, karikiram, Cocacolu ili Golf Colu ???
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • laki_81
                              CBC Član
                              • 16.11.2007
                              • 24
                              • beograd

                              Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                              nijedno ulje ako je original i ako odgovara specifikaciji za odredjeni motor, ne moze da bude los izbor.
                              pre par godina imao sam prilike u laboratoriji da bacim pogled na rezultate uporednih testiranja ulja iz maloprodaje razlicitih proizvodjaca...... u kratkim crtama svelo se na to da je cena u vecini slucajeva bila ,da karikiram,obrnuto proporcionalna kvalitetu. narocito kod "velikih" proizvodjaca...
                              naravno ovce su za ****nje...

                              Comment

                              • ile
                                CBC Veteran
                                • 15.03.2007
                                • 101
                                • Reading UK

                                Re: Lukoil ulja? Iskustva?

                                Originally posted by legenda
                                Ile posto si hemicar,molio bih te ako znas da pojasnis neke stvari u vezi ulja...prvo interesuje me MOS2,kako on deluje na motor i da li je tacno da smanjuje trenje medju pokretnim delovima...zasto taxisti sipaju grafitno ulje i sta biva kada se to ulje zameni drugim...gledao sam neku prezentaciju liqui moly aditiva i interesuje me sta je to po hem. sastavu(neki su gusti boje meda,a neki opet tecni i ulje pobeli kada se naspe u motor a kasnije vrati normalnu boju)....ceratec isto njihov proizvod kazu da je keramika i jos ima tuv standard i navodno ne moze da skodi motoru...sta to rusi sipaju pa da na niskoj temperaturi bude redje a na visokoj opet da ima veci viskozitet...znam da mnogo pitam ali ako moze bilo kakvo pojasnenje...
                                Drustvo,

                                Evo mene opet :-)
                                Prvo izvinjenje zbog veceg zakasnjenja.
                                Bio sam u gadnoj guzvi sa mojom hemijom u poslednje vreme, pa nikako da se zakacim na forum i odgovorim sta sam obecao da cu odgovoriti.
                                Prvo da kazem da iako sam hemicar nisam speciajlista za motorna ulja konkretno, ali trudicu se da ovo sto bolje pojasnim.

                                Uopsteno o motornim uljima, sinteticka, mineralna , polusinteticka i ...

                                U osnovi, mineralna ulja su smese razlicitih ugljovodonika dobijenih frakcionom destilacijom nafte. SInteticka kao sto samo ime kaze bi trebala biti proizvod hemijskih reakcija sinteze pri cemu se od manjih organskih molekula kreiraju veci sa tacno odredjenim hemijskim i fizickim karakteristikama. Mada ovo nije uvek slucaj. polusinteticka su mesavine prethodna dva sa razlicitim odnosima komponenti. Sama mineralna baza motornog ulja je dosta niske viskoznosti i visoke isparljivosti, pa se i mineralnim uljima dodaju aditivi, vecinom polimeri koji povecavaju viskoznost ulja do zeljenog nivoa, kao i antioksidanti koji smanjuju degradaciju ulja oksidacijom.

                                Ulja koja se nazivaju sintetickim najcesce su bazirana na polialfaolefinima ili na estrima. Polialfaolefini PAO su dugacki lanci ugljovodonika. dobijaju se hemijskom sintezom i svojim hemijskim osobinama odgovaraju najpozeljnijim frakcijama mineralnih ulja. Ovaj tip supstance podmazuje hidrodinamicki, znaci potreban je protok ulja za pravilno podmazivanje.

                                Pojedini proizvodjaci ulja koriste se prljavijim trikovima pa ih dobijaju sofisticiranijim hidrokrekovanjem nafte nakon cega se te frakcije dalje hemijski obradjuju tako da se to pre moze nazvati visoko modifikovanim mineralnim sirovinama nego pravim sintetickim proizvodima. Nekako je usvojeno da se usled mnogobrojnih hemijskih modifikacije tih mineralnih sirovina to zove sinteticko ulje iako to u sustini i nije 100% tacno (oko ovoga vodjen je dugotrajni sudski proces u americi). Polu sint ulja su mesavina klasicnih mineralnih i ovih kao sintetickih ulja. Neka jeftinija ulja gradacije 5w-40 (fuchs titan supersyn 5w-40, shell helix u;ltra 5w-40, mobil synt s 5w-40...i su takodje ovog tipa ,,sinteticka''.

                                Ulja bazirana na estrima su zaista prava sintetcika ulja. Estri nastaju reakcijom izmedju organskih kiselina i alkohola koja se naziva esterifikacija. Polarni su molekuli i kao takvi bivaju privuceni metalnim povrsnama dejstvom elektrostatickih sila. Ovo prakticno znaci da se tanki sloj ulja uvek nalazi na metalnim povrsinala motora cak i kada automobil stoji. To je posebno dobro prilikom starta automobila jer su uvek delovi podmazani. Ovom tipu pripadaju motul 300v, silkolene pro r i pro s, pojedina Gulf ulja i jos po neka redja i manje dostupna.

                                Treci tip sintetickih sirovina ulja su poli iso-butani. Ova ulja koriste se kao zgusnjivaci u motornim i menjackim uljima, a narocito su dobri za smanjenje dima.

                                Veliki broj danasnjih dobrih sintetickih ulja su najcesce kombinacije prethodno pomenutih supstanci. To je slucaj kod Motul 8100 serije, Mobil1, Amsoil, Castrol edge serije, i mnogih drugih.

                                Sva ulja mineralna, polu siont i ful sint sadrze odredjenu dozu aditiva protiv habanja motora, protiv prerane oksidacione degradacije, za ocuvanje viskoziteta itd , itd. Kvalitetna (citaj skupa) ulja obicno imaju vise aditiva od onih drugih i pruzaju bolju zastitu.

                                Ja sam duboko ubedjen da uz koriscenje kvalitetnih ulja motul, castrol, mobil, total, amsoil... nema nikakve potrebe za dodavaljem bilo kakvih aditiva. ova ulja maju ih sasvim dovoljno da pruze optimalnu zastitu i ozbiljno tjuniranim motorima.

                                Takodje je vazno pomenuti da je najbolje drzati se viskoznosti koju propisuje proizvodjac, a takodje i proizvodjackih standarda tipa API CF, ACEA A2, A3, B2, B3, B4, vw 503.00, vw503.01, vw504.00 i slicno. ovo se narocito odnosi na indeks viskoznosti 30, 40, 50 pri optimalnoj temperaturi. Prakticno to znaci da ako proizvodjac kaze koristiti ulje 10w-40 sto je u 95% slucajeva polusintetika, moze se bez problema sipati i 5w-40 i 0w-40 koje odgovara tom ili vise standardu . Sad jedna mala sala, ne bojte se taj 0w-40 ili 0w-30 nije redak kao voda sto mnogi majstori starog kova pricaju i nece cureti iz motora na sastavima :-).

                                Na kraju vrlo cesto pitanje. Isplati li se platiti skupo ulje? Ako je auto koliko toliko dobar, skuplje sinteticko ulje odgovarajuce gradacije se definitivno isplati jer ce pruzati bolju zastitu motoru. Ja sam licno ubedjen da ma koliko dobro i skupo ulje bilo treba ga menjati na 10000 max. 15000km iako proizvodjaci kazu 20000, 30000, 50000 ili ko zna koliko vec.

                                Aditivi iz konkretnog pitanja.

                                -MoS2 (molibden sulfid) je cvrsta supstanca, prah koji se najcesce kao aditiv za smanjivanje trenja metalnih povrsina koristi u vidu praha malog precnika zrna ( reda velicine nanometara ili eventualno mikrona ) dispergovanog u ulju. dakle mala kolicina tog nano ili mikro praha dodaje se u ulja i to koristi kao aditiv za smanjenje trenja u motoru. ne ulazeci u nacin formiranja zastinog filma ulja i tih cestica MoS2 na metalnim povrsinama motora reci cu da jeste istina da je trenje izmedju metalnim povrsina manje u prisustvu MoS2 nego bez njega (ovo dosta zavisi i od oblika i velicine samih zrna praha MoS2). Znaci to u idealnom slucaju taj aditiv zaista vrsi funkciju smanjenja trenja. Kako su u modernim automobilskim motorima ( mislim na one proizvedene od devedesetih godina pa na ovamo) tolerancije neuporedivo manje nego sto je to bio slucaj kod motora proizvedenih sedamdesetih godina ili pre ja nikako ne preporucujem dodavanje takvih ili bilo kojih drugih aditiva motornom ulja sve dok je motor u kako tako dobrom upotrebnom stanju. ti trikovi sa tzv. magicnim uljima (zmijskim uljima i slicno) mogu se probati kod kola tipa jugo koji je produvao i trosi litar ulja na sto kilometara. u takvo slucaju nista sem generalne ne moze pravilno sanirati problem , ali ponekad se totalni kraj malo porlongira sa tim aditivima. ja sam poodvno kada sam imao 18 godina (97') vozio golfa keca 1.3 81' koji je presao ko zna koliko i koji je bio neopevani krs. trosio je ulja koliko i benzina i tako to. u to vreme postojao je nekakav ruski modifikator koji je bio nesto tipa tog MoS2. otac mi je tada rekao ovo je ionako totalni krs, pa ajde da probamo to mozda mu malo pomogne. i jeste pomoglo. manje je trosio ulja i malo je bolje vukao. opet kod takvih slucajeva to je manje vise ok probati, ali ja toplo preporucujem da se to ne cini sa zdravim kolima novijeg datuma. takodje cu napomentuti da pojedina kvalitetna motorna ulja sadrze male kolicine aditiva na bazi MoS2 ali su ti aditivi dobro odmereni i ukomponovani sa ostalim komponentama tog ulja.

                                vrlo slicna prica vazi i za dodavanje grafitne masti u ulje i druge grafitne aditive. u neopevane krseve i ajde nekako , ali u sve ostalo bas nikako. Narocito ne u proizvoljnim kolicinama tipa usucu malo , pa da vidimo kako to radi.

                                Tih aditiva ima ne na stotine vec na hiljade na svetskom trzistu i velika vecina ih je totalna sarena laza tj. neki polimer koji zgusne motorno ulje i time smanji potrosnju istog i dimlljene prolupanog motora.

                                za liqui moly se nikako ne moze reci da je u istom kosu sa tim morem djubreta i safrene laze na svetskom trzistu aditiva jer oni imaju vrlo ozbiljne istrazivacke timove vrhunskih doktora hemiskih i tehnickih nauka koji ispituju i razvijaju njihove proizvode. ovde dajem napomenu da iako oni trvrde da su im aditivi kompatiblini sa uljima svih proizvodjaca ja preporucujem da ako se neko odluci da proba njihove aditive da to cini sa liqui moly uljima kako bi sve bilo 100% kompatibilno.

                                Ja licno na osnovu mojih saznanja, konsultacija sa dosta kolega iz hemijske struke i citanja literature ne preporucujem aditive, vec bolja motorna ulja.

                                Sve ovo je samo moje licno misljenje i pogled na ovu temu bez i najmanje namere da se bilo ko uvredi i tome slicno. Sva pitanja i komentari su dobrodosli.

                                Pozdrav svima
                                Igor

                                Comment

                                Working...
                                X