Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #16
    Apsolutna preporuka za Castrol Magnatec polusintetika 10w40. Samo nadjite original. Pravljen je ciljem da se jedan sloj ulja zadrzi na stublinama tako da smanjuje negativan efekat hladnog starta. Provereno u praksi!
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Magnatec tehnologija nije nista novo, sto se tice pomenutog efekta je OK, ali nikako za masine koje se vrte u vece obrtaje, iz razloga velikog opterecenja na karike, koje ce se izdizati prilikom "struganja" uljanog filma i prouzrokovati potrosnju ulja kad se vozi vecim obrtajima. Isto tako opasnost od koksanja ulja u klipu u zljebu karike je povecana kao nus efekat. Svi su motori manje vise specificni po svojim konstrukcijama, jer su konstruktovani namenski. Stoga treba biti pazljiv kad se koristi ulje sa specificnim osobinama, dakle "vanserijskim" da se tako izrazim, na vanserijskim motorima, gde prvenstveno mislim na motore sa navedenim karakteristikama u baznoj geometriji. Dakle na sporohodne motore OK na ove brze nikako. (Sporohodni smatramo gde je prosecna brzina klipa na 5000 rpm ispod 16m/s sto ih ustvari cini visokoturaznim masinama-cesto kao osnovno pravilo u jednoj konstrukciji)
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #18
        Evo specifikacije za moj motor:
        Capacity (cm?) 1490
        Bore (mm) 84
        Stroke (mm) 67,2
        Power Output (DIN-bhp - rpm) 105 / 6000
        Torque (mkg-DIN - rpm) 13,6 / 4000
        Torque (Nm-DIN - rpm) 133 / 4000
        Carburation 2 Weber 32 DIR 61 /100
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • nole
          CBC Senator
          • 02.10.2004
          • 231
          • Igalo

          #19
          E sto mi pade nesto na um a za mene mogu reci i nevjerovatno. Radi se o tome da je moj ujak kupio 91. novog Aleka i znate kako ga vozi ..... prvo kad upali malo ga turira i krece sa punim gasom i malo pali lamelu. Jedan put sam se vozio sa njim i to 6 km da nije ubacio u trecu :!: Sve prva i druga do 50 - 60 km/h i to je to. Znaci cijeli svoj vijek na veliki broj obrtaja a motor "prede". U pitanju je isto Ladin 1600 ali mi nije jasno kako je mogao da izdrzi toliko. I ja sam ovog od staroga bas rasturao i jurio najvise golfove 1300 i 1600 (veoma uspjesno) i do sada je presao nesto preko 100 cca i nema ni pojma o potrosnji ulja ali zato ventili i spanel ..... I jos nesto, ovaj od ujaka je vozio moj stari kada su isli za KV i kaze stari da je jedva usaltao u cetvrtu a peta je bila bas bas. Sve u svemu jedva je dobacio do 110 a ja sam mog vozio 160. Samo treba ga zaustaviti :lol:

          Comment

          • Black Knight
            CBC Senator XXL
            • 13.10.2004
            • 2020
            • Novi Beograd, kicblo

            #20
            kad smo vec kod "budzenja" interesuje me da li moze da se stavi naknadno intercooler? (ako moze malo detaljnije) (dizel,2.0)
            Injection is good,but I'd rather be blown!

            Comment

            • nole
              CBC Senator
              • 02.10.2004
              • 231
              • Igalo

              #21
              Ako postoji takav motor sa interkulerom trebalo bi da moze bar mehanicki ali sta se desava sa elektronikom. Koliko to moze da bude problematicno. Realno gledano moze na svako outo da se ubaci ali treba kesirati i eksperimentisati

              Comment

              • Saabo
                Moderator
                • 29.09.2004
                • 1724
                • Vrbas
                • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                #22
                Naravno da mozes, a koji auto, jel bese astra 2.0 di?
                Intercooler ti ?samo? hladi vazduh na usisu, dobio bi vise vazduha u cilindre, al...
                SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #23
                  Ne nego vektra 2.0 ali dth
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #24
                    Vrlo niska temperatura na izduvnim gasovima nece dati neki poseban efekat jer na diesel motorima je kompresor prilicno hladan. Mozda malo u jako toplim letnjim danima, ako osecas promene da ti motor tada slabije ide, inace ne.
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Black Knight
                      CBC Senator XXL
                      • 13.10.2004
                      • 2020
                      • Novi Beograd, kicblo

                      #25
                      osecam na visokim temperaturama i na velikim rpm (ma zvucalo...ali za dizela...je to mnogo...) 4500-5000...ali moja prepostavka je da tada turbina u pitanju...njemu je naj veci obrtni moment na 2500-3000 - 195Nm
                      Injection is good,but I'd rather be blown!

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        Overkill, bespotrebno ako se oseca u nizim obrtajima takodje ili izrazito kad je jako toplo napolju , onda da.
                        Razbices motor na tim obrtajima, smiri se
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Saabo
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1724
                          • Vrbas
                          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                          #27
                          Da ne dodje do zabune oko brdo hladnjaka koja se nalaze ispod haube, postoje 3, 4 vrste hladnjaka.

                          1. Intercooler - hladi usisni vazduh pre nego li udje u motor (dolazi posle turba )
                          2. Hladnjak za ulje, obicno nije veliki, otprilike 10-15cm sirine - sluzi za hladjenje ulja, da ne bi doslo do razbijanja istog, tj. njegovog razvodnjavanja na visokim temperaturama
                          3. Hladnjak za vodu ... no comment
                          4. jel ima jos koji?
                          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                          Comment

                          • Nikola
                            CBC Senator XXL
                            • 29.09.2004
                            • 975
                            • Indjija/Vojvodina

                            #28
                            Da se mi vratimo na temu. sta vi mislite o ovome?

                            There are also lower-cost synthetic "blends" that combine synthetic and petroleum-based oils in the same container. But you can do your own blend to save money by simply substituting a quart or two of synthetic oil for conventional oil when you change oil. Synthetics are compatible with conventional motor oils.

                            Znaci objasnjavaju kako nastaje polusintetika.

                            Jel to tacno?
                            .:Cuore Sportivo:.
                            Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              Tacno.


                              Imate li Valvoline Max Life seriju na trzistu?

                              http://www.valvoline.com/pages/products ... ?product=7
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • Nikola
                                CBC Senator XXL
                                • 29.09.2004
                                • 975
                                • Indjija/Vojvodina

                                #30
                                Pa sta je onda sa onim "majstorskim" pricama da se mineralno i sintetika u motoru nikako ne podnose?
                                .:Cuore Sportivo:.
                                Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                                Comment

                                Working...
                                X