nikola kao sto se kaze, urbane legende neupucenih, nazovi "majstora"
inace, svako motorno ulje moze da se mesa sa svakim motornim uljem i naravno nece se pokvariti motor ali se hoce pokvariti ili popraviti zatecena masa ulja pre dolivanja. kvar dzepa se ne racuna
ono sto ne sme da se mesa je motorno ulje -hipoidno - ATF ulje ni u jednoj kombinaciji medjusobno.
Obicno bespotrebno, ukoliko se ulje menja u intervalima redovne zamene, za jace habane motore (puno gradske voznje ili neki drugi rezim rada pri vecim opterecenjima motra ) na 1/2 od intervala , nema nikakve potrebe jer detergentni dodatci nisu razbijeni.
Ukoliko sumnjate na motor da postoje naslage ispod pecurke gde pumpa za ulje crpi ulje iz kartera, najsigurnije je skinuti karter i isprati ga dobro.
Dakle, svi ovi takozvani cistaci motora mogu da naprave vecu stetu nego korist ukoliko motor nije redovno ispiran od kako je bio nov. Inace moze doci do odvaljivanja debljih cestica u kanalima pa i do zacepljenja istih.
Onda je jedini spas, npr. generalka jer ako zacepi kanal za ulje prema lezaju na radilici, zna se kakve su posledice
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
posto sam presao 8500 pa bi da menjam ulje uskoro, sta mislite da
li je ok da sipam valvoline sun power, inace auto je jugo efi, ne razumem
se mnogo oko motornih ulja, pa dajte neki savet
Hm... Yugo?
Sta je adekvatan motor na Fiatovoj strani za isti?
Dakle samo pratiti fabricku rekomendaciju Fiata za isti.
Marka ulja je od manje vaznosti za motor, u pitanju je vrsta ulja koja namece faktor perioda izmene i naravno viskozitet se mora pratiti po fabrickoj preporuci.
To je u sustini sva filozofija o uljima.
Inace imam broj telefona od jednog prijatelja u Vrbasu inace ing. masinstva koji radi sa uljima za servisne sluzbe kombinata u Vrbasu, i ukoliko nekoga interesuje jeftina a sigurna kombinacija za ulja na nasem trzistu, mislim ako ima interesovanja za isto, kazite, postavicu broj.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
pa uglavnom sam razumeo to oko perioda zamene u odnosu na
mineralno, polusinteticko i sinteticko ulje.... mada uglavnom svima je
interesantnije da menjaju ulje na nekih 10000-11000 nego na 5000 km
bar meni....
boost kako to mislis nije bitna marka.. tu si verovatno u pravu za
ulja koja su kvalitetna.... mada mnogo je kopija.....
A kakvi su komentari za Motul 10W40? Ovo je sinteticko ulje koje je, citiram "ester-based" odnosno zasnovano na, navodno, drugacijoj superiornijoj tehnici pravljenja sint. ulja? Licno mislim da jeste bolje od recimo Castrol RS 10W60 koje sam ranije koristio, jer je po izgledu posle menjanja daleeeko bolje nego Castrol. Inace menjam ulje na 7500 km.
The difference between men and boys is the price of their toys
Ester bazirana ulja (u osnovi su opet nesto drugo) i neprate standarde kao i vecina fabrikanata.
Nekad su trkacki motori koristili ulja od razno raznih fanaticnih tehnickih resenja, i trazila su obavezno rastvaranje motora posle trke i ispiranje svakog dela.
Nije to bio nikad visak posla jer se to inace tako radilo.
Finta kod Motula je upravo da bolje zaptiva na karikama, jer nekoksa kao sto to rade druge sintetike na mineralnoj bazi.
Zato je produvavanje manje i odatle ulje izgleda bolje posle izvesnog vremena.
Castrol RS race, nije ulje nizasta drugo sem za traktorske motore neprecizno uradjene a sa puno efekta. (Traktorski motori mislim na prevelike marginale u izradi a vi svi znate koja auta moraju da se voze sa RS-om)
Jedina prednost RS-a je da ima lance kalcijum molekula za transport toplotne energije.
brb
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment