Originally posted by zoranbg
Motorno ulje - karakteristike, iskustva, proizvodjaci
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
@ Eon
Da li mogu da sipam bilo koju sintetiku 5W-40 renomiranih proizvodjaca ili na ulju mora da bude specifirano da je za dizel motor?
Naravno da ulje koje sipas mora da bude odredjeno za diesel motorePazi sa tim motorom, nas benzin je ionako kriminalnog kvaliteta, treba mu dobro ulje da ga kako-tako cisti... Dakle, samo dobra polu- ili full-sintetika, a ti izaberi chija.
Ja bih ti toplo preporuchio Motul, kojim sam jako zadovoljan. Za Opel odgovara 8100:
Designed especially for fuel economy in gasoline and diesel engines. Available 100% synthetic and/or Ester based.
8100 X-CESS
100% Synthetic lubricant. Specially formulated for the new generation of powerful engines including gasoline, diesel, LPG, turbocharged and direct injection. No Esters. Petroleum based.
Reinforced protection against wear.
Excellent heat stability
Boosted performance and better acceleration.
Approved for OPEL GM-LL-B-025, MB 229.3, VW 502.00, Porsche, BMW LL-98.
VW 500/502/505 also available.
Available in 5w40 weights and 8100 - Eco 5w30 by the liter.Nadjes fabrichki propisan viskozitet i - srecna voznja
Poz
Comment
-
-
@ evribadi na livadi
to je ono shto sam ranije pisao o licencnim distributorima ulja kod nas, ovi shto rade po principu "igrala je samo jedno leto" postanu zhrtva konkurencije, samo oni iza kojih stoji ugovor i koje placaju proizvodjachi ulja ce ostati, tj. kao licencni distributori biti tu dok god njihovi poslodavci to zele, ili dok ne prekrshe bilo koju klauzulu potpisanog ugovora.
Drz' te se, ljudi, Motula i Castrola, ako su dobri za WRC shto ne bi bili za ove nashe cetvorotochkashe
Poz
Comment
-
-
Koja je razlika izmedju ulja za dizel i benzinske motore iste gradacije. Koji ne zeljeni efekti mogu nastati prilikom sipanja dizel ulja u benzinski motor i obratno.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
@ zoranbg
vec sam ranije pomenuo da ovo shto pishem jeste ono shto sam saznao od mog prijatelja, auto servisera. On mi je i preporuchio Motul, i od tad me nijedno drugo ulje ne interesuje. Znam da MASS distribuira Motul, a shto se Castrola tiche nisam siguran, mislim da sam negde na forumu prochitao da je generalni uvoznik A.C. Zdravkovic SvilajnacKoliko je to istina ne znam, mogu da se raspitam kod prijatelja sutra pa da "pustim" vishe info. Kazhem, od kad sam "upoznao" Motul vishe me nishta ne interesuje shto se ulja tiche...
@ M-Power
nisam siguran, ali DTI motor, kao uostalom i svaki moderan diesel agregat, mora u nashim uslovima eksploatacije da se "mazi i pazi" maksimalno, inache mu se ne pishe dobro na iole duzhe vreme. Dobar, fabrichki propisan i odobren tip motornog ulja je najvazhniji faktor, naravno, uz redovan interval zamene. Ne bih eksperimentisao ni najmanje sa neproverenim tipom ulja, narochito u sluchaju DTI, CDI, TDCI, dCi, JTD i sl. motora...
Poz
Comment
-
-
Originally posted by overspeed_1976vec sam ranije pomenuo da ovo shto pishem jeste ono shto sam saznao od mog prijatelja, auto servisera. On mi je i preporuchio Motul, i od tad me nijedno drugo ulje ne interesuje.Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
Comment
-
-
Samo mogu da kazhem da dotichni chovek koristi Motul jako dugo, verovatno i pre nego je Mass uopshte postao njihov ovlashceni distributer. Medjutim, on mi je preporuchio Motul, nikako nametnuo narochito zbog cene. Medjutim, kad jednom odradish zamenu na 7500 km (u mom sluchaju, motor oko 150k km), a mozhe i mnogo duzhi interval zavisno od stanja motora, sve je jasno: boja "kao iz originalne kutije/kante", vizkozitet se oseca medju prstima... Motor radi tishe, mirnije na leru, i mnogo lakshe prima gas. Probao sam ranije sve i svashta, ali Motul ima shto drugi nemadeOzbiljno, u kvalitet mogu da te uverim, samo ako je iz uvozne mrezhe Mass kompnanije jer mozhda ima i padobranaca
. Dakle, da skratim, kvalitet Motul-a je definitivno bespogovoran, a kvalitet se placa...Mada, iako naochigled zanemarljivo manja, smanjuje se i potrosnja (u mom sluchaju) pa se postavlja pitanje ko je, ustvari, posle tih 7500 km na gubitku
To je moje iskustvo, ne kazhem da druga ulja ne valjaju, daleko od toga. Samo radim ono shto mi zdrav razum nalazhe...
Poz
Comment
-
-
Naravno da ulje koje sipas mora da bude odredjeno za diesel motore
Comment
-
-
Koja je razlika izmedju ulja za dizel i benzinske motore iste gradacije. Koji ne zeljeni efekti mogu nastati prilikom sipanja dizel ulja u benzinski motor i obratno.
pre ili kasnije ti talozi se pretavraju u lakove i druge tvrde materije usled termickih efekata unutar bloka motora i dolazi do "cementiranja" i na kraju do ometanja protoka ulja. u konacnom delu price krah motora usled istrosenosti uzrokovane losim podmazivanjem.
za dizel je narocito vazno da ulje ima visoke osobine baznosti, odnos da ima veliku rezervu mogucnosti razblazivanja sa supporastom i suppornom kiselinom koje su rezultat rada svakog dizel motora, kada ulje postane kiselo previse, prakticno kiselina, pocinje da nagriza metale i da ih "jede" povrsinski sto opet u krajnjem ima rezutlat kvar motora i generalka.
ali, moderna industrija ulja je napravila takvu kombinaciju baznih ulja i aditiva koja su sposobna da zadovolje obe vrste goriva, to se na ulju obelezava kao Sx odnosno standard kvaliteta za primenu kod benzinaca i Cx za primenu kod dizelasa. za dizel je bitno da zadovolji CF-4, za nase dizel gorivo.
kvlaitet ulja se moze proceniti i na osnovu njegovih detergentnih osobina, ako dobro cisti motor i moze efikasno uz sebe da veze/primi ostatke cesticca sagorevanja onda dobro vrsi funkciju.
ulje koje u motoru dugo vremena ostane iste boje kao novo, znaci da ne vrsi dobro detergentnu ulogu (i time da je lose po motor iako je samo ulje cisto i fino izgleda) ili da je motor i gorivo toliko dobro da su ostaci sagorevanja toliko mali da veoma slabo prljaju ulje.
stoga, tamnije i crno ulje je bolje i zdravije po motor vrlo cesto nego "kao novo" ulje koje hiljadama km ne menja boju.
izuzetak je primena LPG kao goriva posto posle nejgovog sagorevanja nema ostataka i nema tvrdih pobrojanih cestica pa je ulje oslobodjeno funkcije ciscenja motora, i ulje veoma dugo (i po 20.000km) zadrzava pocetnu boju jer nema sta da ga degradira.
za potrosnju ulja u motoru vazna osobina je stepen samoisparavanja kao i oksidaciona otpornost pri povisenim temepraturama. za vecinu nasih motora to nisu kriticni elementi. pri tome sinteticka ulja manje isparavaju od mineralnih i uvek se po tom osnovu manje kolicinski trose.
za ulje je najvazniji faktor sto senas tice, stabilnost viskoziteta, ciscenjemotora i apsorpcija stetnih ostataka sagorevanja i radni vek u kome te osobine zadrzava. u praksi, ulje koje nije buckuris -falsifikat i redovna zamena shodno nacinu upotrebe vozila. kratke i gradkse relacije sa mnogo lera najkraci preporuceni interval (5000), otvoreni put i mesovito (10.000) i pretezno otvoreni/autoput odnosno duze relacije (15-30.000km).
za maotore sa turbinom ukljucujuci i dizele sve se skracuje za 1/3 kilometraze (3500, 7500, 15000 km).
uz taj ritam sigurno nece ulje biti problem, a iz prakse svako moze za svoje uslove upotrebe motora da izvede optimum interval zamene.
na kraju, ulje je krvotok motora, i osnovni serviserski i rezervni deo motora- najvaznije odrzavanje motora od svih mogucih delova jer bez ulja motor definitivno i brzo odlazi na otpad.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Prica se usmerila na punu sintetiku?
I kao takvu na ester baziranu. Pa sad, nije bas isto imati ester bazu ili Polyol Ester bazu.
Razlika je kao vinjak i konjak , otprilike
Polyol Ester ulje je tip ulja koje teraju na F1 masinama i nema se za kupiti normalno po prodavnicama, sve do nedavno kad se Red Line izbacio na trziste.
Svaka cast Motulu i Castrolu i Mobile ali kad je u pitanju tremicka i stresna stabilnost molekula nema sta da traze u igri protiv Red Line ulja.
Tako, sa lepo naterajte sve te vase poznavaoce da potegnu veze i kontakte i lepo unesu marku na trziste.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Evo malopre gledam, moze da se kupi u Engleskoj, Italiji i Svedskoj.
12,68 funti za manje od litar i 50,74 funte za galon.
Available in US Quarts (0.946 litre) or US Gallons (3.784 litre) and a wide range of viscosities.
Skupo za nas.
Comment
-
-
Dragi forumasi, imam jednu nedoumicu
Koristim Castrol ulje gtx magnatec 10/40, ali ...
skoro putovah u sloveniju pa ga videh tamo i neshto mi bash ne lice posude u koje se pakuje
tako da razmisljam da predjem na fabricki preporucenu seleniu otprilike bi to bila gold varijanta.
Inace auto je lancia thema 2.0 16v (naravno na lpg)
Sta vi mislite o toj ideji
Comment
-
Comment