Pa svabe su svatile da je za vecan motor neophodnije imati veci protok ulja (dovoljno su studirali scandinavce kako resavaju probleme zbog velike zime) pa su doziveli pad pritiska na prestanda motorima. Da bi pokrili te nedostatke koriste ulje sa velikom gustocom a velikim protocnim kanalima kako na lezajevima na hidropodizacima itd.
Sad, nastaje problem kad se u manjim obrtajima to ulje sipa u motor koji je precizno napravlje, jer RS ulje nema dovoljan protok za takve motore (da kazem da su svi niskofrikcioni motori tako pravljeni) u nizim obrtajima jer je pritisak veci i sve je direktno stetno koristiti takvo ulje na motorima koji nisu za njega. A mali im je broj
Dakle konstrukcija motora je zahtevala da se napravi specijalno ulje za njih i kao takvo nema sta da trazi u drugim autima.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Pozdrav svima,
Nikola je konstatovao da mu bolje lezi Selenia 20K (inace sinteticko ulje) koje je preporuka i za moj FIAT Bravo. Medjutim ja ga nisam kotistio jer sam poslednji put poslusao majstora i sipao Selenia Gold (polu-sinteticko ulje). Oba ulja su 10/40W.
Dilema mi je:
- Da li je u nasim uslovima mozda ipak bolje koristiti polu-sinteticko ulje i menjati ga cesce?
- Ili ici na sintecticku varijantu pa nju menjati isto cesce?
Vidi, ovde ima jedno zlatno pravilo:
Ako imash hladnjak za ulje mozes i sa polusintetikom dobiti iste rezultate kao sa sintetikom pod uslovom da je interval menjanja od 5-7000 km .
Sintetika drzi u nashim uslovima zbog agresivnosti benzina (nechist hemisjski ) max 10.000 Km
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
A ulja za motore koji koriste LPG? Kakva su? Da li vredi kupovati to? Ja sam jednom sipao neko Selenia ulje za to.
Treba da zamenim ulje u Nivi sutra pa me zanima sta da uzmem... I znate li neku proverenu prodavnicu na potezu autokomanda-slavija-cvijiceva-visnjicka?
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Za produzeni servisni interval ...... zamena ulja na 30.000. Km. preporucuju Castrol 506.01. ali dali ce to valjati s obzirom na visok stepen sumpora cak i u Euro dieselu.
Iz tog razloga sam postavio post, kako bi se mogla cuti i drugacija razmisljanja .
Ispravljam , nisam naveo da su u pitanju Volkswagen motori.
A koliko znam kod nas jos uvek nema 506.01. Castrola vec 505.01. ...... bar ne kod generalnog uvoznika Castrola za SCG. A.C. Zdravkovic Svilajnac . (Bar ga do nase zadnje porudzbine iz Marta meseca nije bilo ).
Naime problem je u tome sto vlasnici vozila vec imaju podatak da je za njihov motor potrebno 506.01. ......... tesko im je objasniti u cemi je problem ......... a slozicete se da ima veoma teskih ljudi kada je tako nesto u pitanju .
Pazi samo da taj Castrol nije rumunski Kruze svakakve price a doticnog gospodina (generalnog uvoznika) poznajem licno kao i celu inace veoma poznatu familiju. Sve se zna.
Za produzeni servisni interval ...... zamena ulja na 30.000. Km.
nesto ne stima, za dizel je produzeni interval zamene 10.000km , eventualno 15.000km a za VW dizele to za 30k je u teoriji .
u praksi menjaj na 5.000km sinteticko ulje i zaobidji Castrol po svaku cenu.
VW ima UGOVOR da je obavezan da trosi Castrola i to je jedini razlog zasto ga preporucuje a rezultat takvog ugovora je izgubljen sudski spor Castrola (sa njim i VWa) u SAD i Kanadi jer je preporuceno Castrol ulje deklarisano kao sinteticko i tako se naplacivalo a pokazalo se da je mineralno/polusintetika.
veoma dobro ulje je Shell Rotela za dizele a mogu da preporucima i Optima Magnum Super (posebno za dizele, i posebno formulisani aditivi za kontrolu sumpora u nasem gorivu).
ulje je krvotok motora a dizeli su posebno osetljivi na redovnost zamene ulja.
za proveru i kontrolu moze da se koristi pH metar u smislu posle koliko km je ulje previse kiselo sto znaci da je sumporna kiselina unistila ulje.
Comment