Ukoliko je znak postavljen samo na desnoj strani puta oznacava informaciju o vazecem ogranicenju brzine na deonici.
Ukoliko su postavljena 2 ista znaka, kedan sa leve a drugi sa desne strane onda je u pitanju PROMENA ogranicenja brzine.
Da li je kod vas neko pokrao one leve znakove?
Nesto ih bas malo
Nacin ove signalizacije je bas zbog toga da se izbegne mrtvi ugao (zaklonjen autom koji se obilazi u trenutku da na deonici dolazi do izmene ogranicenja brzine)..
Nema li znaka na levoj strani nema ni izmene brzine, tj. falicna signalizacija , nema ni kazne...
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Il smrdi ZOBS ili smrde lopovi koji su ih pokrali?
Kako god, jedna od tachaka zasto podrucje nije na dobrom glasu po pitanju signalizacije u saobracaju. Previshe je otvoreno na milost i nemilost bez jasnih direktiva.
Meni nesmeta jer se dobro snalazim, ali znam puno stranaca koji su uvek kukali na nedostatak inforacije uz put.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Izmena ogranicenje brzine sa znakom na obe strane.
Ostavljajuci znak uvek na samo desnoj strani otvara mogucnosti za zabune, pogresna tumacenja, udese, kazne itd itd. ( i stvaranje ovakvih tema na forumima )
Da li je to sad slucajno ili namerno, ostaje da se vidi.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
ima i kod nas pravilo znakova ogranicenja brzine i sa leve strane puta.
ja nisam pitao da li treba ili ne treba da ima znakova, vec sta kaze ZOBS, i konkretno gde tacno, o pravilima voznje u stiuaciji kada se nailazi tokom preticanja na promenu ogranicenja brzine (podrazumeva se da postoje znaci), i kada se nailazi tokom preticanja na promenu statusa srednje linije.
kod nas je problem sto se znakovi cesce nego normalno unistavaju, da ne kazem kradu, odnosno krace potraju od ocekivanog normalnog habanja tokom vremena.
a i kada se dogodi, onda nadlezna firma nije bas revnosna da odmah reaguje (sto je i logicno jer se ni za prethodni znak nije nasao uzrok sto je ispario, tj kaznjen lopov).
varijanta da znak sam od sebe otpadne recimo od vetra je zanemarljivo retka pojava..
inace isto je kao na slici iz EU i kod nas, nema nikakve razlike (kada znak nije ispario).
Dakle , dolazimo do zakljuchka da ZOBS propisuje jedno a firme koje su nadlezne da se vozaci usmeruju prema ZOBSu nerade svoj posao.
Koliko shvatam da je vrlo cesto nedostatak signalizacije uzrok ili udesa ili prekrsaja.
U takvim slucajevima nemoze ni policija da kaznjava po ubedjnju znajuci da je tu nekad bio znak.
Po pitanju da li na deonici gde dolazi do izmene ogranicenja brzine, srednja linija to pokazuje.. odgovor je NE.
Isto kao sto je taj koji obilazi duzan da prilagodi brzinu tako je i ovaj koji je obilazen duzan da na ivici sa znakom prodje sa brzinom koja odgovara znaku.
Jedino je dozvoljeno suksesivno povecanje brzine u deonici sa manjom brzinom nebi li se na liniji sa novim znakom koji ogranicava brzinu na vecu proslo sa novo naznacenom brzinom.
(suksesivno je individuelno sa mogucnosti ubrzanja automobila koji se vozi).
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Po pitanju da li na deonici gde dolazi do izmene ogranicenja brzine, srednja linija to pokazuje
ok, da preformulisem posto nisam na to mislio.
deonica gde dolazi do izmena ogranicenja brzine, i ima znakova kako treba, i sto se toga tice sve kristalno jasno.
da li tokom preticanja onaj koji obilazi sme da trenutno prekoraci to ogranicenje (novo nastalo, koje je manje- dakle sa 80 na 60 konkretno).
to je prvo pitanje.
druga situacija, da li sme da se zapocne preticanje po isprekidanoj liniji, a zavrsi po punoj liniji (kada se vracas u svoju traku).
meni se dogodila kombinacija oba stanja, na istom parcetu puta.
po pitanju odrzavanja puteva, posebno signalizacije nazalost stanje nije zavidno da se odmah popravljaju osteceni/ nestali znakovi.
samo kada nema znaka nema ni obaveze po vozaca, tj policija tu nema sta da kaznjava bez obzira na nekada u proslosti stanje eventualnog znaka.
brzina naznacena na znaku za ogranicenje brzine je maksimalna dozvoljena brzina KRETANJA na tom delu puta. nigde se posebno ne navodi preticanje, a to sto ce ti mozda za neki % progledati kroz prste zato sto si preticao, je slobodno tumacenje policajaca koje nema pravni osnov.
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
Nisi u pravu... Ukoliko je dozvoljeno 80, a ispred mene ide kamiom celih 75 km/h, ja imam pravo da ga preteknem jer mi se ne dopada da idem iza njega, smrdi, baca kamenje ili mi se hoce ...
Bezbedna brzina preticanja je tek sa +20% u odnosu na onog koga pretices.
Nakon preticanja smanjujem na ogranicenje i nikom nista...
I uvek je merodavno ono ogranicenje na delu puta gde si zapoceo preticanje.
Upravo iz tih razloga dosta ispred krivine i stoji znak za zabranu preticanja i pocenje puna linija... novo (manje) ogranicenje brzine i sl.
da,da, smrdi, baca kamenje, ali je maksimalno dozvoljena brzina kretanja 80, i zakon ne poznaje nikakve procente preko. ko mi pokaze clan koji kaze suprotno, ekspresno ga vodim na pice. isto i za punu liniju, duzan si da pravilno procenis i izvrsis preticanje na isprekidanoj liniji, a ko si ga zavrsio na punoj, onda si lose procenio i prekrsio zabranu preticanja.
inace, ukoliko vrsis preticanje i ispred tebe iskoci pijanac koga ubijes na licu mesta, znas sta ce da bude? ako si se kretao ispod ogranicenja (sto bi vestaci utvrdili) - nista, ako si isao preko, makar i za 1kmh - garantovana robija.
"dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"
E, celo jutro trazim ZOBS (aktuelni) po net-u i nigde ga ne nalazim ...
To sto pricam za prekoracenje brzine u preticanju su me ucili jos u auto-skoli, a sad bas hocu da nadjem to u obliku Clan/Stav ...
Comment