Kazna za preticanje po punoj liniji?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshaoct
    Banovan
    • 18.08.2007
    • 1754
    • Beograd, Rakovica

    ..nije zatvoren, jer...

    Sad ce brick da ti napise da to tvoje :
    '' Ako se ipak zateknes na pokresnoj strani znaci da nisi prilagodio voznju uslovima puta '' -
    ustvari ne znaci nista, jer
    '' realnost saobracaja zahteva vise regulacije od opstih fraza...''....ili :
    '' ipak je potrebno u datoj situaciji da se napravi neki prekrsaj jasnih i definisanih saobracajnih pravila i propisa da bi vas zaustavili i kaznili...''

    Naravno, nece propustiti da napomene da to tvoje
    tumacenje samo sluzi da : '' fraza da brzina nije prilagodjena uslovima puta se koristi kao univerzalno natezanje opravdanja za svaku saobracjanu situaciju kada se nema ikakav smislen odgovor...''

    Plus, ako bi poslusali Boost-a da je ''slucaj zatvoren'', to onda znaci sledece : '' policija bi imala fiktivno pokrice u tako slobodnom tumacenju.
    i prakticno otvorena vrata za korupciju...''

    Pa, zar iz Svedske da propagiras korupciju...


    Brick...savet za tebe, a ti radi sa njim sta god hoces...
    Nece ti pasti kruna s'glave ako se ispostavi da nisi bio u pravu po nekom pitanju...ili ako se ispostavi da nisi imao dovoljno znanja iz neke oblasti, kao npr. prava...[ a takve si stvari pisao da je to
    skoro neverovatno ]...

    Nije to sramota...saslusas od ljudi koji vise znaju od tebe po nekim oblastima...pa jos posle kazes ''hvala''...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      Brick, smatram da je ovak tvoj zadnji odgovor nio nepotreban jer je cela diskusija razvijena iz pogresnih perspektiva neuzimajuci u obzir crveni tekst iz mog prethodnog posta.

      Da smo se setili odma u startu ceo ovaj topik bi zavrsio odma.

      Jer to je to sto vazi na svim putevima i u svakoj zamlji.

      Nepostoji prelaz sa 1 na 3 bez 2!!!
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        ...'' pausalnim nagadjanjima sta bi bilo kad bi bilo...''

        Svaki primer koji sam navodio... [ o pesacima, o zaslepljivanju dugim svetlima, o situaciji kada vozac primeti da drugi ucesnik u saobracaju krsi saobracajne propise... ], SVI TI PRIMERI nisu ni pausalni...nisu ni nagadjanja, vec su SUDSKA PRAKSA !

        Sve se to u stvarnosti dogodilo, i sudovi su tako presudjivali....

        Comment

        • nijebitno
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2006
          • 629
          • Modrica

          @Boost
          Cini mi se da kod nas nema tog pojma duge i kratke isprekidane linije, ali nazalost pamcenje mi je jako tanko pa ne smijem da tvrdim

          Ali logika zato fercera . Zar ne bi bilo logicnije da 1. oznacava kada je dozvoljeno zapoceti preticanje tj. da smo prakticno sigurni da je ostalo dovoljno 2. da ga bezbijedno zavrsimo prije nastupanja 3.
          Uvijek je bolje sprijeciti nego lijeciti
          Difference between man and boys is the price of their toys

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            Tvoje tumacenje stavke 2 je slobodno tebi samom da odlucis da li ces zavrsiti preticanje ili odustati.
            Ako je kratka isprekidana jasno je da nije vredno ni zapoceti ga.. to je poenta jer ukazuje na uskoro dolazecu 3.

            Da nebi bilo ovako
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              2

              nalazim da se naziva Linija upozorenja, (varningslinje) koja direktno govori da dolzi do izmene rezima i da iza nje dolazi PUNA linija.


              http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4gma ... A4ltslinje

              Da redefinisem

              1 Kratka isprekidana linija ili ti NORMALNA isprekidana linija (odnos linija prekid je 1:1)

              2 duga isprekidana linija - linija upozorenja, koja ukazuje da nije preporucivo prelaziti na drugu stranu (odnos linija prekid je 3:1)

              3 puna linija

              U pravu si za logiku duga rodj proslava juce a glava povelika

              Priznajem, a ti?

              Wiki usmeruje na



              Sajt zakon i deo

              Uzduzne oznake na putu 4§

              Längsgående markeringar
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                boost, ovo sto si napisao crvenim razresava, i definise to o cemu pricamo.

                da jeste tako, onda ne bi ni postojalo pitanje koje je postavljeno.

                kod nas, ne postoji to sto si opisao.
                postoji samo jedan isprekidana linija, i naravno puna.

                nema nikakve najave da li je za 20, 50 ili jos 100 metara omoguceno preticanje ili se upravo zavrsava predvidjena deonica puta za taj manevar.

                juce sam prosao ponovo konkretnim parcetom i bilo je previse mracno za slikanje.

                dakle, ja pricam iz principa i potpuno nebitno za personalni aspekt.

                dopunjujem opis-

                deonica pravca je dugacka oko 3 1/2 km.

                deonica sa isprekidanom linijom je oko 1300 metara, nije idealni pravac ali kao da jeste.
                tu je isprekidana linija i vazi za oba smera, tj preticanje je dozvoljeno u oba smera.

                na celoj deonici dok je isprekidana linija je ogranicenje od 80km /h (magistralni put).
                onda nailazi parce od 250 -300 metara gde se pojavljuje puna linija istovremeno sa znakom od 60.

                bez ikakve najave o cemu ti pricas u vidu razlicitih linija.
                i dalje je pravac.


                e sada, ako ides iz drugog smera, ogranicenje je svuda 80 km/h.

                i na deonici gde je iz smera A-B ogranicenje 60 u smeru B-A je 80.

                tako je stanje realno sa znakovima.

                e sad, postoji mogucnost da je signalizacija znakovima ostecena/ nepotpuna.

                to stoga sto u smeru B-A postoji i dopunski znak da je za vreme sneznih padavina ogranicenje smanjeno na 60 (znak 60 sa pahuljicom ispod).

                u smeru A-B postoji znak 60 ali nema pahuljice ispod.

                mozda je nekada postojala, mozda i nije.

                uglavnom takvo jeste stvarno stanje.

                da ne ulazimo u pretpostavke u proslosti i u buducnosti (ako je npr naknadno postave).

                sto se zakona tice jasno je, ogranicenje je 80 pa 60 i ne sme se prekoraciti ta brzina pri voznji u tom smeru.

                linija je isprekidana pa odmah puna.
                nema medju faze, nema medju linije koja je drugacija (zakon i ne poznaje te 3 vrste linija).

                na toj deonici redovno se koristi taj pravac i odlicna vidljivost da se izvrsi bezbedno manevar preticanja.

                sto se bezbednosti tice to je jedan od najduzih pravaca za preticanje, i jako pogodan sto masovno koriste vozaci.

                dakle, da ne bude zabune bezbednost na tom mestu nije problem generalno sto je i sugerisano isprekidanom linijom u kontinuitetu.

                pitanje je postavljeno stoga sto ponekada tu stane policija i "peca" tu situaciju da neko pretice kolonu ili dva vozila recimo, i udje u zonu 80-60.

                i "peca" iz daljine taj prelaz preko pune linije.

                za prekoracenje brzine u zoni do 20km/h policija ima male manevarske mogucnosti i tacno se zna kakva je kazna (novcana).

                za prelazak preko pune linije u povratku imaju vece manevarske mogucnosti, i slobodnim pausalnim tumacenjeme, otvorene varijante za akciju sta i kako.

                za prelazak preko pune linije je veca kazna pogotovu ako se krene u domen spekulacije subjektivnih procena itd o cemu smo detaljno pricali sta sve moze da se nakalemi.

                situacija pogoduje da se iz tog preslobodnog tumacenja "stvori" podloga za subjektivno dogovaranje oko formulacije postojanja ili nepostojanja pausalnog prekrsaja (nepokrivenog eksplicitno clanom zakona).

                to otvara mogucnost i za novac kao motiv.

                gubi se svrha znakova, linija, policije, uopste zakona a to je regulacija i bezbednost saobracaja i svodi se na pijacnu trgovinu "subjektivnim procenama" dve strane.

                samo ukazujem da ovako kako je sada nije najbolje reseno zakonski i da mozda treba da se porazmisli o popunjavanju te nedefinisane zone tj "rupe u parafima" konkretizacijom.

                mi nemamo 3 vrste linija, i nemamo tu najavu.

                kada bi bile tavke linije da postoji najava znatno bi se smanjila mogucnost da se neko zatekne (ponavljam bilo ko) u takvoj situaciji uz postovanje postavljene signalziacije.

                ko inace ne zeli da postuje punu ili isprekidanu liniju ili znakove, njemu bi i dalje bilo to bez znacaja ali tada je jasno definisano sta je sta i otpada mogucnost tolike subjektivne sirine.

                moja poenta je u tome, naravno da se uvek trebaju postovati svi znaci, oznake, linije i sva pravila, kao i pre svega zdravi razum odnosno procena bezbedne voznje.

                vec sam bio pomenuo situaciju da je stranom vozacu pokusano da se preti (nepostojecim kod nas) tackicama u vozackoj kao "argumentom".
                to je posledica navike da se subjektivno moze provuci kroz nategnute pravne opste fraze, i da je time policija na terenu zasticena jer uvek moze potegnuti nesto nedefinisano dovoljno.

                ja pricam kako je kod nas, gde se maksimalno treba ograniciti sloboda subjektivnim procenama policiji na terenu upravo iz tih razloga "argumenata" koji poticu iz opstih clanova.

                domaci vozaci najmanje stradaju, stranci narocito tokom leta prosto ulecu u slicen zamke subjektivih procena a o ugledu koji se time stice mislim da ne vredi trositi reci objasnjenja.

                za ovolike godine voznje nisam niti jednom bio u navedenoj situaciji, nisam nikada platio kaznu i uopste nisam ja licno pogodjen.
                pricam(o) o generalnom nacinu kako se uredjuje saobracaj, i ja potenciram mane postojecih normi u konkretnom slucaju preticanja.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  Znaci li to da je ZOBS ipak bushniji od zapadnog??
                  Vrlo ozbiljna greska ako linija upozorenja nepostoji u njemu

                  Mada, nalazim



                  gde se spominje linija upozorenja i potpuno je indenticna kod mene opisane.

                  Brick, bice da ipak nas zakon poznaje terminologiju, da vecina nas nije upucena u to je nesto drugo.

                  Da li je opet put pravilno oznacen u skladu sa zakonom je nesto opet drugo:



                  Eto onda, ovaj sto ide s desna nailazi na liniju upozorenja tj uskoro pocinje puna linija
                  Ovom s leva suprotno, pocinje isprekidana


                  Linija upozorenja sluzi za najavljivanje neisprekidane linije , njeni potezi su duzi od poteza obicne isprekidane linije .
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    Originally posted by neshaoct
                    ..nije zatvoren, jer...

                    Brick...savet za tebe, a ti radi sa njim sta god hoces...
                    Nece ti pasti kruna s'glave ako se ispostavi da nisi bio u pravu po nekom pitanju...ili ako se ispostavi da nisi imao dovoljno znanja iz neke oblasti, kao npr. prava...[ a takve si stvari pisao da je to
                    skoro neverovatno ]...

                    Nije to sramota...saslusas od ljudi koji vise znaju od tebe po nekim oblastima...pa jos posle kazes ''hvala''...
                    ima jedna sitnica koju previdjas.
                    ja sam pitao koji clan zakona regulise tematiku signalizacije .
                    umesto konkretnog odgovora na to pitanje nudis sve drugo sto nije tema - od pesaka, brakorazvodnih stvari, neke nepovezane teme koje nikoga ne zanimaju.

                    umesto odgovora na stvarno stanje iz prakse krenuo si i sa negiranjem mogucnosti prelaska isprekidane u punu liniju.
                    ocekivalo se da se poznavanje iz oblasti pokaze konkretno, na datom slucaju koji je zanimljiv.

                    toliko price i nagadjanja okolo naokolo bez pouzdanog odgovora...koji bi koristio u prakticnoj situaciji.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      Linija upozorenja sluzi za najavljivanje neisprekidane linije , njeni potezi su duzi od poteza obicne isprekidane linije
                      interesantno, ocito postoji takva formulacija.

                      u praksi ne secam se kada sam takvu liniju igde video.
                      na konkretnom mestu, koje je opisano, takve linije najave nema.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        Pa , posto je u svedskoj definisano kroz chlan

                        2007:90 4§ ( napisao sam vec ranije da su izvesne dopune radjene u toku godine, kao i svake godine)

                        bice da postoji definicija i kod nas.

                        Ona opsta bahatost i nepoznavanje materije kod ovih koji obelezavaju puteve je od presudnog znacaja za bezbednost u saobracaju

                        Kako god, ako nadjete chlan kojim je opisano a budete uhvaceni na punoj liniji prilikom vracanja nazad, nije li signalizacija korektna prema chlanu dakle fali li linija upozorenja na deonici puta a definisana kao takva u zakonu, nema niko osnove da naplati kaznu.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • nijebitno
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2006
                          • 629
                          • Modrica

                          @BOOST
                          Ni ja se ne sjecam da sam ucio o dvije vrste isprekidane, ali to ne mijenja stvar, one treba da postoje. Moracu bolje da po putu, da vidim da li su tu, ali mi se nesto cini da su jako deficitarne.

                          Srecan rodjendan , kome god da je.
                          Mislim da se opet nismo razumjeli, nisam ja tumacio postojecu regulativu vec predlazem novu
                          Pretpostavljam, logicno mi je , da se isprekidana linija stavlja kada imamo preglednu dionicu puta minimalne duzine (zavisno od kategorije puta i dozvoljene brzine) koja se smatra dovoljnom za bezbijedno preticanje.
                          Meni se cini logicnijim da linija 1. govori da je ostalo najmanje toliko linije 2. tj. da svako preticanje zapoceto na 1. moze bezbijedno da se zavrsi na 2. Zato sam rekao bolje sprijeciti nego lijeciti.

                          Ostaje otvoreno pitanje da li uopste dozvoliti pocetak preticanja na 2., ali zavrsetak preko 3. se definitivno kaznjava, kao sto je situacija i sada.
                          Znaci ovo je nova regulativa kako se meni cini logicna, ne tumacenje postojece.

                          Je li logicna ova moja logika ???
                          Difference between man and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            1 je linija razdvajanja i odnos je 1:1 linijarekid
                            2 je linija upozorenja i odnos je 3:1 linijarekid
                            3 je puna linija

                            Iz prethodnih postova i linkova se da zakljucisti da je regulativa u potpunosti sa EU i da je uzduzna signalizacija na putevima u EVROPI indenticna.

                            Iz mog prethodnog posta se da zakljuciti da nasa signalizacija na LICU MESTA nije odradjena korektno i u skladu sa zakonom.

                            Elem, nema linije upozorenja nema ni kazne ako ste uhvaceni u opisanoj situaciji na pocetku pune linije
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • nijebitno
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2006
                              • 629
                              • Modrica

                              Ma sve mi je to jasno, samo me zanima da li se ti, a i drugi slazu samnom u nacinu kako bih ja to rijesio. Ne zanosim se da mijenjam zakone EU vec samo testiram svoje vijuge poredeci ih sa visokim referencama
                              Difference between man and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                bice da postoji definicija i kod nas.
                                evo sta kaze ZOBS

                                --------------
                                4. Oznake na kolovozu
                                Član 141
                                Oznake na kolovozu služe za regulisanje saobraćaja na putevima i za obaveštavanje i vođenje učesnika u saobraćaju.
                                Oznake na kolovozu mogu se postaviti same ili uz druge saobraćajne znakove ako je potrebno da se značenje tih znakova jače istakne, odnosno potpunije odredi ili objasni.
                                Oznake na kolovozu čine linije, strelice, natpisi i druge oznake.
                                Oznake na kolovozu mogu imati i reflektujuća svojstva.
                                Član 142
                                Oznake na kolovozu postavljaju se na putevima sa savremenim kolovozom.
                                Na javnom putu van naselja, sa savremenim kolovozom za saobraćaj u oba smera na kome postoje samo dve saobraćajne trake, te trake moraju da budu odvojene odgovarajućom uzdužnom linijom na kolovozu, a na magistralnom putu - obeležene i ivičnim linijama.
                                5. Obeležavanje prelaza puta preko železničke pruge
                                ---------


                                cl 141 i 142 jedini se bave oznakama na kolovozu.
                                u nastavku su clanovi ZOBS posveceni uredjenju pruznih prelaza 143-148.
                                dalje su...
                                6. Obeležavanje radova i prepreka na putu
                                Član 149

                                7. Znaci koje daju ovlašćena lica
                                Član 150


                                Član 151
                                Znaci koje učesnicima u saobraćaju daje ovlašćeno lice jesu znaci koji se daju rukama i položajem tela, zvučni znaci i svetlosni znaci.
                                Znaci iz stava 1 ovog člana moraju da se daju tako da njihovo značenje za učesnike u saobraćaju bude jasno i nedvosmisleno



                                i to je sve sto je navedeno oko oznaka na kolovozu u ZOBS-u.
                                ---------------

                                Član 244
                                U roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ovog zakona moraju se uskladiti:
                                1) Pravilnik o saobraćajnim znakovima na putevima ("Službeni list SFRJ", br. 48/81, 59/81 i 17/85);
                                2) Pravilnik o obrascu vozačke dozvole ("Službeni list SFRJ", br. 66/81 i 3/82);
                                3) Pravilnik o osnovnim uslovima koje javni putevi izvan naselja i njihovi elementi moraju da ispunjavaju sa gledišta bezbednosti saobraćaja ("Službeni list SFRJ", br. 35/81 i 45/81);
                                4) Pravilnik o dimenzijama, ukupnim masama i osovinskom opterećenju vozila i o osnovnim uslovima koje moraju da ispunjavaju uređaji i oprema na vozilima u saobraćaju na putevima ("Službeni list SFRJ", br. 50/82, 4/85, 65/85 i 64/86);
                                5) Pravilnik o registraciji motornih i priključnih vozila ("Službeni list SFRJ", br. 4/82, 32/83, 26/85, 28/85 i 64/86);
                                6) Pravilnik o zdravstvenim uslovima koje moraju ispunjavati vozači motornih vozila ("Službeni list SFRJ", br. 5/82).
                                Član 245
                                Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da važi Zakon o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima ("Službeni list SFRJ", br. 63/80, 4/81 i 53/85).
                                Odredbe člana 100 ovog zakona koje se odnose na vozača bicikla sa motorom i lice koje se prevozi tim vozilom primenjivaće se od 1. jula 1989. godine.
                                Odredbe člana 142 stav 2 ovog zakona primenjivaće se od 1. januara 1989. godine.
                                Odredbe stava 3 člana 147 primenjivaće se od 1. januara 1990. godine.
                                Član 246
                                Ovaj zakon stupa na snagu šezdeset dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SFRJ
                                ----------------

                                e sad nisam citao sta ima u ovim pravilnicima, pogotovu ovaj iz stava 3.




                                Kako god, ako nadjete chlan kojim je opisano a budete uhvaceni na punoj liniji prilikom vracanja nazad, nije li signalizacija korektna prema chlanu dakle fali li linija upozorenja na deonici puta a definisana kao takva u zakonu, nema niko osnove da naplati kaznu
                                upravo sam zbog toga insistirao na clanu zakona vec onemogucavanja fiktivnih nasrtaja da se naplacuje kazna bez osnova.

                                ona subjektivna procena da se onemoguci poznavanjem kako obaveza tako i prava.

                                nisam bez razloga ispricao dogadjaj iz prakse kada je saobracajac trazio svecice na pregled.
                                i ostao kratkih rukava

                                Iz mog prethodnog posta se da zakljuciti da nasa signalizacija na LICU MESTA nije odradjena korektno i u skladu sa zakonom.

                                Elem, nema linije upozorenja nema ni kazne ako ste uhvaceni u opisanoj situaciji na pocetku pune linije
                                upravo tako a to je bila konkretna dilema iz prakse sta je i kako regulisano pravnim normativom.

                                sto se mene tice ovime sam razresio pocetno pitanje u potpunosti.[/quote]
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X