Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Uzgred: nemojte shvatiti da su pumpadžije (naftaši) "zla imperija" ili tako nešto. Ljudi jednostavno koriste situaciju. Neće da posluju neprofitabilno (uz sve privilegije poslovanja u tom sektoru) a ako može i neki ekstra profitić da se ućari - što da ne.
    Oni (one) se ponašaju: RACIONALNO.
    Učite od majstora.
    Naravno da se mnogo ne može uraditi kada nema prave konkurencije (ako ćemo pošteno nema je čak ni u Evropi ali je mnogo bolje) i kada država neće niti da smanji akcize niti da nađe povoljno rešenje i za kompanije (u najvećoj još uvek ima 49%) i za građane već jedino čemu se možemo nadati je da akcize poveća (ne bi li sve veću rupu u budžetu popunila).
    Zbog okolnosti (približavaju se izbori) možemo se (bar) nadati da nas to neće zadesiti (do istih).
    Smanjenje upotrebe goriva je nešto bilo početkom godine, ali sada bi krkljanac bio i da je ono 50% skuplje (bar za benzin i dizel).
    Veliki broj prodatih automobila (vozi i ko zna i ko ne zna i kome treba i kome ne), uglavnom sa placeva, uredna primanja vezana za državu (makar i skromnija, ali ima i enormnih; a neuredno plaćanje privatnim kompanijama) stvaraju potrebu za gorivom te situaciju NEELASTIČNE TRAŽNJE gde bi poskupljenje goriva od 10% smanjilo potrošnju tek par % (max. 5).
    Kada je već tako, nadajte se novim, na sreću sitnim, poskupljenjima.
    Iako sam na blogu naveo da bi tek jedna ili dve korekcije mogle da se očekuju (računajući da će nafta biti 110-120$ do kraja godine), verovatno će ih biti (bar) dve do tri. Nafta će verovatno stići i do 125$ (već sada je na "nerazumnih" 115$) što će cene gurnuti na granicu od 150 din. (visoko oktanski benzini preko, evropremium tu negde, ED te BMB 140 i kusur).
    Može biti i sitnih korekcija naniže ali po principu "jedan dole, tri gore".
    Za cenu nafte "garantuju" zlato, koje je posle velikog (ali kratkotrajnog) pada, opet na preko 1800$ za uncu, bakar koji je posle fluktuacija imeđu 8500 i 9000$ opet preko 9000$ te šećer koji je opet na 0,64$ za kilo.
    Ovi "energenti" su dobar pokazatelj (bolji nego "tržište" nafte) gde će ići nafta (naviše, nema sumnje).
    Nema sumnje, čeka nas repriza prošlogodišnjeg poskupljenja goriva (tada samo TNG-a, a sad svih) - "na sitno".
    No ne zaboravite da "dva po dva, može biti i 152".
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      Svakako,verujem da bi smo svi mi (velika vecina) radili isto da smo na mestu naftasa ili pumpadzija! Sta vise,verujem da mnogi koji ovde (i sire) pljuju po navedenoj gospodi rade to isto samo u nekoj drugoj bransi! Krade brate ko gde moze i koliko moze! Ali riba smrdi od glave,dakle ocigledno je gde je problem nastao i gde se treba resavati.A skokovi cena su vestacki izazvani,kao i ova "kriza".Sve su to dobro smisljene (i uvezbane) manipulacije,s ciljem koji samo upuceni i mudri vide. Secam se dobro price moje nekadasnje knjigovodje koja je nekada davno zivela u Venecueli,kaze da je u to vreme bila svedok da kod njih kad poskupi gorivo ili bilo sta drugo (za par nasih dinara,ne mnogo) niko ne ide na pumpu (ili gde je vec to poskupljenje) dok ne vrate staru cenu!!Mislim da sam sve rekao.

      Comment

      • cikabosko
        CBC Veteran
        • 13.11.2008
        • 146
        • Novi Beograd

        ugledna, my ass !!!

        Originally posted by expendable View Post
        ugledne kompanije iz regiona,
        I ovde profo podmazuju, ... masno i debelo...., ti ugledni.

        E, sad neke novosti.

        Mrka, kao nadležni ministar 18.08.2011. doneo novi

        PRAVILNIK O TEHNIČKIM I DRUGIM ZAHTEVIMA ZA TEČNA GORIVA NAFTNOG POREKLA



        Ovim Pravilnikom je, za razliku od starog, dozvoljen slobodan uvoz derivata koji ne zadovoljavaju EURO standarde, dakle,
        dizela D-2, D-1, BMB-95, BMB-98.

        Stari Pravilnik je morao biti izmenjen zbog kršenje SSP-a, jer je tretirao NIS kao domaću kompaniju, što ne odgovara stvarnom stanju, jer je GAZPROM vlasnik 56 odsto NIS-a.

        Dalje, pojavilo se u prodaji ULJE ZA LOŽENJE EKSTRA LAKO EVRO EL, na dosta benzinskih stanica, po ceni od 96-100 dinara za litar.
        Uvoz iz Grčke, specifična gustina na 15 max.0.832, oranž boje ( sve u skladu sa Pravilnikom ), cetanski broj se ne navodi u uverenju o kvalitetu...., mada, jasno je da se radi o ofarbanom evrodizelu.

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          Ma od ugleda (pri podeli plena) naravno da malo ostane!
          Malo je iz konteksta ali O.K. natrčao sam. Ipak (obzirom na starije post-ove) morate da priznate da je u "uglednom" bar polovična ironija. A i sve je relativno ... šta rade oni manji privatnici ... znamo svi. Ovi su bar veći pa koliko-toliko vode računa o kvalitetu i ugledu.
          Uostalom par post-ova ranije sam već rekao, da se ne ponašaju kako se ponašaju bili bi naivni (i potpuno bip).
          Da podmazuju - podmazuju. Kad imaju koga i za siću, što da ne.
          Uostalom došli smo do toga da ugledan može biti i onaj koji redovno plaća radnike jer većina to ne radi.

          No da se vratim vašem (tvom) post-u.
          Službeni glasnik je potpuno BOLESTAN i kao da je pisan u 90-tim godinama prošlog veka. Ono što nazivaju benzinom nije benzin više od 10 godina (pa i 20 u Zapadnoj) Evropi. Sumpora 0,05% (500ppm) nema u dizelu još od sredine 90-tih a kamoli benzinu. Po onome što definiše standard može da se uveze i (za evropske pojmove) čisto, čistijato Đubre, a sve da bi opravdali to da NIS nema monopol nad pojedinim vrstama goriva.

          Da li tu neko uzima pare? Ma jok! "U kafani složna braća, svi pošteni normalno". Samo smo mi u toj priči (ceo zološki vrt da ne nabrajam). Onako neprecizan pravilnik je dozvolio da se pod Lož uljem može uvoziti i evro-dizel (a možda i jeste ulje za loženje koje je u Evropi višeg kvaliteta od našeg D2 pa ko je tu lood lako je pogoditi). Uostalom i u Evropi ima dizela u kvalitetu D2 ali se koristi za brodove (i sporohodne 2T dizel motore), pa može i to da se uveze, jefinije je od ED-a.
          Eto tako gospoda poslanici (ili vladine agencije) brinu o budžetu (ako već narod, pardon ovcica: , ko ) i NIS-u (koji podmazuje). Baš ironično! Ako ih i za budžet baš zab*le bar su za poslovne partnere trebali da se zabrinu.
          No treba nešto i znati o materiji da bi pisali (a ne prepisivali) pravilnik. Pa mogli ste gospodo "stručnjaci" da dodate bar još nekoliko stvari vezane za definisanje kvaliteta. No tako nam i ide kakvi su nam pišu zakone, dobro i prolazimo!

          Hvala na info (linku) i mišljenju! Javi kad poskupi gorivo! Kako je nafta malo pojeftinila sve mi se čini da će kod nas gorivo poskupeti čim se malo povrati (šta zna zoo-vrt kako se kreće cena nafte, prvih 0,5% poskupljenja biće im izgovor, kao i jačanje dolara) cena makar i dalje bila ispod 110$, pardon 80€ (ili još bolje reći - 100 švajcaraca).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • little
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 912
            • BGD
            • Lancia Ypsilon 1.2 8V

            poslednjih nekoliko večeri svraćam na NIS (ne volim ih, ali samo su mi oni usput sa posla, pa linijom manjeg otpora idem na njihove pumpe) i štedim po 30-40 dindži
            Daju ti fisklani koliko zaista košta i onda obračunaju popust pa platiš malo manje. Ok je to
            "zensko si brate"

            Some people are wise and some.. Otherwise..

            Comment

            • little
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 912
              • BGD
              • Lancia Ypsilon 1.2 8V

              Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)



              "Sa primanjima od oko 380 evra i prosečnom cenom benzina od 1,38 evra za litar, srpski vozač je u daleko nepovoljnijem položaju od svojih kolega u regionu

              U Srbiji je za prosečnu platu moguće natočiti oko 275 litara benzina BMB 95 i nešto više dizela. Sa primanjima od oko 380 evra i prosečnom cenom benzina od 1,38 evra za litar, srpski vozač je u daleko nepovoljnijem položaju od svojih kolega u regionu.

              Vozači u Republici Srpskoj, koji imaju prosečnu platu od oko 420 evra, bezolovni benzin evrokvaliteta (BMB 95) plaćaju samo 1,18 evra po litru u proseku, što znači da mogu da kupe oko 355 litara goriva. Još poraznije po srpske vozače jeste upoređivanje sa dve zemlje iz okruženja koje su članovi EU. Tako u Sloveniji vozači sa prosečnom platom od oko 985 evra i cenom supera od 1,28 evra po litru mogu da mesečno natoče 769 litara goriva, a u Austriji čak, za nas neverovatnih, 1.800 litara!

              Liberalizacija tržišta i izjednačavanje cena akciza na uvozne i domaće derivate, kao ni to što je cena sirova nafta u ponedeljak, ponovo, „skliznula“ čak na 79,10 dolara po barelu, nije donelo nikakvu blagodet našim vozačima.

              - Udeo državnih zahvatanja u ceni dizela je 44 odsto, a benzina 53 odsto, što je najviše u regionu - ocenjuje Nikolas Petri, zamenik generalnog direktora NIS. - Marže na naftne derivate u Srbiji su na nivou regiona ili niže, od osam do 10 odsto, dok je u Bugarskoj na primer 13 odsto. Razlog viših cena je u visokim akcizama države.

              Aleksandar Mileusnić, predstavnik Udruženja naftnih kompanija Srbije kaže da je efekte od liberalizacije tržišta i sniženja cena na svetskim berzama neutralisalo julsko povećanje akciza na dizel sa 30,47 na 37 dinara i bezolovnog motornog benzina sa 45 na 49,5 dinara. Kako on tvrdi, da je ostalo staro formiranje cena, sada bi cena BMB 95 bila deset dinara viša, a kod evrodizela bila bi razlika još veća."
              "zensko si brate"

              Some people are wise and some.. Otherwise..

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                "Aleksandar Mileusnić, predstavnik Udruženja naftnih kompanija Srbije kaže da je efekte od liberalizacije tržišta i sniženja cena na svetskim berzama neutralisalo julsko povećanje akciza na dizel sa 30,47 na 37 dinara i bezolovnog motornog benzina sa 45 na 49,5 dinara. Kako on tvrdi, da je ostalo staro formiranje cena, sada bi cena BMB 95 bila deset dinara viša, a kod evrodizela bila bi razlika još veća."

                Verovatno bi imali nešto veće cene (možda i svih 10-tak dinara) ali je činjenica da smo mogli da imamo i toliko niže!
                Moram priznati da je julsko povećanje akciza prošlo kao puvanjak i skoro neprimetno jer nije bilo (većih) poskupljenja goriva zbog toga. Moram da priznam da (iako relativno pratim situaciju) mi je ovo promaklo i da nisam ni znao za nov namet države u "interesu građana" (taj interes nisam osetio na koži, možda neke druge kategorije jesu, ali nisam siguran).

                Ipak, sve to liči na alibi da se cene održe a sa manjom cenom nafte su mogle da budu i niže.
                Početkom septembra je jačanje dolara je delom poništilo manje cene nafte nego u prvoj polovini godine (čuvenih 125$).
                A šta je sa nedavnim ponorom cene nafte? Trajao je samo 10 dana ali je cena osetno pala i čak je nekoliko dolara niže nego pre, a i evro zadnih dana jača makar par %.
                Ne mogu da ne priznam da su naftaši u par navrata kompenzovali visoku cenu nafte (kada je bila preko 120$) koja nije trajala duže od par nedelja, tako da bi nepošteno bilo optuživati ih što koriste povoljnije situacije za "amortizaciju". Da li će ostati samo zaliha ili ekstra profit brzo ćemo videti.

                Ono što je izvesno to je poskupljenje TNG-a. Sa prosečnih 63 (62,9 ako vam je lakše a nije) u septembru je bio 65 a već sada je 67 (ili biće od prve nedelje oktobra).

                Država minira naftaše, naftaši miniraju državu a zapravo i jedni i drugi svoje ponizne podanike i još poniznije klijente.

                Ipak država je sa nametima potpuno neprimerenim standardu i BND-u glavni krivac za ovako visoke cene goriva.
                Nema nikakve (ali nikakve) logike da kod nas gorivo bude skuplje više od 5% nego u Makedoniji ili BiH a da ne bude bar 10% jeftinije nego u Sloveniji.

                Dok stavite zimske gume (makar dve) TNG će biti (bar) 70, ostali derivati verovatno neće ići ni gore ni dole. Oba za slučaj da cena nafte ostane manje-više ista. Politička ujdurma oko Grčke i tanka parlamentarna većina (kako to poznato zvuči) u Nemačkoj će možda i spasiti evro-zonu (bar neko vreme) makar to koštalo tu istu Zonu bar 440 (zvaničnih) milijardi evra (i demantovanih 2000 milijardi ili 2000000000000,00€ samo za Grčku a gde su ostale Mediteraske zemlje plus Irska to se niko trenutno ne pita). Ovaj čin "prijateljstva" i "žrtvovanja" (za koji malo koji ozbiljan analitičar veruje da će dugoročno dati rezultate) bi (osim povratka berzi na 10% manju vrednost nego pre eskalacije grčke krize) mogao da POGURA cenu nafte naviše, verovatno i na svih 90€ (125-130$). Sinergetsko dejstvo (uz zimu, makar je i ne bilo kao što još ni jeseni nema) "najhladnije zime u poslednjih 1000godina" (kako su nas prošle godine lagali) bi ovo moglo da zakuca i blizu stotke!
                Iako je cena nafte novim ZOBS-om ograničena na 80 (regionalni putevi, €) i 120 (auto-put, $) ne zaboravite da je to u EU 90 i 130 respektivno!!
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • simbol
                  CBC Član
                  • 08.09.2010
                  • 93
                  • Skopje - Republika Makedonija

                  Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                  Dosta se bunite vo Makedonija so prosecna plata od 200evra - 12.500 denari cena na litar benzin 95 oktana e 78 denari ili 1,26 evra, nenormalna rabota denes pak poskape u pm
                  VECTRA B - POWER

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                    jbg. što južnije to tužnije ...
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • simbol
                      CBC Član
                      • 08.09.2010
                      • 93
                      • Skopje - Republika Makedonija

                      Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                      Ha da da i grcite ne se nesto najsrekni vo posledno vreme
                      VECTRA B - POWER

                      Comment

                      • expendable
                        CBC Senator XXL
                        • 04.11.2009
                        • 3662
                        • Bor

                        Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                          I u moje "selo" (osim zoo vrta, ako - neka ga, bar se klinci raduju, još akvapark i "sve vam je oprošteno") stigao Evropremium benzin.
                          Koliko košta? Ma nema veze, samo neka ga ima.
                          (139,2din. ionako 90-95% vozim na TNG)
                          Tako da sada benzin sipam(o) na NIS-u a TNG na Lukoil-u (evropremiuma nema na Luk-u a TNG-a (već samo PBS-a) na NIS-u).

                          P.S.
                          Zaista od obnove grada (uz sve kontroverze vezane za to) i evropremium benzina, zaista ne znam šta je veće čudo.
                          Nisam očekivao ovaj derivat do kraja 2012.
                          Sad bar ne moram do Zaječara (ili Vidina u EU pa makar bila Bugarska) da sipam ljudsko gorivo.
                          Za divno čudo i TNG na Lukoil-u nije loš. Čak je i PBS na NIS-u (ne sipam osim kad moram, a to je kad presušim a ruska (što će reći domaća) konkurencija pola dana pretače cisternu, jer sipaju (NiS) 30-31 litar u odnosu na 26-27, a i dinar su skuplji, bez onih 3%) podnošljiv.

                          P.S.S.
                          Šta reći? Još malo više od godinu dana do 21.12.2012.
                          (ili pesnički rečeno: "biće skoro propast sveta nek' propadne, nije šteta!")
                          Last edited by expendable; 09.12.2011, 20:25.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • blacksilhouette
                            CBC Početnik
                            • 10.09.2007
                            • 4
                            • Svilajnac

                            Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                            Pozdrav vozaci,

                            vidim da se od pocetka price o poskupljanju hrane za nase ljubimce nista nije preduzelo vec samo kukanja, kukanja i na kraju nista. Sve je to tacno sto ste vecina od vas pisala ali da li je neko razmislio sta se moze uciniti da se agonija svih nas zaustavi. Od kako sam se vratio iz Ukraine ja nemam mira, prosto mi se nagomilavaju milioni pitanja i strepnje, pa da objasnim pre izvesnog perioda sam bio u Ukraini tacnije u Uzgorodu, krenuo sam iz Svilajnca i naravno kao po obicaju natankao sam auto do vrha, samo da napomenem da vozim Renault Megan 2 1,9 dci iz 2005 god. inace auto ima 6 brzina i njegova potrosnja po kataloskoj vrednosti iznosi nekih 5,4l, gledajuci sa punim rezervoarom od 60l bih trebao da predjem 1100km, ali to je po svim mojim merilima netacan podatak jer sam putujuci do Ukraine testirao svoj auto i kada sam stigao u Uzgorod, ja sam skoro bio na rezervi, tacnije potrosio sam vise od trecine rezervoara. U uzgorodu sam prosao jos nekih 5-7km jer mi je hotel bio blizu mesta koje sam posetio. Sutradan sam se vracao za Srbiju i stao sam na prvu pumpu na koju sam naisao i tu sam tankao svoj auto naravno do vrha a u medjuvremenu sam cekao da mi izadje racun na kasi da platim popijem kafu sa drustvom i krenemo nazad kada je racun izasao cena je bila 356 UKU odnos Evra i UKU je 10 UKU za 1 EU sto u prevodu znaci 356UKU iznoslio je 35,6 EU a sipano je 50,93l prosto nisam mogao verovati svojim ocima da je Evro dizel skoro duplo jeftiniji doslo mi da ostanem i zatrazim njihovo drzavljanstvo i samo da zavrsim pricu sa njihovim Evrodizelom ja sam stigao kuci sa skoro pola rezervoara i pritom auto je imao vecu snagu bolje je vukao lepse je motor radio kao da je drugi auto, i manje je trosio sto je veoma bitno jer to dokazuje da se u Srbiji sipa najgore gorivo i posle se svi pitamo zasto nam odlaze motori, turbine.... A za moju pricu postavljam vam racun koji jos uvek cuvam da se prisetim i cene i kvaliteta goriva.

                            Nego pitam se a i vas sve kako bi bilo da napravimo udruzenje vozaca Srbije i da zahtevamo od vlade da se smanje cene za sva goriva koja kupujemo jer se i mi pitamo valjda za nesto a ima nas dosta vozaca kojima je ovo veliki udar na dzep i finansijsku situaciju, smatram da bi trebali da se organizujemo i trazimo nasa prava.

                            Comment

                            • alexa05
                              CBC Senator XXL
                              • 23.07.2006
                              • 1769
                              • Smederevo
                              • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                              Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                              S'obzirom da je odavno "doteralo cara do duvara" ja sam uvek za neku akciju...
                              EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                              NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                              SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                              Comment

                              • little
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 912
                                • BGD
                                • Lancia Ypsilon 1.2 8V

                                Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                                Novo poskupljenje goriva
                                NIS je korigovao veleprodajne cene motornog goriva za dinar i po do dva dinara za litar.Veleprodajna cena evropremijuma BMB nije menjana.

                                Kako RTS prenosi do poskupljenja je došlo najviše zbog toga što "Dunav još uvek na nekim mestima nije u potpunosti prohodan zbog leda, zbog čega se derivati, umesto rekom, kao najjeftinijim vidom transporta, dopremaju železnicom i auto-cisternama, što, takođe, utiče na povećanje troškova transporta derivata, saopštila je kompanija.
                                Svi navedeni faktori uticaće i na rast maloprodajnih cena goriva u Srbiji.
                                NIS formira cene u skladu sa tendencijama na regionalnom tržištu goriva i kontinuirano prati da one budu na nivou prosečnih."


                                Mašala.
                                "zensko si brate"

                                Some people are wise and some.. Otherwise..

                                Comment

                                Working...
                                X