Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

    Dobra marža.
    A tek proizvođača/distributera ... A tek DRŽAVE.
    I gde su sad svi kada je cena nafte već nedelju dana skoro zakucana na 90,5€ umesto 94€ po burencetu?
    Čak je i dinar, manje-više, stabilan sa 111 na jednoga (evra).
    Skupljaju (ekstra) profit kao hrčkovi ("jadni, mali, nizašta krivi").
    Ipak, 51% nije do njih jer bi bar 51% ljudi vozilo automobil isto ili skoro isto i da cena goriva bude 200csd.
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

      Kad neće niko, a moram ja.
      Cene derivata koje su aktuelne, formirane su na osnovu cene nafte od cca. 92-95€ po barelu i kursu dinara od 110.
      Sada je kurs 112 ali je nafta geknula na 86,5€.
      Šta očekujete da se desi? E neće.
      Da budemo srećni što ne poskupljuje (kao na 111 i 90,5)?!
      No ajd' i pošteno da kažem, nije realno da N.K. (naftne kompanije) reaguju unutar nedelju dana.
      Recimo da bi bilo O.K. da u toku maja derivati pojeftine bar malo (2,3 pa do 5 din. po litru).
      Iskreno to očekujem.
      Veliki pomak za "obaveštenog optimistu".

      P.S.
      Ne nisam postao naivan i još se sećam prošlogodišnjeg scenarija kada za slično nije reagovano što se pravdalo zadržavanjem cena u letnjem periodu pa još jednom nisu spuštene cene (ujesen) da ne bi bile dizane na početku zime (što jest, jest ali kada su krenuli, od te iste zime, radilo se (na povećanju cena) "prekovremeno").
      Ipak, nešto mislim da bi makar simbolično sniženje cena moglo da nas potrefi.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

        ja sam danas video u zarkovu na nis pumpi benzin bmb95 po ceni od 141, nesto.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • LordRaceR
          CBC Veteran
          • 01.04.2008
          • 124
          • Beograd

          Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

          danas trenutno ispod 98$, dakle vise od 20$ manje od poslednjeg poskupljenja, ali to kod nas nikada nece imati efekta. mozemo samo da pretpostavimo koliko bi milijardi dinara bio jedan litar da je otislo 20$ u plus
          "ja inace privatno vozim polo gti, ali ovo je vrh"

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

            U pravu ste što se zaključka tiče (skoro i bukvalno). U svakom slučaju nafta je pojevtinila nešto manje, tj. cca. 10$ od poslednjeg poskupljenja (a dolar neznatno ojačao i dinar neznatno pao).
            Naveli ste tačnu cifru ali za WTI Oil (američku laku naftu), dok je Brent nekih 112$ (a bio je 120$ do skoro).
            Ural nafta je ... verovatno oko 110$ jer je obično 1-2% ispod cene Brent-a a važna je jer se kod nas upravo koristi taj tip nafte (najviše).
            Kako god, pad od (skoro) 10% nije ni mrdnuo cene derivata. Odgovor zašto, na žalost (svi) dobro znamo, i više puta je spomenut ...
            Što bi rekli u vicu:
            - Sa sexom nemamo problema j... nas svi od reda (bar kad je gorivo u pitanju).
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

              I pojeftinjenje - dođe. Skuplji (i ređe korišćeni) derivati - više a drugi manje, ali "poklonu" se u zube ne gleda a svako pojeftinjenje nam je kao poklon (neočekivano).
              Koliko sam video na NIS-u i Lukoil-u, benzin je nekih 2,5 dinara jeftiniji (BMB 95) a TNG manje od dinar: 0,5 i 0,9 din. respektivno.
              ED nisam zapazio (na NIS-u je sa druge strane a na Luk-u se na tabli nije videlo a nisam svraćao).
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                s'ovim odnosom benzin gas, ne pada mi na pamet da ugradjujem sekvent ni za 200 evra,a kamoli za 500 koliko izadje sa atestom.

                @expendable sta kazes za odnos cena gas-benzin?
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                  Zašto kad se opet isplati za 10 meseci? Kad je bio povoljniji odnos isplatio se za 13 meseci.
                  Koliko treba da se brzo isplati ili da je jeftinije (odnos) da bi promenio mišljenje?
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                    a ako ne trosi gasa koliko je predvidjeno, nego "malo" vise ?

                    meni koji prelazim oko 8-9000 treba skoro dve godine da vratima pare.

                    za 500 evra mogu prodam mog, i dodam i kupim 2 godine mladje 1.3 mjeta naprimer.

                    ja bi vise voleo da dam 200 evra pa da se vrati za 2 god nego pesto, ako me razumes
                    mnogo u staru 500 komada. cetvrtina vrednosti auta. a i mala kubikaza pa slabija racunica
                    Last edited by zoranbg; 09.05.2012, 22:10.
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                      A ako udje samo do pola jel se računa?
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                        pa turi ti sebi toplotnu pumpu sto kaze "cigla" pa cekaj 10 god da se otplati, to ti je to ))

                        a ne trojka stiropor i i sigurica.
                        Last edited by zoranbg; 09.05.2012, 22:16.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                          Poredjenje ti nije nikakvo. Ovo nije tema za to ali kad moderator autogasa izjavi da ne bi ugradio ni da je 200 evra onda moram reagovati jer je to baš pristrasno i bez argumenata mišljenje.

                          Ukratko, radim to i pratim mnogo godina, što se tiče cene ugradnje i odnosa isplativosti nije nikad bilo ovako povoljno. Bio je period kad je odnos benzin gas bio skoro 1:3 ali je tada venturi koštao (kako treba) više nego sad sekvent a o sekventu da en pričam. Rok isplativosti je uvek bio preko godine, nekoliko meseci do mesec dana. Ukalkulisao sam cenu moju, dakle skuplje a ima mnogo jeftinijih pa i sa posle dogradnjom ili dopravkom od 30 do 100 evra opet izadje na tu negde a ko ne dogradjuje ima uštedu, lutrija.

                          Ne znam šta bi hteo, da se ugradi gas i da ti neko doplati a sve servise posle toga da idu besplatno, mislim na benzinske servise.
                          kalkulacija na 10 litara potrošnje benzina i 1000 km mesečno kaže 10 meseci, sa sve jednim servisom u tom periodu i potrošenim benzinom u tom periodu to će se razvući na 11 pa ako smo baš bezobrazni na 12 meseci. Imaš kalkulator na mom sajtu pa pogledaj.

                          Činjenica je da nikad nećemo imati jer većina ima ovaj stav kao što je činjenica da Slovenci sem što preskupo nam prodaj unaše bundeve kao gusti prirodni sok od maline, ugradjuju gas iako je tamo znatno lošiji odnos i treba više kilometara ili meseci da se to isplati.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                            Kao prvo mogu da se kladim da Slovenci u proseku imaju mnoogo manje ugradjenih autogas uredjaja nego mi. I da smo mi po tome lideri u regionu a i šire. što je veliki plus za nas kao narod . kad već uporedjujemo narode i narodnosti.
                            Da je to stvar samo štednje ,ekonomičnosti i da to važi svuda i uvek,vozili bi se svi Nemci,Danci i ostali samo na Gas ili Dizel ali svi znamo da nije tako. jer u nekim Evropskim zemljama ne možeš maltene ni da nadješ LPG pumpe.

                            kao drugo evo je moja računica



                            ovo je kalkulacija na današnji dan ,na srednji kurs od 112 din-evro. sa godišnjom kilometražom od 8500 km . cena ugradnje sa toro bocom naprimer 430 evra i lopovluk od atesta 70 i to je to. 56000 dindži.
                            znači dve godine, pa da počne da štedi.

                            to što sam rekao da ne bih ugradio ni za 200 evra ,je umetnička sloboda, ili kad nešto karikiraš,preuveličavaš. to mnogi često rade ovde na forumu,pa što nebih ni ja.
                            meni je krivo što nije bezbedno za ovaj motor da se stavi venturi. ali ne nov,već polovan.
                            par prijatelja uzeli ,našli. sa sve bocom i gasom u njoj komplet za 60-80 evra. i ugradili u starije automobile.
                            eeeeeee TO je ušteda.
                            mada ja kada bih mogao i nov venturi kompet za 150 evra. jer jega mogu i umem 100% sam da ugradim.
                            ali onda bi bila potrošnja 10 litara gasa .. u prevodu 6 litara benzina. i pojeo vuk magarca.

                            iz mog ugla gledanja to izgleda tako . mali motor.mala potrošnja benzina. kilometraža manja ka umerenom. prihodi neveliki,rezultat ne ugradjujem.
                            da su mi prihodi nešto veći Ugradjujem.
                            da su mi prihodi dooosta veći , opet ne ugradjujem .. onda bih bio ko Nemac , Danac .

                            I još nešto,često se provlači priča da kao ko ne prelazi 10 000 km godišnje ,ne isplati sei netrba da ima auto.nije tačna.
                            aj da kažem,kome neradi veš mašina svaki dan ko meni.ne treba da je ima .
                            jednostavno to nije tako. na raznim mestima ljudi žive , različit sastav porodice , potrebe navike.
                            jedan moj kolega prelazi par hiljada godišnje , i kaže da bi imao auto taman da mu treba samo par puta godišnje . drugi ode u grčku na more kolima i ubije još par hiljada po gradu i to mu je to.ima para,ima dobar auto.ali mu ne treba više da vozi.
                            kamo sreće da sam i ja na 4 - 5 km od posla a ne 12. pa da prelazim godišnje 5000km , ili da me mrzi da ga isparkiravam,nego udjem naprimer u tramvaj par stanica..i hop.. na poslu.

                            Sramota je i to da vi koji imate normalne auto gas servise, i imate kao neko kobajagi udruženje. ste dozvolili da atest košta koliko i vaš rad na ugradnji. vi radite pola dana oko kola,dajete garanciju i uzmete bruto max.100 evra. a oni iz zezanja za atest 15 minta .70 evrića.
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • gorans
                              CBC Senator XXL
                              • 09.03.2010
                              • 1525
                              • Beograd

                              Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                              Blago tebi kad imas 12km do posla,ja imam 40km u jednom pravcu.
                              Imam nissan dizel koji mi u toj voznji trosi prosecno 5,5l d2,Focusa koji trosi 7l ED i Subarua koji guta 12l plina.
                              Kako god da sam racunao,ipak mi se isplati dizel.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Odg: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

                                Šta sam propustio? Auuuu ... vi bez mene u filozofske rasprave, e pa neće moći!
                                Nije mi jasno da je jedno (promotivno) sniženje cene benzina izazvalo toliko nepoverenje prema TNG-u (bar kao povod).
                                Doduše uzrok je sigurno to što je TNG od jeseni na ovamo više poskupeo od benzina (procentualno) i to jeste tačno (kao i izostanaka prolećnog sniženja a ovo trenutno je kilavo).
                                Odnos je trenutno 1,8:1 i to nije (tako) loše. Da je 2:1 ne bi ni bilo sumnji, međutim da li je ovo (sada) toliko lošije?
                                Obzirom da je cena goriva u STALNOM PORASTU a cena ugradnje (već duže vreme) ISTA ne vidim šta se to promenilo u isplativosti OSIM što svi vozimo manje!

                                Ako se ugradnja plina isplati za dve godine to je jako dobro a ako je i tri (sekvent, cca. 500€ sa pljačkaškim atestom).
                                Dugoročno, pa još bar 5-6 god. TNG će biti znato jeftinije gorivo pa ako se odnos i poremeti neće biti lošije od 1,6:1.
                                Što se odnos više smanjuje smanjuje se i potrošnja TNG-a a to biva problem za rafinerije pa opet u krug. Naravno najveća razlika u ceni je u akcizama (uopšte porezima, šire gledano) a to će (bar u EU) biti (bar) do 2018.

                                Čitav esej treba o tome zašto na Zapadu ljudi manje koriste LPG (mada Italija i Holandija nisu za potcenjivanje pa ni UK) ali je činjenica da većina velikih kompanija to sve više (a ne samo stidljivo) PODSTIČE, počevši od najvećeg Shell-a, preko Total-a i drugih.
                                U Sloveniji i još nekim državama (većini u EU) TNG (LPG) se zagovara pre svega iz ekoloških razloga da bi ekonomski bili pod dva ali daleko smo mi od toga.

                                Nije samo bitno koliko prelazite godišnje već i koja je struktura vaših pređenih km. Za puno gradske i prigradske vožnje DIZEL je neprevaziđen (iako nije moje omiljeno gorivo). Dizel se takođe isplati i kod većih automobila kao i uopšte kada se vozilo intenzivno koristi (naročito ako je novije, vozilo).

                                TNG se isplati ako imate iole veći prtljažnik i kod srednje klase vozila, a kod onih manjih ako prelazite više od 10k km ili ako ugrađujete venturi (za bilo koju kilometražu).

                                Inače socijalna struktura onih kojima se isplati korišćenje plina nije loša (malo para i malo km, NE, malo para, puno km, DA, srednje para i srednje km, DA, mnogo para - i DA i NE, mnogo km, svakako DA).
                                Mala vozila (Corsa, Punto i sl.) se na prvi pogled najviše isplate kao dizelaši ali zapravo nije tako, TNG se itekako isplati.
                                Kod mene u okruženju nije baš jagma za ugradnom plina ali ga urađuju (ili ozbiljno razmišljaju o tome) mnogi sa npr. Puntom čak i oni koji prelaze 7-8 hiljada km godišnje.

                                Moj glas (i dalje) je za TNG (benzin vam ostaje "gratis").
                                Baš zbog one alegorije sa veš mašinom (i malo pređenih km godišnje). Uvek je bolje kupiti štedljiviju makar je i malo koristili jer je samo pitanej vremena kada će se isplatiti (pre ili kasnije) a činjenica da imate (veš mašinu ili TNG instalaciju) jeste važna.

                                P.S.
                                Još uvek (ili tek sada ili "od uvek") postoji problem kvaliteta TNG-a. Nešto je krenulo na bolje ali je činjenica da još to nije to, naročito ZIMI. Da nema ovog problema sekvent bi trošio 15-20% više a venturi 20-30% a sada bude i za po 5% više (20-25% i 25-35%).
                                Doduše ne zaboravimo da BMB 95 nije kvalitno gorivo (mada se na potrošnju ne odražava tako značajno) i da sigurno čak ni Evropremium (tek pristojan kvalitet benzina i sa odnosom cene 1,85:1) nije bolji po motor nego (osrednji) TNG.
                                Uopšte je TNG kod većine motora bolji po motor čak i da uzmemo izuzetan kvalitet benzina koji još nemamo. Iole pristojni TNG je bolji od najboljeg benzina - ende.
                                To se takođe često zaboravlja.
                                Toliko za sada, nadam se da je jasno:
                                - TNG se i dalje isplati ali manje kod malo starijih automobila gde mora sekvent
                                - Kriza čini svoje te ljudi nemaju uvek interes da ulože u budućnost (sigurnu uštedu); ja recimo čak i stiropor "trojku" ili "peticu" (uz sve državne subvencije i "nultom" kamatom, čak i da ih dobijem, a trebalo bi mi živaca i veza za to) odlažem do sudnjeg dana iako znam da se isplati, ali to je par hiljada € a ne par stotina. Međutim mogu da razumem ljude koji se iz sličnih razloga premišljaju oko ugradnje TNG-a.
                                Jedino što NE BI TREBALO da i druge podstiču na to. Ja NIKADA nisam i NIKADA I NEĆU reći da se izolacija kuće ne isplati a to što se ne usuđujem da to uradim to je vezano za druge stvari ... one trivijalne, novac i slično.
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X