Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u Evropi (u prvom postu)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expendable
    CBC Senator XXL
    • 04.11.2009
    • 3662
    • Bor

    Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

    206:
    Sve si rekao, čak ni ja (kao vrhovni davež, ponekad) nemam ni reč da dodam.
    audia7: nemaš razloga za ljutnju niti si napisao bilo šta (preterano) pogrešno ili loše. Ipak, malo pročitaj temu unazad pre nego što se uključiš jer toga već ima, suština i jeste u ekstremnim porezima (mada za TNG i nije baš) i lošem kvalitetu (Što jest', jest') mada je u odnosu na benzin ekstra kvaliteta (teorija relativnosti).
    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

    Comment

    • wlady
      CBC Veteran
      • 13.11.2010
      • 144
      • bern
      • daf

      Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

      Region Lombardia od pre koji dan

      Distributer shell-samousluzni

      benzin-1.41
      v-power-1.77
      diesel-1.36
      diesel power-1.54

      Dist. Tamoil

      GPL-0.81 do skoro je bio 0.66 pa 0.69 pa 0.75 u roku od mesec dana


      danas 94.114 dolara po barelu

      Comment

      • banekg
        CBC Senator XXL
        • 06.09.2010
        • 1274
        • Nis
        • Toyota Carina e 2.0

        Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

        nus produkata prerade nafte
        Samo ako smem da primetim, a Ex. ce me ispraviti, ako nije tacno - glavni sastojak TNG-a, jeste nekakav nus produkt pri preradi nafte. U osamdesetim godinama, kada su se na TNG terale samo poneke Lade, taj nus produkt je bio za bacanje, pa je i bio dzabe. Cak je bio jako jeftin i pre desetak godina, kada sam ja prvi put ugadio TNG. Zadnjih nekoliko godina, usled prevelike traznje, TNG postaje sve skuplji i skuplji.

        Dakle, hocu da kazem, da cenu nije uslovio rast cene nafte, vec velika potraznja i dodate akcize.
        Ono sto je jako bitno, a u Srbiji je jos uvek nepoznato, je to da se odnos ponude i traznje, regulise konkurencijom, tako da nikada ne mozete, u liberalnom kapitalizmu, opravdavati poskupljenje necega, velikom potraznjom.

        Problem nastaje, kada shvatimo da nigde u svetu, vise ne postoji, pravi liberalni kapitalizm i trzisna ekonomija. Sve je fake.
        Long Live CBC!!!

        Comment

        • tomamega
          CBC Senator XXL
          • 19.03.2009
          • 715
          • Beograd / Crna burma, prim. prev.
          • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

          Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

          Svako ko je kročio na Ekonomski fakultet zna da "apsolutno" slobodno tržište ne postoji, niti je ikada postojalo. Čak i najveće demokratske države su sklone protekcionističkim merama (formalnim i neformalnim) da bi zaštitile deo svoje vitalne industrije (SAD 1980-ih, otvorenom kampanjom protiv japanskih proizvoda, EU danas svojom carinskom unijom). Ali, postoji razlika između toga, i recimo današnjeg kineskog modela, gde se ne poštuju nikakva prava radnika, valuta se obezvređuje ispod svakog nivoa itd.

          Originally posted by banekg

          Dakle, hocu da kazem, da cenu nije uslovio rast cene nafte, vec velika potraznja i dodate akcize.
          Ono sto je jako bitno, a u Srbiji je jos uvek nepoznato, je to da se odnos ponude i traznje, regulise konkurencijom, tako da nikada ne mozete, u liberalnom kapitalizmu, opravdavati poskupljenje necega, velikom potraznjom.

          Problem nastaje, kada shvatimo da nigde u svetu, vise ne postoji, pravi liberalni kapitalizm i trzisna ekonomija. Sve je fake.
          U Ekonomskoj teoriji postoji termin za to, savršena konkurencija. Međutim, to se u praksi gotovo nikako ne postiže zbog raznih ograničenja... Recimo, kako konkurencija može povećati ponudu nečega na tržištu (nafte) kad jednostavno nema dovoljno nafte, a BRIC države nezajažljivo povećavaju svoj apetit.

          Sa poslednjom konstatacijom se apsolutno slažem

          P.S. U poslednjem polugodištu prethodne godine, Kina zvanično postala najveće tržište automobila na svetu, prestiga je Ameriku. Nije baš strogo povezano sa temom, ali donekle jeste. Potražnja nafte u Kini uveliko gura cenu iste na svetskom tržištu.

          Comment

          • Viper
            CBC Senator XXL
            • 25.11.2004
            • 700
            • Kać

            Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

            Sad mi sinula odlicna ideja kako resiti SEK-u, sad se vi pitate kako, pa lako, smanjiti broj kineza i resen problem.
            I DONT NEED SEX
            goverment fucks me every day!

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

              Kinezi su najveci razlog sto zbog ove krize nismo svi kolektivno prdnuli u cabar. Sta da ne postoji njihova ekonomija i trziste koje vuce i gura ostatak sveta? Svidjalo se to nekome ili ne, bez njih nista.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9

                Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                Kinezi su najmanji problem..problem su "oni" koji navode Kineze kao problem
                Kineska privreda i ekonomija grabi koracima od sedam milja napred,zemlja koja svake godine skoluje vise inzenjera nego sto mi imamo stanovnika,i koja nema problema sa prirodnim resursima osim sa naftom.skoro su izbacili i svoj prvi stelt avion,Ameri seli na duuuuupppeeee.....
                cene goriva?svakoj drzavi to poskupljenje nafte na trzistu dodje samo kao opravdanje da jos jednom podigne cenu benzina i da ucutka one koji su na proslo poskupljenje dizali graju.nije to samo u Srbiji,i ovde kada poskupi nafta podignu cene,a kada pojeftini cene ostaju iste ...onda malo autoklub digne graju ,ovi se malo femkaju,budu na TV-u i tu prodje par dana ili vise,onda opet skochi cena nafte i ovi opet podignu cenu benzina
                moze im se
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                  Uzeste mi reč iz usta. (banekg)
                  Otprilike sam isto hteo da kažem.
                  Da ne dužim i davim (zaista znam to da radim):
                  TNG je smeša propana i butana; približno bi trebalo da je 60:40 i 70:30 (zimi). Doduše butana ima izo-butana i n-butana tako da pri istom odnosu P:B ne mora da bude isti kvalitet. i-butan povećava oktansku vrednost ali ne znači da treba da ga bude preko mere i granice.
                  Ova dva gasa su uslovno bila "nus-proizvod" ranije (koristilo se više za grejanje, u bocama kao "proban-butan") a do skoro je (pa i sad) izo-butan neka vrsta "nus-proizvoda" pri preradi nafte. Sami propan i butan se dobijaju pri preradi nafte frakcionom destilacijom kao "najlakše" fakcije.
                  TNG zaista jeste vezan za cenu nafte ali ne tako direktno (kao i bazna ulja za maziva). Jednostavno može doći do disproporcije u ponudi i tražnji što je zadnje 2 godine već slučaj.
                  Tako da za visoku cenu TNG-a (LPG-a) nisu krive države (pa ni naša). Akcize su za ovo gorivo znatno niže jer je ono pravo ekološko. Na Zapadu čak više propagiraju LPG zbog ekologije ili činjenice da povoljno utiče na rad većine motora produžavajući im radni vek, nego zbog cene. Naravno kada se uzme i cena u obzir dolazimo do situacije da je naglo porasla potražnaja ovog goriva jer je u Evropi za kratko vreme (naročito poslednjih par godina) ugrađeno više miliona instalacija na vozilima.
                  Došli smo u situaciju da su rafinerijske cene po litru (a ne energiji) ovog goriva gotovo izjednačene sa standardnim benzinom.
                  Da rafinerije mogu da isporuče dovoljno ovog goriva desilo bi se da benzin bude "nus-proizvod".
                  Sada upravo porezi drže nižu cenu TNG-u (LPG).
                  U EU je otprilike sada cena 0,8 do 0,9€ po litru što bi bilo 20-30% više kada bi porezi bili kao na benzin što znači slično.
                  Samo da navedem i cene goriva u Sloveniji:
                  bezolovni 95 1,28€
                  bezolovni 98 1,29€ ("ovako bi i ja majko (toliku razliku 98 i 95 kod nas) ... hoćeš Kur... sine!")
                  TNG 0,814€ (što je isto kao i u Lobmardiji kako je navedeno u post-u ranije).
                  Naravno kao što reče "tomamega" nije za sve kriva država (kakva da je) evo i primera kada se koristi situacija.
                  Rafinerije (120% da je tako) drže bar nekih 10-tak % veću cenu TNG (LPG)-u nego što bi moralo zato što im poreska politika ide na ruku (manji porezi pa je na pumpama gorivo i dalje osetno jeftinije od benzina). Pre 5-6 godina ili čak i do KRIZE, EU bi na ovako nešto reagovala, a sada ćute kao mule (Eh bio je evro i 1,6$ pa je pao na 1,2€ a i sad ga drži više Američko "puštanje dolara niz vodu" nego SNAGA unije, koja je pala na niske grane). Čak su i sa MS-om zaratili i pobedili (tu dugujem izvinjenje "čika Biliju" kritika je bila samo za nas siromašne, u EU su ga izreketirali samo tako, to nije bilo baš fer i manje je bilo zansovano nego ovo za TNG-om).
                  I da ne dužim, lepo ste rekli:
                  "Problem nastaje, kada shvatimo da nigde u svetu, vise ne postoji, pravi liberalni kapitalizm i trzisna ekonomija. Sve je fake."
                  KARTELI, KARTELI ...
                  nije samo beli prah, tu su i cigarete, nafta, flaširana voda, farmaceuti, lekari (zdravstvo uopšte), (veliki) trgovci, bankari, mediji, političke organizacije, proizvođači AUTOMOBILA ...
                  Ko je kome prodao 'FORU' (ORGANIZACIJU) nije više ni bitno, to mu je bukvalno ISTA ORGANIZACIONA SHEMA.
                  Asanž je preživeo i vojne tajne ali da su procurile neke iz gore navedenih organizacija (bilo koje) bio bi rastavljen na atome (ne molekule) i ne bi više nikad čuli za njega. Ili mi se samo čini?
                  Zapazite: nisu sve privredne grane nego samo one VISOKO PROFITABILNE (stalno u zadnjih par stotina godina osim onih koje nisu postojale u to vreme).

                  Tomamega me je unapred "dopunio"
                  Inače cena nafte je prilično stabilna (u evrima) te čak i pada u odnosu na DINAR
                  Opet je 92 do 98 (zavisno od vrste) ali je 1(kilavi)€ = 1,35(još kilaviji $).
                  Nafta se zadnjih 5-6 meseci zapravo ponaša kao JAKO STABILNA VALUTA.

                  Inače tomamega je samo delimično u pravu šta tera cenu nafte naviše. Ipak, Kina je sve više izgovor ZA SVE a sve manje to ima veze sa mozgom. EU, USA, Kanada, Japan i Australija su oko milijardu ljudi dakle skoro kao PRC a tamo još uvek više od 50% živi na selu a tek 10-tak% ima nešto što liči na standard pominjanih zemalja. Kao proizvođači jesu značajni ali se i to namerno ISTIČE. Nešto kao NEDOSTIŽNO atomsko naoružanje SSSR-a u vreme hladnog rata pa posle "Kina".
                  Prestajem više da pratim "ekonomske izveštaje" za njih je RTS najpošteniji izvor informacija i "majka Tereza".
                  Do pre 15dana zalihe u USA (za naftu) nikad veće, sada kritično male!? (da li su poslovni ljudi toliki BiP-PiP)
                  Sada kao to gura cenu nafte. Ta je cena jako složena jednačina sa nerešivim nepoznatim jer je zaista u nju utkana politika, sociološki fenomeni, razni interesi itd.
                  Da nije tako, vest da se u Kini očekuje pad porasta BND-a sa 10% u 2010. na oko 8% u 2011. kao i to da je centralna banka Kine povećala kamatnu stopu (uprkos tome, mada je povezano) bi ZAPRAVO oborila cenu nafte a to se kao što vidimo ne događa.

                  I još jedan osvrt direktno na temu:
                  TNG zapravo najviše zavisi OD CENE BENZINA (bilo je i gore u tekstu).

                  Kao i uopšte; jeste ponuda i tražnja alI USLOVNJENA.

                  Moram da završavam jer "suza suzu stiže" (X9 me pretekao za Kineze). Povoviću sve kraće post-ove.

                  P.S.
                  Ono PRC-Kina je malo prosto (i izvinjavam se, ali zaista iskreno, svim Kinezima i državi Kini) ali nisam mogao da odolim, ionako je odomaćeno u narodu. Uostalom jesu jači od nas ali još uvek kusamo iz istog (socijalnog) kazana Amera, samo na drugi način. Kini su sa nenormalnom (ali NENORMALNOM) cenom bakra i nafte, "odsekli krila" no nisu oni tako glupi koliko ih smatraju jer već imaju velike investicije u obe oblasti pa će se za 5-6 godina pitati za "zdravlje junačko".
                  Za razliku od Zapada (a mi još gori) gde se sve planira "od izbora do izbora" (na 4, 5 ili max. 8 godina) Kina i Japan planiraju dugoročno tako da dileme kuda stvari idu zapravo i nema. U pitanju je samo (neizbežno) vreme, ništa drugo.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                    tomamega:
                    tek sam sad pročitao ceo tvoj tekst:
                    "Ali, postoji razlika između toga, i recimo današnjeg kineskog modela, gde se ne poštuju nikakva prava radnika, valuta se obezvređuje ispod svakog nivoa itd."
                    Ono
                    - gde se ne poštuju nikakva prava radnika, valuta se obezvređuje ispod svakog nivoa itd. SVE VIŠE ZVUČI KAO USA I EU
                    Kod nas je odavno tako za prvo a valuta se VEŠTAČKI drži jakom

                    Nadam se da se razumemo: u principu si u pravu ali "današnji kineski model" je model Evrope i SAD (USA) iz XIX i XX veka. Ništa tu Kinezi nisu novo izmislili. Razlika je (samo) u stepenu standarda i razvijenosti. "Obespravljeni" radnici u Kini često i u većem procentu su sirotinja sa sela. Jeste da rade za slamaricu nad glavom, šaku pirinča za ručak i nešto odeće, plus par $ da im ostane ali na selu često nemaju ni da jedu (naročito ako bude poplava). Kako bi rekli na trulom zapadu, to je njihov izbor, otišli su na bolje, isto je kao i ako odete zbog plate od 2500€ umesto 1500€ samo desetinama puta u manjim ciframa. Naravno to je sve manje slučaj ali još uvek jeste za neka ruralna područja. Kako se razvijaju, videćemo šta će biti ...

                    Nafta će se crpeti "do poslednje kapi" i "do poslednje šake dolara" makar došli vanzemaljci i poklonili nam fuzionu energiju koju SIGURNO nećemo imati dok je nafte, zemnog gasa ... nadam se ne i uglja jer onda nemamo NIKAKVE (ali NIKAKVE) šanse da kao vrsta preguramo više od 200 godina.
                    Kad već pomeuh vanzemaljce (nek ide život!):
                    Zašto još nisu otkrivene tehničke civilizacije van Sunčevog sistema? Kratko traju (verovatno opet zbog fosilnih goriva).
                    Ovo ne znači da treba forsirati vetrenjače jer bi prošli kao Don Kihot (sa 10k $ za tonu bakra).
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                      Zašto još nisu otkrivene tehničke civilizacije van Sunčevog sistema? Kratko traju (verovatno opet zbog fosilnih goriva).
                      Zato što ne teraju brodove na ugalj, ne ostaje trag dima za njima, kako da ih nadjemo onda???' Kriju se gejovi....
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • tomamega
                        CBC Senator XXL
                        • 19.03.2009
                        • 715
                        • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                        • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                        Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                        @expendable

                        Ma slažemo se mi po dosta tačaka, ali tih 150 godina evolucijske razlike je veoma bitno. Ameri jesu to radili svojim radnicima 1870-ih, kada su čak pucali u njih, ali sada ne smeju popreko da ih pogledaju. Čak i kad otkaze daju (u skladu sa zakonom) moraju da se smeškaju.

                        Inače, nisam hteo da započnem diskusiju o kineskom modelu rasta, jer je veoma široka. Htedoh da naglasim da zbog Kine najviše raste i cena nafte (što je tema) na svetskom tržištu.

                        A o Kinezima nelojalnoj konkurenciji stvarno ne želim da pišem. Svi oni koji veličaju Kinu neka odu na par dana pa nek okuse malo te blagodeti kineskog ekonomskog rasta
                        Da ne pričam o političkom apsolutizmu i pomalo zaboravljenih pojava "pojede te mrak", iz mračnog komunističkog doba. U poređenju sa tim, Amerika je med i mleko. Izvoli bato, pa pokaži svoje vrednosti. Jeste da ćeš umreti ispred vrata bolnice ako nemaš novca, ali su ti zagarantovana mnoga prava, i mogućnost da uspete ako ste sposobni. Namerno naglašavam dve krajnosti jer se kod nas uvek govori samo o krajnostima. Meni je lično Francuska ili Nemačka mnogo bolje rešenje, kao zlatna sredina.

                        A to da su Kinezi pretekli Amere i postali najveći zagađivač na svetu, neću ni pomenuti. To je ionako u zemlji Srbiji nevažno.

                        Povratak na temu: Kina svojom enormnom potražnjom dosta utiče na cenu nafte.

                        Comment

                        • tomamega
                          CBC Senator XXL
                          • 19.03.2009
                          • 715
                          • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                          • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                          Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                          Originally posted by 206
                          Kinezi su najveci razlog sto zbog ove krize nismo svi kolektivno prdnuli u cabar. Sta da ne postoji njihova ekonomija i trziste koje vuce i gura ostatak sveta? Svidjalo se to nekome ili ne, bez njih nista.
                          Apsolutno netačno!

                          Kina je u toku najkriznije 2009. godine imala rast od 10% BDP! Što jeste dobro za Kineze, ali nikako nije za zapadne ekonomije (verovali ili ne, i mi se na neki način tu ubrajamo). Ogromna većina kineskih proizvoda ide upravo u zapadne zemlje, a narod pritisnut krizom kupuje jeftine kineske a ne domaće proizvode. To utiče na domaće firme koje nemaju prodaju i počinju da otpuštaju radnike. To je propast za ostatak sveta, a najviše za Ameriku naravno. Ali, oni su fleksibilni, snaći će se oni. Za nas Evropljane ja brinem, gde je sve rigidno i teško promenljivo.

                          Sa druge strane, Kina ima najveće devizne rezerve na svetu, preko 2 triliona dolara, pa to koristi za finansiranje ogromnih dugova ovih zapadnih država, što kratkoročno pomaže. Ali, dug je ipak dug.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                            Sad mozemo ovako do sutra

                            Zapitaj se, kao alternativu tom nacinu razmisljanja za koje mislim da je potpuno pogresno, da Kina naprasno odluci da prestane (ili da je to uradila za vreme krize) da vuce ogromnu kolicinu sirovih materijala, energije itd. smanji izvoz proizvoda po cenama po kojima ih prodaje ostatku sveta? Sta bi se desilo sa cenama tih materijala, KO bi ih kupovao, i kakav bi to efekat imalo na industrije koje ih obezbedjuju, eto samo to za pocetak? Da ne ulazim u dalje analize i efekte, pojednostavljen primer koristim...

                            Kratkotrajno, napravilo bi se prostora za disanje konkurentnim ekonomijama i prividnom oporavku. Dugotrajno, desila bi se POTPUNO ista stvar kao za vreme ove Krize, pre ili kasnije. Naduvavanje cena proizvoda radi vece dobiti, generisanje nepostojece dodate vrednosti bez opipljive podloge i opet, puf. Potrebna je promena svesti Zapada na koju moraju biti naterani, a jedini nacin za to je da im se izbije iz dzepa - ili igrate po nasim pravilima, trzisne ekonomije i generisanja STVARNIH proizvoda po cenama koliko MOGU da kostaju, a ne nekim naduvanim - ili vas nema. Kinezi to mogu i tako rade, Zapad navikao na med i mleko i "muzenje" iz virtuelne sise Zato im sad i smetaju kao trn u oku jer ce ih naterati da budu konkurentniji i zagreju stolice...a posledica TOGA ce biti mukotrpan rad na ponovnom uspostavljanju konkurentnosti zapadnih proizvoda po cenama sa Kinom, i poboljsanje kvaliteta Kineskih proizvoda, jer im se kvalitetnija zapadna roba priblizava sa cenom - i samo TAKO je moguce stati na rep Kini i poplavi svega sto dolazi odatle. Na dobitku su svi.

                            Drugim recima, ako je Kina uzrok sto je kriza bila teza i dublja (mada ja ne vidim kako trzisno i proizvodno orijentisana ekonomija moze biti stetnija od neke zapadne koja je mnogo vise okrenuta prodaji i generisanju usluga, i TO je pravi razlog zasto je kriza Kinu pogodila manje od ostatka sveta), sta bi se desilo da je kompletno izuzmemo iz ekonomskog sistema na Sveta? Jer, po toj logici, ako bismo bolje prosli u krizi bez Kine, oni u stvari...smetaju svima, pa bi bilo bolje da ih nema?

                            Ne mogu nam Kinezi biti krivi sto kupujemo njihov pasulj umesto da sadimo svoj, nisu oni krivi sto je nama lose, lose nam je jer trazimo krivca u drugima, uvek je neko drugi kriv za nase neuspehe, glupi smo, umisljeni i pre svega lenji. Ceo svet se opustio ljuljuskajuci se na balonu generisanja kvazi-dodatne vrednosti, Kina tu videla sansu u pristupu back-to-basic, i to su odlicno iskoristili. Sad su tu i bez njih NEMA vise. Svetske ekonomije u bilo kom obliku, svidjalo se to nekome ili ne.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                              Naravno onako nedorečeno je moralo da ostavi utisak "Kinezofilije".
                              Uopšte mi to nije bila namera nego da ipak malo stvarimo stvari na svoje mesto.
                              Uopšte nije sporno da bih pre živeo u USA nego u Kini, to je valjda jasno (mada još pre negde u EU, makar mi se ne smeškali pri otkazu, a i smeš malo na ulicu i demonstriraš a da ne zaglaviš ćuzu, bar ako se ne tučeš sa Karabinjerima ili Žandarmerijom, dok bi u USa demokratiji to malo zavisilo u kojoj si državi i protiv čega demonstriraš (ne daj bože protiv globalizma, morao bi bar u Kanadu da se iseljavaš).
                              No to nije bio cilj. Kina je jednostavno "druga planeta" (druga civilizacija sigurno) i za nas i za Zapad te pojednostavljivanje poput svođenja stvari samo na ekonomiju nisu dovoljno dobra aproksimacija. Treba to malo šire gledati i razumeti. 100-200 godina za njihovu Civilizaciju i nije nešto mnogo, Hong Kong su čekali preko sto godina pa dočekali, Formozu (Tajvan) će čekati i 300 godina ako bude trebalo (sumnjam), zapadni standard današnjice za 50-tak god. i nije nešto. Prava radnika? Nisam siguran, zaista oni to drugačije posmatraju. Ipak da ima nelojalne konkurencije - ima, ali ima je i sa Zapada što sigurno bolje znaš od mene.
                              Što se nas tiče, ne trebaju mi ni jedni veliki jer kao mali mož' samo da nadrljamo. Jedino je realno utapanje u EU pri čemu to nije samo zbir pluseva nego i minusa. Ionako ćemo malko da se načekamo na to, pa min. 5(0) godina pa ne bih više o tome.
                              Zapravo Kina jeste bitan elemenat zbog koga gorivo poskupljuje iz godine u godinu ali ne i jednini (čak i sa sve Indijom).
                              Zaista je previše povika na Vuka a Lisica meso nosi.
                              Kina jeste na trećem mestu po potrošnji (prevazišla Nemačku) nafte i na 90% potrošnje Japana (malo bajati podaci možda su sad i egal) ali i dalje 4x manje od Amerike (SAD) a 5x manje od cele Severne Amerike (sa Meksikom). Samo 5 najvećih država EU troši 2x više od Kine a cela EU još bar 2x više. Pri tom je i negde između 4 i 7 mesta po proizvodnji (razlike su male u tom delu tabele pa se menja iz godine u godinu). Disbalans potrošnje i proizvodnje nije tako ogroman kako se obično predstavlja i 5-6 puta je manji nego Američki.
                              Uticaj je tu ali nije presudan.
                              Suština je da ćemo kao Evropljani (čak i bez EU) imati skupo gorivo od sad pa do "kraja sveta". Ispod 1€ benzin teško da ćemo videti, a TNG ispod 0,65€.
                              Uzgred vreme je za jedan VAPAJ: aman poskupite taj TBG (za dinar-dva) nemojte više da mu spuštate kvalitet iz dana u dan.
                              Nije sve u ceni nešto je i do kvaliteta, sa benzinom su postali eksperti sada prelaze na TNG (ne samo NIS, svi).
                              Naravno da je jedva primetno i da nemam dokaze ali je nešto što se sigurno događa a kad bude primetno biće kasno, postaće obrazac ponašanja. A ovde ne bi niko demonstrirao i da TNG ode na 1€, a benzin na 1,5€ makar to bilo i ispod 100 i 150 dinara (ako nastave da jačaju dinar, totalno bez rezona, mada ko otplaćuje kredit, veći deo stanovništva može makar jednu ratu da odahne, red bi bio).
                              "Sviđa mi se ovo", sve sama "ekonomska" logika, evro raste u odnosu na dolar uprkos slabijem oporavku evropske privrede (i još realnoj opciji da i Španci puknu kao zvečke, uzgred kolika je arbajten plata tamo, pa 700 do 900€ u najboljem slučaju, ne vredi ni da te šef ljubi u d.p. svaki dan; jedino što je lepo vreme troškovi grejanja mali, Real, Barcelona, Gaudijeva Katedrala itd.), dinar raste u odnosu na evro ...
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                Re: Poskupljenje goriva + Aktuelne cene u EU (u prvom postu)

                                Uostalom ...
                                Gledah samo na www.kitco.com te nema pa nema. Pre par dana (za vikend) sam otišao na Goldstockbull i tek tada spazio "Apokalipsu" Jasonovu za 2011. a zapravo 2011./2012.
                                Eto već 5 dana se ne usuđujem da je pomenem (da ne bih uznemiravao javnost).
                                Uh! Nije tako strašno, moglo je i gore. Nije baš poslanica "Korićanima" i " ... ne budite pohlepni ..." više liči na "strašni sud" samo što nije.
                                Kao ozbiljan čovek Jason nije kovao teoriju zavere o kraju "petrodolara" (koji je ionako načet) ili o potpunoj propasti Evra.
                                Nije zalazio u detalje a posle njegovog teksta sam i na par ozbiljnih mesta "isčačkao" da nije samo Španija ona koja može da uzdrma evro već je tu i još veća pretnja: Italija. Moram priznati da sam podcenio (zbog nedostatka informacija, koje nisam baš ni kopao) mogućnost da i Italija potone što bi zaista bio kraj Evra (možda ne baš odmah ali pre našeg ulaska u EU).
                                Da ne dužim ko ima živce (i dobro mu ide engleski) neka čita (poželjne su makar valerijan kapi) na:
                                http://www.goldstockbull.com/articles/1 ... -politics/
                                Iako izgleda (mnogo) bolje nego za 2009. i 2010. (obistinjeno skoro u potpunosti uz mala vremenska kašnjenja i u tek minimalno blažoj formi) zapravo nije. Postoji nešto ispod površine što je jako uznemirujuće.
                                Da se ne bih udaljio od teme tek nagoveštaji:
                                - Zvanična Američka inflacija će biti bar 5% ona stvarna, prava iako nezvanična više od 10%
                                - Dolar će padati, ali tek će evro padati (a tek dinar ... ili je to u odnosu na dinar? Što je već počelo? )
                                - Hrana poskupljuje.
                                - Nafta će sigurno da poskupi te iako nisu navedene cifre (pa čak i sama nafta) sigurno bar 10% u odnosu na 2010. u proseku što Jasnona čak svrstava u optimiste po ovom pitanju. Sa 88 do 90$ (10 do 12,5%) to je ispod prosečnih predviđanja eksperata u ovoj oblasti.

                                Itd.

                                Ne mogu a da ne pomenem nešto u čemu smo DALEKO ISPRED AMERIKE (pola moga sela, Amerika cela!)
                                Nezaposlenost će "lebdeti" oko 10% (ona zvanična) ali će prava dostići svih 23% (u USA), zato što će VELIKI BROJ NEZAPOSLENIH PRESTATI da traži posao (zvanično) jer nema svrhe (niti ima nade da će ga naći preko biroa (njihove vrerzije) niti imaju ikakva primanja pa se neće ni prijavljivati). Doduše kod nas su procenti 2x veći ali je razlika što se neće toliko ljudi odjavljivati sa biroa zbog zdravstvenog (makar za decu) ali mi to UDARNIČKI nadoknađujemo "besperspektivnim" i fiktivnim radnim mestima (gde ili nema primanja ili su neredovna ili ispod minimalca).

                                Još provejava optimizam u odnosu na BNP Paribas predviđanje kursa €/$ koji može da znači samo jedno: produbljivanje evropske krize.

                                Završava se :
                                While I hope that I am wrong, I predict that we will see a financial or currency crisis in the next two years. It will be much more devastating than the financial crash of 2008/2009

                                Prevod je nepotreban.
                                Cena naftnih derivata? Uz Evro koji će biti 1,2$ ili čak i manje? Uz Evro koji neće biti ispod 115 do 120 u drugoj polovini godine? Zaista je teško reći. Nafta neće pasti, tj. porašče bar 5-10% u odnosu na fiktivnu stabilnu vrednost (jen? Švajcarac?)
                                Za sada tu gde jesu, u martu kao što sam već prognozirao (možda malo zakasni, nadam se i ja) a krajem godine oko 50% više u dinarima. Nadam se ne više od toga. Znači i pijaca bar 30% skuplja na jesen.
                                Čuvaj pare za crne dane. Koje?
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X