Usteda goriva?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #16
    Upravo ovo sto 206 kaze je ono na sta sam ja mislio....meni je to sasvim logicno

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #17
      Jos jedna stvar, zasto motor koci, ne samo zbog toga sto nema goriva koje ga pogoni, i od frikcije prenosa, vec i zato sto ne moze da povuce vazduh za rad kroz zatvorenu klapnu gasa vec samo kroz bajpas za ler gas - to, koliko ja znam, i jeste osnovni princip rada motorne kocnice (klapna gasa ili zatvaranje usisnog ventila), i razlog zasto motori sa visokom kompresijom bolje koce motorom nego oni sa manjom kompresijom - prave veci vakuum kod zatvorene klapne gasa, i samim tim imaju i vece kocenje motorom.

      Nazad na temu, da li izbacivao ili drzao menjac u brzini, na kraju je opet isto. Zavisi dokle ides Ako izbacis iz brzine, auto nece kociti motorom i "dokotrljaces" se dalje tako da ces redje morati da dodajes gas da se vratis na istu brzinu. Sa autom u brzini, kad pustis gas, auto ce trositi isto kao i da je na leru, ali ce brze usporavati zbog kocenja motorom, te ces cesce i ranije morati ponovo da ubrzavas. Eto to je itprilike razlika. Doduse, toliko je mala razlika da je pitanje ustede vise retoricko, ali eto....
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Wiz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 3104
        • Nish

        #18
        Nazad na temu, da li izbacivao ili drzao menjac u brzini, na kraju je opet isto. Zavisi dokle ides lool Ako izbacis iz brzine, auto nece kociti motorom i "dokotrljaces" se dalje tako da ces redje morati da dodajes gas da se vratis na istu brzinu. Sa autom u brzini, kad pustis gas, auto ce trositi isto kao i da je na leru, ali ce brze usporavati zbog kocenja motorom, te ces cesce i ranije morati ponovo da ubrzavas. Eto to je itprilike razlika. Doduse, toliko je mala razlika da je pitanje ustede vise retoricko, ali eto....

        Bas tako usteda je mala ali postoji

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #19
          Originally posted by 206

          Nazad na temu, da li izbacivao ili drzao menjac u brzini, na kraju je opet isto. Zavisi dokle ides Ako izbacis iz brzine, auto nece kociti motorom i "dokotrljaces" se dalje tako da ces redje morati da dodajes gas da se vratis na istu brzinu. Sa autom u brzini, kad pustis gas, auto ce trositi isto kao i da je na leru, ali ce brze usporavati zbog kocenja motorom, te ces cesce i ranije morati ponovo da ubrzavas. Eto to je itprilike razlika. Doduse, toliko je mala razlika da je pitanje ustede vise retoricko, ali eto....
          Ovaj zbunjeni nije upucen tebi 206 nego zna se vec kome. A nadovezao bi se tebi na ovaj text gore.
          Mislim da je svaka usteda vazna i po ovoj po meni zdravoj logici rada motora sa otpustenom klapnom dodao bi da se ipak dosta vise stedi na leru iz sledeceg razloga. Jeste da dizne sipaju goriva kao da si na leru sa otpustenom klapnom dal bio u brzini ili na leru ali na pr. dok ti je auto na dugackoj blagoj nizbrdici a ti u nekoj brzini i spustas se na pr. 40-50km/h obrtaji motora su ti na pr. 2400o/min tako da tada pri istoj brzini (predjenom delu puta), dizne puste 3Xvise ler goriva nego da si na leru na pr. na 800o/min gde je potrosnja izrazena u L/H na pr. bord na calibri V6 na leru pokazuje 1,1L/H.

          Poceo sam malo da razmisljam i o brickovoj logici jer ima i tu nekih stvari upravljanje dizni prema O/min i sl. pa bi voleo da se BOOST ubaci odgovorima
          Chokky, mislio si da neces postaviti tesko pitanje ali vidis ti ovo
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Chokky
            CBC Član
            • 26.03.2005
            • 49
            • Beograd

            #20
            Originally posted by M-power
            Chokky, mislio si da neces postaviti tesko pitanje ali vidis ti ovo
            Ala umem da ga ubodem, a? )
            Ja sam licno mislio na motore sa karburatorom, ali se prica prosirila i na injection modele.
            Kada sam mislio na to "izbacivanje u ler", nisam mislio da se tako vozi po auto-putu, nego na nekim blagim nizbrdicama ili pred semafor, tako da nema potrebe za dodatnim ubrzavanjem. Citao sam po raznim sajtovima da je izbacivanje iz brzine pred semafor jedan od nacina ustede goriva. A opet, s druge strane, nekoliko postova ranije sam opisao kako radi karburator kod mene, znaci polozaj leptira zavisi od broja obrtaja. Ispod 1200 se ponovo leptir vraca u polozaj za ler i time sprecava gasenje motora. Na isti nacin je reseno i gasenje motora (pricam o mojim kolima - golf2) - pri iskljucivanju motora, ta klapna ponovo ide "ispod" otvora za ler i time sprecava "dizelovanje" motora. Tako da mi se nekako mi je nekako bliza Brick-va teorija. I u samoj knjizi, gde se opisuje rad tog karburatora, pise da se totalno sprecava isporuka goriva kad je leptir "ispod" ler-polozaja. E, sad, kako je to reseno kad injectiona, to zaista ne znam....Ipak da dodam, da obe teorije koje su ovde prikazane, imaju na neki nacin logike...
            Two beers or not two beers...
            Shakesbeer.

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #21
              Pa pazi brikova logika stoji i uopste nije komplikovana za primenu na novijim motorima sto ne vidim zasto je ne bi primenjivali. Jedino me u u tom pogledu interesuje sta kontrolise i kad se pocinje dodavati gorivo sa padom obrtaja jer kada se ler spusti na normalu ti mozes ici u brzini na ler obrtajima. Znaci kad je taj prelaz na koliko obrtaja i sta ga kontrolise. Mislim da bi se osetio taj prelaz kad se pocinje dodavati gorivo sto ja nikad nisam a osetio sam kod karburatora kad skines kontakt pa das da je razlika dok na motoru konkretno znam kad skinem kontakt pa dam dogodi se eksplozija sto je znak da je sipao gorivo
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • gianluigi
                CBC Član
                • 10.03.2005
                • 65
                • Beograd

                #22
                meni nekako jos uvek nije jasno kako radi kada nema dovod goriva u cilindre .
                ja, licno kada sam na kraju sa gorivom, a nemam para da sipam na svakoj nizbrdici i na semaforima koji dosta dugo "drze" gasim motor.
                tako opet nema dovoda goriva, a trosi manje goriva nego kada ne trosi (mislim na brickovu teoriju netrosenja goriva u brzini)

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  Jedino me u u tom pogledu interesuje sta kontrolise i kad se pocinje dodavati gorivo sa padom obrtaja jer kada se ler spusti na normalu ti mozes ici u brzini na ler obrtajima. Znaci kad je taj prelaz na koliko obrtaja i sta ga kontrolise
                  evo 3 pirmera:
                  Volvo LH 2.4 kontorlise kompjuter ubirzgavanja i pusta gorivo na oko 1050 obrtaja.
                  Ford EEC IV kontorlise kompjuter ubrizgavanja i paljenja a pusta gorivo na oko 1200 obrtaja.
                  VAZ (Lada) karburator ima elektronsku jedinicu koja preko vakuum membrane aktivira gorivo na ler dizni pri tacno 1350 obrtaja pri padu obrtaja odnosno ukida gorivo na ler dizni na 1100 obrtaja kada raste broj obrtaja- taj sistem su Rusi uveli jos 1979. godine na export modelima.

                  princip blokade goriva pri oduzimanja gasa je opste pirmenjen jos negde od polovine 80tih godina u gotovo svim modelima auta, a neki modeli imaju taj stedni mehanizam jos sa kraja 70tih godina.

                  jedini sistem ubrizgavanja koji nema taj stedni mehanizam je K Jet mehanicki sistem, koliko je meni poznato.

                  sve to radi bez uticaja vozaca potpuno automatski.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    mislim na brickovu teoriju netrosenja goriva u brzini)
                    nije brickova teorija vec fakti opisani u fabrickim uputstvima mnogih fabrika
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Ja konkretno imam karburator (Pierburg 2E2) koji ima neku automatiku da leptir gasa jos vise zatvori, ispod polozaja za ler, kada je broj obrtaja iznad 1200 (a otpustena je papucica gasa), tako da tada "zatvara dovod goriva"! Kada broj obrtaja padne ispod 1200, ona vrati leptir u "ler polozaj"! E, sad i mene je bunilo kako to da motor i dalje radi a "nema benzina", ali sada imamo odgovor i na to...:-)
                      upravo tako radi sistem, i tako je i Pierburg opisao u svom uputsvu.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Kada oduzmes gas, odnosno pustis motor da se kotrlja u brzini, dizne se naravno ne zatvaraju nego i dalje rade, ali daju goriva kao da auto radi na leru.
                        naravno da ne radi tako kako si zamislio vec se dizne OBAVEZNO gase, i to je izmedju ostalog propisano i ECE ekoloskim normativom jos iz 1981. godine kao preporuka. fakata je da su dizne totalno zatvorene i niti jedan miligram benzina ne pustaju u motor.

                        Upravo zbog toga auto i usporava, vuce ga inercija, a motor "usporava" jer se eksplozije naravno i dalje desavaju ali samo toliko da se motor ne ugasi. Da se dizne skroz ugase, onda po toj logici ako bi auto izbacio iz brzine on ne bi radio na leru nego bi se ugasio, sto naravno ne radi
                        cim auto izbacis iz brzine broj obrtaja pada i cim dostigne pretprogramiranu granicu automatski se dizen ukljucuju na ler rezim upravo zato da se motor ne bi ugasio.

                        dakle, sve dok je menjac u brzini a broj obrtaja iznad lera dizen se potpuno gase, to je fakat koji pise i u fabrickim uputstvima i jedan od osnovnih postulata sistema ubrizgavanja.
                        zato i postoji posebna ECU mapa posebno za ler gas.

                        Pa ocigledno da na leru i pri oduzetom gasu radi, znaci dizne ipak rade
                        rec nije ni bila o leru , tada uvek rade dizne. na leru se ne koci motorom niti se oduzima gas jer to nije ni moguce jer se auto ne krece dejstvom motora, odnosno tockova.

                        Auto bi se ugasio da nema goriva ili da nema struje, znaci probaj da skines kontakt dok je auto u brzini i dobices otprilike efekat kao kad bi se dizne skroz ugasile..
                        jeste, i kada uradis tako motor i dalje radi i dalje se okrece. proveri, nije tesko.

                        Dizne UVEK rade, da li sa kolicinom goriva za ler gas ili sa onoliko goriva koliko diktira pedala gasa.
                        fakti, praksa i fabrike kazu da je suprotno. dizne NE RADE UVEK na ispravnom sistemu ubrizgavanja. razloga ima mnogo.

                        isto je i na modernijim karburatorima, dovod za ler diznu se zatvara kada se koci motorom a auto je u brzini.

                        proveri u uputstvu za svoj auto, mislim na servisno i videces da nije tako kako si pretpostavio.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          vec i zato sto ne moze da povuce vazduh za rad kroz zatvorenu klapnu gasa vec samo kroz bajpas za ler gas - to, koliko ja znam, i jeste osnovni princip rada motorne kocnice
                          bajpas za ler NE RADI van opsega broja obrtaja lera i isklucuje se IAC motor tokom voznje u brzini.

                          osnov rada sistema ubrizgavanja
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Ako izbacis iz brzine, auto nece kociti motorom i "dokotrljaces" se dalje tako da ces redje morati da dodajes gas da se vratis na istu brzinu. Sa autom u brzini, kad pustis gas, auto ce trositi isto kao i da je na leru, ali ce brze usporavati zbog kocenja motorom, te ces cesce i ranije morati ponovo da ubrzavas. Eto to je itprilike razlika. Doduse, toliko je mala razlika da je pitanje ustede vise retoricko, ali eto
                            to sto si napisao je perpetum mobile a tako nesto zanom da ne postoji.
                            dakle, nije moguce da auto potrosi istu kolicinu benzina pri kocenju motorom i pri leru a da predje razlicitu duzinu puta !

                            razlika jeste mala i nije vredna truda ali ako vec jeste postavljeno pitanje- odgovor je jednoznacan. vise trosi pri izbacivanju na ler, koliko vise je sasvim drugo pitanje.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              dok ti je auto na dugackoj blagoj nizbrdici a ti u nekoj brzini i spustas se na pr. 40-50km/h obrtaji motora su ti na pr. 2400o/min tako da tada pri istoj brzini (predjenom delu puta), dizne puste 3Xvise ler goriva n
                              na 2400 obrtaja nema ler goriva, nema uopste ler rezima rada i pri kocenju motorom dizne su POTPUNO iskljucene.

                              ovo nije stvar nagadjanja, radi se o faktima na osnovu fabrikcih konstrukcija, i samog nacina rada Bosovih (i sotalih) sistema ubrizgavanja.

                              inace, sta mislite koja je funckija TPS

                              ukrasna sigurno nije
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Heinz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 1027
                                • Beograd, Voždovac
                                • Avensis 2.0 D4D

                                #30
                                Originally posted by Chokky
                                A opet, s druge strane, nekoliko postova ranije sam opisao kako radi karburator kod mene, znaci polozaj leptira zavisi od broja obrtaja. Ispod 1200 se ponovo leptir vraca u polozaj za ler i time sprecava gasenje motora. Na isti nacin je reseno i gasenje motora (pricam o mojim kolima - golf2) - pri iskljucivanju motora, ta klapna ponovo ide "ispod" otvora za ler i time sprecava "dizelovanje" motora.
                                Nisam se udubljivao u rad karburatora, kako ovo gore napisano može da se proveri u radu? I šta je dizelovanje motora?
                                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                                Comment

                                Working...
                                X